Rate this post

چه یک دفتر کوچک یا یک شرکت جهانی باشید، یک سرور شریان حیات کسب و کار شما است. به همین دلیل است که پیدا کردن یک مورد مناسب ضروری است. همانطور که تجارت شما گسترش می یابد، ممکن است گزینه های سرور را برای کمک به کارمندان خود در همکاری، به اشتراک گذاری ابزارها و اطلاعات در نظر بگیرید. شاید نگران داده هایی هستید که باید ایمن شوند. یا به این فکر می کنید که در دراز مدت به چه نوع راه حلی نیاز خواهید داشت. خرید سرور برای شما و کسب و کارتان می‌تواند فرآیندی دشوار به نظر برسد، اما در واقع، بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

ابتدا از خود بپرسید: «اهداف کسب و کار من چیست؟ برای رفع نیازهایم به چه نوع راه حل IT نیاز دارم؟ این سرور چه سودی برای من خواهد داشت؟» در اصل، نحوه استفاده از این سرور را در نظر بگیرید. برخی از کاربردهای رایج برای سرورها میزبانی وب، ایمیل و چاپ است. اگر بتوانید الزامات کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را هماهنگ کنید، دیگر لازم نیست نگران باشید که با رشد کسب و کارتان عقب نمانید. برای کمک به شروع جستجوی خود، در اینجا 5 نکته وجود دارد که هنگام شروع به جستجوی سرورها باید در نظر بگیرید:

همچنین بخوانید: نکات مهم در تعیین قیمت سرور HP

پنج نکته ای که باید هنگام خرید اولین سرور خود در نظر بگیرید!

1. کدام سرور برای شما مناسب‌تر است؟

خرید سرور

برای پاسخ به این سوال، باید در حین خرید سرور خود چند سوال ساده اما مهم از خود بپرسید، مانند: «من می‌خواهم سرورم به چه اهداف تجاری برسد؟ چقدر فضای اداری در دسترس دارم؟» سرورها در شکل ها و اندازه های مختلفی هستند که به رک، برج و ماژولار دسته بندی می شوند. همیشه به خاطر داشته باشید که یک اندازه برای همه مناسب نیست.

سرورهای Rack طوری طراحی شده اند که در یک شاسی رک نصب شوند که چندین سرور را روی هم قرار می دهد. اگر می خواهید برای گسترش کسب و کار خود آماده باشید و می خواهید فناوری اطلاعات را ادغام کنید، اینها عالی هستند.

سرورهای برج برای عملیات مستقل ساخته شده اند و کمترین فضای طبقه را اشغال می کنند. آنها می توانند در زیر یا بالای میز قرار بگیرند. اینها همچنین اولین سرورهای فوق العاده ای هستند زیرا قدرت زیادی ارائه می دهند و شبیه رایانه های رومیزی هستند. با این حال، وقتی صحبت از گسترش می شود، فضای بیشتری را اشغال می کنند.

سرورهای ماژولار به چندین سرور اجازه می دهند در یک شاسی معین قرار گیرند و منابع IT مشترک را برای مدیریت بارهای کاری پویا ارائه می دهند.

خرید بهترین سرورهای اچ پی

2. چگونه از سرور خود استفاده خواهید کرد؟

خرید سرور hpشما باید بدانید که چه وظایف اولیه ای را انجام خواهید داد و سپس تعیین کنید که چه سخت افزاری را باید در نظر بگیرید تا بیشترین بهره را از سرور خود ببرید.

آیا نیاز به چاپ و یا استفاده از ایمیل دارید یا پایگاه داده یا برنامه های کاربردی تجاری دارید؟ نوع برنامه ها نوع پردازنده، حافظه و ظرفیت ذخیره سازی مورد نیاز را تعیین می کند.

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد آن فکر کنید، داشتن کامپوننت های قابل تعویض داغ در سرور شما است. ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که همیشه در حال حرکت هستیم و نمی‌توانیم از پس خرابی سرور برآییم. داشتن هارد دیسک ها یا منابع تغذیه با قابلیت تعویض گرم به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به خاموش کردن یک قطعه سخت افزاری را تعویض کنید. می توانید به اجرای سرور ادامه دهید و بدون وقفه به کار خود ادامه دهید.

3. بودجه شما برای خرید سرور چقدر است؟

خرید بهترین سرور اچ پیسرورها در محدوده قیمتی بسته به ویژگی حجم کاری شما در دسترس هستند. این به شما بستگی دارد که تعیین کنید چه حجم کاری روی سرور خود اجرا کنید. مطمئن شوید که کسب و کار خود را بلندمدت در نظر می گیرید. در دراز مدت، یک سرور کارآمدتر هزینه کل مالکیت شما را کاهش می دهد. سروری را در نظر بگیرید که بتواند با نیازهای رو به رشد شما و تغییرات فناوری آینده سازگار شود. داشتن مقیاس پذیری باعث صرفه جویی بالقوه می شود، به علاوه به روزترین سخت افزار را خواهید داشت.

به عنوان مثال، سرورهای یک سوکت برای یک تجارت کوچک یا در حال رشد عالی هستند. آیا می‌دانستید، طبق تحلیل گارتنر، «تا سال 2021، سرورهای اختصاصی x86 تک سوکت می‌توانند 80 درصد از بارهای کاری مورد استفاده در مراکز داده سازمانی را برطرف کنند، در حالی که این سرورها در سال 2018 20 درصد بودند.[1]». قادر خواهد بود وظایف خود را در سطح با کارایی بالا تکمیل کند.

همچنین بخوانید: چرا باید سرور بخریم؟

4. آیا رشد آینده را پیش بینی می کنید؟

نمایندگی سرور HPدر مورد مقیاس پذیری صحبت کنید، به این فکر کنید که اکنون چند نفر به شبکه دسترسی دارند و چقدر فضا و قدرت استفاده می کنید. سپس به این فکر کنید که در 6 ماه، یک سال یا حتی 5 سال آینده چقدر تغییر خواهد کرد. شما می خواهید سرور شما بتواند با شما رشد کند و با نیازهای شما سازگار شود.

چرا باید محصولی را در نظر بگیرید که به راحتی مقیاس پذیر باشد؟ زیرا بر هزینه کل مالکیت و کسب و کار شما تأثیر می گذارد. مقیاس‌پذیری در اواخر بازی ممکن است نیاز به خرید سرور بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت داشته باشد. همین امر در مورد نرم افزارهای موجود نیز صدق می کند. اگر راهی برای مدیریت این به‌روزرسانی‌ها و افزایش‌ها نداشته باشید، ممکن است کارایی خود را از دست بدهید و کیفیت خدمات کاهش یابد. شما چیزی می خواهید که با شما رشد کند و مانع شما نشود.

5. چگونه از داده های خود محافظت خواهید کرد؟

حفاظت از داده ها

امنیت یک خطر بزرگ برای همه مشاغل است. شما نمی توانید داده های خود را در برابر نقض های امنیتی، تهدیدات سایبری و سایر حملات شرور مجازی آسیب پذیر بگذارید. میانگین کل هزینه نقض داده ها در ایالات متحده 8.19 میلیون دلار است.

همه سرورهای اچ پی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر سایبری مقاوم باشند و دارای برنامه های امنیتی داخلی هستند تا بتوانید به راحتی خودکارسازی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟