نقد و بررسی HPE Apollo 4510


Rate this post

آپولو 4510  شرکت HPE با هدف اجرا و طراحی ماموریت های ذخیره سازی عرضه شده است.

مزایا:

استفاده از شاسی های تقویت شده، توان و ارائه حجم ذخیره سازی بالا و زیاد، یکپارچه سازی سخت افزاری تر و تمیز و ارزش خوب

معایب:

شاخص RING حداقل به شش سیستم 4510 نیاز دارد.

 

نتیجه گیری:

آپولو 4510 دارای ظرفیت ذخیره سازی بالایی است و برای اجرای اهداف ذخیره سازی کاملا مناسب است. همچنین باز طراحی بدنه و شاسی آن موجب ارائه ویژگی های جدیدی شده است و ظرفیت محفظه دستگاههای ذخیره سازی را تا حد بسیار زیادی بالا برده است.

بیگ دیتا و داده های بزرگ نیازمند راه حل های بزرگ است و آخرین نسل آپولو 4500 مجموعه ایی از سرورهای رک را با هدف ذخیره سازی فایل های انبوه یا اهداف تحلیل و انالیز حجم های کاری مختلف پیشنهاد ارائه داده است. در این نقد و بررسی، به بررسی آپولو 4510 پرداخته شده است که می تواند برای سایر اهداف کاربردی نظیر سرویس های ذخیره سازی ابری و وب، میزبانی از نسخه های پشتیبان، تحویل محتوی و ارشیو داده نیز استفاده شود.

HPE  با تعدادی از فروشندگان نرم افزاری از جمله  Scality، Cleversafe و Ceph رابطه نزدیکی دارد و معماری مرجع را برای همه آنها ایجاد کرده است. در میان آنها Scality مهمترین شریک تجاری HPE به شمار می رود چرا که اخیرا قرار دادفروش مجدد نر مافزار ذخیره سازی RING را با سرورهای آپولو 4500 منعقد کرده است.

4510 توسط HPE برای به کارگیری و استقرار Exchange 2013 به عنوان پلت فرم استفاده می شود. همچنین ظرفیت بالای 4510 اجازه اداره و کنترل کردن تعداد بسیاری از صندوق های ایمیل را در کوچکترین محفظه های رک می دهد.

با یک گره سرور یکپارچه، 4510 برنامه های تجزیه و تحلیل داده های بزرگ مانند Apache Hadoop  را هدف قرار نمی دهد. به هر حال براساس توصیه خود HPE استفاده از سرور های آپولو 4530 برای این کار بهتر است چرا که این سرور دارای سه گره سرور یکپارچه است و سرعت بالاتری را نیز پشتیبانی می کند و در همان محفظه به کار گرفته شده می توان از سه نسخه داده پشتیبانی کند.

سخت افزار به روز شده و ارتقاء یافته

Apollo 4510 نسخه باز مهندسی شده سرور ProLiant SL4500 است و تغییر بزرگ مشهود در آن، کاهش ارتفاع از نسخه های غیر استاندارد 4.3U به 4U است. به وجود آمدن این کاهش اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند گزینه ایی ارزشمند برای دیتا سنترها باشد چرا که در این حالت امکان قرار دادن 10 شاسی 4510 در درون رک های 42U وجود دارد.

4510 دارای 60 محفظه درایو LFF از نوع هات پلاگ و دو محفظه درایو از نوع SFF را دارد. در 4510 قدرت پردازش سرور افزایش یافته است به صورتی که شکاف روی پنل جلویی با یک گره سرور XL450 Gen9 مجهز شده است. با وجود ابعاد جمع و جور آن، این سرور با مشخصات و قیمت خوبی ارائه شده است به صورتی که دربرگیرنده دو پردازنده 2.3GHz E5-2650 v3 Xeon و استفاده از 32 گیگابایت رم DDR4 است که قابلیت ارتقاء به 1TB را نیز دارد.

4510 از یک گره سرور که به وضعیت نسل 9 ارتقاء یافته است پشتیبانی می کند.

ذخیره سازی

پنل پشتی شاسی کلیه تجهیزات شامل گره سرورها، کارت های توسعه، ارتباطات ذخیره سازی را کنترل می کند و اکنون توانایی پشتیبانی از درایوهای 12Gbps SAS را نیز دارد. در این سرور سیستم خنک کنندگی دارای پنج فن خطی است که در پشت پنل پشتی قرار دارند و هر 60 ثانیه باید تعویض شوند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد، سیستم خاموش می شود.

گره سرور یک کنترلر آرایه ایی هوشمند B140i RAID تعبیه شده دارد که از درایوهای SATA مجهز به تکنیک های محافظتی داده استریپ و ایینه ایی پشتیبانی می کند. نمونه دیگری از کنترلرهای ارایه ایی هوشمند P244br وجود دارند که به شکاف های اختصاصی واقع در جلوی سوکت پردازنده متصل می شوند و قابلیت پشتیبانی از درایوهای 12Gbps SAS را دارند.

برای اهداف ذخیره سازی، شاسی و بدنه سرور دارای محفظه درایوهای ذخیره سازی است که در زیر درب آن قرار دارد و قابلیت پشتیبانی از 60 درایو از نوع LFF را دارد. کلیه درایوها از طریق پنل پشتی به قفسه کارت توسعه قابل جابه جایی واقع در پشت متصل هستند و از طریق یک کارت آرایه هوشمند P440 RAID PCI-E که قابلیت پشتیبانی از درایوهای midline SATA و SAS، RAID 6 و 60  ارایه را دارد مدیریت می شود.

سرور دارای 60 محفطه درایو LFF است و می تواند با به کارگیری قفسه درایو موجود واقع در جلوی آن به 68 عدد ارتقاء یابد.

توجه داشته باشید که  شکاف های قفسه اضافی 8 درایوی واقع در جلوی سرور به صورت مستقیم با پنل پشتی در ارتباط است. در صورتی که به منظور به دست آوردن کارایی بهتر قصد جدا کردن ذخیره سازی هدف را دارید، می توانید کنترلر های آرایه هوشمند PCI-E بیشتری را اضافه کنید و درایوهای خاصی را به آنها تخصیص دهید.

کل 68 محفظه درایو را می توان با به کارگیری چند کارت آرایه هوشمند RAID که در قفسه توسعه بدنه نصب شده است مدیریت کرد.

توسعه و مدیریت

قفسه توسعه، چهار شکاف توسعه PCI-E و دو پورت اترنت گیگابایت دارد. همچنین قابلیت ارتقاء آن از طریق رابط FlexibleLOM که قابلیت پذیرش آداپتورهای 40GbE و 10GbE را دارد نیز وجود دارد.

سیستم به کار گرفته شده در این نقد و بررسی دارای  دو منبع تغذیه 800W hot-plug PSU بوده است. همچنین HPE دارای PSU های پلاتینیوم و تیتانیوم به همراه یک نسخه 1400 وات است و همه آنها یک فرم فاکتور مشترک دارند.

در مورد مدیریت سیستم های از راه دور هیچ گونه نگرانی وجود ندارد زیرا 4510 دارای کنترل کننده iLO4 است که در قفسه کوچک قابل حمل در پشت قرار دارد. همراه با یک پورت مدیریت اختصاصی، شما مجوز iLO4 پیشرفته را دریافت می کنید که ویژگی هایی نظیر کنترل از راه دور تمام سیستم عامل و فدراسیون ILO  که اجازه می دهد تا چندین سرور از یک رابط وب مدیریت شوند را به دست می آورید.

HPE از یک باتری 96 واتی مگاسل استفاده می کند و وظیفه آن حفاظت از کش در برابر رویدادهای مختلف است. همچنین این باتری به صورت مستقیم به پنل پشتی متصل شده است و آن را به تمام کارت های آرایه ایی هوشمند شامل گره سرور توسعه داده است.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن دستیابی اخیر IBM به Cleversafe، جای تعجب نیست که HPE تمرکز خودش را بر روی ارتباط بیشتر با Scality قرار دهد. ظرفیت بالای ذخیره سازی آپولو 4510آن را به گزینه خوبی برای نرم افزار ذخیره سازی هدف RING تبدیل کرده است هر چند که برای این کار حداقل به شش تا از آنها نیاز خواهد بود چرا که این مقدار حداقل مقدار مورد نیاز برای خوشه های ذخیره سازی آن است.

در هر صورت، Apollo 4510  با ارتقاء شکل ساختاری و بدنه و ادغام اجزای مختلف سیستم در قالبی کوچکتر و فشرده تر؛ توانسه است ظرفیت ذخیره سازی را تا حد زیادی بالا ببرد، از ارتفاع بدنه بکاهد و به منظور به دست اوردن کارایی و سرعت بالاتر از آخرین های سرورهای نسل 9 نیز پشتیبانی کند.

 

خصوصیات
بدنه و شاسی: 4U rack

گره سرور: HPE XL450 Gen9

پردازنده: 2 x 2.3GHz Intel Xeon E5-2650 v3

حافظه: 32GB 2,133MHz DDR4 ( حداکثر حافظه قابل پشتیبانی با به کارگیری LR-DIMM، برابر یک ترا بایت است)

استوریج: 2 x SFF, 60 x LFF hot-swap drive bays (max 68 LFF)

RAID: Embedded Smart Array P244br, Smart Array P440 PCI-E

پشتیبانی ارایه ایی: RAID0, 1, 10, 5, 50, 6, 60

شکاف های توسعه: 4 x PCI-E (3 free), FlexibleLOM

شبکه: 2 x Gigabit Ethernet

منبع تغذیه: 2 x 800W hot-plug PSUs (max 4)

مدیریت: HP iLO4 Advanced

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟