قیمت سرور مناسب اچ پی hp


Rate this post

انتخاب یک سرور مناسب کمينه

در این مقاله می‌خوانید:
þ چگونه با تشخیص و شناسایی مواردی همچون راندمان، هزینه، فضا و دیگر مسایل بتوانید یک سرور مناسب برای کسب و کار خودتان انتخاب کنید.
þ تفاوت میان ابزارهای ذخیره‌سازی نوع DAS ،NAS ،SAN و SCSI و تشخیص این موضوع که کدام یک برای کار  شما مناسب‌تر است.
þ سازندگان اصلی ابزارهای ذخیره‌سازی کدامند؟

روش سرور hp رزرو دامنه, فروش سرور hp حراج دامنه فروش سرور hp فروش سرور hp نمايندگي ثبت دامنه, فروش سرور hp مشخصات مرکز ثبت,

Serverها

اصطلاح <سرور> طیف گسترده‌ای از معانی را دربرمی‌گیرد. از دیدگاه سخت‌افزاری، <سرور> جعبه‌ای است حاوی یک دستگاه کامپیوتر با یک یا چند پردازنده، مقدار زیادی حافظه و یک هارددیسک پرظرفیت، که درخواست‌هایی را که ازسوی کلاینت‌های (client یا سرویس‌گیرنده) حاضر در شبکه می‌رسد، دریافت می‌کند و داده‌های تقاضا شده را برای کلاینت‌های متقاضی ارسال می‌کند (واژه Server یا سرویس‌دهی به همین معنا است). از دیدگاه نرم‌افزاری، یک سرور با توجه به نقشی که در شبکه ایفا می‌کند، مثلاً سرور email، سرور وب یا سرور Application، در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرد.

p, سوئيچ هاي اچ پي, سوييچ hp, سوييچ اچ پي, سوييچ هاي hp, فروش سرور hp, فروش سوئيچ

انتخاب‌ها
بهترین راه برای انتخاب یک سرور به‌گونه‌ای که نه بیش از حد خرج کنید و نه کمتر از آنچه لازم است بودجه اختصاص دهید، این است که ویژگی‌های سخت‌افزار موردنظر را دقیقاً متناسب با کار و وظیفه‌ای که قرار است به سرور اختصاص داده شود، تعیین کنید. مثلاً یک PC ارزان قیمت می‌تواند تمام نیازهای یک دفتر کار کوچک را به عنوان یک سرور چاپ برآورده سازد، اما یک دستگاه قوی با چند پردازنده می‌تواند ده‌ها کاربر نرم‌افزارهای مدیریت بانک‌های اطلاعاتی و حجم بالایی از تراکنش‌ها (transaction) یا مبادلات مربوط به e-business را پاسخگو باشد.

بسیاری از نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده می‌توانند خیلی خوب روی دستگاه‌هایی بدون پردازنده‌های خیلی سریع کار کنند. این دستگاه‌ها معمولاً بر ترکیبی از پردازنده‌های با بازده قابل قبول، مقدار زیادی حافظه، حافظه on-board cache، آرایه‌های دیسک و نرم‌افزار ویژه‌ای برای مدیریت و نگهداری سرور متکی هستند.

اگر فکر می‌کنید در آینده نزدیک به تعداد کلاینت‌های شما در شبکه افزوده خواهد شد، اطمینان حاصل کنید که سرور شما امکان افزودن پردازنده‌های اضافه را ‌دارد و به تعداد کافی جای نصب هارددیسک‌های اضافه و اسلات‌های اضافی را روی خود دارد.

P 2626 تعميرات hp, خريد سوييچ اچ پي, سوئيچ hp, سوئيچ اچ پي, سوئيچ شبکه hp, سوئيچ هاي

1- سرورهای خانواده رده پایین
یک سرور در رده value (رده ارزان قیمت) معمولاً بین 300 تا 1000 دلار قیمت دارد و از یک پردازنده بهره می‌گیرد. این سیستم‌ها قادر به مدیریت کارهایی در حد به اشتراک‌ گذاشتن فایل، ارسال ایمیل و به اشتراک گذاشتن چاپگر برای یک گروه حداکثر ده نفری از کاربران می‌باشند.این دستگاه‌ها عموماً به فرم tower (ایستاده) یا قابل نصب در رک (به ارتفاع U1 و شامل یک پردازنده، حداقل 128 مگابایت حافظه (البته دست کم 512 مگابایت توصیه می‌شود) قابل گسترش به 4 گیگابایت و حداکثر سه هارددیسک از نوع IDE یا SCSI هستند.در جستجوی مدلی باشید که سه یا چهار محل برای نصب درایوهای اضافی دارد، از اترنت 1000/100/10 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند و حدود 5 اسلات PCI دارد که دست کم دو تا از آن‌ها می‌توانند کنترلرهای مخصوص Raid ‌های 64 بیتی PCI X RAID یا آداپتورهای پرسرعت دیگر را روی خود سوار کنند.

 , سوييچ HP,فروش سوييچ HP,فروش سوييچ HP با قيمت بسيار مناسب,

اگر حدود 300 دلار پول خرج کنید، می‌توانید یک سیستم ابتدایی شامل یک پردازنده سلرون، 128 مگابایت حافظه نوع ECC SDRAM و یک هارددیسک اسکازی یا IDE چهل گیگابایتی، تهیه کنید(1). یک سرور Pentium 4 یا Athlon MP با مقدار بیشتری رم و یک هارددیسک قوی‌تر (یا هارددیسک‌های اضافی موجود روی سیستم) حدود 1000 دلار خرج برایتان خواهد داشت.

اگر هزینه خریدن سیستم‌عامل را نیز در نظر بگیرید، حدود 800 دلار اضافه خواهد شد. چنین سروری به‌طور معمول همراه یک سال گارانتی قطعات و پشتیبانی فنی (قاعدتاً پرسنل بخش پشتیبانی شرکت فروشنده (یا سازنده) باید طی مدت حداکثر 24 ساعت در دسترس شما قرار گیرند) عرضه می‌شود.

سرورهای رده value دارای قابلیت‌های اضافی مثل RAID توکار نیستند و بسیار محتمل است که از مادربوردهای نوع PC استفاده کرده باشند. البته برخی دستگاه‌ها در این خانواده از چیپ‌ست‌های ویژه‌ای استفاده می‌کنند که قادرند میان استفاده از CPU، حافظه و I/O تعادل ایجاد کنند تا راندمان و خروجی قابل استفاده سرور افزایش یابد.
همچنین بیشتر سرورهای ارزان قیمت شامل یک ابزار نرم‌افزاری ابتدایی برای مدیریت سیستم و مانیتور کردن وضعیت سلامتی آن می‌باشند.

مايندگي سوئيچ hp برنامه ريزي سوييچ ها, برنامه ريزيي سوئيچ سيسکو, سوئيچ, 1910 ,hp,خريد سرور, HP, چگونگيه, تشخيص,اصلي بودن

2- سرورهای رده متوسط

دستگاه‌های این رده به طور معمول بین هزار تا ده هزار دلار قیمت دارند و به‌صورت ایستاده یا مدل‌های قابل نصب در (رک اندازه‌های 1U تا 4U) عرضه می‌شوند. این سرورها می‌توانند چندین کار مختلف را همزمان اداره کنند، مثلاً بانک‌های اطلاعاتی کوچک، سرویس‌ فایل، چاپ و نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده (برنامه‌های کاربردی).

از این سرورها می‌توان در کسب‌وکارهای کوچک یا گروه‌های کاری بزرگ استفاده کرد. ممکن است از دو یا چند دستگاه از این نوع به صورت پیکر‌بندی خوشه‌ای (cluster) برای به اشتراک گذاشتن وظایف محوله به نرم‌افزارهای سرویس‌دهنده استفاده کرد تا احیاناً در مواقع خرابی یا عدم سرویس‌دهی یک دستگاه، بقیه دستگاه‌ها بتوانند به ارایه همان سرویس بپردازند و امور روزانه از تحرک بازنماند.

سرور HP ML 310e G8, HP San storage p2000, HP 3PAR Storage, HP LTO Tape Drives, HP Tape Library, ,,قيمت سرور شبکه دست دوم سرور شبکه اچ پي,

سرورهای رده میانی معمولاً با چهار الی 8 پردازنده، حداکثر 32 گیگابایت رم و 10 عدد درایو SCSI یا بیشتر در یک RAID ارایه می‌شوند و امکان افزودن ابزارهای ذخیره‌سازی بیرونی (external)، سخت‌افزار Fiber Channel SAN و ادوات دیگر نیز وجود دارد. دنبال حداقل 512 کیلوبایت حافظه cache از نوع Level2، دو گیگابایت رم، چیپ‌ست مخصوص سرور، آداپتور اسکازی Dual-Channel یا یک کنترلر RAID، سه سال گارانتی قطعات و کارکرد و پشتیبانی به صورت <دسترسی روزانه به پرسنل بخش پشتیبانی> باشید.

سرورهای رده متوسط باید همراه هارددیسک‌ها، فن و منبع تغذیه نوع hot-plug و یدکی (redundant) باشند تا بتوانید بدون نیاز به خاموش کردن دستگاه، قطعات معیوب را تعویض و جایگزین کنید.

hp, فروش سوئيچ اچ پي, فروش سوييچ اچ پي, قيمت سوييچ hp, نمايندگي ايران اچ پي, نمايندگي سوئيچ hp, کانفيگ سوئيچ hp, کانفيگ سوييچ hp

درباره فناوری‌های ذخیره‌سازی بیشتر بدانید

DAS) Direct-Attached Storage

● ): ابزار ذخیره‌سازی به صورت مستقیم به سرور متصل می‌شود.

● Fibre Channel: یک فناوری شبکه‌ای گران‌قیمت که برای فواصل کوتاه و برپا کردن شبکه SAN استفاده می‌شود.

● (‌IDE (Integrated Device Electronics یا (ATA (AT attachment: فناوری ذخیره‌سازی به کار رفته در کامپیوترهای دسکتاپ رایج و نیز سرورهای مناسب برای محیط‌ها و شبکه‌های کوچک که شامل مدارالکترونیکی کنترل‌کننده ابزار ذخیره‌سازی است. این فناوری یکی از روش‌های استاندارد اتصال هارددیسک‌ها، سی‌دی‌رام و درایوهای tape به سیستم است.

iSCSI: یک روش کم هزینه برای برپا کردن SAN روی شبکه‌های مبتنی بر TCP/IP است.

IP SAN: یک شبکه SAN که براساس پروتکل iSCSI بنا شده است.

NAS یا Network-Attached Storage: یک وسیله ذخیره‌سازی که به شبکه اترنت متصل می‌شود و امکان ذخیره‌سازی فایل را فراهم می‌آورد.

● RAID یا Redundant Array of Inexpensive   Disks: نامی که برای انواع مختلفی از آرایه‌های دیسک به کار می‌رود. یک خصوصیت مهم این سیستم‌ها، مقاومت در برابر نقص و خرابی است.

● SCSI یا Small Computer System Interface: یک استاندارد مهم در ابزارهای ذخیره‌سازی مناسب برای سرورهای رده‌های متوسط و پیشرفته

● SATA یا Serial ATA: یک استاندارد ذخیره‌سازی جدید و ارزان قیمت که داده‌ها را با سرعتی بیشتری نسبت به IDE/ATA انتقال می‌دهد.

● Serial-attached SCSI: یک استاندارد اسکازی جدید با راندمان بالا. محصولات مبتنی براین استاندارد همین روزها به بازار خواهد آمد.

● SAN یا Storage Area Network: معمولاً یک شبکه فرعی از ابزارهای ذخیره‌سازی مبتنی بر Fibre Channel که می‌تواند توسط چندین سرور به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد.

یک سرور مناسب برای کاربردهای عمومی قیمتی حدود 3هزار دلار دارد و قاعدتاً باید شامل یک پردازنده 2 تا 2/3 گیگاهرتزی از نوع AMD Athlon MP یا Intel Xeon و یک پردازنده کمکی دوم باشد. اگر AMD انتخاب می‌کنید، خوب است که دنبال یک سرور با پردازنده سریع‌تر نوع Opteron باشید که به وفور در بازار یافت می‌شود و قیمت مناسبی هم دارد.

قابلیت‌های یک سرور

قابلیت‌های دیگری که از یک سرور انتظار دارید، بستگی به نوع داده‌های شما دارد. ابعاد فیزیکی، ظرفیت ذخیره‌سازی و میزان در دسترس بودن (availability) سرور خیلی مهم هستند اما باید به قابل توسعه بودن  (scalability) و قیمت محصول نیز توجه داشته باشید.

 فروش سرور hp ميزباني وب, فروش سرور hp هاست لينوکس, فروش سرور hp هاست ويندوز, فروش سرور hp هاست دانلود, فروش سرور hp هاست وردپرس,

1- پردازنده‌: سرورهای مناسب برای کسب و کارهای متوسط و کوچک معمولاً از سیستم‌عامل ویندوز و پردازنده‌های 32 بیتی AMD و یا اینتل استفاده می‌کنند. بسیاری از سازمان‌هایی که کار و مأموریت حساسی دارند از سرورهایی استفاده می‌کنند که با سیستم‌عامل یونیکس کار می‌کنند و متکی بر پردازنده‌های 64 بیتی مانندAMD Opteron ،Intel Itanium و یا پردازنده‌های RISC ساخت IBM ،HP، سان و دیگران هستند. پردازنده‌های 64 بیتی می‌توانند مقدار زیادی از حافظه را آدرس‌دهی کنند و بازده و سرعت بسیار بالایی دارند.

اغلب سرورهای رده ارزان قیمت یا متوسط که برای کاربردهای عمومی ساخته شده‌اند، همراه پردازنده‌ Athlon XP یا MP و یا پنتیوم 4 اینتل و در بعضی موارد پردازنده‌های کم قدرت‌تر سلرون عرضه می‌شوند. پردازنده‌های خانوادهXeon را عموماً می‌توان در سرورهای رده متوسط یافت. مانند بیشتر پردازنده‌های پنتیوم 4، پردازنده‌های Xeon با بهره‌گیری از فناوری Intel Hyper-Threading که اجازه می‌دهد یک تراشه همزمان دو thread را (هر thread مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های زبان ماشین است) با هم اجرا کند، راندمان بهتری ارایه می‌کنند.

وقتی سراغ پردازش 64 بیتی می‌رویم، AMD Opteron و Intel Itanium مطرح می‌شوند. پردازنده‌های Opteron براساس معماری کنونی 86 x ساخته شده‌اند و به طور ذاتی هم برنامه‌های نرم‌افزاری 32 بیتی و هم برنامه‌های 64 بیتی را پشتیبانی می‌کنند.

پردازنده ایتانیوم براساس معماری IA-65 طراحی شده و از قابلیت‌های فناوری EPIC ابداع شده توسط اینتل پشتیبانی می‌کند.(2) این قابلیت امکان اجرای حداکثر 6 دستورالعمل را به صورت همزمان به تراشه می‌دهد. تراشه‌های ایتانیوم به طور ذاتی از برنامه‌های 32 بیتی پشتیبانی نمی‌کنند اما می‌توانند آن‌ها را با استفاده از حالت (Emulation تقلید) اجرا کنند.

 فروش سرور hp هاست وردپرس, فروش سرور hp هاست سازماني, فروش سرور hp هاست رايگان, فروش سرور hp هاست دات‌نت نيوک,

2- حافظه: تعادل صحیح بین توان پردازشی و مصرف حافظه بستگی به نوع برنامه‌هایی که کاربر اجرا می‌کند و میزان بار (Load) آن‌ها دارد. حافظه‌های ECC متداول‌ترین نوع حافظه‌هایی هستند که می‌توان در سرورها یافت. این نوع حافظه از یک مدار الکترونیکی مخصوص درون تراشه استفاده می‌کند که قادر به کشف و تصحیح خطاهای تک بیتی حین محاسبات، بدون متوقف ساختن (Halt) سیستم است. سرورهای رده value معمولاً حداکثر 4 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کنند در حالی که سرورهای قوی‌تر همراه 1 الی 2 گیگابایت رم ارایه می‌شوند که قابلیت افزایش تا 32 گیگابایت را دارند.

10 نکته مهم هنگام خرید سرور

1 برای توسعه آتی شبکه برنامه‌ریزی کنید. دنبال سروری بگردید که به موازات افزایش نیازهای شما، قابل توسعه باشد.

2 دنبال سیستمی باشید که دارای قابلیت‌های ویژه سرورها، مثل چیپ‌ست مخصوص سرورها، راندمان بالای I/O و آرایه درایوهای پرسرعت SCSI باشد.

 فروش سرور hpميزباني ايميل, فروش سرور hp نمايندگي هاست لينوکس, نمايندگي هاست ويندوز,

3 اگر این احتمال وجود دارد که کسب و کار شما از خروجی سرور برای مقاصد تجاری و مالی استفاده کند، دستگاهی بخرید که شامل قطعات و نرم‌افزارهایی باشد که به آسانی از طریق بازار یا فروشنده سیستم در دسترس هستند، تا در زمان بروز مشکل، مدت زمان عدم سرویس‌دهی سیستم (Downtime) به حداقل ممکن کاهش یابد.

4 از آن دسته از شرکت‌های سازنده، دستگاه خریداری کنید که به همراه محصول خود، یک بسته نرم‌افزاری برای مدیریت آسان سیستم ارایه می‌کنند.

5 فراموش نکنید که‌ هنگام قیمت گرفتن، باید بهای سیستم‌عامل را نیز محاسبه کرد. برخلاف PC ‌های معمولی، بسیاری از سرورها شامل یک سیستم‌عامل از پیش نصب شده روی سیستم نیستند. این هزینه می‌تواند حدود 800 دلار یا بیشتر باشد.

 فروش سرور hp ثبت دامنه, فروش سرور hp ثبت دامنه,, فروش سرور hp ثبت دامنه هاي عمومي, فروش سرور hp ثبت دامنه هاي ايراني, فروش سرور hp ثبت دامنه فارسي,

6 اگر سازمان یا شرکت مطبوع شما تعداد کمی کارمند در بخش IT دارد یا اصلاً چنین کارمندانی ندارد، از فروشندگانی خرید کنید که از طریق سایت خود، به طور رایگان شما را در تشخیص صحیح نیازهایتان یاری می‌دهند. به این ترتیب می‌توانید سروری تهیه کنید که بیشترین تطابق را با نیازهای شما دارد.
7 مشخص کنید که چقدر فضای فیزیکی لازم است به زیر ساخت شبکه خود اختصاص دهید (امروز یا در آینده).

سیستم‌های نوع Tower مناسبند، اما اگر از لحاظ فضا به طور جدی دچار محدودیت هستید، یک دستگاه به فرم قابل نصب در رک انتخاب بهتری است.

8 اگر قرار شد از پیکر‌بندی rack-mounte (قابل نصب در رک) استفاده کنید، عواملی که در تعیین قیمت رک‌ها و ابزارهای جانبی سیستم مؤثرند، مانند منبع تغذیه (شامل UPSهای قابل نصب در رک) و سینی کابل را فراموش نکنید.

9 از شرکت‌هایی (اعم از سازنده یا فروشنده) خرید کنید که برای مدت طولانی در محل کار و سکونت شما مستقر بوده یا خواهند بود. زیرا هنگامی که به شرکت‌های کمتر شناخته شده رجوع می‌کنید، این ریسک وجود دارد که در آینده نتوانید از گارانتی محصول استفاده کنید یا پشتیبانی مناسبی از سوی فروشنده دریافت نکنید.

10 خدمات گارانتی باید شامل دست‌کم سه سال به همراه خدمات آن‌لاین باشد. مدل‌های رده value که معمولاً همراه یک سال گارانتی عرضه می‌شوند از این قاعده مستثنی هستند.

 

3- اتصالات شبکه‌ای: بیشتر سرورهای ارزان قیمت امروزی همراه یک پورت اترنت یک گیگابیتی عرضه می‌شوند. اغلب سرورهای قوی‌تر و پایا (robust) شامل دو کارت شبکه یک گیگابیتی (به صورت استاندارد و یا انتخابی) هستند. بعضی کارت‌ها هم با استاندارد‌های قدیمی‌تری مانند اترنت سریع (Mbps 100) نیز سازگارند.

4- هارددیسک: به طور متداول، سرورهای رده Value شامل یک هارددیسک IDE، به عنوان پیکر‌بندی پایه‌ای سیستم هستند. اما برای دستیابی به حداکثر راندمان، درایوهای نوع اسکازی یا Serial ATA) SATA) پیشنهاد می‌شوند. درایوهای اسکازی می‌توانند با سرعت 15هزار دور در دقیقه بچرخند، حال آن‌که حداکثر سرعت درایوهای IDE برابر 7200 دور در دقیقه است. برخی درایوهای SATA با سرعت حدود ده هزار دور در دقیقه هم‌اکنون موجودند و مخصوص سرورها و ایستگاه‌های کاری طراحی شده‌اند.

سرورهایی که دارای قابلیت اصطلاحاً High-Availability هستند از درایوهای Hot-Plug استفاده می‌کنند. این درایوها به کنترلرهای RAID قابل  اتصالند، کنترلرهایی که به نوبه خود یا به صورت یک کارت PCI سوار شده روی مادربورد عرضه می‌شوند و یا با مادربورد یکپارچه (integrate) شده‌اند.


 

انتخاب سرور مناسب با توجه به تعداد کاربران

 

یک سوال خیلی مهم از دوستان دارم.

اگه قصد داشته باشیم یک سرور mail و یا squid داشته باشیم و تعداد کاربران ما ۱۰۰۰۰۰ باشه چطور باید سخت افزار مورد نیاز را انتخاب کنیم.فرمول و یا روش خاصی وجود داره ؟برای این انتخاب  میریم بازار رضا ! و به جیبمون نگاه می کنیم؟

 تجهیزات شبکه لگراند,کابل شبکه ,نصب کابل شبکه, امنیت اطلاعات, نصب و راه اندازی و پشتیبانیESXi, پشتیبانی شبکه ، کامپیوتر و سرور شرکتها,پشتیبانی شبکه ,فروش تجهیزات شبکه ,سرور تحت شبکه ,راه اندازی ESXi, نصب ESXi,پشتیبانی ESXi,مجازی سازی vmware,مجازی سازی با vmware,درباره ما,

بستگی داره از این تعداد چند نفر آنلاین باشن !
فکر کنم برای یک همچین مواردی بهتر باشه از سرور های HP استفاده بشه .

محدودیت‌ها متفاوت هستند. این قضیه در مورد Cache Server خیلی پیچیده هستش، به تنظیمات Cache Server مربوط میشه و حتی نوع کاربرد یوزرهاتون. مثلا اینکه از چه فایل‌سیستمی هم استفاده بکنید روی این قضیه تاثیر گذاره.
اگر اون تعدادی که گفتید تعداد کاربرهای همزمان هستش، احتمالا یک سرور بخاطر محدودیت‌ها جوابگوتون نیست.
,شبکه دامین ,شبکه Domain,خرید سرور hp proliant,فروش سرور hp proliant,پشتیبانی سرور hp proliant, تجهیزات شبکه,
کتاب سرور های اچ پی (مخصوص مشتریان ویژه)

اصلا برام قابل قبول نیست.مگه میشه برم 10 میلیون بدم سرور بخرم بعد تازه بفهمم ای بابا اصلا سرور خوبی انتخاب نکردم.بالاخره باید معیارهایی برای سنجش وجود داشته باشه!!1


انتخاب سرور مناسب با توجه به تعداد کاربران

 ,نمایندگی سرور HP,سرور مجازی,راه اندازی سرور مجازی, خدمات کامپیوتر ,پشتیبانی کامپیوتر شرکتها,وب سرور ,راه اندازی وب سرور,امنیت شبکه ,مهندسی شبکه,پشتیبانی شبکه دامین,شبکه دامین
مشاور خوب که بر اساس علم روز کار بکنه؟.اکثر مشاوران این دوره و زمونه در ایران فقط فاکتور صادر کردن را خوب بلدن.!!
که تجربه قبلی در مورد انتخاب خیلی موثره اما روش علمی انتخاب cpu و ram و hard را معرفی کرده.و همینطور هم نوشته که چند درصد باید بالاتر از اون مقادیر لحاظ بشه. می خوام بگم که ما حتی همون روش علمی را هم بلد نیستیم..

 

 

قسمت اول
قسمت دوم

 

منتظر نظرات و پیشنهادات شما بزرگواران هستیم.

 از ما بخواهید تا کارشناسان فنی امان با کارشناسان IT شما جلسه ای حضوری داشته باشند.

نویسنده :   ببرگرفته از اینترنت

با ما در تماس باشید.

 

با ما همراه باشید…

آموزش را رایگان میکنیم.

 

7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟