سرور HP ProLiant DL60 Generation9

san storage, ديتا سنتر, شبکه san, ديتا سنتر چيست, اينده ديتا سنتر, san y nas, ديتا سنتر چيست؟, sanstorage, EMC, ديتا سنتر, SAN features, شبکه ديتا, آينده e commerce, ديتا سنتر SAN, شبکه ديتا چيست,

سرور اچ پی نمایندگی اهواز


Rate this post

Overview

داکیومنت انگلیسی سرور HPE ProLiant DL60 Generation9

شروع داستان از انجا بود که دوستان هنگام خرید تجهیرات شبکه های خود برای برای شرکت های کوچک از نبود سرور مناسب رک مونت و کوچک بسیار گله میکردند سروری  که مناسب برای رک های نتورک باشد و از نظر جابجایی و نصب نیز اسان باشد البته در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت های جون دارای دوربین مدار بسته در زیرساخت های خود بودند  و یک سیستم حسابداری نیز موجود بود معمولا هارد های 3.5 نیازمند بودندن تا تصاویر در حجم بالا را بتواند ذخیره کند لذا سری سرور های DL60 وارد بازار شد.

تا دگرگونی در بازار سرور های اچ پی پیاده کند.البته سری سرور های جی 9 اچ پی دارای این خصوصیات هستند.

سرور ProLiant DL60

HP ProLiant DL60 G9 1U Rack Server – Intel Xeon E5-2609 v3 Hexa-core (6 Core) 1.90 GHz – 8 GB Installed DDR4 SDRAM – 2 TB (2 x 1 TB) – Windows Server 2012 R2 Standard (English) – Serial ATA/600 Controller – 0, 1, 5, 10 RAID Levels – 2 Processor Support RAM Support – Gigabit Ethernet – Matrox

G200eH2 – DVD-Writer

در بسیاری از شرکت های کوچک و تازه شروع کرده همبشه به دنیال خرید سرور های ارزان قیمت هستند ولی بسیاری از دوستان به این عزیزان پیشنهاد خرید پی سی ها ی قوی را میکنند تا بجای سرور و این یک انتخاب بسیار خطرناک میباشد.
نباید شروع  با جنین انتخاب هایی باشد.
برای این سری شرکت های سری سرور های ML  کمپانی اچ پی بهترین انتخاب میباشد .سرور هایی مثل ML10  , ML30 تولیدات نسل 9  بهترین انتخاب میباشد.و حتی میتوانید سری سرور های DL20-DL60-DL80  نیز میتوانید انتخاب بکنید البته مدنظر داشته باشید که سری سرور های DL رک مونت میباشند و اگر شما در شرکتتان دارای رک و تجهیزات شبکه هستید بهتر است از این سرور ها استقاده بکنید.

سرور ProLiant DL60

ظرفیت هارد بر روی سرور های DL60 G9

Maximum Internal Storage

CAPACITY         32.0TB

CONFIGURATION       4 x 8TB

   ماکزیمم مقدار هاردی که بر روی این سرور ها میتوان گذاشت هار د  های با ظرفیت 4 ترابایت میباشد.که در بالا مشاهده مکنید.

سرور ProLiant DL60

مادربرد سرور های dl60 g9 دو سوکته میباشد و شما میتوانید دو عدد سی پی یو بر روی این سرور ها داشته باشید.

سرور پرولینت DL60 G9 از دو عدد پردازنده سری E5-2600 V3, V4 پشتیبانی میکند که میتوان تا ۲۸ عدد هسته به همراه ۵۱۲ گیگ رم توانایی پشتیبانی دارد استفاده از این سرور برای دیتا سنتر ها و مجموعه هایی که نیاز به سرور ارزان و پرقدرت دارند پیشنهاد می شود.

یکی از ویژگی های خوب این سرور ساپورت esx میباشد و میتوانید ماشین ها ی مجازی زیادی رو روی اینها پیاده بکنید .

Operating Systems and Virtualization Software Support for ProLiant Servers

Microsoft Windows Server

Red Hat Enterprise Linux (RHEL)

SUSE Linux Enterprise Server (SLES)

VMware

اگر نیازمند رک های با حجم کمتر و کارایی بالاتر هستید به سمت این سری از سرور های اچ پی حرکت کنید اگر میخواهید رک شما دوبرابر سرور در خود جای دهد به سمت سرور های تک یونیت اچ پی حرکت کنید.اگر هم میخواهید بیشتر مشورت کنید این مقاله و مقالات قیلی ما را بصورت کامل مطالعه کنید.

سرور ProLiant DL60

سرور اچ پی DL60 G9

سرور  DL60 G9  بصورت یک یونیت بوده و با دو سری هاردهای ۲٫۵ اینچی و ۳٫۵ اینچی تولید شده است استفاده از سرور  DL60 G9  برای مجموعه هایی که نیاز به رشد در آینده دارند ولی در حال حاظر نیاز بهجای کوجکتر وقیمت مناسب تر دارند تهیه شده است.

 سرور ProLiant DL60 Gen9 عملکردی بالا در کنار قابلیت مدیریت برای فایل و چاپ، پیام، منابع فایل اشتراکی و محیط های ابری را همه در یک شاسی ۱U جمع و جور با قیمت مقرون به صرفه را برای رفع نیازهای ارائه دهندگان خدمات هوشمند و موسسات کوچک و متوسط را فراهم می آورد.

سرور ProLiant DL60

مدل پاور هایی که این سرور های ساپورت میکنند:

سری پاور های کوچک 900 وات و 550 وات هستند بر روی سرور  hp  البته مد نظر داشته باشید که این پاور هم در بازار کمی نایاب هستند.

Power Supply

One of the following depending on model

HPE 550W FIO Power Supply

HPE 900W Redundant Power Supply

سرور ProLiant DL60

سرور ProLiant DL60

 

Overview

سرور  HP ProLiant DL60

سرور  HP ProLiant DL60 Generation9

 یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه در دسترس است، زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را  شبکه می نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می کنند و سرور نقش آنها  در شبکه تعیین می نماید، حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم، و آن را متشکل از  کامپیوتر هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت روبرو هستیم که به آنها سرور های اینترنتی گفته می شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای اینترنت جستجو می کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند.  به دو دسته بندی کلی دست می یابیم:

 ( server ) : کامیپوتری که سرویس می دهد.
کلاینت ( Client ) : کامپیوتری که سرویس می گیرد.

HP ProLiant DL60 Generation9 (Gen9)

پیش از این در رابطه بار سرور ها به مبحث مجازی سازی مراکز داده پرداختیم. این بار می خواهیم بدانیم که استفاده از میکروسرورها چه مزیت هایی دارد.

وقتی که یک DL60 کم هزینه می تواند کار را انجام دهد چرا باید انرژی، فضا، پول را در سرورهای سطح بالا صرف کنید ؟ در اینجا نگاهی به DL60  سرورهایی که می توانند در مرکز داده استفاده شوند، می اندازیم.

DL60 سرورها، سرورهای ارزان، فراوان و کوچک هستند. آنها سرورهایی هستند که اجزای آنها کوچک است و این ویژگی اجازه می دهد که در درون خوشه ها قرار بگیرند. در اینجا آنچه شما در مورد این سخت افزار کم توان و کم هزینه و نقش آن در درون مرکز داده نیاز دارید بدانید، به شما گفته می شود


۱- مکان کمتری برای هسته های کوچکتر وجود دارد

همه نیازهای محاسباتی توسط یک پردازشگر چند هسته ای بزرگ انجام نمی شود. برخی کارها نیاز به توان محاسباتی نسبتا کمی دارند اما باید در دفعات زیاد انجام شود بنابرین آنها بوسیله تعداد زیادی از هسته های ضعیف انجام می شود .مثلا ارائه صفحات استاتیک HTML به میلیون ها نفر یا محاسبه منفرد هزاران  وظیفه ای که  یک تحلیل داده بزرگ hadoop را می سازند به توان محاسباتی کمی نیاز دارد.

 DL580 Gen9 Server

در این قسمت شماهایی مختلف از سرور سری dl 60 g9 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
 فروش سرور اچ پي, فروش سوئيچ اچ پي, فروش رم اچ پي, فروش هارد اچ پي, فروش پاور اچ پي, فروش کور سوئيچ اچ پي, تعمير قطعات سرورهاي اچ پي,

مرکز بررسی سرور های اچ پی

 

Front View
1.Access Panel
2.Serial label pull tab
3.USB 2.0 connector
4.UID button/LED
5.Health LED
6.NIC status LED
7.Power On/Standby button and system power LED
8.4LFF drive

۲- DL60 سرورها در کارهای کوچکتر موثر تر هستند

با میکرو سرورها، پردازشگر کمتری تلف می شود و هزینه خرید و اداره ماشین هم کاهش می یابد. میکرو سرورها با حذف خصوصیات غیر لازم برای بارهای کاری سبک، می توانند بارهای کاری ساده را موثرتر از سرورهای با سرعت بالاتر انجام بدهند.

 

 فروش سرور دست دوم HP , فروش سرور دست دوم hp dl380 g7 ,فروش سرور دست دوم Supermicro,فروش يک دستگاه سرور دست دوم ,بازار کامپيوتر دست دوم,خريد و فروش کامپيوتر - فروش سرور دست دوم HP

فروش سرور

Rear view

 1.Slot 3 PCIe3 x8 (8, 4, 1)

2.Slot 2 PCIe3 x8 (8, 4, 1)

3.Slot 1 PCIe3 x16 (16, 8, 4, 1)

4.Power supply bay (550w shown)

5.Power supply power LED

6.Power supply power connection

7.Embedded 2x1GbE network adapter

8.UID LED

9.Video connector

10.USB3.0 connectors

 

۳- مصرف کم توان به معنای هزینه های اداره پایین تر است

مصرف کم توان DL60 خیلی کمتر از توان طراحی حرارتی (TDP)  در حد ۹۰W و بالاتر در سرورهای سطح بالا است و چیپ های DL60 سرورها نوعا یک TDP زیر ۴۵W دارند و تا سطح زیر ۱۰W هم پایین می آیند. مصرف توان پایین تر معادل با هزینه های اداره پایین تر و در صورت استفاده صحیح، به معنای بار محساباتی مفیدتر در ازای هر دلار است.

,فروش سرور دست دوم سوپر مايکرو 3 ماه کارکرده,فروش سرور دست دوم در حد نو,فروش سرور دست دوم سوپر مايکرو ,فروش يه عدد سرور hp dl380 g5 دست دوم قيمت استثنايي,فروش فوري سرور hp دست دوم,فروش ,سرور Hp,فروش سرور دست دوم hp ,

فروش فوري سرور hp

Internal View

 1.Hot swappable fans (up to 6)

2.HP Smart Storage Battery connector

3.Internal USB 3.0

4.SATA connector

5.Mini-SAS connectors

6.Power supply bay

7.Primary PCIe riser board connector

8.Embedded 2x1GbE network adapter

9.TPM connector

10.System Battery

11.Storage backup power connector for PCIe slots 1-2

12.Secondary PCIe riser slot

13.Storage backup power connector for PCIe slot 3

14.MicroSD slot

 

 

عموما DL60 سرورها بر مبنای فرم فاکتورهای کوچک و تخته های مدار یک سیستم بر روی یک چیپ (SoC) هستند که CPU، حافظه و سیستم ورودی/خروجی را در یک مدار جامع منفرد قرار می دهد. اندازه کوچک تخته ها اجازه بسته بندی فشرده DL60 سرورهایی که ساخته می شوند را می دهد و باعث صرفه جوئی در فضای فیزیکی در مرکز داده می شود.

HP ارقامی را منشتر کرده است که ادعا می کند ۱۶۰۰ عدد از DL60 سرورهای پروژه Moonshot Calxeda EnergyCore ، که با SoC های مبتنی بر ARM ساخته شده اند در فقط نیمی از یک قفسه  DL60 سرور قرار می گیرد و قادر است که یک بار کاری برنامه سبک را که ۱۰ قفسه سرور ۱U نیاز دارد انجام دهد ( کاهش کابل کشی، سوئیچ، و پیچیدگی دستگاه های جانبی) . بر طبق گفته HP نتیجه این بود که بار کاری با استفاده از ۸۹% انرژی کمتر و ۶۳% هزینه کمتر انجام شود.

۵- میزبان های وب مزیت های میکرو سرور را درک خواهند کرد

شرکت های میزبان وب کاندیداهای اولیه برای استفاده از میکرو سرورها هستند. HP می گوید که اکثر علاقه  او به میکرو سرورها از طریق پروژه Moonshot دنبال میشود که از سوی میزبان های وب دنبال میشود که درجستجوی ساده کردن زیرساخت های مرکز داده شان هستند.

بزرگترین ویژگی سرورهاهای ایران در افزایش سرعت نمایش وب سرورهاسایت تا چند برابر می باشد و این موضوع برای مخاطبینسرورها وب سایت شما کاملا محسوس خواهد بود. همچنین برای گیم سرور ها نیز توصیه می شود که حتما از سرورها های مستقر در ایران استفاده نمایند. شما می توانید سرور خود را بسته به نیاز بر روی اینترانت ملی و یا اینترنت میزبانی نمائید

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟