isco 3750 , cisco router 861 , sell cisco switches, cisco 3560 , cisco 3750 pricing , cisco systems , cisco , cisco 1841 routers , cisco 3750, فروش سيسکو , فروش Cisco , تجهيزات سيسکو , قيمت سيسکو, قيمت Cisco , تجهيزات Cisco , نمايندگي سيسکو, نمايندگي Cisco , مدلهاي سيسکو , فروش روتر, روتر سيسکو, روتر Cisco , سوئيچ سيسکو, سوئيچ Cisco , فروش سوئيچ , قيمت سوئيچ ,فروش سوئيچ Cisco , نمايندگي فروش Cisco , فروش Cisco,فروش nas hp , فروش nas storage hp , فروش nas hp storage , فروش nas server , فروش nas , فروش san storage , فروش san , فايروال , يو تي ام , امنيت شبکه , دوره هاي شبکه , امنيت داده , فيري گيت , نمايندگي فروش فورتينت , ايجاد مراکز داده , مشاور امنيت شبکه , ديتا سنتر چيست , طراحي ديتا سنتر , سرور مجازي , ديتاسنتر, ديتا سنتر , سرور مجازي , امنيت در شبکه , امنيت شبکه هاي کامپيوتري , پروژه امنيت شبکه , شبکه , پشتيباني شبکه , تجهيزات شبکه , مهندسي شبکه , راه اندازي

سرور های hp-بهترین قیمت سرور اچ پی


Rate this post

بسیاری از اوقات پیش می آید که زمانیکه در دوره های Hyper-V یا VMware ای که برگزاری می کنیم دانشجویان از بنده سئوال می کنند که مهمترین مزایای استفاده از Server Virtualization چیست و چرا ما باید به سمت مجازی سازی سرورها پیش برویم ؟ اینقدر این سئوال مرتب در هر دوره تکرار می شد که تصمیم گرفتم بصورت ویژه این مقاله  بررسی مهمترین مزایای استفاده از Server Virtualization بپردازم./

1-در این جلسات  بحث فنی مجازی سازی و پیاده سازی فنی ان را بر روی سرور های اچ پی بررسی خواهیم کرد در این مقاله ها سعی خواهم کرد انچه که شما از یک سرور انتظار دارید را تشریح کرده و به بیان مطالب موجود در ان بپردازیم.

isco 3750 , cisco router 861 , sell cisco switches, cisco 3560 , cisco 3750 pricing , cisco systems , cisco , cisco 1841 routers , cisco 3750, فروش سيسکو , فروش Cisco , تجهيزات سيسکو , قيمت سيسکو, قيمت Cisco , تجهيزات Cisco , نمايندگي سيسکو, نمايندگي Cisco , مدلهاي سيسکو , فروش روتر, روتر سيسکو, روتر Cisco , سوئيچ سيسکو, سوئيچ Cisco , فروش سوئيچ , قيمت سوئيچ ,فروش سوئيچ Cisco , نمايندگي فروش Cisco , فروش Cisco,فروش nas hp , فروش nas storage hp , فروش nas hp storage , فروش nas server , فروش nas , فروش san storage , فروش san , فايروال , يو تي ام , امنيت شبکه , دوره هاي شبکه , امنيت داده , فيري گيت , نمايندگي فروش فورتينت , ايجاد مراکز داده , مشاور امنيت شبکه , ديتا سنتر چيست , طراحي ديتا سنتر , سرور مجازي , ديتاسنتر, ديتا سنتر , سرور مجازي , امنيت در شبکه , امنيت شبکه هاي کامپيوتري , پروژه امنيت شبکه , شبکه , پشتيباني شبکه , تجهيزات شبکه , مهندسي شبکه , راه اندازي

سرور های hp-بهترین قیمت سرور اچ پی

چگونه ممکن است شما بهترین استفاده را از یک سرور dl380 g8 با 700 گیگ رم داشته باشید و چرا بسیاری از دوستان برایشان پیاده سازی ماشین های مجازی با سرور های hp با رم های بالای گنگ و مبهم هست.

 2-بر روی سرور های اچ پی نسخه خاصی و کاستوم شده ای ESX نصب میگردد که این ورژن خاص رو میتویند از سایت های مختلف دانلود بکنید در نظر داشته باشید که در نسخه کاستوم شده بسیاری از درایور ها معرفی شده داخل خود نرم افزار میباشد و شما را اذیت نخواهد کرد برای بعضی از نسخه های خاص  کارت های کنترلر HBA و کارت های شبکه .

hpc   چیست؟سرور.قیمت

واژه hpc مخفف واژه High performance computer  می باشد این دسته از کامپیوتر ها که دارای سیتم عامل ویژه ماکروسافتی ویا اغلب لینوکسی هستند از چندین هزار پردازنده تشکیل شده اند که به طور همزمان عملیات پردازش را انجام می دهند . علاوه بر پردازنده قوی معمولا این کلمپیوتر ها به چندین ترابایت رم نیز نیاز دارند تا بتوانند حجم بیشتری از در بلوک های رم برای پردازش نگه داری کنند .

این دسته از رایانه ها برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ معرفی شدند که در واقع می توان گفت که این ابر رایانه ها اولین رایانه هایی بودند که معرفی می شدند و به دیدگاه مردم ان زمان ان ها یک ابر رایانه بودند !

پردازش های بسیار سنگین را به دو روش می توان انجام داد:

۱-      Distributed computing : (رایانش توزیع شده):
در این سیستم چندین رایانه در کنار یک دیگر قرار می گیرند و هرکدام دارای وظیفه خاص خود هستند که فرایند برنامه نویسی در ان ها بر اساس برنامه نویسی توزیع شده است . در این شکل از پردازش حل یک مسئله به چندین بخش تقسیم می شود و هرکدام از این بخش ها در اختیار یک رایانه قرار می گیرد در نهایت کلیه این پردازش ها در یک سرور مرکزی در کنار یک دیگر از طریق شبکه قرار می گیرند .

۲-computer cluster : (رایانش شاخه ای):

در این شکل از پردازش کامپیوتر باکس هایی پر از پردازنده را در کنار یک دیگر قرار می دهند و توسط یک سیستم مرکزی تمام اجزا در کنار یک دیگر قرار می گیرند . مزیت این روش نسبت به روش قبلی در این است که در روش قبل می بایست زمان انتقال اطلاعات در شبکه را نیز مد نظر قرار می دادیم ولی در این جا این تاخیر زمانی وجود ندارد پس زمان پردازش و تحویل خروجی کم تر می شود .

از ابررایانه های امروزی در زمینه های هواشناسی،مدل سازی فیزیکی ( در زمینه های مهندسی بشدت کاربرد دارد ) ،مراکز داده، فایروال و .. استفاده می شود .

 سرور.قیمت

 

 3-ری سورس های بسیار مهم در امر مجازی سازی سرور های به شرح زیر میباشد که اولین مهمترین نکته بحث CPU میباشد ومیتوان از موارد مهم دیگر نیز میتوان هارد-رم-کارت های شبکه یا فیبر نیز نام برد.

 

سرور.قیمت

خرید سرور اچ پی

خرید سرور اچ پی

 ولی در قسمت Hyper-Threading به این گونه است که یک پردازنده در حال کار بر روی دو رشته در یک زمان می باشد و کارایی CPU  چیزی حدود 50 الی 90 درصد افزایش می یابد و واحد های اجرایی تقریبا همگی در حال کار هستند .

البته در نسخه های مختلف VSPHERE باید ببنید که چه تعداد CORE های را ساپورت میکند و اگر تعداد کور های ساپورت شده توسط سی پی یو شما محدود باشد دیگر نمیتوانید از ان تعداد محدود بیشتر را استفاده بکنید.البته در لایسنس ی که شما تهیه میکنید نیز محدودیت استفاده از سی پی یو رو نیز دارید که اخرین مقدار تعداد 64 CORE میباشد./

استفاده از یک پردازنده دو هسته ای با تکنولوژی Hyper-Threading است که در این حالت شود توانایی استفاده از چهار رشته مستقل را در آن واحد دارید و به بیان دیگر شما دارای 4 پردازشگر منطقی و دو پردازشگر فیزیکی هستید  .

برگزاری دوره : VMware VCP

(vSphere 5.1 – install ,Configure , Manage )

عنوان دورهمدت (روز / ساعت)پیش نیازاعتبار دهنده
VCP16 ساعت/2 روزCCNA-MCITPVMware

هدف دوره

این دوره برای افرادی طراحی شده است که می خواهند خود را برای امتحان VCP که سطح حرفه ایی در زمینه Virtualization می باشد آماده کنند این دوره برای مدیران و کارشناسان مربوط به IT  شرکت ها و سازمان ها و بانکها و … طراحی شده است .VMware vSphere    با استفاده از تکنولوژی مجازی سازی Server Consolidation یکی از پر کاربرد ترین Platform های ارائه شده برای مجازی سازی مرکز داده حساس با تراکم کاری بالا می باشد و علاوه بر این به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی برای تکنولوژی های Virtual Desktop , Cloud Computing و Infrastructure (VDI) نیز می باشد .

آشنایی با مجازی سازی و انواع آن
آشنایی با محیط مجازی سازی vMware vSphere 5

آشنایی با ویژگی ها و اجزای vMware vSphere 5

طرح سناریو کاری و ایجاد پروژه تمرینی

نصب و راه اندازی ESXi Server

نصب و راه اندازی vCenter Server

ایجاد زیر ساخت شبکه مجازی

ایجاد و تنظیم ماشینهای مجازی
آشنایی با انواع تکنولوژی های Storage
ایجاد پیکربندی Storage Area Network (SAN)

کنترل و تخصیص منابع سخت افزاری با استفاده از Resource Pool

اطمینان از توازن کاری با استفاده از Distributed Resource Scheduler  و Storage DRS

پیکر بندی محیط برای بهره بری از تکنولوژی vMotion و Live vMotion
Performance Monitoring  و بررسی گرافها سیستم
بالا بردن  اطمینان سیستم ها با استفاده از High Availability و Fault Tolerance

تنظیمات امنیتی ESXi Firewall
ایجاد سیستم Backup

و…

   مزایای دوره :

راه اندازی و مهاجرت از زیر ساخت فیزیکی  دیتا سنتر به زیر ساخت مجازی دیتا سنتر

   مخاطبین دوره :

مدیران ، کارشناسان ، دانشجویان فعال در حوزه فناوری اطلاعات

اموزش مجازی سازی با سرور های hp

اموزش مجازی سازی با سرور های hp

 سعی خواهم کرد دوره را بصورت کامل برایتان تصویری در این پست های ادامه دار بگذارم.البته اساتید مختلفی در تهران این کورس رو تدریس میکنند و بنده در حد وسعم و درس پس دادن به اساتیذ این پست ها را خواهم گذاشت البته شاید در این پست ها نیز اشتباهاتی باشد و بسیاری از دوستان نیز به بزرگواری خودشان بنده را ببخشند.

 

 چگونه مجازی سازی می تواند تعداد Rack های مراکز داده را کاهش دهد

مجازی سازی به عنوان یک نرم فزار شناخته می شود که سرور فیزیکی را به بخش های کوچکتر یا سرورهای مجازی سازی شده تبدیل می کند. همچنین این امکان را فراهم می کند که برنامه های کاربردی چندگانه بر روی یک سرور اجرا شوند و تغییرات را به صورت پویا انجام شود. نظریه به این شکل است که با ایجاد سرورهای مجازی کافی بر روی یک دستگاه فیزیکی، قدرت پردازش ماشین و بهره وری آن افزایش می یابد و نتیجه این می شود که تعداد سرورهای فیزیکی کاهش پیدا می کنند.

مورد 1»یکی از بزرگترین شرکت های امنیتی برای تست های مختلفی که بر روی سیستم های لینوکسی کد نویسی های خاصی را انجام میداد ولی در طی این تغییرات ممکن بود کارمندان شرکت نیاز به جندین نوع سیستم عامل مختلف داشته باشند.

 

P

 

۱- تولید گرمای کمتر

سالانه میلیون ها دلار برای تحقیق و طراحی کنترل و دفع گرما در مراکز داده صرف می شود. اما حقیقت این است که همه سرورها گرما تولید می کنند. تنها راه برای حل این مشکل استفاده از سرورهای کمتر است. چطور این کار را می توان انجام داد؟ با مجازی سازی. وقتی سرورهایتان را مجازی می کند، از سخت افزار فیزیکی کمتری استفاده می کنید. به این صورت سخت افزار فیزیکی کمتر و حرارت کمتری خواهید داشت. با ایجاد حرارت کمتر در مرکز داده چند مسئله خود بخود حل می شوند.

۲- کاهش هزینه

اغلب در مراکز داده، سخت افزار بالاترین هزینه را به خود اختصاص می دهد. مقدار سخت افزار مورد استفاده را کاهش دهید و به این صورت هزینه کاهش پیدا می کند. اما هزینه به فراتر از سخت افزار یعنی کاهش زمان از کار افتادن سرور، نگهدرای آسان تر، برق کمتر هم مربوط می شود مجازیسازی به مرور زمان باعث صرفه جوئی هزینه زیادی می شود.

3 آرایش مجدد سریع تر

وقتی که از یک سرور فیزیکی استفاده می کنید و سرور از کار می افتد، زمان آرایش مجدد سرور بستگی به چند فاکتور دارد: آیا یک سرور پشتیبان آماده دارید؟ ایا یک ایمیج از سرورتان دارید؟ ایا داده در سرور پشتیبان شما به روز است؟ با مجازی سازی ، آرایش مجدد می تواند در عرض چند دقیقه رخ دهد. اسنپ شات های ماشین مجزای می تواند با چند کلیک فعال شود با داشتن ابزارهای پشتیبانی مثل Veeam آرایش مجدد ایمیج ها به حدی سریع خواهد بود که کاربران نهایی به سختی وجود مشکل را حس می کنند.

۴- پشتیبان های سریع تر

نه تنها شما می توانید پشتیبان های کاملی از سرور مجازی تان داشته باشید، بلکه می تواند پشتیبان ها و اسنپ شات هایی از ماشین های مجازی تان هم داشته باشید. این ماشین های مجازی می توانند از یک سرور به سرور دیگر انتقال پیدا کنند و خیلی ساده تر و سریع تر آرایش مجدد پیدا کنند. اسنپ شات ها می توانند در کل روز گرفته شوند و ما را از وجود داده خیلی به روز تر در پشتیبان ها مطمئن کنند و چون راه انداختن یک اسنپ شات خیلی سریع تر از روشن کردن یک سرور است، زمان Down بودن سرور به شدت کاهش پیدا می کند.

5- مراتع سرسبزتر

بیائید با این مشکل مواجه شویم: اگر شما به تمیز کردن محیط زیست کمک نکنید، در آینده در معرض خطر قرار خواهید گرفت. کاهش ردپای کربن نه تنها به تمیز کردن هوائی که نفس می کشیم کمک می کند بلکه به تمیز کردن تصویر شرکت هم کمک می کند. مجازی کردن مرکز داده تان گامی بلند به سمت بهبود رابطه تان با سیاره و مصرف کنندگان است.

۶- تست بهتر

چه محیطی برای تست می تواند بهتر از یک محیط مجازی باشد؟ اگر شما یک اشتباه بزرگ کنید، همه چیز از دست نمی رود. می توانید اسنپ شات قبلی را به راه بیندازید و می توانید مثل اینکه اصلا اشتباهی رخ نداده کار را ادامه دهید. همچنین می توانید محیط های تست را از دسترس کاربران نهایی جدا کنید در عین حال که آنها را آنلاین نگه می دارید. وقتی که شما کارتان را تکمیل کردید می توانید آن را به صورت زنده و در دسترس قرار دهید.

7- هرگز به یک فروشنده محدود نمی شود

یکی از چیزهای خوب مربوط به مجازی سازی مربوط به انتزاع بین سخت افزار و نرم افزار است. این به معنای این است که شما مجبور نیستید که به یک فروشنده خاص وابسته باشید ( ماشین های مجازی در واقع برایشان مهم نیست که در چه سخت افزاری اجرا می شوند) بنابرین به یک فروشنده منفرد نوع سرور یا حتی پلتفرم خاصی محدود نمی شوند.

۸- احیای بعد از بحران بهتر

وقتی که مرکز داده شما مجازی شده باشد احیای بعد از بحران خیلی ساده تر است. با اسنپ شات های به روز از ماشین های مجازیتان، شما می توانید به سرعت پشتیبان گیری کنید و سرور را به راه بیندازید. و اگر بحران گریبان خود مرکز داده را بگیرد شما می توانید ماشین های مجازی را به جای دیگری منتقل کنید( تا جایی که می توانید طرح آدرس دهی شبکه و از این قبیل را مجددا ایجاد کنید) . داشتن این سطح از انعطاف به معنای این است که برنامه احیای بحران شما ساده تر اجرا می شود و میزان موفقیت بالاتری خواهد داشت.

9- سرور های مصمم

شما خدماتی دارید که با منابع و همچنین با یکدیگر رقابت می کنند. این خدمات همه کاره برای صرفه جوئی در هزینه خریداری می شوند. شما با مجازی سازی به سادگی می توانید یک مسیر با صرفه اقتصادی برای تفکیک سرور ایمیل، سرور وب، سرور پایگاه داده و غیره داشته باشید. با انجام این کار شما از یک مرکز داه خیلی قابل اعتمادتر و قوی تر بهره خواهید برد.

۱۰- مهاجرت ساده تر به ابر

با حرکت به ماشین های مجازی شما به استفاده از یک محیط ابر کامل بسیار نزدیک می شوید. حتی می توانید به نقطه ای برسید که VM ها را از مرکز داده تان بکار بگیرید تا زیرساخت مبتنی بر ابر قوی ایجاد کنید. اما فراتر از ماشین های مجازی واقعی، تکنولوژی مجازی شده شما را به مجموعه ذهنی مبتنی بر ابر نزدیک می کند و کار مهاجرت را ساده تر می کند.

تجربه مزایا

 hp قيمت hp server قيمت سرور PR0 PR0 HP,server,hp server,DL,ML,DL380,ML370,Proliant,HP Proliant,HP DL380, رايانه,سرور, سرور HP,proliant، proliant server،proliant dl5620,اچ پي,سرور اچ پي, رک, Memory, هارد, hp hard,HP Memory, power,750w،G7,hp proliant dl380,hp proliant ml370،HP server dl,فروش سرور hp, نمايندگي hp,شركتHP,محصولاتHP,ماشين هاي اداريHP,ماشين هاي اداريHP ,ماشينهاي اداريHP,تعميراتHP ,گارانتيHP ,نمايندگيHP ,وارد كنندهHP,خدماتHP,اخبارHP,ليست قيمت محصولاتHP ,فروش رايانه,اچ پي,اچ پي,اچپي,اچپي,سرور اچ پي,نمايندگي hp,فروش سرورhp, فروش سرور اچ پي, قيمت سر


hp
,ماشينهاي اداريHP,تعميراتHP ,گارانتيHP ,نمايندگيHP ,وارد كنندهHP,خدماتHP,اخبارHP,ليست قيمت محصولاتHP
,فروش رايانه,اچ پي,اچ پي,اچپي,اچپي,سرور اچ پي,نمايندگي hp,فروش سرورhp, فروش سرور اچ پي,
قيمت سر

ماشین های مجازی یک روش قوی برای کمک به رها شدن از مشکلاتی را فراهم می کنند که هر روز بر سر راه مدیر قرار می گیرند. اگر شما از قبل شروع به استفاده از مجازی سازی در مرکز داده تان نکرده اید، اکنون زمان شروع این کار است. حتی اگر تنها یک سرور فایل ساده را به تکنولوژی مجازی شده انتقال دهید، به سرعت مزایای آن را درک می کنید و نهایتا می خواهید که کل مرکز داده تان را به صورت مجازی درآورید.

 چرا سراغ HYPER-V ویندوز سرور 2008 برای مجازی سازی نمیروید؟

واقعیت این است که همه ساختار شما در هایپر وی بروی ویندوز سرور 2008 هست و ممکن هست هر لحظه بپرد.

 

مجازی سازی سرور با محصول VMware ESxi:

مجازی سازی سرور روشی برای نصب و اجرای همزمان و مستقل چندین سیستم عامل در یک سرور سخت افزاری است. تعداد ماشین های مجازی قابل نصب روی یک سرور بستگی به منابع سرور اصلی یا همان سخت افزارمان دارد. مجازی سازی قابل استفاده برای تمامی سازمان ها و شرکت ها می باشد. این مکانیزم علاوه بر صرفه جویی انرژی ، افزایش بهره وری از سخت افزار، کاهش دمای مراکز داده و استفاده بهتر از فضای دیتا سنترها را نیز در پی خواهد داشت.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که مدیران فناوری اطلاعات با آن روبرو هستند، تعداد بیش از اندازه سخت افزارهای سرویس دهنده تک کاره است. مهمترین علت برای افزایش تعداد چنین سخت افزاهایی ناسازگاری برنامه های کاربردی است که بر روی سرورهای مختلف اجرا می شوند که در این نتیجه آن مدیران سیستم ترجیح می دهند که برنامه های کاربردی را بر روی سرورهای مجزا اجرا کنند. تکنولوژی مجازی ساز VMware ESxi می تواند در جداسازی سرورهای مختلف که برنامه های مختلفی را سرویس دهی می کنند، کمک فراوانی بنماید.

 

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

فروش سرورقيمت سرور اچ پي HP ProLiant DL380 G6 Base – Xeon E5530 2.4 قيمت سرور اچ پي HP ProLiant DL380 G7

 

مزایای VMware Esxi 

1. استفاده بهینه از منابع سخت افزاری سازمان و بالا بردن بهره وری

2. تجمیع سرویس های سازمان در یک یا چند سرور که باعث ایجاد مدیریت متمرکز و امنیت بالا می شود

3. تسریع در پیاده سازی سررویس های مختلف

4. پشتیبانی از سیستم ها و سرویس های قدیمی موجود در سازمان

5. یکپارچه سازی منابع سخت افزاری سازمان

6. ایجاد محیط های تست و گسترش سیستم ها بدون ایجاد وقفه و بدون داشتن ریسک

7. پایین آمدن هزینه های نگهداری و نیروی انسانی

8. ارائه ماشین های مجازی به جای ماشین های فیزیکی و اجرای سیستم عامل های مختلف روی یک هاست فیزیکی

9. دسترس پذیری بالا (High Avalibility)

10. بالا بودن ضریب امنیتی ماشینهای مجازی

 

مجازی سازی سرور با محصول Citrix XenServer

XenServer کار انتقال داده ها به صورت آنلاین و متمرکز سازی مدیریت سرورها را بدون هیچ گونه هزینه ای انجام می دهد. XenServer یک راهکار مجازی سازی قدرتمند و باز است که اساسا به منظور کاهش هزینه های دیتا سنتر با تبدیل محیط پیچیده و استاتیک به محیط پویاتر می باشد.

 

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

فروش سرور قيمت سرور اچ پي HP ProLiant DL980 G7 – Xeon E7-2830 2.13 GHP ProLiant DL380 G7

 

 مجازی سازی سرور با محصول Microsoft Hyper-V

 Microsoft Hyper-V فناوری مجازی سازی شرکت ماکروسافت است که بر اساس آن با تعریف ماشین های مجازی این امکان فراهم می شود تا سیستم عامل های مختلف به طور همزمان بر روی یک رایانه اجرا شوند. این فناوری که Hypervisor نامیده می شود حاوی تکنولوژی مجازی سازی برای نسخه سرور است و بروز رسانی عمده ای در ویندوز سرور ماکروسافت محسوب می گردد. این مجازی ساز کاملا مناسب مجازی سازی ویندوز سرورهای ماکروسافت می باشد.

 

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

فروش سرور قيمت سرور اچ پي HP ProLiant DL380 G7

 

جلسه اول مجازی سازی

انواع فایل های ماشین مجازی

هرماشین مجازی در زیر ساخت های مجازی شرکت VMware از فایل های زیر تشکیل شده است.

این فایل ها بسیار مهم هستند دقت لازم را داشته باشید.بک اپ داشته باشید سپس ان فایل ها را ادیت بکنید.

پسوند فایل

استفاده

توضیحات

vmx.

vmname.vmx

فایل پیکربندی

فایل کانفیگ/یعنی فایلی هست که کلیه کانفیگ های ماشین بر روی این فایل میباشد.میشه گفت کلیه تنظیماتی که انجام داده اید.

معمولا اگر بخواهیم این ماشین را در لیست اینونتوری ها مشاهده کنیم باید داخل فایل ها بر روی این فایل کلیک کرده راست کلیک

و گزینه ADD INVENTORYرا بزنیم.

vmxf.

vmname.vmxf

فایل پیکربندی اضافی

vmdk.

vmname.vmdk

فایل دیسک مجازی

مربوط به دیسک مجازی هست که برای اون ماشین ایجاد کرده اید و کلیه دیتاها را داخل اون قرار دادید

falt.vmdk

vmname-flat.vmdk

فایل دیسک مجازی

nvram.

vmname.nvram

فایل پیکربندی BIOS یا EFI

vmsd.

vmname.vmsd

فایل اطلاعاتSnapshot ها

vmsn.

vmname.vmsn

فایل داده Snapshot

vswp.

vmname.vswp

فایل  Swap

  ممکن است باشد ممکن است نباشد اگر ماشین روشن باشد بوجود می اید و بر اساس رم شما بوجود می اید.خیلی مهم است بهتر است اجازه ندید باشد

vmss.

vmname.vmss

فایل Suspend

log.

vmname.log

فایل لاگ فعلی

لاگ های قدیمی را نیز میتوانید ببنید.اگر ماشینی که خراب شده رو میتوانید از اینجا ببنیند ج کسی خراب کاری کرده است

نکته قابل توجه اینکه همه فایل های ذکر شده بعد از ساخت ماشین مجازی ایجاد نمی شوند بلکه بسته به وضیعتی که ماشین مجازی در ان قرار می گیرد این فایل ایجاد و یا حذف می شوند
 با سلام به شما همکار عزیز
من یه تعداد سرور مجازی دارم (vmware) بدلیلی بعد از یه بار که host رو خاموش کردم یکی از سرورهام غیر قابل دسترسی شده اما فایلهاش هنوز تو datastore هست چجوری میتونم برش گردونم؟
در قسمت Datastore پوشه مربوط به سرور غیرقابل دسترس را باز و روی فایلی که پسوند .vmx راست کلید و گزینه Add to inventory را انتخاب کنید.

سورس اضافه دادن به ماشین های مجازی در ایتدای ان هیچ مشکلی بوجود میاورد ولی در اینده مشکلات اساسی پیش میاید اگر شما نیاز به سورس منابع اضافی تر داشته باشید ،ممکن است ماشین های شما FAIL گردد.

1

In the vSphere Client inventory, right-click the virtual machine and select Edit Settings.

2

Click the Resources tab and select CPU.

3

Allocate the CPU capacity for this virtual machine

Shares

The values Low, Normal, High, and Custom are compared to the sum of all shares of all virtual machines on the server and, on ESX/ESXi hosts, the service console. You can use share allocation symbolic values to configure their conversion into numeric values.

Reservation

Guaranteed CPU allocation for this virtual machine.

Limit

Upper limit for this virtual machine’s CPU allocation. Select Unlimited to specify no upper limit.

%d8%ac%d9%84%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c

4

Click OK to save your changes and close the dialog box

 

With industry leading performance and efficiency

An Enterprise class server with industry leading performance and efficiency. The HP ProLiant DL360p Gen8 Server series provides industry leading two-socket performance in a space saving 1U size – ideal for any cloud solution

Virtual Machine File System (VMFS

فایل سیستم مورد استفاده در ESX به نام VMFS شناخته میشود که یکی از فایل سیستم های مهم و کاربردی میباشد./

 

 

 

 

3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟