نصب سرور اچ پی در دیتاسنتر

5/5 - (1 امتیاز)

Site Recovery Manager -SRZ

امروزه بسیاری از سازمان ها حفاظت کافی از نرم افزارهایشان را هنگام بروز حادثه ندارند. در اکثر حالات DR برای هر نرم افزار کاربردی خیلی گران، پیچیده و غیرقابل اطمینان به نظر می رسد. وقتیکه حادثه ای روی می دهد DR در حقیقت نوعی بیمه برای حفاظت از داراییهای IT می باشد. مثل یک بیمه خوب بهترین DR بیشترین حفاظت را با حداقل زحمت فراهم می نماید.Vmware بیشترین انعطاف را در حفاظت از اطلاعات حساس کسب و کارتان در محیط های VMware Vsphere داردو شما می توانید با بکارگیری سرویس های مجازی یک راهکار مقرون به صرفه و ساده با مراحل کاملا خودکاربرای replication و بازیابی داده و نرم افزارهایتان در یک محیط آماده به کار فراهم آورید. یکی از وعده های مجازی سازی کاهش تعداد سرورهایی بود که برای سایت پشتیبان نیاز دارید و به نظر می رسد عادلانه است بگوییم Vmware SRM براساس این وعده ارائه شده است.

SRM با هر نوع Storage ی که شما دارید یکپارچه می شود فرقی ندارد شما از Dell، EMC و یا NETApp برای کنترل Fail Over وFail Back فضاهایی که شامل VM هایتان است استفاده می کنید، جنبه اصلی شامل چیزهایی مثل تست های غیر مخرب است که شما می توانید درطول کار این محصول ساعت ها انجام دهید در حالیکه سابقا به سختی ایجاد و نگهداری می شد.در نسخه 5 فرایند Fail back براحتی VM ها را از سایت محل تولید به سایت پشتیبان منتقل می نماید.SRM همیشه Script نویسی را پشتیبانی می نماید بنابراین درکنار اصول طرح بازیابی، کنترل می کند هر VM ی که بالا می اید با چه فرمانی بالا بیاید، و قبل از شروع VM جدید چقدر منتظر بماند. شما می توانید script نویسی VBSوPowerShell را داخل طرح بازیابی به منظور کاربردهای ویژه برای محیط های خاص بکار بگیرید.می توان تصور کرد SRM در آینده ای نزدیک کاربری خود را از عناصر بازیابی از دست خواهد داد و بیشتر به عنوان ابزار تسهیل کننده مدیریت سایت بکار خواهد رفت.برای انتقال تعداد زیادی از VM ها به یک فضای ابر عمومی یا حتی برون سپاری نیازمندی های DR به یک Cloud Provider می تواند موثر باشد.

قابلیت های جدید SRM5


Vmware، Replication را داخل سکوی Vsphere خودش انجام می دهد. بنابراین مشتریانی که با SRM سازگارشده اند اکنون این امکان را دارند که از Replication Array based خود تجهیزات EMC, Dell,Natapp,… بجای استفاده واقعی از Replication لایه مجازی استفاده نمایند.در LUN بندی هم این قابلیت وجود دارد که بجای دسترسی به LUN کل VM هاکه ممکن است کاربر مجوز آن را نداشته باشد، به بخشی از آن که VM های محافظت شده روی آن قراردارد دسترسی خواهد داشت.اگر شما چند سایت و در هر سایت Storage های متفاوتی داشته باشید و حتی اگر آنها یکسان باشند ممکن است Firmware یکسانی نداشته باشند به مشکل نخواهید خورد و با کمک SRM می توانید پیچیدگی ها را مدیریت کنید. Vsphere Replication فقط حافظه داده را می بیند و توجهی ندارد که آن NFS، ISCSIو یا Fiber Chanel می باشد و یا روی محصولاتی مثل EMC یا Dell می باشد (محصولاتیکه LUN می سازند) که نتیجتا کار را برای Replication بین واحدهای تجاری مختلف یک سازمان بزرگ بسیار راحت خواهد کرد.

مترجم : اعظم رافت

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟