نقد و بررسی سرور HP ProLiant DL360 Gen9 ؛ نگاهی دقیق تر


Rate this post

نقد و بررسی سرور نسل نه HP ProLiant DL360

با در دسترس بودن پردازنده های خانواده Xeon E5-2600 v3 اینتل، فروشندگان سرورهای متنوع پلت فرم های رایانشی را راه اندازی کرده اند که از افزایش عملکرد و کارایی معماری جدید زئون بهره می برند. DL360 Gen9  پلت فرم جدید رایانشی اصلی 1u  خانواده HP ProLiant است و علاوه بر بهره برداری از پردازشگرهای جدید E5-2600 v3 و رم های  DDR4، پیشرفت های قابل توجهی را در بحث فناوری های سرور HP و چشم اندازه های کلی شرکت برای دیتا سنترهای همگرا نشان داده است.

 

همانند سرورهای بزرگتر 2U DL380 Gen9، سرورهای DL360 از پردازنده های جدید Intel Xeon E5-2600 v3 پشتیبانی می کنند و قابلیت پشتیبانی از 768GB حافظه هوشمند HP DDR4 با سرعت 2,133MHz, را دارند. این در حالی است که نسل هشتم این گونه سرورها از رم های DRR3 1866 MHz پشتیبانی می کردند. پردازنده های جدید E5-2600 v3 دارای 18 هسته هستند  و نسبت به پردازنده های به کار رفته در سرورهای نسل هشت ProLiant ضمن دارا بودن توان مصرفی کمتر، عملکرد و کارایی سه برابری را ارائه می دهند. علاوه بر موارد فوق در سرورهای نسل نه، از کنترلر های هوشمند ارایه ایی 12Gb/s و شتاب دهنده های PCIe نیز استفاده شده است و برخلاف نسل هشتم، نسل نه سرورهای DL360 قابلیت پشتیبانی از واحد پردازش گرافیکی(GPU)  را نیزدارد.

در این نقد و بررسی، سرور استفاده شده دارای بدنه 1U DL360 است و مجهز به 8 محفظه درایو SFF می باشد و از پیکر بندی دو پردازنده ایی Intel Xeon E5-2697 v3 2.6GHz، 256GB DDR4 RAM (16 شکاف DIMM مجهز 16GB 2Rx4 PC4-2133) و پنج درایو SFF 400GB SAS SSD است. در واحدهای آزمایشی از رسانه های یونیورسال استفاده نشده است اما در صورت نیاز و به صورت اختیاری می توان از آنها استفاده کرد. علاوه بر پیکر بندی های فوق در ازمایشات از دو پورت PCA FLR 10GbE SFP و کارت شبکه به منظور برقراری ارتباطات شبکه ایی استفاده شده است.

 

ویژگی های فنی HP ProLiant DL360 Gen9

  • پردازنده های پشتیبانی شده : Intel Xeon E5-2600 v3 product family
  • تعداد سوکت پردازنده: 2
  • تعداد هسته های پشتیبانی شده: 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18
  • فرم فاکتور: 1U
  • نوع منبع تغذیه: (2) Flex Slot
  • تعداد شکاف های توسعه PCIe: Up to 3
  • نوع و حداکثر حافظه رم پشتیبانی شده: 768GB DDR4 HP SmartMemory:
  • تعداد و فرکانش شکاف های رم : 24 DIMM slots up to 2,133MHz
  • درایو های ذخیره سازی: (8) SFF SAS/SATA + Universal Media Bay or (4) LFF SAS/SATA
  • ارتباطات شبکه ایی: 4 x 1GbE embedded + FlexibleLOM slot
  • گزینه های اختیاری کنترلر های شبکه:
  • Broadcom 5720
  • 10Gb 533FLR-T FlexFabric Adapter
  • گزینه های اختیاری کنترلرهای ذخیره سازی:
    • Dynamic Smart Array B140i
    • H240ar Host Bus Adapter
    • Smart Array P440ar/2GB FBWC
  • حافظه کش نوشتن مبتنی بر حافظه فلش(FBWC):  2GB DDR3-1,866MHz, 72-bit wide bus at 14.9GB/s on P440ar
  • باتری: HP DL/ML/SL 96W Smart Storage Battery
  • پورت های VGA/serial/USB:
  • Front VGA option, rear VGA standard, serial option, 5x USB 3.0
  • پشتیبانی از  GPU: دو عدد سینگل واید  با طول 9.5 اینچ و توان مصرفی 150 وات.
  • ابزارهای مدیریتی: HP OneView and HP iLO Advanced
  • مدیریت ابری: HP Insight Online  با اپ های موبایل
  • برق و خنک کنندگی:بهره وری بیش از 94 درصد با  HP Flexible Slot FF، فن های هات پلاگ با سیستم افزونگی N+1، قابلیت استفاده از فن های با کارایی بالا( اختیاری)
  • انطباق های صنعتی: ASHRAE A3 , A4, lower idle power
  • فرم فاکتور/ عمق بدنه : Rack (1U), 27.5” (SFF), 29.5” (LFF)
  • سیستم عامل های پشتیبانی شده:
    • Microsoft Windows Server: 2008 R2 (x64 only), 2012, 2012 R2
    • Red Hat Enterprise Linux 6.5  و بالاتر
    • SUSE Linux Enterprise Server 11 SP3  و بالاتر
    • Ubuntu Server 14.04  و بالاتر
    • VMware vSphere 5.1 U2  و بالاتر
    • Citrix XenServer
    • Solaris 11.1  و بالاتر

ساخت و طراحی DL360 Gen9:

در نقد و بررسی ارائه شده در این محتوی، از سروری با دارا بودن هشت محفظه درایو SFF و یک محفظه خالی مربوط به رسانه های یونیورسال در قسمت بالای سمت راست استفاده شده است. محفظه خالی را می توان به صورت استفاده کرد. در حالت اول می توان از دو درایو SFF استفاده کرد و در حالت دوم نیز می توان از یک درایو نوری و پورت VGA به صورت ترکیبی استفاده کرد. پنل وضعیت موجود در این سرور دارای دکمه خاموش و روشن و LED هایی برای نشان دادن وضعیت خاموش/ رونش بوند سیستم، سلامتی سیستم، واحد ID است. همچنین وضعیت شبکه همراه با یک پورت USB در قسمت سمت راست آنها قرار دارد. علاوه بر پیکر بندی فوق، بدنه DL360 Gen9 با چهار محفظه درایو LFF نیز وجود دارد که بنا بر نوع کاربرد می توان یکی از آنها را انتخاب کرد.

 

در جلوی سیستم شبکه ایی از فن ها وجود دارند که خنک کنندگی سیستم را بر عهده دارند. پیکر بندی به کار رفته در این نقد دارای دو پردازنده Intel Xeon E5-2697 v3 2.6GHz و 16 عدد ماژول رم است که 16 عدد از 24 عدد ظرفیت کلی شکاف های رم سیستم را اشغال کرده اند. این سیستم به صورت کلی و با پیکر بندی رم 16GB 2Rx4 PC4-2133 DDR4 DIMM دارای 256 گیگابایت رم DDR4 است. همچنین بین شکاف های DIMM و منبع تغذیه یک عدد شکاف MicroSD نیز وجود دارد. یک PCIe  ثانویه با یک اسلات PCIe سوم می تواند برای تنظیمات DL360 با پردازنده های دوگانه استفاده شود، علاوه بر آن یک اسلات FlexibleLOM  و دو پورت SATA نیز در عقب قرار دارد.

سرور DL360 Gen9 با یک PCIe استاندارد  که دارای دو اسلات PCIe  است، مجهز شده است، در پیکربندی های دو پردازنده ایی می توان با استفاده از رایزر ثانویه ،اسلات PCIe سوم را به پیکر بندی اضافه کرد. پنل پشتی سرور شامل یک پورت VGA، یک آداپتور شبکه ای چهار پورت 1GbE جاسازی شده، پورت مدیریتی iLO، پورت سریال، دو پورت USB 3.0، واحد  LED ID  و دسترسی به کارت FlexibleLOM  است، در این نقد سیستم با دو پورت  رابط شبکه ایی PCA FLR 10GbE SFP+   پیکربندی شده است.

سرور ما مجهز به منبع تغذیه سوکت پلاتینیوم دوگانه با قابلیت انعطاف پذیری 800 وات است که دارای راندمان 94٪ است. منبع تغذیه HP Flex Slot به گونه ایی طراحی شده است که اجازه نصب هات پلاگ بدون ابزار در درون سرورهای HP ProLiant Gen9  را می دهد و در حال حاضر برای DL360 Gen9 در 500W، 800W، و 1400w موجود است.

مدیریت سرور DL360

سرور های HP ProLiant Gen9 قابلیت پشتیبانی و بوت شدن از طریق های رابط فیرم ویر توسعه پذیر یکپارچه (UEFI) و مد بوت LEGACY را دارد. HP Integrated Lights-Out (iLO) یک سیستم مدیریت هوشمند تعبیه شده است که با هدف انجام عملیات های مدیریتی مستقل در درون سرور های پرولیانت قرار داده شده است. مدیریت مستقل با استفاهد از رابط رسانه ایی مستقیم (DMI) قابلیت برقراری ارتباط راه دور با سرور را دارد و می تواند همراه با سیستم های تامین هوشمند HP و بدون نیاز به پیکر بندی رسانه با پروفایل های توسعه قابل استفاده مجدد برای استقرار و به روز رسانی سرور ها استفاده شود. ویژیگ های تامینی جدید به کار رفته در سرور های نسل 9 پرولیانت شامل قابلیت دسترسی به یک ترابایت تجهیزات استوریج محازی (VSA) HP StoreVirtual بدون تحمیل هزینه ها اضافی و اسکریپت نویسی جدید برای خودکار کردن نصب سرور است.

قابلیت های استاندارد ILO عبارتند از Agentless Management، Active Health System، پشتیبانی از ارتباطات راه دور و لایه انتزاعی جدید Adaptive ProLiant Management Layer (APML) . این لایه با هدف بهبود وضعیت حرارتی سیستم و به روز رسانی سلامت سیستم و اطلاعات فن اضافه شده است و بدون نیازبه فلش کردن ROM ، اجازه به روز رسانی آنلاین غیر مخرب برای فن و اطلاعات حرارتی را می دهد.

در سرورهای ProLiant Gen9 ، iLO، فدراسیون ILO  را اضافه کرده است.فراسیون ILO یکی از قابلیتهای کلیدی برای کشف و مدیریت سرورهای متعدد  است و در هنگامی که در سرور iLO NAND  چهار گیگا بایتی نصب شده باشد، یک پارتیشن کاربری یکGB  را با هدف استفاده بیشتر از ذخیره سازی در دسترس قرار می دهد. به هر حال الگوهای مختلفی از لایسنس های iLO  وجود دارد که جنبه های مختلفی از توابع و عملکردهای فدراسیون جدید را به همراه دارد.

سیستم های فعال سلامت(AHS) HP، یکی از کامپوننت های مجتمع سازی شده مدیریت HP ILO برای انجام فعالیت های خودکار تشخیص خطا است. AHS فعالیت های سرور را نظارت می کند و اطلاعات مربوط به سلامت، پیکر بندی و تله متری زمان واقعی iLO4، rom سیستم، دستگاههای منطقی برنامه پذیر پیچیده (CPLD)، ارایه های هوشمند، BladeSystem Onboard Administrator، سرویس های مدیریتی مستقل و کارت های رابط شبکه ایی را نظارت و ثبت می کند. این سیستم عمل نظارت و ثبت وقایع سیستم را به صورت همزمان انجام می دهد و راه حل هایی را برای حل سزیع مشکلات به وجود آمده ارائه می دهد و می تواند آنها را به صورت خودکار از طریق ارتباط مستقیم آنلاین یا راه دور برای آنالیز HP ارسال کند.

یکی دیگر از قابلیت های مدیریتی موجود در سرورهای نسل 9 پرولیانت به کارگیری اپ های موبایل اندروید و IOS است تا مدیریان با استفاده از آنها بتوانند به صورت مستقیم با پردازنده iLO  نصب شده روی سرور های پرولیانت ارتباط برقرار کند و به وضعیت سیستم، وقایع ثبت شده، امکان اسکریپت نویسی و رسانه های مجازی دسترسی داشته باشند. رابط جدید  HP RESTful در سرورهای تحت مطالعه از یک API استفاده می کنند که توانایی اسکریپت نویسی پیکر بندی برای توسعه سریع چند سرور پرولیانت با سیستم عامل های ناهمگون به صورت همزمان را دارند. سرور های نسل 9 پرولیانت علاوه بر موارد فوق در بحث مدیریتی توانایی پشتیبانی از HP Systems Insight Manager 7.4 و HP Virtual Connect Enterprise Manager 7.4. را نیز دارند.

سرورهای HP Gen9 در حال حاضر با نرم افزار مدیریت Insight Control عرضه می شوند.  HP Insight Control  ابزارهای مهاجرت به نسل های جدید سرورها و استقرار خودکار سرورها را همراه با  سیستم های یکپارچه سازی مدیریت مجازی نظیر VMware ESX، مایکروسافت Hyper-V، Citrix XenServer  و Xen در VM های لینوکس ادغام کرده است. ابزارهای مدیریت عملکرد آن شناسایی و تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به تنظیمات سخت افزاری و تنگناهای عملکرد را توضیح می دهد. علاوه بر موارد فوق، ابزارهای مدیریت آن، مشکلات مربوط به پیکر بندی های سخت افزاری و تنگناهای موجود در بحث کارایی را شناسایی و آنالیز می کنند.

Insight Control  شامل ابزار نظارت و مدیریت متمرکز برای مصرف انرژی سرور و خروجی حرارتی است. HP Insight Control را می توان با استفاده از سیستم مدیریت هوشمند و رابط کاربری مبتی بر وب آن مشاهده کرد و به آن دسترسی پیدا کرد. این ابزار  بر روی سرور مدیریت مرکزی مبتنی بر ویندوز (CMS) اجرا می شود و می تواند گره های ویندوز و لینوکس را مدیریت کند. ویژگی های مدیریت از راه دور شامل دسترسی از راه دور گرافیکی (KVM مجازی)، همکاری تیمی، بوت شدن سرور و فیلم ویدئویی خطا، ضبط و پخش ویدئو بر حسب تقاضا و دسترسی از راه دور به رسانه های مجازی است.برای مشتریانی که در حال برنامه ریزی برای انتقال به OneView هستند، کلید های مجوز برای استفاده از  ابزارهای HP OneView و HP Insight Control بر روی یک سیستم مشابه وجود دارد. _OneView در اواخر سال 2014 معرفی شده است و کاربران می توانند از این ابزار نیز استفاده کنند. OneView_   با ارائه الگوهای مبتنی بر نرم افزار، اتوماسیون متمرکز و چند ویژگی دیگر و با هدف مجتمع سازی و یک پارچه کردن تجهیزات دیتا سنترها نظیر سرورها، استوریج و کامپوننت های شبکه ایی، برای ارائه زیر ساختار به عنوان یک سرویس (IaaS) و معماری های ابر ترکیبی طراحی شده است.

HP OneView را می توان با  VMware vCenter ، سیستم مرکز مایکروسافت، مجازی سازی سازمانی Red   Hat ، (RHEV)، پایگاه داده مدیریت پیکربندی جهانی (UCMDB) و ارکستراسیون مدیریت HP هماهنگ کرد. این ابزار بدون پرداخت هزینه اضافی به همراه محصولات HP عرضه می شود._Insight Online یک پورتال مدیریت و پشتیبانی مبتنی بر ابر با یک داشبورد است که رویدادهای سرویس و نمونه های پشتیبانی شده را ردگیری می کند، تنظیمات دستگاه را نمایش می دهد و بر قرارداد ها و ضمانت های HP نظارت می کند. همچنین برنامه مرکز پشتیبانی HP دسترسی به اطلاعات Insight Online برای دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کند._HP Insight Online Direct Connect  یک سرویس از راه دور است که مناسب کسب و کارهای کوچک و متوسط است. این ابزار به سرورهای ProLiant Gen8 / 9  و Enclosures c-Class BladeSystem  اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به شکست ها و مشلات سخت افزاری را به صورت مستقیم برای متخصان پشتیبانی ارسال کند تا آنها بتوانند مواردی نظیر تجزیه و تحلیل، تولید پرونده و جایگزینی قطعات  را به  صورت خودکارانجام دهند.

در مقابل، HP Insight Remote Support  از دستگاه های میزبان پیش فرض برای جمع آوری داده های نظارت و ارسال آن به HP  استفاده می کند و برای محیط های IT با بیش از  2500 دستگاه طراحی شده است. Insight Remote Support  قابلیت کنترل سرورهای HP ProLiant قبل از Gen8 و محصولات HP Storage و کامپوننت های شبکه ایی را دارد و به دو صورت آنلاین و کنسول سایت در دسترس است.

پیش زمینه تست و مقایسه ها

اولین مجموعه ای از نتایج ، ProLiant DL360 Gen9 را با حجم های ذخیره سازی RAID10 و استفاده از چهار SSD  نصب شده نشان می دهد. از یک SSD دیگر به عنوان درایو بوت استفاده شده است.   مجموعه دوم نتایج نتایج عملکرد رابط شبکه ایی  DL360 FlexibleLOM PCA FLR 10GbE SFP +  متصل به یک آرایه فلش را نشان می دهد تا عملکرد ذخیره سازی شبکه را نشان دهد.

تجزیه و تحلیل حجم کار سازمانی

قبل از شروع هر یک از معیارهای اندازه گیری، عملکرد دستگاه در حالت پایدار و تحت بار سنگین 16 نخ و عمق صف 16 پیش بینی می شود. سپس ذخیره سازی در فواصل تنظیم شده با پروفایل های متعدد نخ/ عمق صف تست می شود تا عملکرد دستگاه در شرایط حجم های کاری سنگین محاسبه و نشان داده شود.

پیش شرط ها و تست های اولیه حالت پایدار:

  • توان عملیاتی( مجموع IOPS(عملیات های ورودی/ خروجی در هر ثانیه) خواندن+ نوشتن)
  • متوسط تاخیر( متوسط تاخیر خواندن و نوشتن )
  • حداکثر تاخیر( پیک خواندن یا تاخیر نوشتن)
  • انحراف استاندارد تاخیر( متوسط انحراف استاندارد خواندن و نوشتن)

در ازمایشات انجام شده از چهار پروفایل تست استفاده شده است که به صورت گسترده در معیارها و ویژگی های کارخانه های سازنده کاربرد دارد:

  • 4k – 100% Read and 100% Write
  • 8k – 100% Read and 100% Write
  • 8k – 70% Read/30% Write
  • 128k – 100% Read and 100% Write

با حجم های کاری متشکل از عملیات های 4k، سرور نسل نه ProLiant DL360 با استفاده از ولوم های درونی RAID10، برای عملیات های خواندن به 244,058IOPS و برای عملیات های نوشتن به 41,021IOPS دست یافته است. در هنگام به کارگیری و جفت شدن با تمام آرایه های فلش، کارت 10GbE DL360 قادر به حفظ 53،984IOPS برای عملیات خواندن و 300،743IOPS برای عملیات نوشتن است. ( مترجم:لازم به ذکر است که IOPS به معنی عملیات های ورودی/ خروجی در هر ثانیه است).

حجم RAID10 داخلی به طور متوسط تاخیر تنها 1.05 میلی ثانیه برای عملیات خواندن با 6.24ms برای عملیات نوشتن را تجربه کرده است. رابط 10GbE قادر به حفظ عملیات های 4K با متوسط تاخیر 10.1 ms برای عملیات های خواندن با تمام ارایه فلش و 0.85 ms برای عملیات های نوشتن است.

در طول عملیات خواندن 4k تصادفی، DL360 Gen9 حداکثر زمان تاخیر 86.6 ms را تجربه کرده است، در حالی که حداکثر زمان تاخیر برای عملیات نوشتن 4k در حدود 112.3 ms بوده است. در هنگام تست رابط شبکه 10GbE سرور DL360 با کل آرایه های فلش، حداکثر تاخیر موجود برای خواندن 4K برابر 60.9 میلی ثانیه بوده است و این مقدار برای عملیات های خواندن برابر 28.4 میلی ثانیه بوده است.

نتایج حاصل از انحراف استاندارد نشان دادند که در نتایج حاصل از تاخیر های مربوط به عملیات های نوشتن 4K با RAID 10 SSD تغییرات بیشتری وجود دارد که با نتایج 4K ارائه شده در اینجا همخوانی دارد.

بعد از پیکر بندی مجدد سرور و آرایه های فلش برای انتقالات ترتیبی 8K، میزان گذردهی و توان عملیاتی را با بار 16 نخیو عمق صف 16 برای 100 درصد عملیات های خواندن و نوشتن اندازه گیری کرده ایم. استوریج داخلی RAID 10 سرور DL360 نسل نه برای عملیات های خواندن و نوشتن به ترتیب توانسته است به مقادیر 147,178IOPS و 36,786IOPS دست یابد.

نتایج بعدی از پروتکلی متشکل از 70 درصد عملیات خواندن و 30 درصد عملیات نوشتن با حجم کاری 8K و در برداشتن تعداد نخ و صف مشخص اقتباس شده اند. DL360 Gen9 با دارا بودن RAID10 داخلی مشکل خاص و غیر منتظره ایی را با به کارگیری تعداد نخ و عمق صف مختلف تجربه نکرده است. همچنین میزان گذردهی آن در هنگام به کارگیری بر روی 16 نخ و عمق صف 8 به میزان 75,147IOPS بوده است. توان عملیاتی نسبت به کل آرایه فلش از طریق رابط 10GbE با 16 نخ و عمق صف 16 برابر 218,801IOPS بوده است.

در طی چند بار تکرار اول با  معیار 8k 70/30 ، پیکربندی آرایه فلش 10GbE ، متوسط تاخیرهای خود را در نزدیکی حداقل میزان تئوری این پیکربندی حفظ کرده است و به صورت تقریبی برابر 0.23 ms بوده است. در طی انجام و ازمایش این پروتکل، هیچ کدام از پیکر بندی های ازمایش شده ، متوسط تاخیرهای غیر منتظره ایی را ارائه نداده اند.

حجم های داخلی RAID10 در هنگام به کارگیری حجم های کاری که دارای عمق های صف سنگین بوده اند چند باری حداکثر تاخیرهای قابل توجهی را تجربه کرده اند. در طول سنگین ترین حجم کاری یعنی 8K 70/30، رابط شبکه سناریو های تاخیری سنگینی را تجربه کرد که قطعا حداکثر نمرات مربوط به حداکثر تأخیرهای با ثبات در این تنظیمات را قطع می کند و سبب تنزل آنها می شود.

نمودارهای مربوط به انحراف استاندارد رسم شده برای حجم های کاری 8K 70/30 نیز نشان می دهند که پیکر بندی RAID 10 با صف های بزرگتر، حداکثر تاخیرهای بزرگتری را تجربه کرده اند. محاسبات حاصل از انحراف استاندارد نشان می دهند که آرایه RAID 10 در رویارویی با این معیار و در اواخر حجم کاری به مشکل تاخیر برخورده است.

خرید سرور

آخرین معیار تحلیلی استفاده شده در این نقد و بررسی، انتقال تریبی 128K با صد درصد عملیات های خواندن و نوشتن بوده است. ولوم RAID10 داخلی سرور DL360 Gen9 به ترتیب برای عملیات های خواندن و نوشتن  قادر است تا در 1,678,541KB/s و 637,581KB/s پایدار بماند. این مقدار برای رابط های دوگانه 10GbE شبکه ایی DL360 برای عملیات های خواندن و نوشتن به ترتیب برابر 2,311,475KB/s و 2,310,042KB/s بوده است.

نتایج

HP ProLiant DL360 Gen9  دارای مهندسی است که برای ارائه اجزای مفیدی در یک شرکت سازنده یا معماری مرکز داده  استفاده می کند و ازطریق ارتباط با پلت فرم OneView HP و دیگر نوآوری ، هماهنگ سازی صدها یا هزاران سرور را آسان می کند.  DL360 Gen9 برای کسانی که اهداف محاسباتی بیشتری دارند، تراکم ذخیره سازی و قدرت رایانشی مناسبی را ارائه می دهد تا بتواند انعطاف پذیری و قدرت فوق العاده ایی را برای محیط های مختلف تامین کند. HP پیشرفت های اصلی در فن آوری را با ارائه ویژگی هایی نظیر آخرین چیپ ست های Intel، رم های DDR4 ، 10GbE و پشتیبانی از درایو SAS3 را در خانواده سرورهای DL360 به کار برده است. در بررسی انجام شده سرور مورد با درایوهای SSD 2.5 اینچی جفت شده اند. البته در مواردی که حجم ذخیره سازی اولویت بیشتری به کارایی دارد امکان استفاده از هاردهای 3.5 اینچی نیز وجود دارد. به طور کلی، در مورد خانواده DL300 هیچ چیز انقلابی وجود ندارد، اما دلیلی وجود دارد که HP سرورهای بیشتری را نسبت به هرکسی عرضه کرده است و با این بروز رسانی، HP همچنان قابلیت های محاسباتی اصلی را ارائه می دهد که به نگرانی های اکثریت قریب به اتفاق بازار مربوط می شود تا بتواند به آنها پاسخ دهد.

در پیکر بندی رایج پنج دیسک  SSD های مبتنی بر SAS2 SLC، شاهد انتظارات مربوط به عملکرد و ثبات هستیم. علاوه بر کارایی مستحکم از استوریج های داخلی آن، دسترسی پذیری بالای رابط های 10GbE بدان معنی هستند که DL360 Gen9 قابلیت قرار گرفتن در ابتدای ارایه های ذخیره سازی فوق سریع را دارند تا با استفاهد از آنها به اهداف ورودی های خروجی های حجیم با حداقل تاخیر شبکه و استفاده از کابل کشی کمتر پاسخ داد. در اکثر نصب هایی که از dl360  استفاده می شود، تولید بار در برابر ذخیره سازی عملکرد یک مورد استفاده محبوب خواهد بود. در تست های انجام شده، dl360  از آرایه های فلش مبتنی بر ویندوز سرور 2012 و دو ارتباط شبکه ایی 10GbE استفاده کرده است و به منظور انجام تست های پایداری و ذخیره سازی از حجم های باری تصادفی سنگین 218kIOPS 8k 70/30 و ترتیبی بلوک های عظیم 2.3GB/s استفاده کرده ایم. از آنجایی که در این آزمایشات فقط از شکاف های داخلی FlexibleLOM استفاده شده است می توان سایر شکاف های PCIe را برای توسعه های بیشتر و اتی در نظر بگیریم.

خانواده اصلاح شدهGen9 ProLiant  همچنان به ارائه سرورهای پایدار ادامه می دهد، علاوه بر آن شرکت HP تمام ویژگی های جدید موجود را در این گونه سرورها اعمال کرده است. در حالی که در حوزه تولید استوریج های فرم فاکتور 1Uو 2U شاهدفعالیت های خلاقانه از سوی سایر شرکت های تولید کننده سرور هستیم، HP نقش بیشتری را در این زمینه اعمال کرده است و دقیقا تجهیزاتی را می سازد که به آنها نیاز دارند. بنابراین شرکت HP برخلاف سایر سازندگان دیگر به جای استفاده و به کارگیری فناوری های جدید، رویکردی عملی دارد و زمانی از فناوری های جدید در محصولات خود استفاده کرده است که نیاز و تقاضای لازم برای اعمال آنها وجود داشته است. در حال حاضر آنها منبع و مرجعی برای تاریخچه ایی از کیفیت ساخت، مدیریت و ساختار هزینه ایی در نظر گرفته می شوند تا بتوانند خودشان را در راس کسب و کار و فروش بازار سرور حفظ کنند.

خرید سرور

برخی از مزایا:

  • استفاده از رابط های دوگانه شبکه ایی سریع 10GbE که گزینه ایی ایده آل برای ارایه هایی ذخیره سازی با عملکرد بالا محسوب می وشند.
  • طیف گسترده ای از انتخاب های مدیریتی در داخل و خارج از اکوسیستم مدیریت HP
  • گزینه های ذخیره سازی بهبود یافته از جمله پشتیبانی از SSD های SAS3

معایب:

  • قرارداد پشتیبانی مورد نیاز برای به روز رسانی نرم افزار غیر بحرانی/ BIOS طولانی مدت است.

در نهایت، HP ProLiant DL360 Gen9 دیتا سنترهایی را ارائه می دهد که براساس تراکم و قدرت رایانشی سرور های 1U که مبتنی بر سرورهای HP هستند کنترل می وشند و نسبت به نسل گذشته خود توانایی ارائه و تمانی کارایی بالا و توان مصرفی کمتری را دارند.

خرید سرور HP DL360

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟