HP ProLiant Gen9 Server

HP ProLiant Gen9 Server


Rate this post

جلسه یازدهم|hp server|VCP

 

Multipath I/O

توی vmware خیلی راحت مولتی پچینگ را مییفهمند

در ویندوز 2008 نرم افزار MPIO را باید نصب کنیم البته در نسخه های لینوکسی داستان های مربوط به خودش رو دارد.

Fixed-path
 Round-robin

 

 

EMC محصول جدیدی به نام POWER PAD دارد

 

 

الگوریتم ROUND ROBIN

 


HP ProLiant Gen9 Server

HP ProLiant Gen9 Server

 

 

 


 

VMware vSphere Storage Appliance (VSA)

راهکاری برای محیط هایی که دسترسی به استورج های سخت افزاری ندارید میتوانید با این سولشن نرم افزاری که توسط خود vmwareارائه داده شده است ولی سولشن V SAN کرکی برایش وجو ندارد،و این اپلاینس بهترین سولشن رایگان برای شما دوستان میباشد.

در بسیاری از مواقع در سازمانها و شرکتهای مختلف ، امکان خرید دستگاه Shared Storage همانند  SAN و یا  NAS با توجه به هزینه های آن ممکن نیست ،کمپانی VMware برای این مساله نیز راه کاری دارد.

VMware vSphere Appliance یا همان VSA یک Shared Storage نرم افزاری بوده و به صورت یک Appliance قابل Import در محیط vSphere ارائه گردیده است.همانگونه که می دانید برای راه اندازی Feature های مهمی همچون :HA,VMotion,DRS,FT,… نیازمند استفاده از یک Shared Storage می باشدکه این مشکل را هم کمپانی VMware با ارائه VSA مرتفع نموده است.نسخه کنونی که توسط وب سایت VPRO ارائه می گردد مخصوص استفادهدر محیط vSphere 5.1 می باشد.

VSA MANAGER:

چون ویندوزی هست و داخل وی سنتر ویندوزی شما نصب می گردد و اگر بخواهید از ان استفاده بکنید باید از وی سنتر ویندوزی استفاده بکنید، البته  شما تا سه نود را میتوانید به هم دیگه اضافه کرده یعنی فضای سه تا هاست را با همدیگر ADD کرده  و RAID هر سه ر اباید یک نوع کانفیگ کرده باشیم و انها را کلاستر میکنیم و استفاده میکنیم.شما حتما نیاز به دو یا سرور دارید.تا بتوانید FAILURE را ساپورت بکنید.


کامپوننت های VSA

نیازمندی های لازم جهت پیاده سازی VSA در محیط کاری شما

خب شما باید هر نسخه ای از VSA را انتخاب میکنید باید VECENTER مربوط به همان نسخه را انتخاب بکنید تا بتوانید کانفیگ های مورد نیاز پیاده سازی کنید.

دویا سه سرور فیزیکی را برای کانفیگ انتخاب بکنید و که شرایط گفته شده برای نصب ESX را باید داشته باشند.حدا


فیچر V-SAN

نیازمندی اساسی به لایسنس دارد

1- برای ایجاد کلاستر استفاده میشود یعنی از این فضا برای SWAP استفاده بکیند و قسمت دوم ان را مثل بالا VSA ایجاد کنید ولی دارای PERFORMANCEبالایی باشد./

 

5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟