ذخیره سازی هوشمند HP برای سرورهای HP ProLiant Gen9 – قسمت 1

قیمت سرور

New server racks in the Hewlett Packard Enterprise Executive Briefing Center feature the new branding. CREDIT: Hewlett Packard Enterprise


Rate this post

ذخیره سازی هوشمند HP برای سرورهای HP ProLiant Gen9

 

جدول محتوا

خلاصه اجرایی

کنترل کننده های ذخیره سازی هوشمند HP Gen9

آرایه پویا هوشمند HP B140i

کنترل کننده ی هوشمند HP SAS HBA

کنترل کننده آرایه هوشمند HP برای سرورهای ProLiant Gen9

ذخیره سازی Gen9 و زیر ساخت سرور HP Gen9 Reliant

پیکربندی ذخیره سازی داخلی انعطاف پذیر

باتری ذخیره سازی هوشمند HP

مدیر ذخیره سازی هوشمند HP

UEFI و ذخیره سازی Gen9

پیشرفته امکانات ذخیره سازی هوشمند

مدیریت قدرت ذخیره سازی هوشمند

رمزنگاری ایمن HP

مسیر هوشمند HP SSD

حافظه HP هوشمند

بازسازی سریع

خلاصه

منابع، مخاطبین، و یا لینک های اضافی

 

خلاصه اجرایی

با معرفی سرور HP ProLiant Gen9، ذخیره سازی هوشمند HP نیز پیشرفت کرده است. سرور هوشمند HP با مدل سرورهای ProLiant Gen9 دارای ویژگی های متعددی است که HP بعدا در زمان ارائه ی ProLiant Gen8 معرفی کرد. همچنین ویژگی های جدید و گزینه های ذخیره سازی که برای اولین بار در دسترس هستند اضافه کرده است. سرور هوشمند HP برای سرورهای ProLiant Gen9 شامل تمام موارد زیر است:

  • سه بخش از گزینه های کنترل ذخیره سازی، که به شما این امکان را می دهد که بیشترین انعطاف پذیری در انتخاب راه حلی که نیازهای شما را برآورده کند را فراهم می اورد.
  • بهبود عملکرد ذخیره سازی با توجه به بهبود در معماری کنترل ذخیره سازی، از جمله پردازنده های سریعتر کنترل، حافظه پنهان حافظه بزرگتر و سریعتر، سیستم عامل و درایور بهبود یافته و کانال های SAS 12 گیگابایت بر ثانیه.
  • انعطاف پذیری بیشتر در پیکربندی ذخیره سازی در سرورهای HP ProLiant Gen9 از طریق استفاده از SAS Expander جدید و معماری backplane مدولار.
  • مدیریت ذخیره سازی ساده از طریق مدیریت حافظه هوشمند (HPSSA) – در حال حاضر تنها ابزار برای پیکربندی، مدیریت و نظارت بر ذخیره سازی هوشمند است.

این مقاله یک مرور کلی از نسل جدید ذخیره سازی هوشمند برای سرورهای HP ProLiant Gen9 را فراهم می کند، از جمله قابلیت های ذخیره سازی هوشمند و بهبود عملکرد HP که پیشتر نیز در سال 2014 معرفی شده است.

 

 

 

کنترل کننده های ذخیره سازی هوشمند HP Gen9

سرورهای HP ProLiant Gen9، HP دارای سه مجموعه جداگانه از کنترل کننده های ذخیره سازی است که هر کدام برای برآورده کردن نیازهای کاربر و عملکرد متفاوت طراحی شده اند. ما کنترل کننده های ذخیره سازی ProLiant Gen9 را برای عملکرد بالاتر و کارآیی کارآمد تر از کنترل های قبلی در حالی که ساده سازی پیکربندی و عملیات آنها در همان زمان انجام می گیرد طراحی کرده ایم .

 

آرایه پویای هوشمند HP B140i

آرایه پویای هوشمند B140i کنترل کننده هوشمند ذخیره سازی استاندارد برای تمام سرورهای ProLiant Gen9 است که جایگزین کنترل کننده های B120i و B320i که در سرور Gen8 بودند، جای می گیرد. B140i کنترل کننده ورودی سطح ذخیره سازی ، ارائه یک سطح پایه از قابلیت ذخیره سازی و عملکرد برای سرورهای HP Gen9 است. این ایده آل برای استفاده برای پشتیبانی از دستگاه های بوت OS و یا برای حفاظت اولیه برای داده ها است که عملکرد ذخیره سازی قابل توجهی ندارد.

اگر شما کنترل کننده قدرتمند هوشمند SAS HBA یا کنترل کننده آرایه هوشمند HP را در سیستم نصب نکنید  B140i تنها به عنوان کنترل کننده ی پیش فرض عمل می کند.

B140i تنها 6 گیگابایت / ثانیه درایو SATA را با استفاده از پورت های SATA جاسازی شده که بخشی از هر سرور ProLiant Gen9 است پشتیبانی می کند. در سیستم های Gen9 ML / DL قادر به پشتیبانی حداکثر 10 درایو SATA – افزایش از کنترل کننده های جاسازی شده Gen8 است.

 

 نرم افزار RAID با آرایه هوشمند B140i

علاوه بر پشتیبانی از درایوهای SATA متصل شده بصورت استاندارد به عنوان دستگاههای استاندارد AHCI، B140i همچنین از عملیات RAID نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از مدیر ذخیره هوشمند HP (HPSSA)، می توانید درایوهای B140i و متصل SATA را برای عملیات RAID 0، RAID 1، RAID 10 یا RAID 5 پیکربندی کنید.

بر خلاف HP Smart SAS HBA پیشرفته تر و کنترل کننده های آرایه هوشمند HP، B140i از RAID مبتنی بر پیشبر استفاده می کند. تمام توابع و محاسبات RAID توسط درایورهای سیستم عامل با استفاده از سرور CPU و منابع حافظه انجام می شود. B140i توانایی حافظه ذخیره سازی را نداشته و از حافظه پنهانی استفاده می کند که از حافظه سیستم استفاده می کند.

B140i نیز وابسته به رابط UEFI است و در حالت Legacy BIOS کار نخواهد کرد. با تشکر از پیشران UEFI که در سیستم ROM قرار دارد، B140i از حجم RAID قابل بوت پشتیبانی می کند.

 

کنترل هوشمند HP SAS HBA

برای سرورهای ProLiant Gen9، HP نسل جدیدی از کنترل کننده های هوشمند SAS HBA HP را ارائه می کند تا قابلیت ذخیره سازی بالا ی ذخیره سازی SAS را فراهم کنند. این کنترل کننده های سری جدید H، همراه با زیرساخت جدید سرور، عملکرد کامل 12 Gb SAS را در خط تولید ProLiant Gen9 ارائه می دهند.

HP طراح هوشمند SAS HBA را برای ارائه راهکار ذخیره سازی با کارایی بالا و مقیاس پذیر SAS برای محیط هایی که نیازی به مجموعه کامل ویژگی های کنترل کننده های آرایه هوشمند پویا ندارند طراحی کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟