تاریخ عرضه ی ویندوز سرور 2019 مشخص شد؛ نیمه ی دوم سال 2019

ویندوز سرور 2019

ویندوز سرور 2019


Rate this post

بر اساس اعلام مایکروسافت، ویندوز سرور ۲۰۱۹ نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی با ویژگی‌ها و بهبودهای جدید امنیتی منتشر می‌شود.

طبق اعلام مایکروسافت، پیش‌نمایش ویندوز سرور ۲۰۱۹ هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته و قرار است نسخه‌ی کامل آن نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی منتشر شود. این به‌روزرسانی از نوع بنیادی است و بر چند ویژگی کلیدی هایبرید، امنیت، پلتفرم اپلیکیشن و زیرساخت فراهمگرا تأکید دارد.

طبق اعلام مایکروسافت، در ویندوز سرور ۲۰۱۹، کاربران قادر خواهند بود از پروژه‌ی Honolulu مایکروسافت برای یکپارچه‌سازی آسان آژور بکاپ، آژور فایل سینک، Disaster Recovery و… استفاده کنند.

در بحث امنیت، ویندوز سرور ۲۰۱۹ به ویندوز دیفندر پیشرفته (ATP) مجهز شده است که می‌تواند در حملات روز صفر (Zero-day) و سایر حملات را کشف و از آن‌ها جلوگیری کند.

علاوه‌ بر این، ویندوز سرور ۲۰۱۹ به زیرسیستم لینوکس برای ویندوز مجهز خواهد بود. این ویژگی در حال حاضر در بیلدهای اینسایدر ویندوز سرور وجود دارد؛ اما ویندوز سرور ۲۰۱۹ به کاربران لینوکس کمک خواهد کرد تا اسکریپت‌های خود را هنگام استفاده از استانداردهای موجود مثل OpenSSH ،Curl و Tar در ویندوز اجرا کنند. این نسخه از سیستم متن‌ باز کوبرنیتز نیز پشتیبانی می‌کند. بر اساس اعلام مایکروسافت، سیستم سنتر ۲۰۱۹ نیز به‍زودی ارائه خواهد شد و از ویندوز سرور ۲۰۱۹ پشتیبانی خواهد کرد.

طبق اعلام مایکروسافت، نسخه‌ی جدید ویندوز سرور در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. در حال حاضر می‌توانید با نصب نسخه‌ی پیش‌نمایش بیلد ۱۷۶۲۳ ویندوز سرور vNext LTSC، نمایی کلی از این سیستم عامل را مشاهده کنید.

منبع : زومیت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟