Rate this post

‫ هشدار مهم در خصوص انتشار باج‌افزار با سوء استفاده از درگاه مدیریتی iLO سرورهای شرکت HP

 

طی 24 ساعت  گذشته، رصد فضای مجازی نشان دهنده حملاتی مبتنی بر #‫آسیب‌پذیری‌ های موجود در سرویس #‫iLo سرورهای #‫HP بوده است. سرویس iLo یک درگاه مستقل فیزیکی می‌باشد که جهت مدیریت و نظارت سروهای شرکت HP از سوی مدیران شبکه استفاده می‌گردد. این سرویس حتی در صورت خاموش بودن سرورها به مهاجم قابلیت راه اندازی مجدد و دسترسی غیر مجاز را میدهد. حملات مذکور بر روی نسخه‌های مختلف مانند iLO 2 و iLO 3 و iLO 4 مشاهده شده است.

اقدامات کلی بعمل آمده:

 

با اعلام حمله باج‌‌افزاری از سوی یکی از قربانیان از وقوع نوع جدیدی از حمله باج‌افزاری بر روی درگاه‌های iLO اطمینان حاصل گردید.

 

بررسی‌های بیشتر برای شناسایی قربانیان حمله انجام شده و با تعدادی از قربانیان در ایران و کشورهای دیگر برای بررسی بیشتر، تماس حاصل شده است.

 

رصد فضای آدرس IP کشور بر روی درگاه‌های iLO انجام گرفت و سرورهای آسیب‌پذیر شناسایی گردیدند. با شماری از صاحبان این سرویس‌ بر روی بستر اینترنت که در معرض تهدید می‌باشند تماس گرفته شده و هشدار لازم ارائه شد.

 

لازم به ذکر است بررسیها در این خصوص ادامه دارد و جزییات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد.

توصیه‌های امنیتی:

 

دسترسی درگاه‌های iLo از طریق شبکه‌ی اینترنت بر روی سرورهای HP مسدود گردد. توصیه اکید میشود در صورت نیاز و استفاده از iLO، با استفاده از راهکارهای امن نظیر ارتباط VPN اتصال مدیران شبکه به این‌گونه سرویس‌دهنده‌ها برقرار گردد.

در صورت مشاهده هرگونه موردی نظیر پیام باج‌خواهی در iLo Security Login Banner ، تغییر در Boot Order، بهم ریختگی یا پاک شدن بی دلیل پیکربندی و اطلاعات یا هر مورد مرتبط و مشکوک دیگر با مرکز ماهر تماس حاصل نمایید

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟