گزینه های منوی بوت One-time در سرور های HPE Gen10


3/5 - (1 امتیاز)

سیستم های سودمند رابط میان افزار توسعه پذیر یکپارچه (UEFI) برای سرور های ProLiant Gen10 – گزینه های بوت One-Time Boot Options

گزینه های منوی بوت One-time

در صورتی که نمی خواهید تنظیمات مربوط به ترتیب بوت از پیش تعریف شده تغییر کند و وارد بوت منوی UEFI شوید از منوی One-Time Boot Menu استفاده کنید. اگر از طریق کنسول Remote ILO از یک کلید USB یا رسانه مجازی استفاده می کنید، به منظور رفرش و تازه سازی این منو و ظاره شدن دستگاهها، از System Utilities خارج و مجددا به آن وارد شوید.

گزینه های بوت در منو شامل موارد زیر است:

–         مدیر بوت سیستم مثل Windows Boot Manager لیست کردن بوت منیجر برای سیستم عامل های نصب شده.

–         Generic USB Boot فراهم کردن محل نگهدارنده برای هر دستگاه USB که در UEFI قابل بوت است. شما می توانید اولویت بوت این گزینه را تنظیم کنید و این اولویت را برای استفاده با دستگاه های USB که ممکن است در آینده نصب کنید حفظ کنید. تنظیم این اولویت بر روی اولویت های تنظیم شده برای دستگاه های USB خاص در لیست UEFI Boot Order بی تاثیر است.

نکته: این گزینه فقط در مد UEFI وجود دارد. سیستم براساس اولویت های بوت تعیین شده در Generic USB Boot سعی می کند تا کلیه دستگاههای USB قابل بوت UEFI را بوت کند. در اینجا اولویت بوت به دستگاههای USB داده می شود بنابراین اگر آنها در رده های پایین تر بوت نیز باشند، در جنریک مد بوت می شوند.

  •   Internal SD Card
  •   Embedded Flexible LOMs
  •   Embedded UEFI Shell
  •   Embedded SATA Port

Run a UEFI Application from a file system –  شما را قادر می سازد تا یک برنامه UEFI را از یک سیستم فایل اجرا کنید و تمام فایل های سیستم FAT که در سیستم موجود هستند را مرور کنید. همچنین می توانید یک نرم افزار UEFI x64 (با یک .EFI extension) را برای اجرا (یک لودر سیستم عامل یا هر برنامه UEFI دیگر  می تواند باشد)  انتخاب کنید.

Legacy BIOS One-Time Boot Menu–  از برنامه خارج شوید و نمونه Legacy BIOS One-Time Boot Menu, را اجرا  کنید. در اینجا می توانید بدون تغییر تنظیمات مربوط به بوت، دستگاهی را برای یک بار بوت کنید.

انتخاب آپشن برای one-time boot

  • از صفحه System Utilities، انتخاب گزینه One-Time Boot Menu.
  • آپشنی را از One-Time Boot Menu انتخاب کنید. در صورتی که Legacy BIOS One را انتخاب کنید، سیستم مجددا راه اندازی می شود.

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟