خرید سرور hp با هارد ssd

فروش سرور HP , فروش سرور اچ پي , قيمت سرور HP ,

فروش سرور HP


Rate this post

SSD برای سرور های HP

هم اکنون اگر تمایل استفاده از هارد های ssd یر روس سرور های اچ پی را دارید باید بگویم بهترین انتخاب میباشد البته صرفا همه انتخاب های خوب نیز دردرسرهایی به دنبال خود خواهند داشت.

یکی از بزرگترین مشکلات در استفاده از هارد های ssd hp قیمت بسیار بالای انها میباشد که شاید در حدود دوبرابر هارد های HDD معمولی میباشد.لذا اگر در بخش خصوصی فعالیت میکنید بهتر است برای متقاعد کردن مدیریتتان دلایل قوی داشته باشید.

امایکی از مشکلات دیگر عدم قابلیت ریکاوری این سری از هارد های اس اس دی میباشد که در صورت سوختن هارد ها دیتای شما از بین خواهد رفت درست هست که سولنش های RAID نیز میتوانید بکارببنید ولی در هارد های معمولی تحت هر شرایطی میتوانید هارد سوخته خود را با دستگاه های ریکاوری بازیافت اطلاعات بکنید ولی در SSD اینگونه نخواهد بود.


هارد SSD اج چی چیست؟

هم‌اکنون شرکت‌های زیادی ازجمله SANDISK ، CRUCIAL ، SAMSUNG و… پیشرو تولید حافظه ‌SSD هستند.
رقابت بر سر به‌چنگ آوردن بازار هارد SSD توسط این شرکت‌ها، نشان‌دهنده گسترش تقاضای جهانی برای خرید این قطعه است.
درایوهای SSD جهت ذخیره حجم بالایی از اطلاعات در کنار اجرای سریع سیستم عامل، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها تولید و عرضه می‌شوند.
هدف از این مقاله ، فروش تخصصی و ارتقاء آگاهی درباره فن‌آوری‌های نوین بازار جهانی و تحولاتی است که در چند ساله گذشته درزمینه هارد SSD صورت گرفته است.

 

 سوئيچ HP ,انواع سرورhp,dl 180 g9 , dl 380 g9 ,dl 380 g8,

اس اس دی HP

  هارد اس اس دی اچ پی ای یا Solide State Drive

یکی از قطعاتی که تاثیر به سزایی در بهبود و ارتقا سخت‌افزاری سیستم‌های کامپیوتری و سرور  به میزان پنج تا ده برابر دارد درایو پر سرعت SSD است.

 شرکت‌های تولیدکننده قطعات کامپیوتری درایوی را به بازار عرضه کرده‌اند که از تکنولوژی جدیدی به جای استفاده از صفحه‌ها و هدهایی که اطلاعات را می‌خواند بهره می‌برد. تکنولوژی به‌کار رفته در این درایوها شبیه فلش مموری‌ها و کارت‌های حافظه می‌باشد.

ورود نرم افزارهایی که باید روزانه بالای ده میلیون تراکنش را پاسخگو باشند و باید بتوانید زیر بیست میلیون تراکنس هم پاسخگو باشند.

SSD را می‌توان نسخه غول‌آسا و پیشرفته‌تر همان ‌USB دانست. SSD هم همچون USB، هیچ قطعه متحرکی ندارد، بلکه اطلاعات را در میکروچیپ ذخیره می‌کند. این درایوها ضد ضربه، کم‌مصرف و بسیار پرسرعت می‌باشند.

امروزه با ورود نرم افزارهای پیچیده و قدرتمند بخصوص در حوزه برنامه‌نویسی و گرافیک نیاز به استفاده از هاردهای پرسرعت برای پردازش و عملکرد سریعتر سیستم ها بیش از پیش احساس می‌شود.

تنها محدودیت برای استفاده از این درایوها قیمت بالایشان به‌نسبت هاردهای معمولی می‌باشد.

 

 فروش سرور HP , فروش سرور اچ پي , قيمت سرور HP ,

فروش سرور HP

 

اس‌اس‌دی اچ پی  در مقابل اچ‌دی‌دی اچ پی  hp ssd vs hp hdd

بیشتر مردم برای انجام کارهای رایانه‌ای خود از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند و ناچارند میان درایو جامد (SSD) و درایو سخت (HDD)‌ به‌عنوان قطعه ذخیره‌ساز دست به انتخاب زنند.

خب، حالا کدام بهتر است، SSD یا HDD؟ هیچ پاسخ یک‌راستی به این سؤال وجود ندارد؛ هر مصرف‌کننده نیازهای خاص خود را دارد و می‌باید براساس این نیازها، ترجیحات شخصی، و البته، بودجه موجود، دست به انتخاب بزند.

اگرچه قیمت SSD در حال کاهش است، اما قیمت آن به ازای هر گیگابایت افزایش حجم، هنوز در ‌HDD به‌صرفه‌تر است. بااین‌حال، عملکرد و سرعت بوت‌آپ مهم‌ترین عامل در تصمیم‌گیری است و قیمت و هزینه در درجه دوم اهمیت قرار دارد، در نتیجه، SSD انتخاب برتر نهایی خواهد بود. در ادامه، مقایسه‌ای میان SSD و HDD انجام می‌دهیم و وجوه خوب، بد، و زشت هریک را مرور می‌کنیم.

 سوئيچ HP ,انواع سرورhp,dl 180 g9 , dl 380 g9 ,dl 380 g8,

380 g8,

برای مقایسه بین SSD با HDD ابتدا بایستی توضیح مختری در مورد عملکرد هر یک بدهیم.

SSD یا درایو جامد اطلاعات را در میکروچیپ ذخیره می‌کند و همچون USB، قطعه متحرکی ندارد. یک    HP SSD معمولی از چیزی استفاده می‌کند که به آن فلش مموری NAND گفته می‌شود و نوعی مموری غیرفرار است.

HDD یا همان درایو سخت برای انجام کارها و خوانش اطلاعات از مکان اصلی و رایت در محل ذخیره، از بازوی مکانیکی با سری خواندن و رایت استفاده می‌کند. این، همان دلیلی است که SSD را بسی سریع‌تر می‌کند.

 سوئيچ HP ,انواع سرورhp,dl 180 g9 , dl 380 g9 ,dl 380 g8,SSD بازوی مکانیکی برای خوانش و رایت ندارد، بلکه متکی بر یک پردازشگر (یا مغز) داخلی به‌نام کنترلگر (یا کنترلر) ناظر بر اجرای عملیات‌های مربوط به خوانش و رایت دیتاست. کنترلگر عامل بسیار مهمی در تعیین سرعت SSD است. تصمیماتی که کنترلگر درباره چگونگی ذخیره، بازخوانی، کش، و تمیز کردن دیتا می‌گیرد می‌تواند تعیین کننده سرعت نهایی درایو باشد.

HDD برای ذخیره دیتا از نیروی مغناطیسی روی یک صفحه گردان استفاده می‌کند. سری خوانش و رایت روی صفحه گردان شناور است و دیتا را جابجا می‌کند. هرچه صفحه سریع‌تر بگردد، HDD سریع‌تر عمل خواهد کرد. درایو‌های لپ‌تاپ عموماُ با سرعت ۵۴۰۰RPM (دور در ثانیه) یا ۷۲۰۰RPM می‌چرخند، و البته صفحات متکی به سرور تا ۱۵,۰۰۰RPM هم سرعت دارند!

انواع سرورhp,dl 180 g9

انواع سرورhp,dl 180 g9

مزیت اصلی HDD این است که قادر به ذخیره حجم زیادی دیتا به قیمت ارزان استامروزه، ۱ ترابایت (برابر با ۱ هزار و ۲۴ گیگابایت)‌ حجم ذخیره برای درایو سخت لپتاپ چیز عجیبی نبوده و این تراکم هنوز هم در حال افزایش است. بااین‌حال، هزینه هر گیگابایت افزایش حجم در SSD بسیار بالاست.

از نظر ظاهر، HDD و SSD کاملاً شبیه به‌هم به نظر می‌رسند. HDD و SSD اصولاً از اینترفیس SATA استفاده میکنند. رایج‌ترین سایز این درایوها در لپ‌تاپ “۲.۵ است و مدل بزرگتر HDD در اندازه “۳.۵ می‌باشد که در کامپیوترهای رومیزی کاربرد دارد. سایز بزرگتر امکان صفحات چرخنده بیشتری در داخل درایو را فراهم می‌کند و لذا حجم ذخیره را بالاتر خواهد برد. به همین دلیل که میزان ذخیره سازی در HDD محدودیت کمتری دارد , برخی درایوهای سخت کامپیوترهای رومیزی تا ۴TB را نیز ذخیره می‌کنند!

 فروش سرور HP , فروش سرور اچ پي , قيمت سرور HP ,

فروش سرور HP

وقت آن شده که ببینیم کدام برای برآوردن نیازهای شما مناسبتر است، SSD یا HDD ؟

بهترین راه برای مقایسه ویژگی‌های هریک، جدولی است با مقایسه متناظر ویژگی‌ها که در هریک علامت تیک گویای برتری است:
AttributeSSD :Solid State DriveHDD :Hard Disk Drive
مصرف انرژی/عمر باتری
مصرف انرژی کمتر، 
میانگین ۲۳ وات،
در نتیجه، ۳۰ دقیقه مصرف بهینه باتری
مصرف انرژی بیشتر،
میانگین ۶۷ وات،
و مصرف بیشتر باتری
هزینه
گران، حدود نیم دلار بهازای هر گیگابایت
(براساس درایو ۱ ترابایت)
فقط ۱۵ سنت بهازای هر گیگابایت، خیلی ارزان (براساس درایو ۴ ترابایت)
گنجایشمعمولاً بیشتراز ماکزیموم ۱TB نیستمعمولاً حدود ۵۰۰GB و ماکزیموم ۲TB برای درایو سایز نوت‌بوک؛ ماکزیموم ۴TB برای دسک‌تاپ
سرعت بوت سیستمحدود ۲۲ ثانیه میانگین زمان بوت‌آپحدود ۴۰ ثانیه میانگین زمان بوتآپ
سروصداهیچ قطعه متحرکی ندارد و لذا صدایی تولید نمی‌کندصدای کلیک یا چرخش قابل شنیدن است
لرزشهیچ لرزشی ندارد چون قطعه متحرکی نداردچرخش صفحات گاهش منجر به لرزش می‌شود
گرمای تولیدیمصرف انرژی کمترو نداشتن قطعات متحرک منجر به گرمای بسیار کم است اچدیدی گرمای زیادی تولید نمیکند، اما در مقایسه با اس‌اس‌دی، به‌خاطر داشتن قطعات متحرک و مصرف انرژی بالاتر، بسیار گرم‌تر است
نرخ افت و خطازمان متوسط بین هر افت، ۲ میلیون ساعت استزمان متوسط بین هر افت ۱ و نیم میلیون ساعت است
سرعت رایت/کپی فایلعموماً بالای ۲۰۰MB/s و معولا تا ۵۵۰MB/s چیزی بین ۵۰ – ۱۲۰MB/s
رمزگذاری 

رمزگذاری کامل (FDE)
تنها در برخی مدلها
 

رمزگذاری کامل (FDE)
تنها در برخی مدلها
سرعت گشایش قایلحداقل تا ۳۰٪ سریعتر از اچدیدیکندتر از اس‌اس‌دی
تأثیر مغناطیسی؟اساسدی در مقابل هرگونه اثر مغناطیسی مصون‌تر استتأثیرات مغناطیسی ممکن است منجر به نابودی دیتا شوند

با مشاهده علائم تیک در جدول، SSD دارای ۹ امتیاز و HDD دارای ۳ امتیاز خواهد بود. آیا این به معنای آن است که SSD سه‌برابر بهتر از HDD است؟ هرگز. همانطور که قبلاً هم گفته‌ایم، همه‌چیز بستگی به نیاز مصرف‌کننده دارد. مقایسه فعلی تنها برای نشان دادن مزایا و کمبوطهای هر گزینه بود. به‌منظور کمک بیشتر به شما، چند قاعده کلی برای انتخاب درایو بهتر به شما ارائه می‌کنیم:

در موارد زیر، HDD انتخاب مناسب خواهد بود:
نیاز به حجم ذخیره فوق‌العاده بالا تا سقف ۴TB دارید (هرچند SSD هم در حال رسیدن به این رکورد است)
قصد ندارید زیاد هزینه کنید
-اهمیت زیادی به سرعت بوتآپ کامپیوتر و اجرای برنامه‌ها نمی‌دهید.
و در موارد زیر، SSD انتخاب بهتر خواهد بود:
مایل به پرداخت بیشتر به ازای سرعت اجرای بالاتر هستید
حجم ذخیره محدود برایتان مهم نیست و یا با همین مقدار می‌توانید سر کنید (SSD روی این مزیت هم دارد کار می‌کند).
باید گفت HDD هنوز گزینه محبوب‌تر در نزد اکثریت کاربران می‌باشد که معمولاً به‌دلیل هزینه به‌مراتب کمتر آن را ترجیح می‌دهند. بااین‌حال، مصرف‌کنندگان بسیاری نیز خواستار سرعت اجرای بالاتر بوده و از SSD در سیستم خود استفاده می‌کنند.
با این شرایط، SSDها با سرعت تمام در حال به‌دست گرفتن بازار به‌عنوان ذخیره‌ساز رایج و استاندارد بوده و به‌خصوص در لپ‌تاپ‌ها به‌دلیل قابلیت حمل‌ونقل بالا طرفداران بیشتری داردند. ورود دستگاه‌های mSATA SSD و درایوهای تلفیقی (SSHD) که شامل ویژگی‌های SSD و HDD به‌طور هم‌زمان هستند، گزینه دیگری برای مصرف‌کنندگان است که موضوع بحث فعلی نیستند!

Power Supply

One of the following depending on model

کدی هارد ssd

دی هارد بروی سرور های اچ پی  کارایی بسیار بالایی دارد معمولا هارد های اچ پی را خریداری مکنید بروی هارد اچ پیدارای کدی میباشند و نیاز به خرید ندارید ولی اگر شما تصمیم بگیرید هارد های لپتابی 2.5 اینچ ویا SSD بر روی سرور خود ببندید باید کنار هارد خود این کدی ها را نیز خریداری بکنید البته بسته به نوع سرور های G5-G6 G8 G9 G7 متفاوت هست وباید با فروشنده در مورد ان هماهنگ کنید .

کدی هارد hp ssd – فروش سرورHP برای نصب تمام اس اس دی های معمولی و اس اس دی اچ پی ای روی سرور اچ پی شما نیازمند خرید کدی هارد HP هستید تا ه اس اس دی شما به راحتی روی سرور HP نصب شود .

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد انواع هادر سرور اچ پی و اینکه برای کدام نسل سرور اچ پی کدام هارد را باید خریداری کنید بهتر هست مطالب زیر لینک های گمنجانده شده را مطالعه کنید.

هارد سرور G7

هارد سرور G8

هارد سرور G9

هارد سرور G10

هارد سرور G10 PLUS

هارد سرور G11

هارد سرور G12

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟