نصب ESX بر روی سرور G10 PLUS | DL 380 G9

جلسه نهم | hp server | VCP

Rate this post

نصب ESX بر روی سرور های G10 PLUS |DL 380 G9

داستان ار جایی شروع شد گه تصمیم گرفتیم بر روی یک عدد سرور DL 380 G9 نصب میکردیم و به مشتری تحویل بدهیم ولی متاسفانه  در هنگام نصب بر روی دستگاه با مشکلی عجیب روبرو شدیم و نتونستیم ESX رو بر روی سرور جدید نصب کنیم.

قیمت سرور DL380 Gen10


نصب ESX بر روی سرور های جدید DL 380 G9 | G10 PLUS | DL360 G10

البته بعد از کلی جستجو و تست های فراوان به این نتسجه رسیدم که باید بر روی اپدیت جدید ESX کار کنم و با وارد شدن بر روی سایت VMWARE با وارد شدن به یوزم به دنبال لینک دانلود ورژن جدید گشتم و تونستم دانلود کنم .

البته تا دقایقی دیگر با اتمام دانلود  باید کار نصب رو انجام بدم.

hp dl380p g9


برای دانلود  ESXi  این  بر روی سرور  G10 PUS| DL 380 G9 فایل ها میتوانید از لینک های زیر استفاده بکنید:

Options for using HP Customizations for VMware ESXi  

برخی گزینه هایی که باید به هنگام نصب ESX بر روی سرور DL 380 G9 باید در نظر بگیرید بصورت زیر میباشد :لذا حتما موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

—> System Options

USB Options:

  • Removeable Flash Media Boot Sequence -> Internal SD Card First (only necessary if you install ESXi on the internal SD card)


تامین سرور HPبرای نصب هاست ESXi باید بررسی کنید که سخت افزار حداقل نیازها را برآورده می کند.

پلت فرم سرور نیز باید پشتیبانی شده و در لیست سازگاری VMware (پیوند) فهرست شود. شما به احتمال زیاد قادر خواهید بود ESXi را بر روی سخت افزارهای غیر پشتیبانی نصب کنید، با این حال، این کار باید فقط برای محیط های غیر تولیدی انجام شود، زیرا VMware از این نصب پشتیبانی نمی کند.سروری که ESXi 6.7 را اجرا می کند به حداقل 2 هسته CPU، 4 گیگابایت رم، یک آداپتور شبکه گیگابیتی نیاز دارد و اگر قرار است از دیسک محلی برای بوت استفاده شود، حداقل باید 5.2 گیگابایت فضای دیسک (یا 4 گیگابایت برای بوت USB یا SD) در دسترس باشد. ).بیت NX/SD برای CPU و پشتیبانی مجازی سازی سخت افزار در BIOS باید فعال باشد.

تامین سرور HPشروع نصب هاست ESXI روی سرور اچ پی

در مورد نصب هاست ESXI حتما نسخه ای که روی سرور اچ پی ای نصب می کنید حتما باید با سحت افزار سرور شما کامپتیل باشد شاید خیلی کم پیش می اید که مشکل اینگونه داشته باشید ولی نسل های جدید ESX با نسل های قدیمی سرور HP سازگاری ندارند و باید این مورد را حتما قبلا در لیست VMWARE چک کنید. همچنین باید مدنظر داشته باشید که نسخه ESX شما کاستوم شده برای سرور اچ پیباشد .

نصب ESX با سی دی دی  نصب هاست ESX

یک دیسک نوری قابل بوت (CD یا DVD) یا درایو فلش USB قابل بوت ایجاد کنید. اگر از سروری با نرم افزار مدیریت یکپارچه مانند HP ILO یا Dell DRAC استفاده می کنید، می توانید از درایو مجازی برای نصب فایل ISO در شبکه استفاده کنید. برای ایجاد دستگاه USB قابل بوت در لینوکس این روش را دنبال کنید. همچنین ابزارهایی برای ویندوز وجود دارد که می توانند ISO را به USB قابل بوت تبدیل کنند، به عنوان مثال rufus

نصب ساده مجازی سازی ESX  سرور اچ پی

برای نصب ساده ESX ، سرور را از درایو نوری یا فلش بوت کنید و از طریق اعلان های و منو ساده ای که برای شما بالا می اید به قسمت  راه اندازی بروید. شما باید دیسک محلی را که می خواهید ESXi روی آن نصب کنید، انتخاب کنید. مگر اینکه در حال انجام ارتقاء باشید، تمام داده‌های روی دیسک حذف خواهند شد.

دیسک محلی ممکن هست رید شده باشد و ظرفیت بالایی داشته باشید اگر می خواهید حجم کمی را برای نصب ESX اخصاص بدهید کافیست به محیط رید بندی سرور اچ پی برگردید و در انجا دو عدد  ARRAY درست کرده و ظرفیت 200 گیگی را برای ESX اختصاص بدهید.

دکمه اینتر را فشار دهید و به مرجله بعد برای نصب هاست ESX بر روی سرور DL380 G10 PLUS یروید.

وقتی اینتر را بزنید و وارد مرجله جدید بشوید باید مدنظر داشته باشید که برای هاست ESX شما روی سرور DL380 G10 نیازمند پسورد میباشد مثل تصویر زیر

که یک پسورد برای هاست سرور خود وارد کنید و ادمه کار را انجام بدهید.

پس از اتمام نصب، نصب کننده از شما می خواهد که رسانه نصب را حذف کرده و سرور را راه اندازی مجدد کند.

پس از اتمام نصب با موفقیت هاست سرور ESX روی سرور DL380 G9 | G10 دکمه  Enter را فشار دهید تا سرور راه اندازی مجدد شود.

تبریک میگم شما تونستید هاست مجازی سازی ESX رو روی یکدستگاه سرور اچ پی DL380 براحتی نصب کنید .و می توانید برای کارهای دیگرنصب سیستم عامل رو سرور hp با ما تماس بگیرید تا بتوانیم بیشتر راهنمایی کنیم نظر یادتون نره و حتما تو کامنت ها در مورد مقاله ما صبحت کنید.نصب  esx حتما از دی وی دی های کاستوم شده خود شرکت اچ پی ای استفاده کنید زیرا سایر دی وی دی ها کارایی لازم را نخواهند داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟