سولشن های بک اپ گیری HP فروش و تخمین قیمت

قیمت سرور msl 2024

سرور بک اپ گیری


Rate this post

HP Backup and Recovery solutions

 

لایه سرور و استوریج

قیمت سرور msl  2024

سرور بک اپ گیری

 

سولشن های بک اپ گیری HP
با نگاهی به MSL 2024

 

استفاده از Tape :

استفاده از Tape يكي از متداول ترين روش هاي گرفتن Backup از سيستم ها مي باشد. دستگاههاي Tape Drive تنوع مختلفي دارند كه برخي از آنها مانند Autoloader ها ، امكان نوشتن و خواندن همزمان از چند Tape مختلف را دارند. مشكل اساسي Tape ها و Autoloader ها سرعت آنها مي باشد و در بعضي مواقع كه نياز به Backup هاي روزانه با حجم زياد مي باشد ممكن است زمان لازم براي انجام برخي Backupها وجود نداشته باشد. البته با تكنولوژي هاي جديدي كه براي انواع جديدتر آمده است اين ضعف نيز تا حد زيادي برطرف شده است. همچنين Backup گيري از طريق Tape ها و بازيابي آنها در بعضي مواقع پايدار (Stable ) نيست. از مزاياي اين سخت افزارها اين مي باشد كه مي تواند با برنامه هاي مختلف Backup گيري متمركز كار كنند. همچنين هزينه هاي Backup گيري توسط Tape نسبت به تكنولوژي هاي مشابه (همچون استفاده از DISK ) بسيار ارزانتر مي باشد.

استفاده از Disk Staging Backup :

يكي ديگر از روش هاي گرفتن Backup، استفاده از Disk هاي پرسرعت مي باشد. اين روش تقريبا شبيه به روش بالا مي باشد با اين تفاوت كه اين بار به جاي استفاده از Tape از Hard Disk هاي پر سرعت استفاده مي گردد. اين روش نيز يكي از جديدترين و محبوب ترين روش ها براي گرفتن Backup در شبكه ها مي باشد. زيرا نسبت به روش Tape داراي سرعت بالاتري مي باشد و همچنين امكان آن را دارد كه توسط سيستم عامل ديگري همچون Windows Storage Server ها و برنامه هاي جانبي همچون Veritas Netbackup ، مديريت شود. از خصوصيات خوب اين روش Stable بودن آن است و مي توان نسخه هاي Backup گرفته شده را در كمترين زمان ممكن بازيابي كرد.

Tape Drive

يکی از روش های متداول به منظور تهيه Backup از اطلاعات ، استفاده از يک Tape Backup است . در اين رابطه از تکنولوژی های متعددی استفاده می گردد که در ادامه به آنان اشاره خواهد شد . اما قبل از اتخاذ تصميم در رابطه با انتخاب يک Tape Drive ، بد نيست اشاره ای به ساير گزينه های موجود در اين رابطه داشته باشيم ( گزينه های مبتنی بر هارد ديسک ) :

  • هارد درايوهای External : برخی از توليد کنندگان، هارد ديسک های External با ظرفيت های مختلفی از 20 تا 400 گيگابايت را طراحی نموده اند . درايوهای فوق از طريق پورت های USB 1.1 و يا USB 2.0 به کامپيوتر متصل می گردد و می توان از آنان به منظور تهيه Backup استفاده نمود .
  • درايوهای Removable مبتنی بر تکنولوژی هارد ديسک . برخی از توليد کنندگان ، رسانه های ذخيره سازی Removable را ارائه داده که می توان از آنان به منظور ذخيره اطلاعات و تهيه Backup استفاده نمود.
  • آرايه های RAID : با اتصال هارد ديسک های مشابه به يک آرايه RAID توسط RAID 1 ( منظور Data Mirroring است ) و يا RAID 5 ( منظور Data Striping با Parity است ) ، از داده ها به صورت اتوماتيک Backup تهيه می گردد .

معايت Tape Backup Drive

تعداد زيادی از کاربران کامپيوتر پس از بکارگيری Tape Drive به منظور تهيه Backup ، تصميم به استفاده از تکنولوژی های ديگری در اين زمينه می نمايند . علت اين تصميم به دلايل متعددی بر می گردد :

  • تهيه Backup از اطلاعات مستلزم استفاده از يک نرم افزار خاص است . تعداد اندکی از Tape Drive ها امکان مراجعه به Tape Drive را توسط يک حرف ( نظير يک درايو معمولی ) فراهم می نمايند ( عدم ضرورت استفاده از نرم افزاری خاص ) .
  • به منظور بازيابی داده های ذخيره شده بر روی Tape Drive ، می بايست در ابتدا اطلاعات بر روی هارد ديسک Restore شوند .
  • فرآيند تهيه Backup و بازيابی اطلاعات از روی Tape Drive به صورت ترتيبی است . آخرين فايلی که Backup گرفته شده است ، بازيابی نخواهد شد مگر اين که ساير بخش های ديسک خوانده شوند .رسانه های ذخيره سازی ديگر عموما” از روش دستيابی تصادفی به منظور بازيابی اطلاعات استفاده می نمايند. در اين روش ، زمان بازيابی اطلاعات با محل استقرار اطلاعات رابطه ای خطی نخواهد داشت .
  • اکثر Tape Drive های ارزان قيمت از تکنولوژی QIC ( اقتباس شده از Quarter Inch Committee ) ، يا QIC-Wide و Travan استفاده می نمايند که از لحاظ ظرفيت در مقايسه با هارد ديسک ، شرايط رقابتی مطلوبی را ندارند.
  • فن آوری های جديد تهيه Backup نظير imaging/ghosting با اصل استفاده آسان از Tape Drive منافات داشته و بسياری از کاربران ترجيح می دهند که از گزينه های ديگری نظير CD و يا DVD استفاده نمايند .

مزايای Tape Backup Drive

  • ظرفيت ذخيره سازی بيشتر
  • امکان جايگزين نمودن رسانه ذخيره سازی
  • حفاظت در مقابل ويروس ها ، سرقت و ساير حوادث غير قابل پيش بينی ( در مقايسه با هارد ديسک )
  • ذخيره سازی داده در مکانی متمايز از کامپيوتر
  • عمر مفيد مناسب ( بيش از سی سال )

2024 را میتوان یکی از بهترین دیوایس ها برای بحث ذخیره سازی و ارشیو دیتا نام برد البته ناگفته نماند که فضایی بالغ بر 30 ترابایت با قابلیت افزایش ان یکی از اساسی ترین فیچر هایی هست که به شما میدهد.

و سایر ویژگی ها

  • 2U form factor -24 Slots and 4U form factor -48 slots
  • Supports 1-2 LTO-4, LTO-5 and LTO-6 Ultrium drives
  • Up to 300TB of capacity compressed and 120TB Native
  • Rackmount Configuration with Barcode Reader
  • Extensive compatibility testing
  • Available in SAS And Fibre Channel Configuration
  • Web based remote management
  • Tool-free capacity upgrades
  • Encryption ready

 

 

-بهترین  گزینه برا ی محیط های entry-level  میباشد در این دیوایس شما دسترسی کامل به دوتا ردیف مگزین 12 اسلاته دارید و میتوانید نوار هایخود را بر رو ی ان جایگزاری بکنید -همچنین یک عدد mail slot نیز برای برای وارد و خارج کردن کاتریج مورد نظرتان خواهید داشت.

-در مقایشه با  autoloader  ظرفیت بالاتری را به شما خواهد داد و  قابلیت افزایش دیتا  را بصورت فشرده تا 38 ترابایت را خواهید داشت. یعنی با یک دیوایس دو یونیتی در یک رک که جای زیادی را پر نمیکند بهترین بهره وری را خواهید داشت.

-البته مدیریت از طریق وب نیز یکی دیگر از فیچر های اساسی این دیوایس میباشد و شما بدون نیاز به حضور در سایت میتوانید برخی کانفیگ های خاص را انجام بدهید .البته در اینجا میتوان گفت که مزیت اساسی این دیوایس افزایش ظرفیت دیوایس میباشد و  نیاز نمیباشد ما هر لحظه در سایت حضور داشته باشید و نسبت به تعویض کاتریج ها اقدام بکنید میل اسلات جداگانه نیز  این امکان را میدهد که شما در زمان کار نیز بتوانید کاتریج مورد نظر را عوض بکنید. و کارتیج های جدید را نصب کنید.

-یکی از فیچر های اساسی دیگر نیز پشتیبانی از پروتگل های SCSI, SAS or Fibre Channel نیز میباشد یعنی شما نیز میتوانید این دستگاه را در هر محیطی که میخواهید بکار بگیرید و با گذشت زمان تنها کافیست نوع درایور خود را عوض کنید تا بتوانید در محیط های جدید تر ان را استفاده بکنید.

IPv6 را ساپورت میکند  ,همچنین https را نیز پشتیبانی میکند.

-همچنین دارا بودن Standard bar code reader بر روی خود دستگاه سرعت تشخیص کاتریج ها را بالا برده و این کار را سریع تر انجام می پذیرد.

-همچنین طراحی ماژولار این دیوایس قدرت تعمیراتی بالایی را به شما خواهد داد و باعث میگردد شما در زمان بسیار کمی نسبت به تعمیر این دیوایس اقدام بکنید همچنین تایم downtime شما را نیزکاهش میدهد.

-همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم قابلیت مدیریت وب امکانات زیر را در اختیار شما میگذارد .

  • Status information on the drive and system
  • System configuration operations and reporting
  • System error and status logs
  • Library and drive firmware upgrade capabilities
  • Diagnostic tests and information
  • Cartridge movement for maintenance and management purposes
  • Cleaning cartridge support
  • Security and access control
  • SNMP support for IP communications
  • Partitioning and Encryption management

 

 

Easy Installation

یکی از فیچر های اساسی این دیوایس نیز نصب اسان ان در رک میباشد و اسمبل این دیوایس البته در بسیاری از پروژه های نصب وراه اندازی  میتوانیم بگوییم که خود دوستان حرفه ای تر از ما عمل میکنند و این دیوایس را نصی و پیاده سازی میکنند.

Partitioning

یکی از مهترین فیچر هایی که شاید در بسیاری از سازمان های دولتی شما به دنبال ان هستید تعریف کردن بیش از یک job همزمان در بک اپ گیری که مشکل بسیاری از دوستان در زمینه ی it ومدیریت دیتاسنتر میباشد.

دارا بودن دو درایور در این 2024 باعث میشود شما فضای خود را به دو پارتیشن تقسیم کنید و هر پارتیشن را به یکی از هاست هایتان اختصاص داده و همزمان بتوانید دو job را بر روی نرم افزارتان تعریف کرده  همزمان دو job استارت بکند.

Proven Reliability

اینکه سرعت چرخش کاتریج شما داخل درایور به چه صورتی تنظیم گردد و همچنین با توجه به سرعت شبکه داخلی شما و هاست شما از این فیچر استفاده میشود  درایور با توجه به فیچر های مختلف سرعت چرخش را تنظیم میکند.

Encryption

البته توضیحات خاص خودش رو داره ومیتونید بگید که این یکی از فیچر های برقراری امینت میباشد شما وقتی از اطلاعات خودتون back up تهیه  میکنید باید انها را از دسترسی افراد نیز در امان نگه دارید این توکن ها باعث میشوند که شما در هنگام ریکاوری اطلاعات نیز  برای رمزگاشایی حتما این توکن را داشته باشید.

لینک های دانلود مرتبط با سولشن های بک اپ گیری

جزوه یک

جزوه دوم 

جزوه ی سوم 

 

 

SAN extension قسمت اول

SAN extension قسمت دوم

SAN extension قسمت سوم

SAN extension قسمت چهارم

SAN extension قسمت پنجم


 

جلسات مشاوره ی فنی و کاملا رایگان  با کارشناسان فنی و خبره ی  ما، با حضور در سایت شما  و بررسی نیازمندی های کاستی های دقیق سازمانتان بهترین گزینه را برای شما میباشد اگر نیاز به مشاوره و توجیه هزینه های برای مدیران ارشد سازمانتان هستید حتما با ما تماس بگیرید.ما ارامش را درسازمانان به ارمغان می اوریم.

منتظر نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران هستیم.

 از ما بخواهید تا کارشناسان فنی امان با کارشناسان IT شما جلسه ای حضوری داشته باشند.

نویسنده :  صادق قنبری

با ما در تماس باشید.

 ,ماشینهای اداریHP,تعمیراتHP ,گارانتیHP ,نمایندگیHP ,وارد کنندهHP,خدماتHP,اخبارHP,لیست قیمت محصولاتHP ,فروش رایانه,اچ پی,اچ پی,اچپی,اچپی,سرور اچ پی,نمایندگی hp,فروش سرورhp, فروش سرور اچ پی, قیمت سرور, قطعات سرورhp,تعمیرات پرینتر,تعمیرات پرینتر,تعمیر پلاتر hp,سرورhp,سرور hp,فروش سرور hp,نمایندگی  hp,فروش سرور HP,سرور HP,فروش سرور,خرید سرور,خریدسرور, فروش سرور اچپی,فروش سرور اچ پی,  نمایندگی اچ پی,فروش سرور, گارانتی اچ پی,فروش سرور , ماشینهای اداری اچ پی , ماشینهای اداری hp , تعمیرات اچ پی , تعمیرات  hp , نمایندگی تعمیرات اچ پی , نمایندگی تعمیرات hp ,سرور hp, proliant dl380g7 , سرور hp proliant dl380g7  , hp proliant dl380g6 , سرور hp proliant , خرید سرور , سرور hp, خرید hp, سرور اچ پی , سرور hp,  مرکز hp , فروش hp , قیمت hp , server hp , HP ProLiant DL380 G7 Server Series ,HP ProLiant  DL380 G6 Server series ,ProLiant DL370 G6 Server series,HP ProLiant DL500 Serters , cisco 3750, فروش سیسکو , فروش Cisco ,  تجهیزات سیسکو

با ما همراه باشید…

آموزش را رایگان میکنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟