نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL380 Gen9


Rate this post

خرید سرور dl380 g9 hp

ارزش بالا همراه با مقیاس پذیری فوق العاده و مجتمع سازی مجموعه ایی از ویژگی های جدید، استفاده از ابزارهای مدیریت زیر ساخت با کیفیت و گزینه های ذخیره سازی چند منظوره ، سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 ،   را به سروری قدرتمند و بدون عیب تبدیل کرده است و با ارائه پیکر بندی های مختلف سخت افزاری، گزینه بسیار مناسبی برای  راه اندازی دیتا سنتر، فضای ابری، مجازی سازی و بیگ دیتا محسوب می شود. این سرور پر فروش ترین سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 دنیاست.

قیمت سرور hp dl380 g9 8sff

این سرور به صورت کاملا حرفه ایی و آگاهانه به منظور کاهش هزینه ها در هنگام انجام محاسبات و پردازش های پیچیده و سنگین طراحی و پیاده سازی شده است و در ساختار داخلی خود دارای قابلیت های فوق العاده ایی نظیر پشتیبانی از پردازنده های سری Intel Xeon سری E5-2600 v3  و E5-2600 v4 بیست و دو هسته ایی، پشتیبانی از حافظه های هوشمند HPE 2400 MT/s DDR4 تا 3 ترا بایت می باشد. این سرور در بحث فضای ذخیره سازی قابلیت پشتیبانی از  کنترلر های Gb/s SAS 12  وحداکثر 20 درایو NVMe  را دارد و با ارائه حافظه و فضای ذخیره سازی پایدار و مطمئن، عملکرد بی نظیری را برای به کار گیری در عملیات های پایگاه داده و محاسباتی از خود نشان داده است. با استفاده از این سرور می توانید برای همیشه دغدغه های ذخیره سازی، پردازشی و محاسباتی را فرمواش کنید و با اطمینان خاطر برنامه ها و کاربردهای اساسی و حیاتی را با اعتماد به نفس اجرا کنید.

مشخصات سرور hp dl380 g9

سرور های HPE ProLiant DL380 Gen9 مجهز به چیپ ست های جدید C610 هستند و قابلیت پشتیبانی از پردازنده های اینتل زئون سری E5-2600v3 و E5-2600v4 را دارند. همچنین بسته به نوع کاربرد و برنامه ایی که قصد پیاده سازی آن را بر روی سرور دارید، پردازنده های موجود بر روی آن 4 تا 22 هسته را ارائه می دهند. از جمله نکات دیگری که می توان در بحث علکرد و کارایی اشاره کرد، استفاده از سیستم تغذیه و خنک کنندگی قوی و کاملا به صرفه است. این سرور قابلیت پشتیبانی از نسل جدید PSU ها  دارد. علاوه بر آن به منظور تامین سیستم خنک کنندگی و افزایش بهره وری سیستم، سرور مذکور در پیکر بندی های تک پردازنده ایی از چهار فن، در پیکر بندی های دو پردازنده ایی از 6 فن و در پیکر بندی های دو پردازنده ایی با حداکثر فضای ذخیره سازی قابل پشتیبانی از بیش از 6 فن استفاده می کند تا بتواند سیستم را در سطح پایدار و ایمن نگهداری کند و دمای ناشی از فعالیت قطعات سبب افت و تنزل کارایی آن نشود.

حافظه RAM  و فضای ذخیره سازی HPE ProLiant DL380 Gen9

به منظور به دست آوردن عملکرد و کارایی بهتر، هر پردازنده شش کانال حافظه ایی را با دو ماژول رم به ازای هر کانال پشتیبانی می کند. در این سرور به ازای هر پردازنده 12 عدد ماژول رم DDR4 در نظر گرفته شده است و به صورت کلی دارای 24 ماژول حافظه ایی رم  و دو پردازنده مجزا است و قابلیت پشتیبانی از پیکر بندی تک و دو پردازنده را دارد. هنگامی که از پیکر بندی تک پردازنده استفاده می شود، تنها نصفی از ماژول های رم قابل استفاده خواهند بود و بسته به نوع پیکر بندی و قطعات به کار رفته در آن، سرعت را می توان تا 2400 MT/s افزایش داد. این سرور قابلیت پشتیبانی از ماژول های مختلف حافظه ایی نظیر UDIMM,RDIMM, LRDIMM و NVDIMM  را به صورت مجزا دارد اما نمی تواند به صورت ترکیبی از آنها پشتیبانی کند. هر ماژول حافظه ایی نوع LRDIMM حداکثر می تواند 128 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کند بنابراین حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده در این سیستم برابر 24 x128GB معادل 3TB است. پیکر بندی های عادی این نوع سیستم معمولا دارای 16 تا 64 گیگابایت رم هستند. از نکات قابل توجه در سرور HPE ProLiant DL380 Gen9 ، قابلیت پشتیبانی از رم های هوشمند HPE است که قابلیت ارائه سطوح بالایی از کارایی و پهنای باند را به آن داده است.

سرور g9 dl360

در بحث فضای ذخیره سازی سرور ProLiant DL380 Gen9 با استفاده از 12 درایو LFF فرانت و یک حامل HD اختیاری که از 4 داریو LFF پشتیبانی می کند و در بالای پردازنده ها و ماژول های حافظه قرار می گیرد، حداکثر می تواند 190 ترا بایت فضای ذخیره سازی را پشتیبانی کند.

شکاف های توسعه سرور استوک dl380 g9

سرور DL380 Gen10 حداکثر قابلیت پشتیبانی از 8 عدد شکاف توسعه نوع PCIe 3.0 را دارد. سیستم دارای 4 عدد پورت شبکه با سرعت 1GbE تا 40GbE است. به منظور پشتیبانی از رندرینگ های انیمیشنی پیچیده و محاسبات سنگین گرافیکی، سیستم قابلیت پشتیبانی از 5 عدد پردازنده گرافیکی سینگل واید  یا 3 عدد پردازنده گرافیکی دابل واید را دارد. علاوه بر آن شکاف های توسعه به صورت قابل توجهی می توانند کارت های I/O، کارت های گرافیک، رسانه های ذخیره سازی داخلی و خارجی را نیز به سیستم اضافه کنند.

چیپ ست های مدیریتی پشتیبانی شده HPE ProLiant DL380 Gen9

به کارگیری تراشه های مدیریتی در درون سرور ها به منظور راه اندازی ساده تر آنها، نظارت بر وضعیت سرورها و سلامت آنها و پایدار نگه داشتن سرور ها جزو ضروریات است. در سرور های LD380 Gen9 به منظور انجام کارهای مدیریتی از چیپ مدیریت Lights Out 4 2.0 استفاده شده است. این چیپ ها به اختصار iLO نامیده می شوند . می توانند ویژگی هایی نظیر امکان دسترسی به سیستم از راه دور با استفاده از مرورگر، نصب و راه اندازی ساده تر سیستم، نظارت بر وضعیت سیستم و کنترل تغذیه و وضعیت دمای آن را به سادگی انجام دهد. این چیپ مدیریتی قابلیت های جدید و یک داشبورد ساده را با تصویر کوچکی از وضعیت سیستم ارائه می دهد و به صورت مداوم آن را به روز می کند. به صورت کلی و براساس نیازهای مدیریتی، مدیران سیستم ها می توانند از iLO Essentials, iLO Advanced, iLO Advanced Security Edition و iLO Scale Out در سرور های DL380 Gen10  استفاده کنند.

ویژگی ها فنی سرور HPE ProLiant DL380 Gen9
تعداد سوکت پردازنده2 عدد
چیپ ستIntel C610
پردازنده های پشتیبانی شده

 

§  Intel® E5-2600v3 Processor Family Intel® E5-2600v4 Processor Family

§

چیپ ست مدیریتی پشتیبانی شده·         HPE iLO 4 2.0 4GB NAND

 

فرم فاکتور·         2U RACK

رم سرور hp dl380 g9

سیستم عامل هاو نرم افزارهای مجازی سازی پشتیبانی شده

  • Windows Server 2012 R2
  • Windows Server 2016
  • VMware ESXi 6.0 U3
  • VMware ESXi 6.5,U1
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL) 6.9 , 7.3
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES) 11 SP4 , 12 SP2
  • ClearOS
  • CentOS

 

ماژول های رم پشتیبانی شده

ماژول های رم پشتیبانی شدهRegistered (RDIMM), Load Reduced (LRDIMM)
تعداد ماژول های (DIMM)12 عدد ماژول DIMM به ازای هر پردازنده
پیکر بندی کانال6 کانال به ازای هر پردازنده، دو کاناله( دو DIMM به ازای هر کانال)
حداکثر حافظه پشتیبانی شده (LRDIMM)1.5 TB: 24 x 64 GB LRDIMM @ 2400 MHz
حداکثر حافظه پشتیبانی شده (RDIMM)768 GB: 24 x 32 GB RDIMM @ 2400 MHz

شکاف های توسعه

تعداد شکاف های توسعه16 عدد ( 8 عدد به ازای هر پردازنده)
تکنولوژی به کار رفتهPCIe 3.0
عرض باس و عرض کانکتور4 عدد X8، 2 عدد X16 ( به ازای هر پردازنده)
اسلات فرم فاکتورFull-height, Half-length slot

کنترلر های ذخیره سازی  و فضای ذخیره سازی پشتیبانی شده

نرم افزار RAIDHPE Smart Array S100i SR Gen9 SW RAID
کنترلر های ضروری RAID·  HPE Smart Array E208i-a SR Gen9 Controller·  HPE Smart Array E208i-p SR Gen9 Controller·  HPE Smart Array E208e-p SR Gen9 Controller
کنترلر های کارایی RAID·  HPE Smart Array P408i-a SR Gen9 Controller·  HPE Smart Array P408i-p SR Gen9 Controller·  HPE Smart Array P408e-p SR Gen9 Controller·  HPE Smart Array P816i-a SR Gen9 Controller

فضای ذخیره سازی پشتیبانی شده

حداکثر ظرفیتنوع پیکر بندی
72.0 TBHot Plug SFF SAS
52.0 TBHot Plug SFF SATA
197.68 TBHot Plug LFF SAS
197.68 TBHot Plug LFF SATA
115.2 TBHot Plug SFF SAS SSD
44.16 TBHot Plug LFF SATA SSD
40 TB NVMeHot Plug SFF NVMe PCIe SSD

سایر ویژگی های

تغذیه
  • HPE 500W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • HPE 800W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • HPE 1600W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit

 

پورت Display1  عدد SFF جلو و اختیاری، 8 عدد LFF استاندارد
پورت های شبکه4 x 1 Gb با FlexibleLOM اختیاری
پورت شبکه مدیریت راه دور HPE iLO1 گیگا بایت اختصاصی
پورت سرویس Front iLO1 عدد استاندارد ( هنگام سفارش SID یا استفاده از ارایش 12 LFF وجود ندارد)
Micro SD Slot1
USB 3.0مجموعا بیش از 5 عدد ( 1 جلو، 2 عقب، 2 داخلی، 2 عدد USB 2.0 جلو اختیاری)
گرافیک·         Integrated Video Standard·         HPE iLO 4 بر روی حافظه مدیریت سیستم
سیستم های مدیریتی·         HPE Integrated Lights-Out (HPE iLO)·         UEFI·         Intelligent Provisioning·         iLO RESTful API
·         امنیت·         UEFI Secure Boot و پشتیبانی از Secure Start·         روت سیلیکون اعتماد غیر قابل تعویض·         اعتبار سنجی FIPS 140-2·         صدور گواهینامه مشترک·         پیکربندی برای انطباق PCI DSS·         استاندارد رمزگذاری پیشرفته (AES) و استاندارد رمزگذاری اطلاعات سه بعدی (DES3)  در مرورگر·              پشتیبانی از الگوریتم های امنیت ملی تجاری (CNSA)·              به روز رسانی رایگان – اجزای دیجیتالی امضا شده و تأیید شده است·              بازیابی امن – بازیابی فریم ویر های حساس سیستم و برگرداندن آن به وضعیت پایدار در هنگام بروز خرابی·              قابلیت بازگرداندن سیستم عامل·              حذف امن اطلاعات NAND / کاربر·         TPM (Trusted Platform Module) 1.2 option·         TPM (Trusted Platform Module) 2.0 option·         Bezel Locking Kit option·         Chassis Intrusion detection option

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟