خرید هارد hp با قیمت متفاوت

attach, config, forum, google, hard, hdd, number, page, pdf, pst, ram, site, template, فروش, نصب, هارد, وب سایت, کند, کردن, web, تبلیغ, تجربه, تغییر, خرید, روی, روش, راهی, زمانی, سایت, سرور, سرور hp, سریال

Rate this post

Enterprise vs. HDD مصرف کننده تفاوت هارد معمولی با هاردهای اینترپرایز چیست؟

درایوهای Enterprise VS. درایوهای مصرف کننده

اگر مطمئن نیستید که به یک هارد دیسک سازمانی نیاز دارید، باید اولویت های خود را ارزیابی کنید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای وضعیت شما منطقی است. جای تعجب نیست که نحوه استفاده افراد از دسکتاپ یا سیستم های سازمانی الزامات مختلفی را برای هارد دیسک هایی که انتخاب می کنند ایجاد می کند. بنابراین، بیایید بحث کنیم که این تفاوت ها چیست و چگونه ممکن است بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.استفاده استفاده از درایو برای دسکتاپ در مقابل سرور بسیار زیاد است. به عنوان مثال، شما می توانید 8 ساعت در روز و پنج روز در هفته از یک دسکتاپ در یک کسب و کار استفاده کنید. در حالی که یک سرور معمولاً 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته استفاده می شود. علاوه بر این، حجم کار برای یک دسکتاپ بسیار کمتر است، شاید 80-90٪ کمتر از یک سرور. یک دسکتاپ ممکن است فقط یک یا دو درایو داشته باشد زیرا تقاضای کمتری دارد و معمولاً برای مدت طولانی خاموش یا بدون استفاده است. یک سرور می تواند چندین هارد دیسک برای ذخیره سازی و افزونگی داشته باشد. ممکن است دارای پیکربندی های RAID، سیستم عامل، و برنامه های خارج از اوج مانند پشتیبان گیری از سیستم و تشخیص خطا باشد. این افزایش حجم کاری به این معنی است که سرورها سایش قابل توجهی بر روی اجزای دیسک و افزایش گرما و لرزش دارند.HDD های سازمانی برای استفاده طولانی تر و با استفاده دقیق تر طراحی شده اند. قطعات پلاترها، بلبرینگ ها و محرک ها به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر زمان کار را داشته باشند. درایوهای سازمانی دارای سنسورها و قطعاتی هستند که لرزش و ناهماهنگی را نیز به حداقل می‌رسانند.

قابلیت اطمینان قابلیت اطمینان و به کارگیری هارد دیسک ممکن است برای وضعیت شما بسیار مهم باشد یا نباشد. به عنوان مثال، اگر یک دسکتاپ دارید و درایو از کار می افتد، خاموشی فقط یک نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. ممکن است از رایانه شخصی نسخه پشتیبان تهیه کنید و ممکن است مشکلی نداشته باشد که شخص برای مدتی خاموش باشد. شاید آنها بتوانند وظایف کاری حیاتی را روی رایانه شخصی دیگری انجام دهند تا بازیابی خطاهای طولانی تر قابل قبول باشد. از سوی دیگر، اگر درایو سرور از کار بیفتد، چندین کاربر را تحت تأثیر قرار می دهد. قطعی طولانی مدت به معنای از دست رفتن دلارهای بیشتری است که برای شما یا کسب و کار شما قابل قبول نیست.

سیستم عامل سیستم عامل در درایوهای سازمانی نیز متفاوت است. به عنوان مثال، اگر درایو دسکتاپ شما سعی کند یک بخش بد را بازیابی کند، سعی می کند چندین بار قبل از حذف یک خطا، آن ناحیه را دوباره بخواند و این ممکن است زمان ببرد. از سوی دیگر، درایوهای سرور در صورت موجود بودن، از یک چک‌سوم بخش برای بازیابی استفاده می‌کنند و در حالی که همچنان سعی در بازسازی بخش دارند، خطا را برطرف می‌کنند. مدت زمان معمول برای یک درایو کلاس سازمانی 7 تا 15 ثانیه است. علاوه بر این، درایوهای سازمانی ویژگی‌های رمزگذاری پیشرفته‌ای مانند 512e را ارائه می‌دهند، که می‌تواند هنگام استفاده مجدد از درایوها در کسب‌وکارتان، در زمان و پول شما صرفه‌جویی کند.

یکپارچگی داده اگر یکپارچگی داده برای شما ضروری است، درایوهای سازمانی را انتخاب خواهید کرد. درایوهای رومیزی دارای تشخیص خطای محدودی هستند، اما درایوهای سازمانی محافظت از داده های خطای سرتاسری را ارائه می دهند. درایوهای کلاس Enterprise از کد تصحیح خطا (ECC) در حافظه سیستم و بافرهای حافظه درایو استفاده می کنند که یکپارچگی داده ها را تضمین می کند. درایوهای رومیزی این نوع محافظت را ارائه نمی دهند.

هزینه یکی از معایب بزرگ هارد دیسک های سازمانی این است که قیمت آنها از هارد دیسک های مصرفی بیشتر است، گاهی اوقات 3 برابر بیشتر. برای درایوهای دسکتاپ شما نسبت به قیمت حساس تر خواهید بود. کسب و کار شما و آنچه که از HDD استفاده می کنید تعیین می کند که چه چیزی قابل قبول است.

ضمانتنامه هزینه درایو سازمانی با گارانتی طولانی‌تر معمولاً 5 سال در مقابل 3 سال برای درایوهای کاملاً جدید از یک شرکت معتبر جبران می‌شود. برای دسکتاپ، هزینه حساس‌تر است، اما در تجارت باید بین الزامات قابلیت اطمینان، در دسترس بودن و یکپارچگی داده‌ها برای سرور تعادل برقرار کنید.

نتیجه در نتیجه، احتمالاً پرداخت پول اضافی برای درایو سازمانی برای دسکتاپ / رایانه شخصی منطقی نیست. با این حال، اگر شرکت شما در صورت از کار افتادن سرور یا فضای ذخیره‌سازی شما در معرض خطر توقف قرار می‌گیرد، باید درایوهایی با کیفیت بالا خریداری کنید که عملکرد و دوام طولانی‌تری داشته باشند. فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که چه ریسکی برای کسب و کار شما قابل قبول است.

تشخيص اصلي بودن هارد سرور

در این مقاله سعی بر ان خواهیم داشت که بسیار زیاد درباره هارد ها  یکی از مهمترین اجزای دیتاسنتری با همدیگر صحبت کنیم. یکی از بزرگترین مشکلات در هنگام خرید سرور های اچ پی مشکل انتخاب هارد مناسب برای سرورتان میباشد البته در مقاله های قبلی راه هایی برای انتخاب هارد های مختلف برای شما گفتیم اینکه چه ظرفیتی را با چه سرعتی انتخاب کنید تنها به سرویسی که بر روی سرور تان میخواهید پیاده سازی کنید بستگی دارد.ولی یکی از مهمترین نکاتی که در انتخاب هارد باید مورد توجه قرار دهید این است که هاردی که تهیه میکنید اورجینال میباشد و ایا همان ارزشی را که فروشنده ادعا میکند را داراست یانه؟البته در مورد هارد های سرور های اچ پی مطالب و موضوعات مختلفی هست که بتوان درباره انها صحبت کرد و ما نیز در این مقاله سعی  داریم در قسمت های مختلف به بررسی نوع و تکنولوژی های مختلف هارد های سرور های اچ پی بپردازیم.البته این مطلب ممکن است چندین پست طول بکشد ولی تمام هدف ما این است که مقاله ای مفید و به درد بخور را برای شما دوستان تهیه کرده باشیم.

 hp, تشخیص اصل بودن هارد, تشخيص اصلي بودن هارد سرور, اصل بودن قطعات hp, تشخیص اصل بودن محصولات hp, قطعات سرور, تشخیص اورجینال بودن هارد اچ پی , شناسایی قطعات اصلی hp, نحوه تشخیص ارجینال بودن هارد سرور , اصل بودن قطعات سرور hp, ريداندنت, راه های شناسایی سرور Hp اورجینال, تشخیص اصل بودن سرور, تشخیص اصل قطعات سرور HP, چک کردن اصلی بودن قطعات hp, تشخیص اصل بودن سرور اچ پی, چگونگیه تشخیص اصلی بودن مادربورد , تشخیص اصل بودن هارد hp, تشخیص اصل بودن قطعات سرور, اجزا سرورچیست, تشخیص اصل بودن هارد اچ پی, تشخیص قطعات سرور, تشخیص سرور hp,

تشخیص اصل بودن هارد اچ پی

لیست هارد های متنوع را به همراه اسمشون در زیر با قیتمشون اوردم تا کمی با هارد های مختلف از نظر فیچر های مختلف نیز اشنا بشید و بدونید که جه مدل ها و معمولا چه ویژگی هایی دارد:

HP SAS Hard Drives

 ارائه هارد های مناسب اچ پی با تکنولوژی Serial Attached SCSI (SAS این قابلیت را به شما می دهد تا برای تمامی سایت های خود با سرویس های مختلف سولشن های مختلفی ارائه بدهید تا بتوانید فیچر های مختلفی مثل complex,  flexibility, performance, increased reliability, greater density, security, scalability and accessibility  را فراهم کنید.البته همه این فیچر ها برای تک تک سایت های شما واجب و لازم هست و حساسیت اچ پی برای سایت شما انچنان میباشد که همه این فیچر ها را برای تک تک تجهیزات دیتاسنتری (رم-هادر-سرور-پاور-رک و …) سایت شما در نظر میگیرد.

 10 K RACK AIRFLOW, AF070A, HP 1U Carbon Universal Filler Panel, BW891A, HP RACK Grounding Kit, AZ884A, HP TFT 7600, AF624A, KVM PS2/USB, 263474-B22, HP 6ft Qty 8 KVM CAT5 Cable, AF623A, USB KVM, 361591-B21, HP Universal Locking Drawer, 228481-006, HP PDU 16A, 252663-B21, HP PDU 40A, Media, C7974A, HP LTO4 1.6TB,

  • HP 1TB 12G SAS 7.2K rpm SFF (2.5-inch) SC 512e 1yr Warranty Hard Drive HP 2TB 12G SAS 7.2K rpm SFF (2.5-inch) SC 512e 1yr Warranty Hard Drive HP 4TB 12G SAS 7.2K rpm LFF (3.5-inch) SC 512e Performance 1yr Warranty Hard Drive HP 6TB 12G SAS 7.2K rpm LFF (3.5-inch) SC 512e Performance 1yr Warranty Hard Drive

البته با توجه به محیط ها و سایت های مختلف چه در سطح SMALL و چه اینترپرایز تکنولوژِی SAS بهترین انتخاب میباشد.همانطور که در بالا نیز مشاهده میکنید سری های جدید هارد های اچ پی که با سرعت 12G وارد بازار شده استو شما میتوانید هارد هایی 3.5 اینچی با ظرفیت 6 ترابایت را داشته باشید و این واقعا فوق العاده میباشد.ولی باید قیمت بسیار بالای این هارد ها را نیز باید در نظر بگیرید.


 باورتون میشه که اصلا اچ پی تولید کننده هارد نیست

لیست برخی از تولید کنندگان هارد دیسک:

  • Seagate (سی گیت)
  • Western Digital (مخفف: WD، وسترن دیجیتال)
  • Hitachi Global Storage
  • Maxtor
  • IBM

 در کل این قسمت را اوردم تا بدونید که کمپانی اچ پی اصلا هارد تولید نمیکند و هارد هایی که به نام اچ پی در بازار  به فروش میرسد تنها سفارش شرکت اچ پی میباشد که به بزرگترین تولید کنندگان هارد  در سرتاسر جهان سفارش داداه میشود و ان کمپانی ها با سفارش اچ پی البته با استاندارد هایی که خود شرکت اچ پی تعیین میکند را هارد ها ساخته میشوند البته با کیفیتی واقعا بالاتر و قیمتی بالاتر.شاید اینم ازمزیت های داشتن برند برتر میباشد .

هارد سرور- Server Hard HP 600GB 6G SAS 10K rpm SFF (2.5-inch) Dual Port-581286-B21

هارد سرور- Server Hard HP 600GB 6G SAS 10K rpm SFF (2.5-inch) Dual Port-581286-B21 سوال 1

تشخیص قطعات ارجینال سرور

بنام خدا با عرض سلام خدمت تمامی دوستان شبکه کار ما چند ماه پیش سرور hp با مدل dl380g5 برای سازمانمان خریداری کردیم که به عنوان nas server خرید شده بود . حال سوالی که برای من پیش امده اصل بودن قطعات قابل تعویض این سرور مثل هارد و پاور هست . در ضمن این سرور هنگام خرید فقط یکی پاور داشت و جای پاور دوم خالی بود . ( پنل هم نداشت ) میخواستم بدانم امکان دارد فروشنده پاور را … ؟ چگونه میتوانم بفهمم در سیستم اصلی هم همین موراد بوده ؟

    هارد سرور- Server Hard HP 600GB 6G SAS 10K rpm SFF (2.5-inch) Dual Port-581286-B21 سوال 2

تشخیص اورجینال یا OEM بودن سرور HP

دوستان درود ما آخرشم متوجه نشدیم چه جوری ادعای اورجینال بودن فروشنده رو تست کنیم … همه ادعا میکنند ما اصل میفروشیم بقیه جنس فیک بهتمیدن !! دوستان تجربه ای دارن بگن لطفا …


 نکاتی که باید مد نظر داشته باشید:
  • در خرید هایتان حتما از مشاور سخت افزاری اسفاده بکنید.
  • حتما و صد در صد پک هارد خرید کنید.
  • کارتن های پک شده را با هولوگرام های اچ پی خرید کنید.
  • حتما قیمت ها را چک کنید هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

  • کلمه HDD به چه معناست؟

    کلمه HDD مخفف عبارت Hard Disk Drive به معنای “دیسک درایو سخت” است. دیسک درایو سخت با نام‌های زیر نیز شناخته می‌شود:

    • Hard Drive (درایو سخت)
    • Hard Disk (HD) (دیسک سخت)
    • Disk Drive (درایو دیسک)
    • Disk File (دیسک فایل‌ها)
    • Direct Access Storage Device (DASD) (فضای ذخیره سازی با دسترسی مستقیم)
    • Fixed Disk (دیسک ثابت)
    • Hard (هارد)

    دیسک سخت یا هارد دیسک چیست؟

    می‌توان گفت دیسک سخت یا (Hard Disk Drive) بزرگترین حافظه جانبی موجود در کامپیوتر است. تقریبا همه داده‌ها از جمله سیستم عامل (Operating System)، فایل‌ها، برنامه‌ها و … روی حافظه جانبیِ دیسک سخت قرار می‌گیرند. هارد دیسک‌ها معمولا به اندازه یک کتابچه با اندازه‌ای بین ۳.۵ تا ۶ اینچ هستند.

    هارد دیسک چه وظیفه‌ای دارد؟

    دیسک سخت یک وظیفه دارد و آن حفظ دائمی داده‌ها است. هر داده دیجیتالی و اطلاعاتی که برای ذخیره سازی به هارد دیسک ارسال می‌شود، تا زمانی که حذف نشود بر روی سکتورها، در مکان‌ خود باقی خواهد ماند. البته ممکن است شرایط محیطی نیز در از بین درفتن این داده‌ها اثر بگذارد.

 تشخیص هترد اصل سروری, نحوه تشخیص هارد سرور hp اصلی, تشخیص اصل بودن hp, تشخیص ارجینال بودن هارد سرور hp,

تشخیص ارجینال بودن هارد سرور hp


اما توصیه ما انتخاب مشاور مناسب میباشد:

 تمامی سرورها و قطعاتی که در طول سالهای گذشته مشتریان ما خریداری کرده‌اند و ما به عنوان مشاور کنارشان بوده‌ایم، همه کنترل‌های امنیتی را داشته‌اند و فروشندگان می‌دانند بدون این کنترل‌ها نمی‌توانند قطعه‌ای به مشتریان ما بفروشند. هر قطعه‌ای که شرایط را نداشته باشد، به هیچ وجه تحویل گرفته نمی‌شود.کافیست فایل شرایط تحویل به دست فروشندگان برسد تا بدانند طرف مقابل کیست و چه قطعاتی را با چه کیفیتی و چه شرایطی باید تحویل دهند. همین فروشندگانی که قطعات اصل را به مشتریان ما می‌دهند،‌ زمانی که حرفی از شرایط تحویل به میان نمی‌آید قطعات غیر معتبر را می‌فروشند. بنابراین شمای خریدار هستید که مشخص می‌کنید چه قطعه‌ای می‌خواهید تحویل بگیرید.


خیلی جالبه که دستور العمل خود سایت اچ پی رو نیز در این مورد مشاهده کنید» هارد سرور- Server Hard HP 600GB 6G SAS 10K rpm SFF (2.5-inch) Dual Port-581286-B21


 هارد های SSD ,  و هارد های مغناطیسی

اما شما کدام یک را باید انتخاب کنید؟ ما تفاوت های بین این هارد ها، مزایا و مضرات آن ها را به شما توضیح می دهیم تا شما تصمیمی راحت تر در انتخاب این هارد ها داشته باشید.

 HP G4 Ram HP G5 Ram قيمت فروش سرورHP, قيمت سرورHP, قيمت فروش server hp, قيمت server hp, فروش سروراچ پي, فروش سرورHP, فروش server hp, www.Mrhp.ir, مرکز تخصصي بررس

هارد دیسک چرخش سنتی (HDD) که ذخیره ساز های اولیه و غیر فرار سرور ها بودند. یعنی داده های که روی آنها ذخیره می شد حتی زمانی که سیستم خاموش هم باشد داده ها از بین نمی رفت که این به خاطر پوششش مغناطیسی در بالی پلاتراست که روی آن کشیده شده و وقتی شما می خواهید از اطلاعات ذخیره شده خود استفاده کنید یک بازوی مکانیکی روی دیسک در حال چرخش قرار می گیرد و اطلاعات شما برای شما به نمایش در می آید.هارد SSD نیز کاری مشابه، به HDD انجام می دهد یعنی داده ها روی خود ذخیره می کند  و حتی زمانی که سرور ها خاموش هم باشد از آنها حفاظت می کند ولی در آن قطعه حرکتی وجود ندارد این هارد مانند فلش مموری می ماند. داده ها در تراشه های حافظه فلش قرار می گیرد.

 مموري (MEMORY), هارد ديسک(HARD DISK),hp, اضافه کردن هارد به سرور, ظرفيت هارد سرور - HP SAS Small Form Factor (SFF) 2.5 inch, HP SATA Small Form Factor (SFF) 2.5 inch, HP SAS Larg Form Factor (LFF) 3.5 inch, HP SATA Larg Form Factor (LFF) 3.5 inch کارت ريد کنترلر (RAID CONTROLER), کارت شبکه (NETWORK CARD), قيمت فروش سرور اچ پي, قيمت سرور اچ پي,HP P2000 G3 SFF Fiber

تراشه SSD نسبت به حافظه های USB و هارد های HDD سرعت بیشتری دارد و گران ترنیز هستند. یکی از دلایل بالا بودن سرعت این هارد ها نسبت به هارد های HDD این است که این هارد ها به دلیل نداشتن قطعه متحرک زمان تاخیر بسیار کمتری نسبت به هارد های معمولی دارند.


 Pre-Failure Alert

 یکی از جالب ترین ویژگی هارد های سروری اچ پی که مرا واقعا شیفته خود میکند.خاصیت هشدار دادن قبل از خرابی ان میباشد شما در نرم افزار های SMART Array Controller and Systems Insight Manager برحتی میتوانید فیچر های مختلف و تست هایی را که بصورت اتوماتیک از سرور شما میشود را مشاهده کنید و میتوانید سلامتی سرورتان را چک کنید البته چراغ هایی که بر روی هارد های اچ پی میباشد این نمایش را از دور نیز به شماخواهد داد.

 Performance

 کارایی این سری از هارد های SAS برای محیط های ENTERPRISEبسیار مناسب میباشد و میتواند بهترین انتخاب برای شما دوستان عزیز باشد میتوانید بهترین PERFORMANE را از این هارد ها داشته باشید البته با قیمتی بسیار مناسب تر.  SAS Hot Plug SmartDrive SFF (2.5-inch) Enterprise Drives بهترین انتخاب برای سرور های و استورج های شما میباشد البته سولشنی مناسب برای محیط های حساس mission critical  و فضاهایی با R/Wبسیار بالا میباشد.و جایی که نیازمند سیکل 24/7 مورد نیاز باشد.مانند محیط های که فضای دستاسنتری دارید و نیازمند خواندن و نوشتن زیادی بر روی هارد هستید و چون رکورد های شما کوچک میباشد حتما باید هارد هایی با تکنولوژی SAS سرعت بالا به کار ببرید.

سرعت در هارد های SAS

تمام اجزایی که یک شبکه ی استوریجی را تشکیل میدهد مانند the drive, the HBA/controller, firmware, and the server backplane  دارای سرعت SEND , RECIVE بالایی هستند برای همین شما نیازمند برای نوشتن این اطلاعات بر روی ذخیره سازتون هارد هایی با سرعت بالا به کارببرید تا بتوانید این همه سرعت را ساپورت کنید.و جوابگوی این پهنای باند نیز باشد.

ویژگی های یک هاردSAS

HP 1.2TB 6G SAS 10K rpm SFF (2.5-inch) SC Dual Port Enterprise 3yr Warranty Hard Drive

به ازای تمام قطعات ی که در شما خرید میکنید  یک اسم و یک پارت نامبر مشخص گردیده است و در بازار نیز چون ممکن است اشباه اسمی بین هارد ها و تجهیزات مختلف به وجود اید همیشه از پارت نامبر یا همان شماره خاص استفاده میکنند که همانطور که در بالا نیز مشاهده میکنید پارت نامبر 718162-B21 مربوط له هارد ی با شخصات بالا میباشد.Capacity   1,200,243MBاین فیچر ظرفیت هارد شما را نشان میدهد معمولا هارد ها در ظرفیت های 146 و 300 و 450 و 500 و 600 و 1 ترابایت به بازار عرضه می گرددالبته همیشه باید مد نظر داشته باشید که شما انتخاب هایتان باید بر اساس نو تراکنشتون و سرویسی که روی سروتان میخواهید پیاده سازی کنید باید باشد

مشخصات فیزیکی هارد

Height     0.62 in (15.6 mm) Width     2.98 in (75.7 mm) Depth     4.67 in (118.7 mm)

Interface     SAS

مهمترین گزینه ا ی که در خرید یک عدد هارد باید مد نظر قرار بدهید نوع اینترفیس هارد مورد نظر شماست که معمولا معروف ترین مدل هم اکنون اینترفیس SAS میباشد ولی اینترفیس های ساتا یا FC های قدیمی نیز در بازار یافت می گردد البته باید بدانید که هارد های SSD اینترفیس هایی از نوع SAS , و یا SATA دارا هستند و در نوع اینترفیس با هارد های مغناطیسی تفاوت ندارند.Transfer Rate Synchronous (Maximum)     6 Gb/secنکته ی دیگری که باید در هنگام خرید هارد های اچ پی مورد توجه قرار بدهید سرعت انتقال اطلاعات در این نوع هارد ها میباشد که هم اکنون فکر کنم سرعت استاندارد در این سری های موجود در بازار   12G میباشد اما سری های 3G  , 6 G نیز موجود در بازار هستند والبته مد نظر داشته باشید که معمولا برای سرعت های بالاتر ظرفیت های کمتری انتخاب بکنید تا بعد تا مشکل خاصی برای هارد شما در زیر سرویس پیش نیاید.

فروش, نصب, هارد, وب سايت, کند, کردن, web, تبليغ, تجربه, تغيير, خريد, روي, روش, راهي, زماني, سايت, سرور, سرور hp, سريال

ارسال هارد های و تجهیزات مشتری به صورت کاملا پک و بسته بندی شده

Seek Time   (typical reads, including settling)

Single Track          0.3 ms Average                4.6 ms Full-Stroke            8.9 ms Rotational Speed   10,000 rpm

seek time

زمان جستجو متوسط زمان صرف شده برای حرکت ( جستجو ) از یک شیار به شیار دیگر دیسک ، این زمان معمولاً مضربی از 10 میلی ثانیه است. زمان پیگردی ؛ زمان طلب؛ زمان جستجو ؛زمان پیگر


 Physical Configuration

Bytes/Sector         512

Logical Blocks      2,344,225,968

سکتور چیست؟ به کوچکترین اجزای یک هارد دیسک که می توان روی آن اطلاعاتی را ذخیره کرد سکتور می گویندمعمولا اطلاعات مربوط به راه اندازی مجدد سیستم روی اولین سکتورها قرار می گیرند که به آن بوت می گویند این اطلاعات در مواقعی که سیتم دوباره راه اندازی می شوند بازیابی می شوند و سیستم شروع به کار می کند ، اگر احیانا این سکتور ها دچار خرابی و یا صدمه شوند سیستم بالا نمی آید ویا اینکه در موقع راه اندازی دچار مشکل می شود و خطا هایی را اعلام می کند .به سکتورهای که مربوط به فایلهای بوت باشد و خراب شود بوت سکتور گویند . سکتور هایی را که دچار خرابی می شوند و نمی توان روی آنها فایلی را ذخیره کرد را بد سکتور می نامند.این سکتور ها را می توان بازیابی کرد و دوباره از آنها استفاده کرد

تشخيص هترد اصل سروري, نحوه تشخيص هارد سرور hp اصلي, تشخيص اصل بودن hp, تشخيص ارجينال بودن هارد سرور hp, نحوه چک کردن مشخصات سرور hp, قطعات سبز سرور, تشخيص اصل بودن سرور hp, نحوه کنترل هارد سرور hp, hp memory اصالت, اصلي بودن محصولات hp, روش هاي چک کردن وجود هارد, تشخيص اورجينال بودن سرور hp, سرور اورجينال hp, hp ram تشخيص رجيستر بودن, نحوه چک کردن سرور HP, تشخيص اصل بودن هارد hp, قطعات سرور, تشخيص ارجينال بودن هارد hp, آيا شماره سريال هاد hp روي جعبه يکسان باشد؟, تشخيص اصل بودن باند, تشخيص سرور hp, شناسايي قطعات اصلي hp, چک کردن اصلي بودن قطعات hp, تايد قطعات hp, سريال هارد سرور چک کردن با سايت hp برچسب براي اين موضوع attach, config

تفاوت بین هارد های 2.5 اینچی با هارد های 3.5 اینچی اچ پی


Operating Temperature (System Inlet Air Temperature)

50° to 95° F (10° to 35°

 دمایی که معمولا هارد در ان قرار میگیرد و میزان تحمل پذیری هارد را نشان میدهد.


 SAS Hot Plug SmartDrive LFF (3.5-inch) Enterprise Drives

هارد های 3.5 اینچی چیست ؟

ایا تابحال از خود پرسیدید چرا هارد های 3.5 اینچی باید خرید کنیم و ایا چرا باید تمایل به حرکت به سمت این هارد ها باید داشته باشیم.ویژگی اصلی هار های اچ پی در سایز های 3.5 میتوان به ظرفیت های بالای این هارد ها اشاره کرد که شاید ماکزیمم سازی برابر 6 ترابایت را در اخیتار مشتری میگذارد.البته مدنظر داشته باشید سرعت در این هارد ها بسیار پایین میباشد و بیشتر برای ارشیو و ذخیره حجم بالایی از اطلاعات به کار برده میشود.

بررسی فیچر های هارد های 3.5 اینچی

HP 600GB 6G SAS 15K rpm LFF (3.5-inch) SC Enterprise 3yr Warranty Hard Drive

Capacity                                                               600,127MB Height                                                                   1.06 in (26.8 mm) Width                                                                    4.16 in (105.8 mm) Depth                                                                     6.69 in (170.0 mm) Interface                                                                SAS Transfer Rate Synchronous (Maximum)                        6 Gb/sec Seek Time   (typical reads, including settling) Single Track                                                            0.2 ms Average                                                                  3.5 ms Full-Stroke                                                               6.8 ms Rotational Speed                                                      15000 rpm Physical Configuration Bytes/Sector                                                            512 Logical Blocks                                                          1,172,123,568 Operating Temperature (System Inlet Air Temperature)   50° to 95° F (10° to 35° C)

 اصل بودن سرور hp, اصل بودن hp, تشخيص اصل بودن هارد, تشخيص اصلي بودن هارد سرور, اصل بودن قطعات hp, تشخيص اصل بودن محصولات hp, قطعات سرور, تشخيص اورجينال بودن هارد اچ پي , شناسايي قطعات اصلي hp, نحوه تشخيص ارجينال بودن هارد سرور , اصل بودن قطعات سرور hp, ريداندنت, راه هاي شناسايي سرور Hp اورجينال, تشخيص اصل بودن سرور, تشخيص اصل قطعات سرور HP, چک کردن اصلي بودن قطعات hp, تشخيص اصل بودن سرور اچ پي, چگونگيه تشخيص اصلي بودن مادربورد , تشخيص اصل بودن هارد hp, تشخيص اصل بودن قطعات سرور, اجزا سرورچيست, تشخيص اصل بودن هارد اچ پي, تشخيص قطعات سرور, تشخيص سرور hp, تشخيص هترد اص

هارد های 3.5 اینچی بیشتر برای استورج ها و ارشیو استفاده میشود.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟