نمایندگی سرور HP

اموزش نصب و راه اندزای کلیه تجهیزات دیتاسنتری اچ پی


Rate this post

در خرید یک سوئیچ چه نکاتی را مورد توجه قرار بدهیم:

با افزایش تعداد کاربران کامپیوتر، لازم است شبکه ‌نیز گسترش یابد تا بتواند پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
سوئیچ های شبکه مانند یک هاب عمل می‌کند و بخش‌های مختلف یک شبکه یا تجهیزات شبکه را به یکدیگر ارتباط می‌دهد. خریداران باید پیش از اقدام به خرید یک سوئیچ شبکهٔ جدید، توانایی‌ها و نیازهای شبکه را بررسی کنند. هنگامی که در جستجوی سوئیچ شبکه هستید، دربارهٔ انواع گزینه هایی که در بازار می‌بینید تحقیق کنید، با امکانات سوئیچ ها آشنا شوید، در رابطه با چگونگی تشخیص نیازهای شبکه اطلاعات کسب کنید، و سازندگان نام آشنای سوئیچ های شبکه را بشناسید.

مرکز تامین تجهیزات دیتاسنتری HP

آشنایی با سوئیچ های شبکه

سوئیچ شبکه تجهیزات داخل یک شبکه را به یکدیگر وصل می‌کند. در ادامه به بررسی انواع سوئیچ های شبکه و امکاناتی که به کاربر ارائه می‌دهند، خواهیم پرداخت.

 تعمير قطعات سرورهاي اچ پي, , در خدمت شماست, ,قيمت سرور شبکه دست دوم سرور شبکه اچ پي,

سوئیچ hp

انواع سوئیچ های شبکه

به تعداد شرکت های سازندهٔ سوئیچ، انواع متعددی از این تجهیزات را می توأن در بازار دید. سوئیچ ها بر اساس نوع نرم‌افزارشان به دو دستهٔ مدیریتی ( Managed ) و غیرمدیریتی ( Unmanaged ) تقسیم می‌شوند.

سوئیچ hp قیمت

سوئیچ hp قیمت

سوئیچ hp قیمت

سوئیچ hp قیمت

,hp,خريد سرور, HP, چگونگيه, تشخيص,اصلي بودن

سوئیچ hp

سوئیچ مدیریتی/ غیرمدیریتی

اولین نکته‌ای که هنگام خرید سوئیچ شبکه باید مدنظر داشت این است که سوئیچ مدیریتی باشد یا غیرمدیریتی. جزئیات آن‌ها را در جدول زیر می خوانیم.

نوعتوضیحات
مدیریتیامکان دسترسی و برنامه‌ریزی برای این نوع سوئيچ ها وجود دارد. این امکان به مدیران شبکه اجازه می‌دهد از محل، و یا از راه دور بر شبکه نظارت داشته باشند.
غیرمدیریتیاین نوع سوئیچ ها اجازه ٔ هیچ نوع تغییر در شبکه را نمی‌دهند. سوئیچ های غیرمدیریتی دقیقاً همانگونه عمل می‌کنند که توسط شرکت سازنده برنامه‌ریزی شده‌اند.
HP 2626 تعميرات hp, خريد سوييچ اچ پي, سوئيچ hp, سوئيچ اچ پي,

سوئیچ hp

همان‌گونه که در جدول بالا نیز توضیح داده شد نوع سوئیچ شبکه ای که به آن احتیاج دارید به توانایی‌های شبکهٔ شما بستگی دارد. یک شبکهٔ خانگی کوچک به اندازهٔ شبکهٔ یک شرکت به مدیریت احتیاج ندارد، بنابراین می‌توان در شبکهٔ خانگی از سوئیچ غیرمدیریتی استفاده کرد. از طرف دیگر در یک شرکت برای جلوگیری از ورود افرادی غیر از کارکنان به شبکه، به موشکافی ریزبینانه ای احتیاج است، به همین دلیل سوئیچ مدیریتی گزینه ای بهینه برای استفادهٔ شرکتی خواهد بود.

اندازهٔ سوئیچ

اندازهٰ سوئیچ به انتظارات کاربران شبکه از آن بستگی دارد. جدول زیر دو نوع طراحی سوئیچ را شرح می‌دهد.

نوعتوضیحات
فرم فاکتور (Form Factor)این سوئیچ ها دارای شاسی بسته هستند. امکان ارتقای این تجهیزات بسیار  کم است. تعداد پورت این سوئیچ ها از تعداد محدود تا حدود 48 پورت متغیر است. این نوع سوئیچ برای خانه یا یک شبکهٔ کوچکتر انتخاب مناسبی است.
ماژولار (Modular)سوئیچ های ماژولار نسبت به سوئیچ های فرم فاکتور امکان تنظیم بیشتری دارند. در مواردی که نوبت به ترکیب یا تطبیق تنظیمات پورت ها می‌رسد، سوئیچ های ماژولار گزینه های بیشتری ارائه می‌دهند.

سوئیچ های لایه-2 و لایه-3

 ,مشخصات , قيمت سوئيچ قابل تنظيم اچ پي HP ProCurve Switch 2626‎

سوئیچ hp

در شبکه‌ها از دو نوع سوئیچ شبکه استفاده می‌شود: سوئیچ لایه-2 ساده‌تر و سوئیچ لایه-3 چندلایه و دارای تنوع کاربردی بیشتریست؛ از این سوئیچ تحت عنوان روتر نیز یاد می‌شود. در جدول زیر اطلاعاتی دربارهٔ هر دو نوع می خوانید.

نوع لایهتوضیحات
لایه-2این سوئیچ بعد از پردازش دیتا آن را به لایهٔ (data link layer) دستگاه مناسب متصل به سوئیچ هدایت می‌کند. Data Link لایه‌ای است که در یک بخش از شبکه مابین تجهیزات کار می کند.
لایه-3این سوئیچ دیتا را در لایهٔ شبکه پردازش می‌کند. لایهٔ شبکه بیشتر با مسیردهی دیتا به بخش‌های مختلف یک شبکه، مثلاً روترها سروکار دارد.

Hot Swapping

بعضی از سوئیچ ها از Hot Swapping استفاده می‌کنند. hot swapping به توانایی تغییر ماژول ها با کمترین زمان از کارافتادگی سیستم اتلاق می‌شود. بعضی از سوئیچ ها نیز وجود دارند که ماژول هایی از یک نوع را در زمان روشن بودن سیستم جابه جا می‌کنند. اگر خریداری مجهز به شبکهٔ 24/7 است، برای کاهش مدت زمان از کارافتادگی سیستم، باید از سوئیچی استفاده کند که به این امکان مجهز باشد.

سوييچ HP,فروش سوييچ HP,فروش سوييچ HP با قيمت بسيار مناسب,, سوييچ HP 2626 تعميرات hp, خريد سوييچ اچ پي, سوئيچ hp,

سوئیچ hp

حالت‌های ارسال (Forwarding Modes)

در هنگام انتخاب سوئیچ باید به این نکته توجه داشت که سوئیچ چگونه پکت ها را ارسال می‌کند. جدول زیر سه شیوهٔ ارسال اطلاعات را نشان می‌دهد.

حالتتوضیحات
ذخیره وارسالپرکاربردترین حالت در شبکهٔ یک شرکت. این حالت امکان بررسی خطای پکت ها و همچنین فیلتر کردن آن‌ها را فراهم می‌کند. بررسی پکت ها قبل از ارسال باعث بروز تأخیر کوچکی در ارسال و دریافت آن‌ها می‌شود. این حالت، همچنین امکان تبدیل سرعت های LAN را نیز فراهم می‌کند.
Cut-Throughبررسی خطای پکت ها در این حالت صورت نمی‌گیرد. مقصد پکت ها مشخص شده و سپس به آدرس مقصد صحیح ارسال می‌شود. بالطبع، فرستادن پکت های خطا و پکت های سالم به طور یکجا باعث می‌شود این حالت سریع‌تر از حالت ذخیره و ارسال باشد. به علاوه این حالت اجازهٔ تبدیل سرعت های LAN را نمی‌دهد.
بدون پکت های ریز
(Fragment-free)
این حالت توانایی کمی در اصلاح خطاها دارد، چرا که سوئیچ شبکه پکت هایی را که زیر حداقل سایز تعریف شده باشند، ارسال نمی‌کند.

مناسب‌ترین سوئیچ برای شما به تجهیزات متصل به شبکهٔ شما بستگی دارد. اگر به سوئیچی احتیاج دارید که امکان تبدیل سرعت های LAN به یکدیگر را فراهم کند، باید نوعی را تهیه کنید که مجهز به حالت ذخیره و ارسال باشد. در غیر این صورت می‌توانید سوئیچی را تهیه کنید که به دو حالت دیگر مجهز باشد.

تجهيزات ذخيره‌سازي کمپاني EMC ,Emc ايران,Emc آموزش,آموزش Emc Storage,دوره آموزشي Emc شرکت EMC

سوئیچ hp

خط دو‌طرفه یا یک‌طرفه (Full-Duplex or Half-Duplex)

سوئیچ های قدیمی تر شبکه حالت یکطرفه داشتند. در حالت یکطرفه ارسال و دریافت دیتا نمی‌تواند به صورت همزمان اتفاق افتد؛ یعنی سوئیچ در این حالت یا دیتا دریافت می‌کند و یا ارسال می‌کند. سوئیچ های جدیدتر با حالت دوطرفه کار می‌کنند، در این حالت ارسال و دریافت دیتا می‌تواند به صورت همزمان اتفاق افتد.

قيمت فروش سرورHP, قيمت سرورHP, قيمت فروش server hp, قيمت server hp, فروش سروراچ پي, فروش سرورHP, فروش server hp,

سوئیچ hp

سرعت سوئیچینگ و  Backplane

سرعت سوئیچینگ زمان مورد نیاز برای پردازش پکت های ارسالی و دریافتی را مشخص می‌کند. هرچه سرعت سوئیچینگ (به طور معمول به صورت تعداد میلیون پکت در ثانیه محاسبه می‌شود)، بیشتر باشد، تعداد پکت های دانلود یا آپلود شده در لحظه بیشتر خواهد بود.

سرعت Backplane به تعداد پکت هایی اطلاق می‌شود که می‌تواند در میان ماژول های درون یک سوئیچ انتقال یابد. خریداران باید از کافی بودن سرعت backplane سوئیچ برای مدیریت سنگین ترین حجم کاری شبکه اطمینان یابند.

 فروش سرور hp DL380p G8 , فروش ويژه سرورهاي HP , تجهيزات سرور اچ پي

سوئیچ hp

Blocking/ Non-blocking

تفاوت شکل‌گیری سرعت های پردازش بالا و تنگراه هایی (bottleneck) که در ترافیک سنگین ایجاد می‌شود در این است که آیا پردازشگرِ داخلی پکت سوئیچ و ارتباطات داخلی سوئیچ از سوئیچینگ Blocking استفاده می‌کنند یا Non-Blocking. سوئیچینگ Blocking، امکان کار در بالاترین سرعت یک پورت را برای آن پورت فراهم می‌کنند.
اما سوئیچینگ Non-Blocking، ممکن است در صورت بالا بودن حجم و عدم توانایی سوئیچ در مدیریت ترافیک (و ایجاد تنگراه) سرعت انتقال اطلاعات را کاهش دهد.

سي پي سرور HP,, کارت شبکه سرور HP, HP Smart Array, HP Host Bus Adapter,قطعات قديمي سرور, رم سرور قديمي HP,

سوئیچ hp

اندازهٔ بافر (Buffer)

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که سرعت پردازش پکت ها توسط سوئیچ شبکه را تعیین می‌کند، نوع بافری است که سوئیچ به کار می‌برد. به طور معمول یک میزان مشخص بافر به هر پورت اختصاص داده می‌شود، در حالتی غیر از این، یک محدودهٔ ذخیرهٔ بافر بین پورت ها به اشتراک گذاشته می‌شود. میزان بافر خیلی کم ممکن است سبب شود سوئیچ به منظور کنترل تراکم بار، سرعت ترافیک پکت ها را کاهش دهد.

تشخیص نیازهای شبکه

توجه داشته باشید باید سوئیچی را انتخاب کنید که توانایی مدیریت حجم مورد نیاز شما را داشته باشد. همچنین تعداد پورت های این سوئيچ باید با تعداد کاربران همزمان احتمالی برابر باشد. در زیر مباحثی را مطرح می‌کنیم که خریدار پیش از هر اقدامی برای خرید باید در نظر داشته باشد.

 ,استوريج Emc,سن استوريج Emc,,Emc فروش,Emc Storage فروش,نماينده فروش

سوئیچ hp

تعداد کاربران

هنگامی که به ایجاد یک شبکه اقدام می‌کنید، تعداد کاربران شبکه مهمترین فاکتوری است که باید لحاظ شود: پیش از هر چیز مشخص کنید چه تعداد تجهیزاتی قرار است به شبکه وصل شود. اگر این تعداد رقم کوچکی در حد 5 یا کمتر است؛ یک سوئیچ کوچک برای شما گزینه ای مناسب خواهد بود. تعداد متداول پورت برای سوئیچ ها عبارت است از 5،8،16،24 و 48. اگر تعداد کاربران همزمان شبکهٔ شما بیش از 48 نفر است، باید به چندین دستگاه سوئیچ مجهز شوید، تا این دستگاه‌ها بتوانند در ارتباط با یکدیگر کار کرده و شبکه را به طور کامل پشتیبانی کنند.

نیازهای شبکه

برای شبکه‌هایی که حجم زیادی اطلاعات را انتقال می‌دهند و یا نیاز دارند ارسال پکت ها به سرعت انجام شود، سوئیچی مناسب است که به سرعت گیگابیت Ethernet مجهز باشد. از طرفی دیگر، برای شبکه‌هایی که بیشتر به منظور دسترسی به منابع، به اینترنت متکی هستند، سوئیچی با پورت های 100مگابیتی انتخابی مناسب خواهد بود.

 tape چيست ؟, tape چيست؟, tapeچيست, tape backup چيست؟, tapوbackup چيست, tapeچيست؟, backup بر روي tape چيست؟, نرم افزار backup از tape , Tape چيست؟, tape در شبكه چيست؟, چيست tape, backup taype چيست؟, tape storage چيست ؟ , tape rotation چيست؟, Tape Driveچيست؟, tape چيست, tape drive چيست, نرم افزار tape drive, Storage backupچيست, پشتيبان tape چيست, tape در شبکه چيست؟, نرم افزار مخصوص tape چيست تشخيص هترد اصل سروري, نحوه تشخيص هارد سرور hp اصلي, تش

سوئیچ hp

نقش سوئیچ شبکه

نقشی که سوئیچ در یک شبکه ایفا می‌کند بسیار مهم است. اگر قرار است سوئیچ در شبکه نقش یک Core Switch را ایفا کند، دستگاهی را انتخاب کنید که پرسرعت است و می‌تواند ترافیک پکت سنگین را مدیریت کند. سوئیچ های (core switch) معمولاً دارای سرعت گیگابیت یا بیشتر هستند. سوئیچ های اکسس (access switch) به کاربران به صورت مجزا سرویس می‌دهند و مجبور نیستند نیازهایی را که از یک Core Switch انتظار می‌رود تأمین کنند؛ به همین دلیل این سوئیچ ها دارای سرعت کمتری هستند.

مشهورترین برندهای سوئیچ

در زیر لیستی از مشهورترین برندهای عرضه کنندهٔ سوئیچ را می‌خوانید:

  • 3 Com
  • HP
  • D – Link
  • Cisco
  • Linksys
  • Nortel
  • IBM

جمع‌بندی

شبکه‌های کامپیوتری، فرصتی برای کار و تقسیم اطلاعات برای افراد و مشاغل به وجود می‌آورند. اما منحصرا در رابطه با سوئیچ شبکه باید به خاطر داشت پیش از اقدام برای خرید، باید گزینه های احتمالی را به خوبی بررسی کنید، دربارهٔ انواع و امکانات سوئیچ ها و همچنین برندهای مشهور اطلاعات کسب کنید. با رعایت این نکات بهترین و باکیفیت ترین خرید را تجربه خواهید کرد.

 سن استوريج چيست,ديتا استوريج چيست,سن استوريج Emc محصولات VNX5200

سوئیچ hp

ما به شما پیشنهاد میکنیم که اگر نیاز به خرید سوئیچ های اچ پی دارید با ما مکاتبه کنید.


 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران هستیم.

 از ما بخواهید تا کارشناسان فنی امان با کارشناسان IT شما جلسه ای حضوری داشته باشند.

نویسنده :   برگرفته از سایت ارمان تلکام

با ما در تماس باشید.

 ,ماشینهای اداریHP,تعمیراتHP ,گارانتیHP ,نمایندگیHP ,وارد کنندهHP,خدماتHP,اخبارHP,لیست قیمت محصولاتHP ,فروش رایانه,اچ پی,اچ پی,اچپی,اچپی,سرور اچ پی,نمایندگی hp,فروش سرورhp, فروش سرور اچ پی, قیمت سرور, قطعات سرورhp,تعمیرات پرینتر,تعمیرات پرینتر,تعمیر پلاتر hp,سرورhp,سرور hp,فروش سرور hp,نمایندگی hp,فروش سرور HP,سرور HP,فروش سرور,خرید سرور,خریدسرور, فروش سرور اچپی,فروش سرور اچ پی, نمایندگی اچ پی,فروش سرور, گارانتی اچ پی,فروش سرور , ماشینهای اداری اچ پی , ماشینهای اداری hp , تعمیرات اچ پی , تعمیرات hp , نمایندگی تعمیرات اچ پی , نمایندگی تعمیرات hp ,سرور hp, proliant dl380g7 , سرور hp proliant dl380g7 , hp proliant dl380g6 , سرور hp proliant , خرید سرور , سرور hp, خرید hp, سرور اچ پی , سرور hp, مرکز hp , فروش hp , قیمت hp , server hp , HP ProLiant DL380 G7 Server Series ,HP ProLiant DL380 G6 Server series ,ProLiant DL370 G6 Server series,HP ProLiant DL500 Serters , cisco 3750, فروش سیسکو , فروش Cisco , تجهیزات سیسکو

با ما همراه باشید…

آموزش را رایگان میکنیم.

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟