آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 | آموزش رید بندی سرور HP

HPE ML10 Gen9


Rate this post

آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی

 

آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی

سرور HPE ML10 Gen9 یکی از جدید ترین، ارزانترین و محبوبترین سرور های خانواده پرولینت HP و سری سرور های تاور این کمپانی می باشد.

این سرور بر روی مادربورد معمولی سوار شده است و تنها تفاوت آن با سرور HPE ML30 علاوه بر سایز در مادر بورد می باشد که اچپی در سرور HPE ML30 از مادربورد سروری استفاده کرده ا

 نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9

 

اما با وجود کاستی ها و امتیازاتی که سرور HPE ML10 Gen9 دارد، بسیاری از دوستان و مشتریان دائما از نحوه ی نصب ویندوز و رید بندی این سرور سئوال می کردند و لازم دونستیم تا آنچه را درباره این سرور میدانیم رو در اینجا بنویسیم.
این سرور همانند سایر محصولات جدید اچپی از روش بوت EFI بهره می برد اما تا سختی و دردسر های این روش ما را مایل میکند که از روش سنتی Legacy برای نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 استفاده کنیم . برای این امر باید مراحلی را طی کنیم که به شرح زیر می باشد :

 

✅ رید بندی سرور HPE ML10 Gen9

برای رید بندی سرور شما ابتدا باید وارد محیط Advanced options شوید، برای این کار کافیست بعد از روشن شدن دستگاه کلید esc یا Del را فشار دهید. در پنجره ی Advanced options بدنبال SATA configuartion باشید و پس از باز کردن در پنجره مربوطه گزینه ی SATA Mode Selection را انتخاب کنید و سپس آن را به Raid Mode تغییر دهید. سپس با فشردن کلید F4 تنظیمات را ذخیره کنید . بعد از ریستارد دستگاه دوباره ی کلید esc یا Del را فشار دهید. و اینبار به دنبال Intel(R) Rapid Storage Technology باشید و آن را انتخاب کنید. در پنجره ی باز شده می توانید عمل رید را انجام دهید.
روش دیگر و بهتری نیز برای رید بندی وجود دارد که باید حالت CSM فعال شده باشد که در ادامه توضیح می دهیم.

✅ فعال کردن بوت M configuration را انتخاب کنید. بر روی UEFI mode اینتر بزنید و در پنجره باز شده Legacy mode را انتخاب کنید و سپس F4 بزنید.Legacy
بعد از راه اندازی دستگاه با فشردن DEL/ESC وارد صفحه ی Advanced option خواهیم شد. CS
حال سرور HPE ML10 Gen9 آماده ی نصب ویندوز و رید بندی می باشد.

 ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9

 

✅ رید بندی بعد از فعالسازی CSM
برای اجرای رید بندی با این روش بعد از راه اندازی سیستم کلید ترکیبی Ctrl-l را فشار دهید. در پنجره ی مربوه می توانید به آسانی رید بندی را انجام دهید .

✅ نکته : سرور HPE ML10 Gen9 ویندوز سرور ۲۰۱۲ و بالاتر را پشتیبانی می کند. گروه فنی ما ویندوز های سرور ۲۰۱۶ و ۲۰۱۲ و ویندوز ۱۰ را بر روی این سرور امتحان کرده اند.

آموزش نصب ویندوز در سرور HPE ML10 Gen9 / آموزش رید بندی

خرید قطعات سرور HP

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟