Rate this post

پیشرفت تکنولوژی برای دگرگونی کسب‌و‌کار شما

HP بر روی تضمین این موضوع متمرکز است که سرور HP ProLiant آنچه را برآورده کند که نیاز دارید و از یک رهبر صنعتی انتظار دارید. در مواردی که حجم کاری شما در حول محور داده‌های بزرگ، داده‌های ابری، مجازی‌سازی یا برنامه‌های کاربردی اصلی می‍چرخد، سرورهای ProLiant مناسبترین سرورها متناسب با حجم کاری و بودجه مناسب را ارائه می‌دهد. جدیدترین مدل‌های اضافه شده به ProLiant، سرورهای نسل نهم HP ProLiant است. سرورهای نسل نهم ProLiant همچنان به ارائه چشم‌اندازی در زمینه ارائه فناوری و محاسبات پیشرو در صنعت و پیشرفت تکنولوژی برای دگرگونی کسب‌و‌کار شما ادامه می‌دهد.

معرفی سرورهای نسل نهم

برای فراهم کردن راه‌حل بهینه از نظر هزینه برای حجم کاری متنوع، HP سرورهای نسل نهم ProLiant را برای رفع نیازهای کلیدی مشتری طراحی کرده است، از جمله:

  • کاهش هزینه‌های فناوری اطلاعات از طریق افزایش ظرفیت محاسباتی و ذخیره‌سازی، کارآمدتر از قبل شده است. سرورهای نسل نهم با ارائه پیشنهادات انعطاف‌پذیر برای سرورها، ذخیره‌‌سازی، شبکه‌بندی، گزینه‌هایی برای برق مصرفی و … به شما اجازه می‌دهد تا راه‌حل محاسباتی مناسب برای بهره‌وری بیشتر طراحی کنید.
  • راه‌اندازی سریعتر، استقرار و نگهداری سیستم با نوآوری‌های جدید در مدیریت توکار و همچنین بر روی پلتفرم‌های مدیریت ابری و بنیادی
  • افزایش حجم کاری در معماری ProLiant نسل نهم – از جمله پیشرفت‌های چشمگیر در عملکرد پردازنده و حافظه، و همچنین بهینه‌سازی عملکرد ذخیره‌سازی و افزایش کاری شبکه با قابلیت تاخیر کمتر

این ویژگی‌های طراحی سرور نهم ProLiant به شما این امکان را می‌دهند تا چالش‌هایی را که هر روز با آن روبرو هستید، برطرف کنید بدون آنکه قدرت محاسباتی را که حجم کاری شما در محیط IT نیاز دارید، قربانی کنید. در واقع، سرورهای نسل نهم ProLiant برای رویکردهای جدید محاسباتی طراحی و بهینه شده‌اند. آنها عملکرد مطلوب برای حجم کاری مختلف فراهم می‌کنند و از نوآوری‌های فنی برای برآورده کردن الزامات کاری در حال تحول برخوردارند.

چه کسب‌و‌کار شما نیاز به تمرکز روی برنامه‎های کاربردی، مجازی‌سازی، ابری، داده‌های بزرگ داشته باشد، سرورهای نسل نهم ProLiant برای کمک به حرکت به سمت رویکردی جدید برای محاسبات طراحی شده است، که ناکارآمدی فناوری اطلاعات و مراکز داده را با شتاب بخشیدن به ارائه خدمات و بهینه‌سازی عملکرد حجم‌کاری کاهش می‌دهد.

هدف این مقاله کمک به شما در درک تکنولوژیهای جدید و نوآوری‌هایی است که HP در سرورهای نسل نهم ProLiant برای مراکز داده شما فراهم کرده است و راهنمایی‌هایی را برای انتخاب سرورهای مناسب نسل نهم ProLiant با توجه به حجم کاری شما ارائه می‎‌دهد.

نگاهی دقیق‌تر به سرور نسل نهم ProLiant

سرورهای نسل نهم ProLiant فناوری‌های کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا ضمن فراهم کردن سرعت و کارایی موردنیاز شغل شما، به ساده‌سازی کارهای شما کمک کنند. ویژگی‌های کلیدی مربوط به تمام سرورهای نسل نهم ProLiant شامل پیشرفت در همه زیرسیستم‌های اصلی سرور از جمله پردازنده‌های قدرتمند جدید، حافظه هوشمند HP DDR4، ذخیره‌سازی هوشمند، نوآوری در مدیریت سیستم و فناوری‌های جدید شبکه است.

در سرورهای نسل نهم ProLiant، HP به اصلاح فناوری‌ها و ویژگی‌های مهمی که برای اولین بار در نسل هشتم سرورهای ProLiant معرفی کرده بود ادامه داد؛ از جمله: انبوهی از سنسورها، مدیریت پیشرفته انرژی، تامین هوشمند و بسیاری دیگر. برای مرور کوتاه فناوری‌های معرفی شده در سرورهای نسل هشتم ProLiant به مقاله «فناوری‌های نوآورانه در سرورهای نسل هشتم ProLiant” در hp.com/ctg/Manual/c03227849.pdf مراجعه کنید.

پردازنده‌های Intel Xeon E5-2600 v3

عملکرد بهینه برای کسب‌و‌کار شما بسیار مهم است. همه سرورهای دو سوکتی نسل نهم HP ProLiant از سری پردازنده‌های جدید Intel Xeon E5-2600 v3 استفاده می‌کنند. این سری بهبود عملکرد قابل‌توجهی نسبت به پردازنده‌های E5 2600 و E5 2600 v2 در سرورهای نسل هشتم ProLiant دارد. پردازنده‌های سری E5-2600 v3 شامل همه پیشرفت‌های زیر از نظر معماری هستند:

  • افزایش تعداد هسته‌های داخلی با حداقل 4 و حداکثر 18 هسته
  • پیشرفت‌های معماری CPU برای ارائه میراثی بهبود یافته و عملکرد نقطه شناور
  • استفاده از حافظه هوشمند HP DDR4 با نرخ انتقال حافظه حداکثر 2133 MT/s
  • افزایش PCIe 3.0 به 40 خط، قابلیت توان بیشتر ورودی/خروجی را ارائه می‌دهد
  • پیوندهای QPI سریعتر با نرخ 9.6 GT/s
  • نسل جدیدی از پردازنده مدیریت انرژی با هسته‌های هوشمندتر (PCPS) که بازده انرژی را تا 36 درصد افزایش می‌دهد.

بسته به مدل خاص، پردازنده‌های سری Intel Xeon E5-2600 v3 دارای حداکثر 70 درصد[1] افزایش عملکرد نسبت به پردازنده‌های E5-2600 v2 هستند.

حافظه هوشمند HP DDR4

سرورهای نسل نهم ProLiant اولین سرورهایی هستند که از حافظه هوشمند HP استفاده می‌کنند که مبتنی بر فناوری DDR4 است. حافظه DDR4 زمانی‌که در 1 یا 2 DIMMs برای هر کانال(DPC) نصب می‌شود در 2133 MT/s کار می‌کند، که 14 درصد افزایش عملکرد حافظه نسبت به حافظه DDR3 برای سرورهای رک و تاور ارائه می‌کند و حداکثر 33درصد عملکر بهتر برای سرورهای HP ProLiant Blade ارائه می‌دهد.[2] علاوه بر این ، طراحی حافظه DDR4 از هر زمان دیگری کارآمدتر است و به جای 1.5 ولت DDR3 با 1.2 ولت کار می‌کند. همان کاری که ما برای سرورهای نسل هشتم انجام دادیم، HP نیز حافظه هوشمند DIMMs برای سرورهای نسل نهم ProLiant ارائه می‌کند. حافظه هوشمند HP DDR4 هنگام استفاده در سرورهای نسل نهم ProLiant مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

عملکرد گسترش یافته. در 2 یا 3 پیکربندی DPC، حافظه هوشمند DDR4 با نرخ انتقال بالاتر نسبت به DDR4 DIMMs استاندارد کار می‌کند و عملکرد حافظه بهتری ارائه می‌کند.

قابلیت مدیریت پیشرفته. ادغام با سیستم فعال سلامت HP برای نظارت و تشخیص مشکل.

جدول 1 ماتریس عملکرد پیشرفته برای حافظه هوشمند HP DDR4 در سرورهایی با پردازنده‌های سری Intel Xeon E5-2600 v3 که از عملیات 2133 MT/s پشتیبانی می‌کند نشان می‌دهد. برخی از مدل‌های این پردازنده‌ها تنها ممکن است حداکثر سرعت کار در 1866 MT/s را پشتیبانی کنند.

جدول 1 عملکرد ارتقایافته حافظه هوشمند HP DDR4

DIMMs برای هر کانالحافظه استاندارد DDR4حافظه هوشمند HP DDR4

( LRDIMMs)

حافظه هوشمند HP DDR4

(RDIMMs)

12133MT/s در 1.2 ولت2133MT/s در 1.2 ولت2133MT/s در 1.2 ولت
21866MT/s در 1.2 ولت2133MT/s در 1.2 ولت2133MT/s در 1.2 ولت
31600MT/s در 1.2 ولت1600MT/s در 1.2 ولت1600MT/s در 1.2 ولت

برای DDR4 روی سرورهای نسل نهم ProLiant ، فقط RDIMM و LRDIMM در دسترس هستند. سرورهای نسل نهم ProLiant با حافظه هوشمند DDR4 تمام ویژگی‌های یک حافظه پیشرفته معرفی شده در سرورهای نسل هشتم HP ProLiant را شامل می‌شوند، از جمله شناسایی پیشرفته خطا و مقاومت در برابر نقص پیشرفته.

ذخیره‌سازی هوشمند HP

HP به ذخیره‌سازی هوشمند ساده‌تر برای پیکربندی و مدیربت ادامه می‌دهد در عین حال که قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتری در گزینه‌های کنترلر و ارائه عملکرد عالی در کل خطوط کنترلر ارائه می‌کند. برای سرورهای نسل نهم ProLiant، ما سه نوع کنترلر ذخیره‌سازی را ارئه می‌دهیم که هر کدام قصد دارند مجموعه خاصی از نیازهای حجم کاری را برآورده کنند.

کنترلر ذخیره‌سازی پویای هوشمند HP Array B140i در تمام سرورهای نسل نهم ProLiant تعبیه شده است و یک سطح پایه از قابلیت ذخیره‌سازی و عملکرد را ارائه می‌دهد. کنترلرهای هوشمند HP SAS HBA دارای کانال‌های جدید SAS با سرعت 12 گیگابیت در ثانیه هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راه‌حل‌های ذخیره‌سازی SAS با قابلیت کارایی و مقیاس بالا را برای محیط‌هایی که نیازی به مجموعه کاملی از ویژگی‌های کنترلر هوشمند HP Array ندارند، فراهم کند.

کنترلرهای جدید هوشمند HP Array ، عملکرد ، ویژگی ها و قابلیت اطمینان بهبود یافته را ارائه می‌دهند. برای سرورهای نسل نهم ProLiant، تمام کنترلرهای هوشمند آرایه‌ای دارای حافظه نهان با قابلیت نوشتن (FBWC) هستند که توسط باتری جدید ذخیره‌ساز هوشمند HP که در خود سرور تعبیه شده است، پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این کنترلرهای هوشمند آرایه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته‌ای از جمله حافظه نهان هوشمند HP و رمزگذاری ایمن HP پشتیبانی می‌کنند. با پردازنده‌های سریعتر، حافظه، کانال‌های SAS 12 گیگابیت بر ثانیه- و همچنین سفت‌افزار کنترلر بهینه شده- کنترلرهای آرایه‌ای هوشمند HP قادر به دستیابی به بیش از 1 میلیون اجرای تصادفی IOP هستند.

شکل2. کنترلرهای ذخیره‌ساز هوشمند HP برای سرورهای نسل نهم ProLiant

کنترلر پویای هوشمند B140iکنترلر هوشمند HP SAS HBAکنترلر آرایه‌ای هوشمند HP
اتصالات حافظه6 گیگابیت بر ثانیهSATA

(حداکثر 10 درایو)

12 گیگابیت بر ثانیه SAS12 گیگابیت بر ثانیه SAS
پشتیبانی از HBAبلهبلهبله
پشتیبانی از RAID(نرم‌افزار RAID)

RAID 0

RAID 1,10

RAID 5

(کنترلر بر پایه RAID)

RAID 0

RAID 1,10

RAID 5

(کنترلر بر پایه RAID)

RAID 1,10

RAID 1 ADM , 10 ADM

RAID 5 ADM , 50 ADM

RAID 6 ADM , 60 ADM

ویژگی‌های پیشرفتهگذرگاه هوشمند HP

(فقط در حالتRAID)

رمزگذاری ایمن HP

(فقط در حالتRAID)

حافظه نهان با قابلیت نوشتن

کش هوشمندHP

(فقط در حالتRAID)

گذرگاه هوشمند HP

(فقط در حالتRAID)

رمزگذاری ایمن HP

(فقط در حالتRAID)

برای اطلاعات بیشتر در مورد ذخیره‌ساز هوشمند لطفا به مقاله «ذخیره‌ساز هوشمند HP برای سرورهای نسل نهم HP ProLiant » به آدرس hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4526ENW&cc=us&lc=en مراجعه فرمایید.

شبکه‌سازی

برای سرورهای نسل نهم ProLiant، HP در حال ارائه آداپتورهای شبکه نسل بعدی است که برای پاسخگویی به نیازهای زیرساختی IT با عملکرد عالی و پشتیبانی از ویژگی‌های کلیدی اترنت طراحی شده است. سرورهای نسل نهم ML و DL با پورتهای چندگانه 1 گیگابیتی NIC روی کار آمدند، اما می‌توانند از پورت‌های دوگانه و چهارگانه انعطاف‌پذیر LOM و NIC ایستاده استفاده کنند. برای سرورهای نسل نهم BladeSystem، آداپتورهای 20 گیگابیتی FlexFabric جدید وجود دارندکه با آداپتورهای 10 گیگابیتی اترنت و آداپتورهای 10 گیگابیتی FlexFabric قابل استفاده هستند. همچنین آداپتورهای پیشرفته‌تر نسل نهم دارای چندین قابلیت جدید مانند NPAR و RoCE هستند که عملکرد و کارایی شبکه را در محیط‌های خاصی بهبود می‌بخشد.

آداپتورهای چندنرخی

آداپتورهای جدید HP FlexFabric برای تیغه‌های سرور نسل نهم ProLiant ویژگی‌های کامل و عملکرد عالی که 20 گیگابیت اترنت را پوشش می‌دهد و موجب افزایش سرعت خدمات IT و بهره‌‌وری مراکز داده در دامنه وسیعی از حجم کاری شرکت‌های متمرکزIO، ابری و Telco می‌شود ارائه می‌دهد. هنگام اتصال به ماژول‌های ارتباط مجازی HP FlexFabric-20/40 F8 ، آداپتورهای 650FLB و 650M HP FlexFabric ، اترنت 20 گیگابیتی را فراهم می‌کند و هنگام اتصال به ماژول‌های ارتباط مجازی HP Flex-10/10D یا سوییچ‌های اترنت HP 6125XLG، اترنت 10 گیگابیتی فراهم می‌کند.

FLEX-20

اتصال مجازی Flex20 یک فناوری اتصال به شبکه HP است که تنها با اتصال مجازی در دسترس است. و درون ماژول‌های FlexFabric، NIC ها و سرورهای HP ساخته شده است. با Flex-20 ، هر پورت از آداپتور شبکه به چهار NIC اختصاصی به نام FlexNIC تبدیل می شود که دارای پهنای باند 20 گیگابایت هستند. این FlexNIC را می توان برای انواع خاصی از ترافیک، از قبیل ذخیره سازی، مدیریت، انتقال VM و ترافیک VM پیکربندی کرد. پهنای باند برای تنظیم دقیق عملکرد به هر FlexNIC اختصاص داده شده است و پهنای باند خالی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری دوباره اختصاص داده می‌شود.

 

FlexFabric

FlexFabric ترکیبی از Flex-10 ، Flex20و کانال فیبر نوری روی اترنت است و موجب شتاب گرفتن iSCSI شده است. آداپتورهای HP FlexFabric یک محیط شبکه بدون خسارت را برای ذخیره‌سازی فراهم می‌کنند. علاوه بر این، آداپتورهای FlexFabric از پروتکل‌های ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند که باعث بهبود کارایی پردازنده و عملکرد ذخیره‌سازی می‌شوند.

آداپتورهای 20 گیگابیتی FlexFabric فقط دو برابر پهنای باند 10 گیگابیتی اترنت را ارائه نمی‌دهد. هنگام اتصال با ماژول اتصال مجازی جدید FlexFabric 20/40 F8 به زیرساخت، آنها می‌توانند تقاضای ترافیک ذخیره‌سازی را بدون کمبودی از ترافیک LAN ادامه دهند.

RDMA روی اترنت همگرا (RoCE)

RoCE به برنامه‌ها اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم به حافظه گره‌‌های دیگر از طریق پوششی برای کم کردن تاخیر در ارتباط، دسترسی داشته باشند. RoCE برای گره‌های انتهایی که به طور مکرر ارتباط برقرار می‌کنند، مانند توابع ذخیره‌سازی، محیط‌های پایگاه داده یا انتقال ماشین مجازی به خوبی کار می‌کند. RoCE با آداپتورهای HP FlexFabric 20 گیگابیتی 2 پورته 556FLR-SRP+، HP 650FLB و 650M در دسترس است.

پارتیشن‌بندی NIC

پارتیشن‌بندیNIC (NPAR) اجازه می‌دهد تا یک درگاه واحد به صورت چهار آداپتور جداگانه – یا پارتیشن – در هر درگاه به سیستم عامل ارائه شود. هر پارتیشن یک تابع PCIe واقعی است که در سیستم ROM، سیستم عامل یا سیستم‌ عامل مجازی‌سازی به عنوان یک NIC فیزیکی گسسته با درایو نرم‌افزار خاص خود ظاهر می‌شود، و هر پارتیشن به عنوان یک پورت مستقل NIC رفتار می‌کند. با NPAR، شما باید پارتیشن‌ها را در یک محیط از پیش بوت‌شده تنظیم کنید، که همچنین شما باید هر سرور را به صورت محلی مدیریت کنید. در مقایسه، ارتباط مجازی Flex-10 ، Flex-20 و FlexFabric می‌توانند به صورت مرکزی مدیریت شوند- به شما امکان مدیریت ، پیکربندی و ارتباط انعطاف پذیر با سوئیچ‌های اترنت بالادست را می‌دهد.

شکل1. پارتیشن‌بندی NPAR NIC

 

 

 

 

 

تخلیه تونل برای شبکه‌های همپوشان

تخلیه تونل تأثیر شبکه‌های همپوشان را بر عملکرد میزبان برای شبکه توسعه مجازی (VXLAN) و مجازی‌سازی شبکه با استفاده از مسیریابی عمومی (NVGRE) به حداقل می‌رساند. با واگذاری پردازش بسته‌ها به آداپتورها ، مشتریان می‌توانند از شبکه همپوشان برای افزایش انعطاف پذیری انتقال VM و مقیاس شبکه با حداقل تأثیر بر عملکرد استفاده کنند. تخلیه مجدد تونل HP باعث افزایش توان ورودی/خروجی، کاهش مصرف CPU و کاهش مصرف برق می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شبکه‌سازی برای سرورهای نسل نهم ProLiant به مقاله «شبکه‌سازی برای سرورهای نسل نهم HP ProLiant» به آدرس hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4076ENW&cc=us&lc=en. مراجعه کنید.

مدیریت سرورهای نسل نهم ProLiant

HP مجموعه‌ای از قابلیت‌های مدیریتی سرور را ارائه می‌دهد که کنترل کامل زیرساخت‌های IT را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای سرورهای نسل نهم، ما تعدادی از نوآوری‌های مدیریتی را برای سرورهای ProLiant معرفی کرده‌ایم که همگی با هم کار می‌کنند تا بتوانیم کنترل کامل نظارت و مدیریت سرورها و زیرساخت‌ها را در مرکز داده خود داشته باشیم.

در مدیریت سیستم

مدیریت سیستم شامل مجموعه‌ای از قابلیت‌های مهم و در عین حال قدرتمند مدیریت سرور است که در تمام سرورهای HP تعبیه شده است. این قابلیت‌ها برای پاسخگویی به نیازهای هر سازمان، از شرکت گرفته تا محیط‌های کوچکتر IT طراحی شده اند. مدیریت سیستم ابزار تعبیه شده و سیستمی را برای افزایش بهره‌وری مدیر اجرایی فراهم می‌کند.

سرورهای نسل نهم ProLiant دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مدیریت تعبیه شده هستند.HP بسیاری از این قابلیت ها را با سرورهای نسل هشتم Proliantمعرفی کرده است و بیشتر آنها را برای نسل نهم اصلاح و بهبود می‌بخشد. سایر موارد مانند iLO و HP RESTful API برای نسل نهم جدید هستند.سرور DL380 Gen10

HP iLO و iLO Federation

برای سرورهای نسل نهم ، HP چندین ویژگی جدید به HP iLO اضافه کرده است و همچنان به پیشرفت و بهبود در عملکردهای موجود ادامه می‌دهد. مهمترین ویژگی جدید iLO Federation است.

iLO Ferderation

iLo Federation یک روش جدید و قدرتمند برای سازماندهی و مدیریت تعداد زیادی از سرورهای ProLiant با استفاده از موتور مدیریت iLO4 در هر سرور برای کشف و برقراری ارتباط با دیگر سرورهای ProLiant در شبکه است. iLo Federation همچنین به شما امکان می دهد تا سرورها را در گروه بندی‌های مورد نظر خود سازماندهی کنید. رابط وب iLO به شما امکان می دهد گروه‌های iLo Federation ایجاد کنید ، در هر گروه تعدادی سرور ProLiant وجود دارد و هر سرور iLO قادر است تا حداکثر در 10 گروه را در خود جای دهد. قدرت واقعی iLO Federation در توانایی استفاده از ساختار فدرال برای اجرای توابع توزیعی مدیریت iLO به کلیه سیستمهای موجود در یک گروه iLO Federation است. این مدل توزیع شده سریعتر و کارآمدتر از استفاده از کنترل متمرکز برای انجام توابع مدیریتی در برابر مجموعه‌ای از سرورها است و این امکان را برای مدیریت بهتر در مقیاس برای سرورهای نسل نهم ProLiant فراهم می‌آورد.

قابلیت‌های iLO Federation شما را قادر می‌سازد بسیاری از کارکردهای مختلف مدیریت iLO از جمله به‌روزرسانی سفت‌افزار گروهی ، قدرت گروهی و سایر موارد دیگر را در مقیاس گروه‌های سرور انجام دهید. قابلیت‌های iLO Federation شما را قادر می‌سازد که بسیاری از iLO های مختلفHP iLO Federation را انجام دهید، همچنین توسط سایر ابزارهای مدیریت HP مانند HP SUM به شما امکان می‌دهد تا قابلیت بروزرسانی سریعتر و مقیاس‌پذیرتر سیستم را فراهم کنید.

مدیریت بدون عامل

مدیریت بدون عامل به سرورهای HP ProLiant امکان جمع‌آوری و تحویل سخت‌افزار و دیگر اطلاعات مدیریت سرور به پلتفرم‌های مدیریت HP را بدون نیاز به نصب عوامل سنتی یا ارائه‌دهندگان در سیستم عامل میزبان را می‌دهد. برای سرورهای نسل نهم، مدیریت بدون عامل برای جمع‌آوری و نمایش اطلاعات اضافی زیر ارتقا پیدا کرده است:

  • وضعیت سلامت و شماره سریال برای ذخیره‌ساز خارجی متصل به کنترلرهای HP Smart Array
  • وضعیت سلامت، مدل، شماره سریال و نسخه سفت‌افزار برای ذخیره‌ساز متصل به کنترلرهای نسل نهم هوشمند HBA
  • وضعیت، مدل، شماره سریال و ظرفیت باتری حافظه هوشمند HP
  • وضعیت سلامت حافظه نهان هوشمند HP

برای نسل نهم، مدیریت بدون عامل از SNMP v3 و IP v6 نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های اضافی iLO برای سرورهای نسل نهم ProLiant

علاوه بر iLO Federation و پیشرفت در مدیریت بدون عامل، HP iLO برای سرورهای نسل نهم ProLiant شامل ویژگی‌های جدید زیر است:

  • سوییچ iLO Reboot، به شما امکان می‌دهد سخت‌افزار iLO یا HP ProLiant را از طریق دکمه UID وقتی iLO پاسخ نمی‌دهد، ریست کنید.
  • خلاصه وضعیت سلامت، به شما امکان می‌دهد اطلاعات تشخیصی iLO را از طریق مانیتور خارجی سرور، قبل از روشن کردن، عیب‌یابی و مشاهده کنید.
  • یک پارتیشن کاربر 1 گیگابایتی تعبیه شده که برای ذخیره‌سازی قابل دسترس است (روی سرورهای انتخابی)

مدیر بروزرسانی هوشمند HP (SUM)

HP SUM ابزاری برای نگهداری سیستم و برای بروزرسانی سیستماتیک سفت‌افزار و درایورهای زیرساختی سرور HP در مقیاس مرکز داده است. برای سرورهای نسل نهم HP SUM بروز شده است تا با استفاده از قابلیت‌های جدید iLO Federation، عملکرد بهتری را هنگام انجام بروزرسانی ارائه دهد.

UEFI

برای نسل نهم، سرورهای HP ProLiant در حال به انتقال به رابط سفت‌افزار قابل توسعه (UEFI) به عنوان سیستم سفت‌افزار جدید و پیش‌فرض است. UEFIمجددا طراحی و مهندسی سفت‌افزار را انجام داده و قابلیت عملکردی و قابلیت مدیریت پیکربندی فراتر از سفت‌افزار میراث بایوس را ارائه می‌دهد. برای سرورهای نسل نهم ProLiant، UEFI مزایای بسیاری از جمله موارد زیر را ارائه می‌دهد:

  • یک محیط گرافیکی از پیش بوت‌شده برای پیکربندی پلتفرم‌های سرور، NIC و iLO
  • پوسته HP UEFI، یک خط فرمان و یک محیط برنامه‌نویسی برای پیکربندی پلتفرم‌های سرور فراهم می‌کند. محیط پوسته UEFI برای سرورهای نسل نهم ProLiant با دستورات اضافی و بهبود امنیت، پیشرفتهایی را در مقایسه با استاندارد پوسته UEFI فراهم می‌کند.
  • پیاده‌سازی بوت امن که به BIOS نیاز دارد تا بر روی کلیه درایوهای UEFI، لودرهای بوت سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی UEFI به عنوان بخشی از فرآیند بوت مهر تایید بزند.
  • پشتیبانی از ذخیره‌سازی پیشرفته، از جمله موارد زیر:
    • حجم بوت بیش از 2.2 ترابایت
    • سفارش بوت انعطاف‌پذیر. امکان بوت شدن از هر دستگاه بر روی هر کنترلر.
    • پشتیبانی از IP v6 PXE و USB 3.0 در محیط پیش بوت.

سرورهای نسل نهم ProLiant از هر دو حالت UEFI Boot و حالت Legacy Boot پشتیبانی می‌کنند. HP توصیه می‌کند از حالت UEFI Boot استفاده کنید، که تقریباً در همه شرایط باید کار کند.خرید سرور HP

API سازگار با RESTful جدید برای پیاده‌سازی پیکربندی

(REST)یک معماری سرویس وب مبتنی بر http است که می‌تواند برای برقراری ارتباط اطلاعات و دستورات در شبکه‌ها با استفاده از دستورات GET ، PUT و POST در پروتکل http استفاده شود. برای سرورهای نسل نهم، HP یک API سازگار با REST (یا RESTful) را در iLO برای برقراری ارتباط و تنظیم پیکربندی سیستم و اطلاعات مدیریتی از طریق شبکه پیاده‌سازی کرده است.

API جدید HP RESful مزایای بیشماری را برای کاربران سازمانی ارائه می‌دهد، از جمله:

    • ارائه یک رابط کاربری و مدیریت از راه دو مشترک برای پیکربندی سیستم‌های ProLiant از جمله پلتفرم سرور، iLO و BIOS
    • دسترسی کمتر به ابزار پیکربندی و مدیریت. مشتریان شرکت می‌توانند اسکریپتهای مدیریتی خود را بر روی API بنویسند بدون آنکه نیاز به استفاده از ابزار HP داشته باشند.
    • جایگزینی APIهای قدیمی‌تر، کمتر انعطاف‌پذیر و گسترده مانند IPMI

برای سرورهای نسل نهم ProLiant ، HP RESTful API هم بصورت داخل باند و هم خارج از باند و همچنین از طریق iLO در صورت آفلاین بودن سرور (aux power) در دسترس است. همچنین به عنوان پایه‌ای برای نسل بعدی ابزارهای پیکربندی از راه دور HP استفاده می‌شود ، به HP این امکان را می‌دهد تا ابزاری جامع‌تر و قدرتمندتر برای مدیریت و پیکربندی از راه دور کل سیستم عامل ProLiant ایجاد کند.

در مدیریت بنیادی

برای مراکز داده با تعداد زیادی دستگاه که نیاز به مدیریت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته و حداکثر بروزرسانی و مدیریت زیرساخت دارند که سرورها، ذخیره‌ساز و شبکه را شامل می‌شود،HP ، HP OneView را ارائه می‌دهد. این پلتفرم مدیریت همگرا، الگوهای تعریف‌شده نرم‌افزار را برای خودکارسازی پیکربندی و تامین زیرساخت و همچنین برای سلامت و پایش زیرساخت قوی فراهم می‌کند. HP OneView به ابزارهای مدیریت سازمانی موجود مانند VMware و Vcenter server و سیستم مرکزی مایکروسافت برای ساده‌سازی عملیات و صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌پردازد.

HP OneView اکنون برای استفاده در سرورهای نسل هشتم ProLiant DL,BL در دسترس است و برای سرورهای نسل نهم DL و BL بعد از سال 2014 در دسترس است.

HP Insight Control و Systems Insight Manager (SIM) از سرور HP ProLiant و از جمله از سرورهای نسل نهم ProLiant پشتیبانی می‌کنند. در حالیکه HP OneView می‌تواند با مدیریت اتصال مجازی، HP insight Control و SIM همزیستی داشته باشد، این شرکت برای جایگزین کردن این محصولات در طول زمان طراحی شده است.

 

در مدیریت ابری با HP Insight online

HP Insight Online پشتیبانی خودکار برای زیرساخت شبکه، سرور، ذخیره‌ساز و دستگاه‌های شبکه‌ای از طریق یک داشبورد مبتنی بر ابر را در هر جایی و هر زمانی برای صرفه‌جویی در زمان و منابع و کاهش زمان خرابی‌های غیرمترقبه فراهم می‌کند. این امکان، دسترسی آسان به سلامت فناوری اطلاعات و پشتیبانی از اطلاعات را برای محیط‌های کوچک که کارکنان IT کمی دارند یا در آن وجود ندارد، فراهم می‌کند، جایی که یک شریک قابل اعتماد با نظارت و پشتیبانی سرور و شرکت‌هایی که میخواهند دید جهانی از زیرساخت‌های IT خود داشته باشد، فراهم می‌کند. این راه حل ایده‌آل برای ارائه پشتیبانی و ردیابی خودکار شبانه‌روزی اتوماتیک دستگاه برای حل سریعتر مشکل است. علاوه بر این، می توانید از داشبورد HP Insight Online در برنامه تلفن همراه HP support center استفاده کنید تا آنچه را که در محیط IT شما وجود دارد، چه در محل کار و چه در جاده به‌روز بمانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت نسل نهم ProLiant به مقاله «نوآوری‌های مدیریت‌‌پذیری در سرورهای نسل نهم ProLiant» به آدرس hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4527ENW&cc=us&lc=en. مراجعه کنید.

انواع سرورهای نسل نهم HP ProLiant

سرورهای نسل نهم ProLiant برای رفع نیازهای کاری متفاوت به چهار خانواده مختلف طبقه بندی می شوند:

    • سرورهای بهینه‌سازی شده رک (سریDL) با کارایی و مدیریت و عملکرد متوازن
    • سرورهای تاور(سری ML) قابل گسترش و ایده‌آل برای دفاتر راه دور، شعبه و تجارتهای در حال رشد هستند.
    • سرورهای Blade (سری BL ) که ابری آماده به کار هستند و در هر ساعت و وات و دلار حداکثر می‌شوند.
    • سرورهای مقیاس‌پذیر (سری SL) که سرورهای بهینه‌سازی شده از لحاظ حجم هستند که عملکرد و کارایی پیشرو برای محیط‌های مقیاس‌پذیر ارائه می‌دهند.
    • سیستم‌های آپولو (سری XL) سیستم‌های مقیاسی رک برای محاسبات با کارایی بالا و حجم کاری ارانه‌دهنده خدمات هستند.

بخش‌های زیر یک مرور کلی درباره خانواده‌های سرور ProLiant و سرورهای نسل نهم ProLiant را برای هر یک ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سرورهای خاص نسل نهم به بخش«منابع، مخاطبین یا پیوندهای اضافی» مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرورهای نسل نهم HP ProLiant، به آدرس hp.com/go/proliantgen9 مراجعه کنید.

سرورهای نسل نهم رک و تاور ProLiant ( DL و ML )

سرورهای سری رک HP ProLiant DL سرورهای بهینه‌سازی شده با رک و همراه با تعادل کارایی، عملکرد و مدیریت هستند.

سرورهای HP ProLiant DL چندین دهه دانش مهندسی و تجربه را برای سرعت بخشیدن به اجرای فناوری محاسبات تجاری جدید ارائه می‌دهند. خانواده ProLiant DL برای فرآیندهای محاسبه محور و ذخیره‌سازی در یک پکیج رک متراکم ایده‌آل است. سرورهای نسل نهم ProLiant DL افزایش تعداد هسته پردازنده، حافظه و ظرفیت ذخیره داخلی و همچنین نسل بعدی فناوری جاسازی شده Smart Array را ارائه می‌دهند.

شیار تامین انرژی HP Flex

سرور نسل نهم ProLiant را انتخاب کنید که دارای شیار منبع تغذیه HP Flex باشد. شیار منبع تغذیه HP Flex نسل جدیدی از ابزار کم‌مصرف و قابل تعویض است که از مدل cross platform تعویض‌پذیر استفاده می‌کند. شیار منبع تغذیه HP Flex به همان میزان کارایی با منبع تغذیه رایج دست پیدا می‌کند اما از 25 درصد فضای کمتر استفاده می‌کند، بنابراین فضای بیشتری را برای محاسبات و اتصال ورودی/خروجی در شاسی سرور فراهم می‌کند.

شکاف رسانه جهانی HP

شکاف رسانه جهانی HP انعطاف‌پذیری کاربردی را به سرورهای نسل نهم ProLiant DL380 , DL360 اضافه می‌کند. کیت‌های رسانه جهانی به شما امکان می‌دهد تا یک دیسک درایو اپتیکال، USB، و/یا پورت VGA به سرور اضافه کنید در حالیکه دو درایو شکاف برای درایوهای SFF هم فراهم می‌کند. کیت روی Bay 1 در سرور نصب می‌شود ( شکل 2).

شکل2. شکاف رسانه جهانی HP برای سرور نسل نهم HP ProLiant

کیت شکاف رسانه جهانی HP DL380 2SFF

 

با معرفی سرورهای نسل نهم ProLiant DL,ML ، HP سرورهای سری 100 را برای خط تولید دوباره معرفی کرد. سرورهای سری 100 همان نقاط سرور ProLiant را اشغال می‌کنند که سرورهای سطح ورودی ( سری e-300) در سرورهای نسل هشتم انجام دادند. در جدول 3 نگاهی دقیق به انتقال نام‌گذاری سرور می‌اندازیم.

جدول3. انتقال سرورهای HP ProLiant ML,DL از نسل هشتم به نسل نهم

سرورهای نسل نهم HP ProLiant DL360 , DL380

سرورهای نسل نهم HP ProLiant DL360 , DL380 از قابلیت انعطاف‌پذیری فوق العاده‌ای برای محاسبات، ذخیره‌سازی، شبکه‌سازی و قابلیت‌های آنها برخوردار هستند و به شما امکان می‌دهد سرمایه‌گذاری خود را در آینده اثبات کنید. این سرورها با پشتیبانی از 32 هسته پردازشی و ردپای حافظه بزرگ، عملکرد بسیار خوبی را که شما نیاز دارید در مرکز داده شما ارائه میدهد. سرور نسل نهم ProLiant DL380در صورت نیاز قابلیت ارتقاء به یک سیستم قوی را دارد. سرور نسل نهمProLiant DL360 با دو سوکت صنعتی، کارایی، ظرفیت و قابلیت اطمینان در فضایی به اندازه 1U ارائه می‌شود. این سیستم، یک طراحی سازمانی برای برنامه‌های کاربردی عمومی مانند فایل/چاپ یا وب و همچنین کارهای محاسباتی پویا، مجازی‌سازی و راه‌حلهای ابری ارائه می‌دهد.

سرورهای نسل نهم HP ProLiant DL180,DL160

سرورهای نسل نهم HP ProLiant DL180,DL160 عملکرد ضروری، در دسترس بودن و سرویس‌دهی مورد نیاز هر دو SMB و محیط شرکت را ارائه می‌دهند. سرور نسل نهم ProLiant DL180 عملکرد و مقیاس‌پذیری را برای پاسخگویی به شرایط لازم وذخیره‌سازی متراکم ارائه می‌دهد. کارایی و قابلیت چگالی سرور نسل نهم ProLiant DL160 باعث می‌شود تا در محیط‌های با مقیاس بزرگ بهینه شود.

سرور HP ProLiant ML350

سرور HP ProLiant ML350 عملکرد قدرتمند، گسترش پذیری و قابلیت اطمینان در بسته بندی همه در یک را برای مشاغل در حال رشد و مراکز داده ارائه می‌دهد. سرور نسل نهم ProLiant ML350 در دسترس بودن، قابلیت گسترش و قابلیت سرویس دهی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این قابلیت نصب در یک محیط مرکز داده را نیز به همراه دارد.

جدول 4 یک مرور کلی و مقایسه دو سرور نسل نهم ProLiant رک و تاور را نشان می‌دهد.

جدول4. مقایسه سرورهای نسل نهم 2 سوکته رک و تاور HP ProLiant

ProLiant DL380 Gen9ProLiant DL360 Gen9ProLiant DL180 Gen9ProLiant DL160 Gen9ProLiant DL350 Gen9
فرم و شکل2U Rack mount1U rack mount2U Rack mount1U rack mountTower or 5U Rack mount
پردازندهیک یا دو

Intel Xeon E5-2600 V3

یک یا دو

Intel Xeon E5-2600 V3

یک یا دو

Intel Xeon E5-2600 V3

یک یا دو

Intel Xeon E5-2600 V3

یک یا دو

Intel Xeon E5-2600 V3

هسته برای هر پردازنده4 تا 184 تا 184 تا 124 تا 126 تا 14
حافظه:

نوع

تعداد سوکت

حداکثر سایز

DDR4 2133 MHz

24 DIMMs

768 GB

DDR4 2133 MHz

24 DIMMs

768 GB

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

512 GB

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

512 GB

DDR4 2133 MHz

24 DIMMs

768 GB

حداکثر درایو داخلی24 + 2 SFF

یا

12 +3LFF

8 + 2 SFF

یا

4LFF

16 SFF

یا

12 LFF

8 SFF

یا

4 LFF

48 SFF

یا

24 LFF

شکاف رسانه جهانی HPبلهبلهنهنهنه
شبکه‌سازی4 پورت تعبیه‌شده با اترنت1 گیگابیتی و LOM انعطاف‌پذیر4 پورت تعبیه‌شده با اترنت1 گیگابیتی و LOM انعطاف‌پذیر2 پورت تعبیه‌شده با اترنت1 گیگابیتی2 پورت تعبیه‌شده با اترنت1 گیگابیتی4 پورت با اترنت 1 گیگابیتی
رام سیستمUEFI (پیش فرض) و میراث بایوسUEFI (پیش فرض) و میراث بایوسUEFI (پیش فرض) و میراث بایوسUEFI (پیش فرض) و میراث بایوسUEFI (پیش فرض) و میراث بایوس
بهره‌وری منبع تغذیهFlex Slot

حداکثر تا 96 درصد

Flex Slot

حداکثر تا 96 درصد

1U ATX

حداکثر تا 94 درصد

RPS

حداکثر تا 94 درصد

Flex Slot

حداکثر تا 94 درصد

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرورهای نسل نهم رک و تاور HP ProLiant به مقاله «فناوری‌های دو سوکتی سرورهای نسل نهم رک و تاور HP ProLian» به سایت زیر سر بزنید:

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4487ENW&cc=us&lc=en

حجم‌کاری برای سرورهای DL و ML

خانواده سرور نسل نهم HP ProLiant ML ,DL می‌توانند طیف گسترده‌ای از نیازهای حجم‌های کاری متنوع را برآورده کنند. سرورهای سری 100 با توازن در عملکرد، قابلیت ذخیره‌سازی و قابلیت مدیریت برای حجم‌های کاری زیر در محیط‌های کوچکتر تا متوسط مناسب هستند:

    • زیرساخت‌های IT- شامل پرونده و چاپ، شبکه و امنیت
    • همکاری( ایمیل،کارگروه)
    • خدمات وب

سرورهای نسل نهم HP ProLiant سری 300 عملکرد محاسباتی بیشتری را ارائه می‌دهند و همچنین عملکرد ذخیره‌سازی بهتری را برای پاسخگویی به نیازهای محیط‌های خواستار ارائه می‌دهند. با استفاده از این قابلیت‌ها، سرورهای نسل نهم سری 300 ProLiant سری مناسبتری برای کارهای زیر هستند:

    • همکاری( پست الکترونیکی، کارگروه) در محیط‌های سازمانی
    • توسعه برنامه
    • برنامه‌های پایگاه داده و داده‌های بزرگ در محیط‌های سازمانی متوسط

HP تعدادی از ابزارهای اندازه‌گیری را برای کمک به شما در تعیین نیازهای سرور برای بسیاری از برنامه های کلیدی و حجم‌های کاری که ممکن است در آن استفاده کنید، حفظ کرده است- از پیاده‌سازی مجازی‌سازی تا برنامه‌های سازمانی مثل نرم‌افزار SAP. برای لیستی از این اندازه‌ها و پیوندها به آنها، لطفاً بخش «منابع ، مخاطبین یا پیوندهای اضافی» را در انتهای این مقاله مشاهده کنید.

سرورهای نسل نهم The HP ProLiant BladeSystem(BL)

HP BladeSystem زیرساخت نهایی همگرا است و به منظور کاهش هزینه‌های فناوری اطلاعات تا 68 درصد نسبت به زیرساخت‌های سنتی با بازپرداخت در طی بیش از هفت ماه طراحی شده است. هوشمندترین زیرساخت صنعتی- همراه با نرم‌افزار مدیریت جامع- بینش بی‌سابقه‌ای را به مرکز داده شما می‌دهد تا ادامه حیات کسب‌وکار شما را تضمین کند. BladeSystem از یک طراحی ماژولار برای به اشتراک گذاشتن زیرساخت های منبع تغذیه، شبکه و ذخیره سازی در سطح محفظه استفاده می‌کند:

    • پیشرفته‌ترین معماری تیغه در صنعت با آخرین نوآوری‌های end to end
    • مهندسی هوشمند داخلی برای به حداکثر رساندن هر ساعت، وات و دلار.
    • یک زیرساخت همگرا، پایه و اساس راه حل‌های پیشرو در صنعت از کلاینت تا ابر.
    • ساخته شده برای ساده‌سازی و رسیدگی به موضوعات پروژه‌های مجازی‌سازی و ادغام، زیرساخت‌های IT، زیرساخت‌های وب و برنامه‌های همکاری

تیغه‌های جدید سرور نسل نهم HP ProLiant افزایش عملکرد ، ظرفیت و انعطاف پذیری ذخیره سازی را ارائه می‌دهد، از جمله:

    • ردپای افزایش حافظه با DDR4 DIMMs که سرعت حافظه را تا 2133 مگاهرتز بالا می‌رود.
    • افزایش پهنای باند ورودی/خروجی، کاهش تاخیر و افزایش توان خروجی
    • بهبود عملکرد کنترلر RAID مجتمع و افزایش قابلیت سرویس‌دهی درایو داخلی
    • LOM انعطاف‌پذیر برای انتخاب تکنولوژی، سرعت، شریک سازنده تجهیزات اصلی شبکه تعبیه شده
    • مجموعه پیشرفته ویژگی‌های مدیریت تعبیه شده و اختیاری برای یک زیرساخت همگرا ضروری است

تیغه سرور نسل نهم HP ProLiant BL460c

این تیغه سرور، تعادل ایده‌آل با عملکرد 2p، مقیاس‌پذیری و قابلیت توسعه را فراهم می‌کند و یک روش ساده‌تر برای مدیریت یک مرکز داده ارائه می‌دهد. این تیغه سرور دو سوکته با حافظه و ظرفیت ذخیره‌سازی ارتقایافته مهندسی شده و نسل بعدی موتور مدیریت HP iLO و مدیریت ابری است. با ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت انعطاف بهبودیافته و ساده‌سازی مدیریت، تیغه سرور نسل هشتم HP ProLiant BL460c یک انتخاب ایده‌آل برای کارهای محاسباتی در مراکز داده است.

HP ProLIant WS460c

ProLiant WS460c برای ارائه تمام عملکردهای پردازشی و مزایای ذخیره‌سازی انعطاف‌پذیر سرورهای نسل نهم ProLiant با پشتیبانی از پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای با کارایی بالا طراحی شده است.

ویژگی‌های اصلی سرورهای نسل نهم ProLiant BL460c و ProLiant WS460c در جدول 5 آمده است.

جدول5. سرورهای نسل نهم HP ProLiant Blade System

ProLiant BL460 Gen9ProLiant WS460c
فرم و شکل5U two server node tray5U two server node tray
پردازندهیک یا دو Intel Xeon E5-2600 v3یک یا دو Intel Xeon E5-2600 v3
هسته برای هر پردازنده4 تا 184 تا 18
حافظه:

نوع

تعداد سوکت

حداکثر سایز

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

512 GB

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

512 GB

شبکه‌سازیاترنت 10*2 گیگابیتی و FleFabric 10 گیگابایتی و FlexFabric 10/20 گیگابایتیاترنت 10*2 گیگابیتی و FleFabric 10 گیگابایتی و FlexFabric 10/20 گیگابایتی
PCIe 3.0

Mezzanine

slots

2
پشتیبانی از واحد پردازنده گرافیکینهبله

Nvidia Quardo(various)

GRID K1,K2

AMD FirePro S4000x

تیغه‌های سرور نسل نهم HP ProLiant و زیرساخت HP BladeSystem بهترین گزینه برای کارهایی با حجم بالا در محیط‌های سازمانی بزرگ است از جمله:

    • مجازی‌سازی
    • محاسبات ابری
    • زیرساخت IT

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرورهای نسل نهم رک و تاور HP ProLiant به مقاله «فناوری‌های موجود در تیغه‌های سرور کلاس C نسل نهم HP ProLiant» در سایت زیر مراجعه کنید.

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4485ENW&cc=us&lc=en

سرورهای بهینه‌سازی شده از نظر تراکم HP (XL و SL)

سرورهای HP Desity Optimized هم سری سرورهای SL و هم سرورهای XL را شامل می‌شوند. سرورهای XL برای کار با سیستم‌های HP Apollo طراحی شده‌اند.

سیستم‌های HP Apollo 6000

این یک سیستم مقیاس‌پذیر از HP است که به عنوان راه‌حل سطح رک برای محاسبات با حجم بالا در یک محیط زیرساختی مشترک طراحی شده است. هر آپولو 6000 از شاسی مدولار 5U استفاده می‌کند که قادر به نگه‌داشتن 10 سینی مستقل است که هر کدام دارای دو گره سرور هستند. با استفاده از این طراحی جدید سیستم، توان سرور از طریق قفسه پاور خارجی HP Apollo 6000، به ازای یک واحد 1.5U قادر به تامین انرژی حداکثر 120 سرور در شش محفظه Apollo 6000 فراهم شده است. طراحی ماژولار سیستم Apollo 6000 شما را قادر می‌سازد TCO خود را با ترکیب سرورها، شتاب‌دهنده‌ها، ذخیره‌سازی و شبکه برای انتخاب سرور مناسب برای حجم کاری مناسب کاهش دهید.

شکل3. سیستم HP Apollo 6000 ، قفسه منبع تغذیه Apollo 6000 و سینی سرور ProLiant XL230a

سرور ProLiant XL220a اولین سرور نهم است که برای سیستم HP Apollo 6000 معرفی شده است. سرور ProLiant XL220a با استفاده از پردازنده‌های Intel XeonE3-1200 v3 (رمزگذاری شده با Haswell) و دارای دو سوکت سرور در هر سینی برای حجم‌های کاری از جمله اتوماسیون طراحی الکترونیکی (EDA)، علوم زندگی و مدلسازی ریسک متمرکز است. سرور جدید ProLiant XL230a دارای پردازنده‌های Intel Xeon E5-2600 v3 است. سرور ProLiant XL230a با داشتن 2 سوکت سرور در هر سینی قابلیت محاسبات با کارایی بالا و سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات مانند پردازش لرزش، میزبانی مجازی و/یا اختصاصی را گسترش می‌دهد.

جدول6.سرورهای نسل نهم ProLiant برای سیستم Apollo 6000

Proliant XL220aProLiant XL230a
فرم و شکل5U two server node tray5U two server node tray
پردازندهدو Intel Xeon E5-2600 v3یک یا دو Intel Xeon E5-2600 v3
هسته برای هر پردازنده44 تا 16
حافظه:

نوع

تعداد سوکت

حداکثر سایز

DDR3 1280 MHz

4 DIMMs

32 GB

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

512 GB

شبکه‌سازیپشتیبانی از ماژول‌های متنوع FlexibleLOM:

اترنت 1 گیگابیتی و/یا اترنت 10 گیگابیتی

پشتیبانی از ماژول‌های متنوع FlexibleLOM:

اترنت 1 گیگابیتی ، اترنت 10 گیگابیتی و یا باند بی‌نهایت

سیستم HP Apollo 6000 یک راه‌حل با حجم بالا را ارائه می‌دهد که عملکرد درست و خوبی برای کارهای محاسباتی و سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات با هزینه کم ارائه می‌دهد. محیط‌های رایج و حجم‌های کاری برای سیستم Apollo 6000 شامل موارد زیر می‌شود:

    • اتوماسیون طراحی مهندسی
    • خدمات مالی
    • مدلسازی ریسک
    • نفت و گاز
    • میزبانی مجازی یا اختصاصی

HP Apollo 8000

سیستم HP Apollo 8000  یک سیستم همگرا است که از فناوری خنک‌کننده آبگرم استفاده می‌کند تا یک راه‌حل با کارایی بالا از لحاظ انرژی داشته باشد. هر قفسه Apollo 8000 قادر است تا حداکثر 144 سرور 2p را در خود جای دهد، در حالیکه 28 درصد انرژی کمتری در مقایسه با سیستمهای خنک‌کننده هوا استفاده می‌کند. قفسه جداگانه Apollo iCDU 800 خنک‌کننده را فراهم می‌کند و می‌تواند تا 4 قفسه HP Apollo 8000 را پشتیبانی می‌کند.

شکل4. قفسه HP Apollo f8000 و سرور نسل نهم ProLiant XL730f

برای نسل نهم، سیستم آپولو 8000 با سرور ProLiant XL730f شروع می‌شود، که شامل 2 گره سرور (جدول 7) است. با استفاده از ProLiant XL730f ، سیستم‌های آپولو 8000 قادر به ارائه حداکثر 144 teraflop عملکرد محاسباتی در هر قفسه هستند.

جدول7.سرورهای نسل نهم ProLiant برای HP Apollo 8000

ProLiant XL730f
فرم و شکل2 گره سرور روی سینی(قفسه همان شاسی است)
پردازندهدو Intel Xeon E5-2600 v3 برای هر گره
هسته برای هر پردازنده4 تا 18
حافظه:

نوع

تعداد سوکت

حداکثر سایز

DDR4 2133 MHz

16 DIMMs

256 GB

حداکثر درایو داخلی1SFF برای هر گره سرور

پشتیبانی از 80و120و240و480گیگ و 1.6ترا SSD

شبکه‌سازیNICمجتمع: یک پورت اترنت 1 گیگابیتی برای هر سرور

کیت آداپتور پهنای باند بی نهایت: single connect-3 Pro

پورت FDR برای هر سرور

موارد استفاده رایج و حجم‌های کاری متناسب با Apollo 8000 شامل:

    • تحقیق و محاسبات علمی
    • ساخت
    • تجسم و شبیه‌سازی

خلاصه

سرورهای نسل نهم ProLiant که برای پاسخگویی به الزامات مربوط به سبک جدید فناوری اطلاعات طراحی شده‌اند، کارایی و انعطاف‌پذیری بیشتر، عملکرد کارآمدتر از گذشته را ارائه می‌دهد. HP طیف گسترده‌ای از خانواده سرورهای HP ProLiant از سرورهای سنتی رک و تاور DL و ML تا سیستم‌های HP Apollo با قابلیت مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد. HP سرور نسل نهم ProLiant را برای برآورده کردن نیاز هرگونه زیرساخت IT و هرگونه حجم کاری ارائه می‌دهد.

منابع، مخاطبین، لینک‌های بیشتر

تکنولوژی نسل نهم HP ProLiant

ذخیره‌ساز هوشمند HP برای سرورهای نسل نهم HP ProLiant

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4526ENW&cc=us&lc=en

نوآوریهای شبکه برای سرورهای نسل نهم HP ProLiant

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4076ENW&cc=us&lc=en

خطوط تولید نسل نهم HP ProLiant

تکنولوژی دو سوکت در سرورهای رک و تاور نسل نهم HP ProLiant

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4487ENW&cc=us&lc=en

تکنولوژی تیغه‌های سرور c-Class نسل نهم HP ProLiant

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4485ENW&cc=us&lc=en

سرورهای HP ProLiant

hp.com/go/proliant

سرورهای HP BladeSystem

hp.com/go/bladesystem

سرورهای مقیاس‌پذیر HP شامل Apollo

hp.com/go/scalable

راهنمای خرید سرور HP

hp.com/us/en/prodserv/serverbuyingguide/overview.html

مدیریت و پیکربندی سیستم

قابلیت‌های مدیریتی سرور نسل نهم HP ProLiant

hp.com/V2/GetDocument.aspx?docname=4AA5-4527ENW&cc=us&lc=en

نگرش آنلاین HP

hp.com/go/insightonline/info

صفحه HP ProLiant UEFI

hp.com/go/proliant/uefi

راهنمای سریع پوسته UEFI

hp.com/support/UEFI_SQR_en

ابزار رابط کاربری HP RESTFUL

hp.com/go/restfulapi

HP SUM

hp.com/go/hpsum

ارائه هوشمند

hp.com/go/intelligentprovisioning

ابزارهای اندازه‌گیری حجم کاری HP ProLiant

صفحه اصلی

hp.com/ActiveAnswers/secure/71110-0-0-225-121.html

اندازه‌های مجازی‌سازی

HP Sizer برای Citrix XenApp و خدمات از راه دور مایکروسافت

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/70245-0-0-225-121.html

HP Sizer برای مجازی سازی سرور

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/us/en/sizers/unified-sizer-server-virtualization.html

مجازی‌سازی CITRIX XenApp

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/70245-0-0-225-121.html

مجازی‌سازی VMware

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/us/en/sizers/hp-sizer-server-virtualization.html

مجازی‌سازی سرور Microsoft Hyper V

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/us/en/sizers/unified-sizer-server-virtualization.html

اندازه برنامه‌های سازمانی

سرور مایکروسافت Exchange- زیرساخت IT/ همکاری

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/us/en/sizers/microsoft-exchange-server-2010.html

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/70255-0-0-225-121.html

زیرساخت IT/همکاری Microsoft Sharepoint

http://h71019.www7.hp.com/activeanswers/Secure/548230-0-0-225-121.html

زیرساختIT/همکاری ارتباطات یکپارچه مایکروسافت

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/347711-0-0-225-121.html

پایگاه داده SAP

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/secure/421144-0-0-225-121.html

http://h71019.www7.hp.com/ActiveAnswers/cache/70250-0-0-225-121.html

  1. 1 نرم‌افزار و حجم کاری مورد‌استفاده در آزمایش عملکرد ممکن است فقط برای ریزپردازنده‎های Intel عملکرد بهینه داشته باشد. تست‌های عملکردی مانند SYSmark و MobileMark با استفاده از از سیستم‌های خاص رایانه‌ای، مولفه‌ها، نرم‌افزار، عملیات و توابع اندازه‌گیری می‌شوند. هر گونه تغییر در هر یک از عوامل ممکن است باعث تغییر نتایج شود. برای کمک به شما در ارزیابی خرید مدنظرتان، از جمله عملکرد آن محصول هنگام ترکیب با سایر محصولات، باید از سایر اطلاعات و آزمون‌های عملکردی استفاده کنید. نتایج براساس تجزیه تحلیل داخلی اینل برآورده شده‌اند و تنها برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده‌اند. هرگونه تفاوت در طراحی سخت‌افزار یا نرم‌افزار سیستم ممکن است بر عملکرد واقعی اثر بگذارد.
  2. براساس محاسبات داخلی HP تا 14 درصد عملکرد بهتر با ظرفیت مشابه DIMM در حال اجرا بر روی سرور HP در مقایسه با سروری غیر از HP با DDR4 دارد. محاسبه: در 2DPC( 2 DIMMs برای هر کانال( ، HP با RDIMM و LRDIMM در 2133MHz عمل خواهد کرد در حالیکه اینتل 2DPC را در 1866 MHz، ((2133 – 1866)/1866 )*100 = 14% پیشنهاد می‌دهد. حداکثر 33درصد عملکرد بهتر مبتنی بر ظرفیت مشابه DIMM در حال اجرا در سرور HP در مقایسه با سرور غیر HP با DDR4 دارد. محاسبه: در تیغه‌های تحت سیستم کاملا بارگذاری شده، HP Blades در 2133MHz کار خواهد کرد در حالیکه اینتل را 1600MHz، ((2133-1600)/1600) * 100 = 33% پیشنهاد می‌دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟