نکاتی برای پیشبرد

Rate this post

یک کارخانه ، برخلاف یک شرکت ،دارای شخصیت حقوقی مستقل نیست بلکه به عنوان سازمان تولیدی یا یکی از سازمان های تولیدی شرکت (که دارای سازمان های فروش ، امورکارکنان ، و… نیز هست وزیر نظر یک مدیریت عامل و تحت یک حسابداری واحد قرار گرفته اند ) می باشد ، و بهاین ترتیب :یکشرکت ممکن است شامل یک یا چند یا حتی چندین کارخانه و گاهکارگاه مستقل باشد .
کارخانه شامل اشیاء فیزیکی مورد استفاده یک شرکت ، مانند ساختمان و ماشین آلات به صورتیمستقردر یک محل است که در آن مجموعه ای ازسرمایه و نیروی انسانی به منظور تولید کالا یا خدماتیخاص به کار افتادهاند .

مدیر کارخانه با تمام قدرت و وسعتِ حیطه مسؤولیت خود ، فقط یک مدیراجرائی است که زیر نظرتصمیم گیرنده واقعی ( مدیر استراتژیکی ) ، یعنی مدیر شرکت به انجام وظیفه می پردازد .کارگاه به مفهوم بخشی فنٌی از امور تولیدی یک کارخانه است که در آن ساخت کالا ، یا فرایند خاصٌی از تولید صورت می گیرد . مثل کارگاه قالب سازی یا کارگاه رنگرزی .

کارگاه ها طبیعتا” فاقد امور اداری و مالی مستقل هستند و بنابر این ، مدیریت مسؤول کارگاه حتی بیش از مدیریت اجرائی کارخانه جنبه ای منحصرا” فنٌی دارد : شخصی است متخصص و به خصوص مجرٌب امٌا به طورکلٌی هرکارخانه و هرکارگاه ، یک واحد تولیدی شناخته شده مدیریت آنان تا حدودی از مباحث مدیریت تولید است
کارخانه ها برای تولید محصولات خود به ماشین آلات و مواد اولیه نیاز دارند و برای تامین این نیازها با سایر کارخانه ها همکاری می کنند. بنابراین زنجیره ای به هم وابسته از کارخانه ها تشکیل می شود که هر کدام وظیفه ی تامین نیاز کارخانه های دیگر را بر عهده دارد. می توان این زنجیره ی به هم وابسته را صنعت نیز نامید.
کارخانه را می توان به عنوان محلی که در آن کالاهای مورد نیاز مردم ساخته می شود تعریف کرد. کارخانه از یک یا چند ساختمان تشکیل شده که در هر ساختمان تعدادی ابزار جهت تولید محصولات وجود دارد. همچنین تعدادی از افراد نیز به عنوان نیروی کار در کنار ماشین آلات تولیدی حضور دارند و وظیفه ی مدیریت ماشین آلات جهت تولید محصولات را بر عهده دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟