آشنائی با Tape Drive hp بک اپ اچ پی

دستگاههای ذخیره سازی; HP ProLiant Options ... در ابتدای کار که می خواستم در خصوص دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات مقاله بنویسم با توجه به

نمایندگی سرور HP


Rate this post

● Tape Drive

آشنائی با Tape Drive hp بک اپ اچ پی

یکی از روش های متداول به منظور تهیه Backup از اطلاعات ، استفاده از یک Tape Backup است . در این رابطه از تکنولوژی های متعددی استفاده می گردد که در ادامه به آنان اشاره خواهد شد . اما قبل از اتخاذ تصمیم در رابطه با انتخاب یک Tape Drive ، بد نیست اشاره ای به سایر گزینه های موجود در این رابطه داشته باشیم ( گزینه های مبتنی بر هارد دیسک ) :

 هارد درایوهای External :

برخی از تولید کنندگان، هارد دیسک های External با ظرفیت های مختلفی از ۲۰ تا ۴۰۰ گیگابایت را طراحی نموده اند . درایوهای فوق از طریق پورت های USB ۱.۱ و یا USB ۲.۰ به کامپیوتر متصل می گردد و می توان از آنان به منظور تهیه Backup استفاده نمود .
▪ درایوهای Removable مبتنی بر تکنولوژی هارد دیسک . برخی از تولید کنندگان ، رسانه های ذخیره سازی Removable را ارائه داده که می توان از آنان به منظور ذخیره اطلاعات و تهیه Backup استفاده نمود.
آرایه های RAID : با اتصال هارد دیسک های مشابه به یک آرایه RAID توسط RAID ۱ ( منظور Data Mirroring است ) و یا RAID ۵ ( منظور Data Striping با Parity است ) ، از داده ها به صورت اتوماتیک Backup تهیه می گردد .

 Tape Drive hp بک اپ اچ پی

معايت  Tape Backup Drive  

تعداد زيادی از کاربران کامپيوتر پس از بکارگيری Tape Drive به منظور تهيه Backup ، تصميم به استفاده از تکنولوژی های ديگری در اين زمينه می نمايند . علت اين تصميم به دلايل متعددی بر می گردد :

  • تهيه Backup از اطلاعات مستلزم استفاده از يک نرم افزار خاص است .  تعداد اندکی از Tape Drive ها امکان مراجعه به Tape Drive را توسط يک حرف ( نظير يک درايو معمولی ) فراهم می نمايند ( عدم ضرورت استفاده از نرم افزاری خاص ) .
  •  به منظور بازيابی داده های ذخيره شده بر روی Tape Drive ، می بايست در ابتدا اطلاعات بر روی هارد ديسک Restore شوند .
  • فرآيند تهيه Backup و بازيابی اطلاعات از روی Tape Drive به صورت ترتيبی است . آخرين فايلی که Backup گرفته شده است ، بازيابی نخواهد شد مگر اين که ساير بخش های ديسک خوانده شوند .رسانه های ذخيره سازی ديگر عموما” از روش دستيابی تصادفی به منظور بازيابی اطلاعات استفاده می نمايند. در اين روش ، زمان بازيابی اطلاعات با محل استقرار اطلاعات رابطه ای خطی نخواهد داشت .
  • اکثر Tape Drive های  ارزان قيمت از تکنولوژی QIC  ( اقتباس شده از Quarter Inch Committee ) ، يا QIC-Wide و Travan استفاده می نمايند که از لحاظ ظرفيت در مقايسه با هارد ديسک ، شرايط رقابتی مطلوبی را ندارند.
  • فن آوری های جديد تهيه Backup نظير imaging/ghosting با اصل استفاده آسان از Tape Drive منافات داشته و بسياری از کاربران ترجيح می دهند که از گزينه های ديگری نظير CD و يا DVD  استفاده نمايند .
LTO مخفف Linear Tape Open جزئ سری های magnetic tape می باشد که پشتیبان گیری ظرفیت فوق العاده بالا، بازگرداندن و قابلیت های آرشیو را در Tape Library ها فراهم می کند .

یک فناوری قابل اطمینان و با کارایی بالا است که توسط سه شرکت HP ، IBM و Seagate توسعه داده شدکه کاربران به منابع مختلفی از محصولات و رسانه ها دسترسی داشته و همچنین سازگاری تجهیزات بین عرضهفروشندگان مختلف را فراهم می کند.

LTO به طور گسترده ای توسط سیستم های کوچک و بزرگ برای تهیه پشتیبان مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت بازگرداندن اطلاعات در هر دو محیط stand-alone و automated را دارد. Tap Drive ها قابلیت  ذخیره سازی حجم بالایی از داده را در حالت off-line نیز دارا می باشند .

سری استاندارد و پیشرفته LTO ، اولتریوم نام گرفت که می تواند حجم بالایی از داده را در یک کارتریج نگه دارد. به عنوان مثال LTO6 قابلیت ذخیره سازی تا 6.25 TB با فشرده سازی 2.5:1 را در هر کارتریج و همچنین رمزگذاری و (WORM (write-once, read many را دارا می باشد.

آشنائی با Tape Drive hp بک اپ اچ پیDAT 320 Internal

DAT مخفف (Digital Audio Tape) که در لغت به معنای نوار صوتی دیجتال است.

ندارد برای ضبط دیجیتال صدا بر روی Tape در سطح حرفه ای و با کیفیت بالا می باشد.

DAT به یک فناوری آرشیو استاندارد در محیط های ضبط حرفه ای تبدیل شده است.

این تکنولوژی به دلیل توانایی آن برای پاسخگویی به نیازهای سازمان های کوچک و متوسط (SMB)، قابل اعتماد و مقرون به صرفه تر از هر تکنولوژی  پشتیبان گیری مبتنی بر Tape است.

همچنین درایو های DAT اغلب برای پشتیبان گیری سیستم عامل و نرم افزارهای بارگذاری شده بر روی سرور های mission-critical در بسیاری از شرکت های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

DAT با ظرفیت های 72GB و 160GB و 320 GB در دسترس است.



DAT 320 Internal

DAT مخفف (Digital Audio Tape) که در لغت به معنای نوار صوتی دیجتال است.

Tape-Library

  • در سازمان ها و اداره ها که نیاز به ذخیره سازی اطلاعات و آرشیو اطلاعات با بازیابی و مدیریت اطلاعات می باشد از سری های Tape Library استفاده میکنند.Tape Library حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره می کند و همچنین مدیریت از راه دور را برای کاربران آسان میکند.
  • در واقع یک Tape Library اتوماتیک، یک دستگاه سخت افزاری شامل مجموعه از Tape Drive ها برای خواندن و نوشتن اطلاعات، پورت های دسترسی جهت وارد یا خارج کردن Tape ها و دستگاه های روباتیک برای نصب و پیاده سازی نوار کارتریج بدون دخالت انسان است.
  • این نوع دستگاه میتواند بر روي LTO-4، LTO-5 و LTO-6 اطلاعات را ذخيره كند. همچنین اطلاعات ذخیره شده به صورت رمز می باشد که در صورت سرقت اطلاعات قابل رمزگشایی نیستند. به عنوان مثال سری MSL 2420 تا 72TB، MSL4048 تا 144TB و MSL 6480 تا 240 TB (با فشرده سازی 2:1) قابلیت ذخیره سازی اطلاعات را دارد.

HP Backup

برای در دسترس بودن اطلاعات حتی زمانیکه نیاز به online بودن آنها نیست از ذخیره سازی بلند مدت یا آرشیوی استفاده میشود. یک راهکار محبوب برای یک بک آپ یا آرشیو اطلاعات استفاده از Tape های مغناطیسی می باشد.بیش از 50 سال است که TAPE ها برای حراست از اطلاعات استفاده میشوند و همچنان مقرون به صرفه ترین فناوری برای حجم زیاد اطلاعات و حراست بلند مدت اطلاعات بحساب می آیند.کمپانی HP پیشرو در ارائه Tape Drive، Media و اتوماسیون در سراسر دنیا می باشد.HP StoreEver Tape تمام نیازهای نگهداری بلند مدت شما را با Tape Media ها ، Tape Drive ها و Tape Library ها که قادر به ذخیره سازی بیش از 75PB در یک سیستم هستند را پاسخگو میباشد. در این بخش به معرفی انواع معماری های بکاپ گیری می پردازیم و محصولات هرگروه معرفی خواهند شد.


HP DAT Tape Drives

درایو HP DAT بر مبنای فورمت (Digital Data Storage (DDS بوده و موفق ترین فناوری بکاپ Tape ها در تمام ادوار بوده است. این Tape Drive ها هم بصورت Internal و External دارای ظرفیت های 160 گیگابایت و 320 گیگابایت و پشتیبانی از Host Interface های SAS و USB می باشد.

محصولات این گروه :

  • HP DAT 160
  • HP DAT 320

HP LTO Ultrium Tape Drives

این خانواده از Tape Drive ها برجسته ترین محصولات HP در زمینه بکاپ می باشد که بر مبنای فورمت LTO Ultrium بوده که بهترین انتخاب برای حراست از سرمایه مشتریان میباشد. این درایوها دارای بالاترین قابلیت اطمینان و سهولت استفاده حتی در شلوغ ترین چرخه کاری میباشند.این درایوها سازگار با فناوریهای LTO-1، LTO-2، LTO-3، LTO-4، LTO-5، و LTO-6 و پشتیبانی از Host Interface های SAS و SCSI در مدلهای Half Height وFull Height هم بصورت Internal و هم External می باشند.کارتریج های قابل استفاده در این نوع درایوها از 200 گیگابایت در مدل LTO-1 تا 6.25 ترابایت در LTO-6 قابل تغییر هستند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟