راهنمایی خرید سرور

قطعات سرورhp

قطعات سرورhp ارسال تچهیزات برای یکی از سایت های مشتریان در دورترین شهرستان


Rate this post

راهنمای خرید سرور اچ پی

با ما تماس بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید./

برای انتخاب یک سرور مناسب می بایست تمام آیتم های متعدد و مهمی را در نظر گرفت. در صورتیکه نیازهای واقعی یک مجموعه درست تعریف گردد ، سرور انتخاب شده به مدت حداقل 5 سال سرویس های مورد نیاز را تامین می نماید که در زیر به این موارد می پردازیم:

سرور جهت چه کاربردی انتخاب می گردد:

در مرحله اول، می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server ، Database Server و … در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. بنابراین تقسیم بندی، می بایست کاربرد سرور در مجموعه را مشخص نمائیم.

– تعداد user هایی که می بایست به آنها سرویس بدهیم:
با توجه به طراحی فنی سرورها، تعداد کاربرهایی که می توانند به این سرور متصل گردند، متفاوت است. بنابراین تعداد کاربران حال حاضر در مجموعه و احتمال افزایش این کاربران تا 3 سال آینده (عمر مفید سرور) را در نظر گرفت.
با در نظر گرفتن دو سرفصل مذکور، به جزئیات انتخاب سرور مناسب می پردازیم:

– کاربرد سرور:

با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان Ram و میزان Storage مورد نیاز و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف (که سرور قابلیتSupport آن را داشته باشد) انتخاب می گردد. همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، حائز اهمیت است. عموما سرورها در دو مدل Rack Mount وTower ارائه می گردند. بنابراین می بایست با توجه به فضای تعیین شده، مدل متناسب با فضای اختصاصی انتخاب گردد.
معمولا نرم افزارهای کاربردی ، حداقل سخت افزار مورد نیاز به جهت میزان Ram و CPU مورد نیاز را ارائه می دهند ، پس با توجه به نرخ افزایش حجم کاربران و سرویس های مورد نیاز، می بایست این حداقل ها را در حد نیاز افزایش دهیم. قابل ذکر است که تعداد و ظرفیت هارد مورد نیاز ، با درنظر گرفتن حجم داده ها و میزان رشد آن در طول زمان مشخص ، در نظر گرفته میشود .

– نگهداری از سرورها :

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در طول سال بصورت شبانه روزی وظیفه سرویس دهی صحیح را بعهده داشته باشند. در این بین انجام سرویس های به موقع و روتین در فواصل زمانی مشخص، به عدم افت کارآیی سیستم کمک می نمایند. همچنین شرایط محیطی مناسب به کارایی بهتر سیستم کمک می نماید.

– شرایط محیطی مناسب :
شرایط محیطی مناسب عبارتست از محیطی عاری از گرد و غبار، دارای دمای محیطی بین 15 الی 20 درجه سانتیگراد. همچنین از نظر رطوبت می بایست در شرایط نرمال قرار گیرد. این فضا با نصب دستگاههای تهویه میسر است.

منبع رو نتونستی کامل برداریم

منبع خبر :

بازدید:383

۱۵:۳۱:۰۵-۱۳۹۳/۰۴/۰۳


اهنمای خرید سرور

 

قطعات سرورhp

قطعات سرورhp
ارسال تچهیزات برای یکی از سایت های مشتریان در دورترین شهرستان دوستان ما در واحد پشتیبانی برای عمل به قول خود تا پاسی از شب نیز در حال فعالیت هستند.

در راستای انتخاب یک دستگاه سرور مناسب باید موارد متعدد و مهمی را در نظر گرفت. در صورتیکه نیازهای واقعی یک مجموعه درست تعریف گردد، سرور انتخاب شده به مدت حداقل 5 الی 7 سال سرویس های مورد نیاز را تامین می نماید که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

سرور را جهت چه کاربردی انتخاب می کنید:

ابتدا، می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server ، Database Serverو … در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. نرم افزارهای گوناگون با performanceهای مختلف نیازمند CPU و RAM های متفاوتی می باشد.
تعداد کاربران موجود در شبکه تاثیر مستفیم بر انتخاب سخت افزار سرور دارد:
با توجه به طراحی فنی سرورها، تعداد کاربرهایی که می توانند به این سرور متصل گردند، متفاوت است. بنابراین تعداد کاربران حال حاضر در مجموعه و احتمال افزایش این کاربران تا 2 الی3 سال آینده (عمر مفید یک سرور) را باید در نظر گرفت.

با در نظر گرفتن دو عنوان ذکر شده، به جزئیات انتخاب سرور مناسب می پردازیم:

راهنمایی برای خرید blade server

کاربرد سرور:
با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان Ram و میزان فضای مورد نیاز جهت ذخیره داده و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف (که سرور قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد) انتخاب می گردد.
همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، اهمیت به سزایی دارد. عموما سرورها در دو مدل Rack Mount و Tower ارائه می گردند. بنابراین می بایست با توجه به فضای تعیین شده، مدل متناسب با فضای اختصاصی انتخاب گردد.
در این راستا، با توجه به نرخ افزایش حجم کاربران و سرویس های مورد نیاز، می بایست این حداقل ها را در حد نیاز افزایش دهیم. شایان ذکر است که تعداد و ظرفیت هارد (Storage) مورد نیاز ، با درنظر گرفتن حجم داده ها و میزان رشد آن در طول زمان مشخص ، در نظر گرفته میشود.

نگهداری و مراقبت از سرورها :

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در طول سال بصورت شبانه روزی در شبکه فعال باشند. در این بین انجام سرویس های به موقع و مستمر در فواصل زمانی مشخص، به عدم افت کارآیی سیستم کمک می نمایند. همچنین شرایط محیطی مناسب به کارایی بهتر سیستم کمک می نماید.
شرایط محیطی مناسب :
شرایط محیطی مناسب عبارتست از محیطی عاری از گرد و غبار، دارای دمای محیطی بین 18 الی 20 درجه سانتیگراد و همچنین از نظر رطوبت می بایست در شرایط عادی قرار گیرد. که ایجاد این فضا با نصب دستگاههای تهویه میسر است.

در ادامه به نمونه ای از انتخاب سرور در شرایط محیطی مناسب می پردازیم :

مجموعه ای به سروری با شرایط ذیل نیاز مند است :
Application Server و File sharing با تعداد 30 نفر کاربر حاضر در مجموعه که این تعداد در مدت زمان کوتاهی افزایش خواهد داشت.
مجموعه اتاق مشخصی جهت قرار دادن سرور در اختیار دارد ولی فضای کافی جهت قرار دادن رک ندارد.

سرور پیشنهادی:

سرور از سری ایستاده (Tower)، متناسب با پردازش نرم افزارها، 2 CPU 4 یا 6 هسته ای، RAM 8GB و قابل ارتقا، تعداد 4عدد هارد با سرعت بالا ( 15K ) به ظرفیت 300GB ، در اختیار داشتن کنترلر RAID جهت انتخاب Raid 5 ، الزامی است.
به کارگیری 2 منبع تغذیه متناسب با ولتاژ CPU انتخابی به عنوان redundancy پیشنهاد می گردد.

اميدواریم توانسته باشیم  شما مشتری محترم را در تصمیم گیری خريد هر چه بهتر سرورمورد نظرتان از این شرکت راهنمایی کرده باشیم.تمام تلاش ما این است که شما دوستان  بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید سرور اچ پی
.منبع:از اینترنت گرفته شده است

ر hp,سرور اچ پي,فروش سرور hp,سرور hp,تجهيزات hp,فروش سرور فروش سرور اچ پي | فروش سرور | hp | تراست پورت | سايبروم | سيسکو سرور HP | فروش سرور HP | فروش سرور اچ پي | قيمت سرور HP | استوريج اچ پي | استوريج HP | سوييچ HP | سوئيچ HP | HP Proliant Server DL380p G8 | ديتا سنتر |

قطعات سرور

 راهنمای خرید سرور اچ پی

تعمیرات سرور

مشخصات:Intel® Xeon® 5620/2.40/12MB/1066
1 processor
6 GB DDR3 Memory
HP 3*146GB SAS 10k 2.5″ HOT-Plug
RAID CONTROLLER
P410i/256MB CACHE
Power 1 * 460W
2U Form Factor (fully configured)
تماس تلفنیقیمت نقد:
IBM X3250 M3
مشخصات:Intel® Xeon® 3440/2.53/8MB/1333
1 processor
4 IBM GB DDR3 Memory
IBM 2*500GB SATA 3.5″ HOT-Plug
RAID CONTROLLER
0/1/10 ONBOARD
Power 1 * 350W
1U Form Factor (fully configured)
 تماس تلفنیقیمت نقد:
IBM X3650 M3
مشخصات:Intel® Xeon® 5645/2.40/12MB/1333
1 processors
4 GB IBM DDR3 Memory
IBM 2*146GB SAS 10K 2.5″ HOT-Plug
RAID CONTROLLER
IBM SR5014
Power 1 * 460W
2U Form Factor (fully configured)
تماس تلفنیقیمت نقد:

 

IBM X3400 M2 Server
مشخصات:Intel® Xeon® 5520/2.26/8MB/1066
1 processor
8 GB IBM DDR3 Memory
HP 3*146GB SAS 10k 2.5″ HOT-Plug
RAID CONTROLLER
P410i/256MB CACHE
Power 1 * 670W
IBM DVD-RW DRIVE
Tower 5U Form Factor
تماس تلفنی
Server HP ML110 G7
مشخصات:1*Intel® Xeon® E3-1220 (4 core,
3.1  GHz, 8 MB, 80 W, 1333/t)
2 GB PC3-10600E DDR3 UB ECC Mem.
Up to 8 TB HOT-Plug LFF SATA HDD
HP NC112i 1*Port Network Controller
Storage Controller HP Embedded
B110i SATA Raid (0/1/10)
Optical Drive DVD-RW
Power Supply 350 Watts Non-Hot Plug
Form Factor Tower (4U)
  تماس تلفنی

9 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟