جلسه ی دوم VCP

خرید سرور اختصاسی برای هاست وردپرس

Rate this post

جلسه ی دوم VCP

رایانش ابری» یا «Cloud Computing» چیست؟

 

 انواع Cloud و مفهوم آن ها

ابرها به طور معمول به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند : آرایش یا زیرساخت (Deployment) و سرویس (Service).

از دید زیرساختی، ابرها به ۴ گروه مختلف تقسیم می‌شوند :

Private Cloud (ابر خصوصی) : این دسته از ابرها فقط توسط یک نهاد یا سازمان واحد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با وجود این، باز هم ابر باید خارج از محدوده ی مکانی آن نهاد باشد تا به عنوان ابر طلقی شود. می‌توان به صورت داخلی (توسط سازمانی که از آن استفاده می‌کند) یا به وسیله‌ی شخص یا مرکزی دیگر، یک ابر خصوصی را مدیریت کرد.

معمولا به نام شبکه ی داخلی از ان یاد میکنیم و تحت مالیکیت سازمان مربوطه میشود همان شبکه اینترانت ان سازمان میباشد.

Public Cloud (ابر عمومی) : همان طور که از نامش پیداست، ابر عمومی برای استفاده‌ی عموم کاربران به وجود می‌آید. از لحاظ ساختاری، به غیر از محدودیت در افرادی که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، تفاوت زیادی بین ابر عمومی و ابر خصوصی وجود ندارد. یک مثال شناخته شده از این نوع ابر ها، DropBox است.

Hybrid Cloud (ابر ترکیبی یا آمیخته) : وقتی که یک ارائه کننده سرویس‌های ابری، ترکیبی از سرویس عمومی و خصوصی ابری را ارائه کند، به آن ابر آمیخته یا هیبردی می‌گوییم. برای مثال زمانی می‌تواند این اتفاق رخ دهد که دو ابر جدا از هم برای به اشتراک گذاشتن عملکردهای خود به یکدیگر می‌پیوندند یا اینکه یک شرکت خاص برای ارائه‌ی سرویس‌های جدید به رشد و گسترش خود روی می‌آورد.

Community Cloud (ابر اجتماعی) : وقتی که یک ابر خصوصی میان چند واحد یا سازمان مختلف به اشتراک گذاشته شود، به آن یک ابر اجتماعی می‌گویند. یا از دید دیگر می‌توان گفت که ابر اجتماعی یک ابر نیمه عمومی است که به تعدادی واحد و سازمان خاص محدود شده است.

 CLOUD, cloud computing, Cloud computing چیست, iaas, paas, saas, ابر, رایانش ابری, رایانش ابری چیست نمايندگي رسمي فروش سرور HPسرور HP سرور HP | نمايندگي رسمي فروش سرور HP |نمايندگي HP | نمايندگي رسمي اچ پي در ايران | سرور اچ پي | فروش سرور اچ پي | سرور hp | server hp | فروش server | سرور

اموزش مجازی سازی

 

 

خرید سرور اچ پی

خرید سرور اچ پی

سعی می شود به همراه تمام اموزش های لازم نمونه هایی از بهترین تجهیزات را که شما میتوانید خریداری بکنید تا بهترین دیتاسنتر و زیر ساخت را نیز داشته باید به شما پیشنهاد داده شود و در زیر چند نمونه از سرور   HP را که میتوانید خرید کنید را مشاهده میکنید برای اطلاعات بیشتر  تماس بگیرید.

With industry leading performance and efficiency

An Enterprise class server with industry leading performance and efficiency. The HP ProLiant DL360p Gen8 Server series provides industry leading two-socket performance in a space saving 1U size – ideal for any cloud solution.

Dense storage in a 2U, 2 socket server

The HP ProLiant DL380e Gen8 Server delivers essential features and dense storage in a 2U, 2 socket server. Features like management, networking and serviceability along with different drive cage choices help applications meet their needs, including those with unique storage requirements.

HP SAS Hard Drives

10K and 15K rpm Enterprise drives

HP 6Gb/sec SAS Enterprise and Midline hard drives deliver high performance solutions for hosting high transaction based applications. Available in HP hot plug carriers or non-hot plug.

HP ProLiant DL180 G6

A low cost, high capacity storage optimized server

The DL180 G6 is a low cost, high capacity storage optimized server, that delivers on a history of design excellence and 2U density for a variety of rack deployments and applications.

Infrastructure-as-a-Service یا IaaS (زیر ساخت به عنوان سرویس) : وقتی یک سرویس ارائه شده توسط یک ابر شامل منابع رایانشی و پردازشی مانند سخت افزار سرور، پهنای باند شبکه و یا سیستم های تعادل بار باشد، در این حالت گفته می‌شود که ابر، ارائه کننده‌ی زیر ساخت است. یکی از مثال‌های شناخته شده از این مورد، سرویس‌های وب آمازون است.

Platform-as-a-Service یا PaaS (پلتفرم به عنوان سرویس) : وقتی که ابر محیطی را فراهم می کند که کاربران می‌توانند از آن برای توسعه‌ی نرم افزار استفاده کنند، به آن ارائه دهنده‌ی پلتفرم می‌گویند. این مورد برای کاربرانی که می‌خواهند فقط روی توسعه ی نرم افزار تمرکز کرده و نخواهند که هزینه های خرید یا مدیریت سخت افزار ها و نرم افزار های اساسی برای راه اندازی پلتفرم را به دوش بکشند، بسیار مناسب خواهد بود. یک مثال برای این نوع، Force.com می‌باشد.

Software-as-a-Service یا SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) : در این دسته، سرویسی که به وسیله‌ی ابر ارائه می‌شود، به منظور دادن اجازه دسترسی به کاربران برای استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه هایی است که روی آن ابر قرار دارند. این دسته متدوال ترین مورد به حساب می‌آید. از Gmail، Basecamp و Netflix می‌توان به عنوان نمونه‌های شناخته شده‌ی آن یاد کرد.

 موارد مهم و ضروری که باید مورد توجه قرار بدهید؟

1-شناسایی اینکه که چند سی پی یو لاجیکال بر روی هاست خودم دارا هستم.
2-به هر ماشین همان تعداد که لازم هست میتوانیم بدهیم و الی اون لایسنس را باید رعایت بکنیم.
3-وقتی شما ده تا سی پی یو مجازی تخصیص میدهید تعداد انها در گیگ هر سی پی یو ضرب شده و مثلا 5 تا سی پی یو 2.4 گیگ را ضرب کرده و مقدار 12 گیگا هرتز به شما PERFORMANCE میدهد.

 انواع یوزر اینترفیس هایی که شما با ان سرو کار دارید به شرح زیر میباشد:

  • VMware vCenter Server

vCenter Server سرویسی است که توسط آن پیکربندی، تامین منابع و مدیریت آنها  انجام می شود .هاسا های مختلف را از یک نقطه ی متمرکز مدیریت میکند ولی در vsphereمجبورید تک به تک وصل بشوید./

  • VMware vSphere Client :

vSphere Client یک نرم افزار Interface است که به مدیران امکان دسترسی از راه دور به vCenter Server و ESX/ESXi می دهد.

  • VMware vSphere Web Access :

vSphere Web Access نیز یکی از امکانات نرم افزاری تحت وب است که امکان مدیریت ماشین های مجازی اتصال به VCENTERمیباشدو کنترل از راه کنسول مدیریتی را فراهم می کند.حتما باید سرویس را بر روی VCENTER نصب بکنی و روی پی سی خود از طریق browser میتونی به وی سنتر وصل گردید البته بر روی کلاینت لینوکسی نیازی نیست کاری انجام بدهید./

وب کلاینت با وی سنتر کار میکند.وی سنتر ویندوز باید حتما سرویس وب کلاینت را روی وی سنتر نصب کنید ولی روی لینوکسی نیاز نیست خودش به صورت اتوماتیک enableمی گردد./

  • VMware Virtual Machine File System (VMFS) :

VMFS دارای کارایی بالایی جهت Cluster کردن فایل های سیستمی مورد نیاز برای ماشین های مجازی ESX/ESXi است.

  • VMware Virtual SMP :

    Symmetric Multi-Processing

ویژگی است که توانایی استفاده همزمان از چندین پردازش گر فیزیکی را برای ماشین های مجازی فراهم می سازد.یعنی یک ماشین مجازی شما توانایی استفاده از از چندین سی یو فیزیکی را داراست./

  • VMware vMotion and Storage vMotion :

VMware vMotion قابلیت انتقال کامل ماشین های در حال سرویس را از یک سرور سخت افزاری به سرور سخت افزاری دیگری بدون Downtime را دارا می باشد. Storage vMotion قابلیت جابجایی فایل های ماشین های مجازی از یک Datastore به Datastore دیگر بدون وقفه در سرویس دهی ماشین ها می باشد. در این مهاجرت فایل های سیستمی و دیسک های مجازی را می توان در کنار هم و یا در دو مرکز داده متفاوت به صورت مجزا ذخیره کرد. در طول Storage vMotion تغییری در ماشین های مجازی ایجاد نخواهد شد .

مهاجرت با vMotion اجازه جا به جایی ماشین های روشن را به Host جدید می دهد. در این مهاجرت هیچگونه وقفه ای در عملکرد ماشین مجازی اتفاق نمی افتد. توجه به این نکته ضروری است برای جابه جایی ماشین از یک Datacenter به Datacenter دیگر نمی توان از vMotion استفاده کرد .

با Storage vMotion می توان دیسک های مجازی و یا فایل های سیستمی یک ماشین روشن را به Datastore جدید منتقل کرد. جابه جایی حافظه ماشین روشن وقفه ای در عملکرد ماشین ایجاد نمی کند .

  • VMware High Availability (HA) :

High Availability (HA) ویژگی برای بالا بردن دسترس پذیری ماشین های مجازی است. در صورت بروز مشکل برای یک سرور، ماشین مجازی بر روی سرور دیگری شروع به کار می کند .

  • VMware Distributed Resource Scheduler (DRS) :

تخصیص و برقراری تعادل برای استفاده ماشین ها از ظرفیت های سخت افزاری موجود توسط Distributed Resource Scheduler (DRS) انجام می شود. این ویژگی شامل distributed power management (DPM) (توزیع انرژی) است که توجه مراکز اطلاعات را به کاهش مصرف برق جلب می کند.

  • VMware vSphere SDK :

vSphere SDK واسط استاندارد برای ارتباط بین VMware و سه روش دسترسی ذکر شده به آن است.

  • Fault Tolerance VMware:

در زمان فعال بودن Fault Tolerance، ضمن ایجاد یک کپی از نسخه اولیه یا اصلی ماشین، کلیه عملیات انجام شده بر روی ماشین اصلی بر روی ماشین دوم نیز اعمال می گردد. اگر ماشین اصلی به هر دلیل غیر قابل دسترسی باشد، ماشین دوم جایگزین آن شده  و به این ترتیب ماشین به صورت ثابت در دسترس است.

  • vNetwork Distributed Switch (vDS) :

این ویژگی شامل یک distributed virtual switch (vDS) (توزیع سوئیچ مجازی) می باشد. که علاوه بر کاهش نگهداری های مداوم از شبکه باعث افزایش ظرفیت شبکه می شود. ثابت بودن پیکربندی شبکه در زمان جابه جایی در بین میزبان ها از مزایای vSD محسوب می شود

 سایر کامپوننت های موجود بر روی vsphere

-vcli-vSphere Command-Line Interface1-1

2- vSphere Management Assistant (vMA)?-

vsphere web client

معولا سعی کنید flash player را حتما نصب بکیندزیرا بدون ان  نمیتوانید تصاویر وب را داشته باشید.

vcenter siterecovery manager

کار desester recovrty را انجام میدهد./و با vsphere کامپتبل میگردد.

HP ProLiant DL320e G8 v2 | نمايندگي HP | نمايندگي سرور HP | نمايندگي سرور اچ پي | تجهيزات شبکه |

چه raid ریدی را برای کانفیگ سرور hp ,و نصب esx باید روی سرورم پیاده سازی بکنم؟

البته بسیاری از دوستان همیشه با خرید 3 عدد هارد SAS 300 10 K همیشه RAID 5 را بروی سرور خود پیاده سازی میکنند البته با توجه به محدودیت بودجه و خریدشان بهترین انتخاب میباشد و  لی بهترین RAID برابر 10RAID میباشد./

 

ایا نصب کردن بر روی SAN قابل توجیه است؟ایا موافق نصب ESX بر روی SAN هستید؟

 

[soliloquy id=”753″]

 

بدون داشتن dnsنمیتوانید کانفیگ بکنید حتما باید dnsرا ران کنیم و.برای ران کردن vsphere web client حتما باید dns را ران بکنیم.

192.168.10.4:9443/vsphere-client

https://<hostname:IP Address:9443/vsphere-client

HP ProLiant DL320e G8 v2 | نمايندگي HP | نمايندگي سرور HP | نمايندگي سرور اچ پي | تجهيزات شبکه |/

تا قبل از اینگه 2 ترابایت دیتا استور شما را ساپورت میکرد ولی هم اکنون در نسخه 5.5 مقدار حدود 60 ترابایت را ساپورت میکند.

8 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟