رونمایی از سیستم های جدید آپولوی HPE برای AI&HPC


Rate this post

رونمایی از سیستم های جدید آپولوی HPE برای AI&HPC

 

در سوپر کامپیوتینگ 2017 در کولورادوی آمریکا، شرکت HPE از توسعه خطوط تولید آپولو و اضافه کردن راه حل های ذخیره سازی و رایانشی قوی در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی(AI) و رایانش های با کارایی بسیار بالا (HPC) خبر داده است. علاوه بر ویژگی فوق این شرکت از نسل جدید نوارهای LTO-8 نیز خبر داده است. شرکت HPE پورتفیلوی مربوط به سیستم های AI و HPC خود را در هفدهمین کنفرانس سوپر کامپیوتینگ  رونمایی کرده است.

HPC  و AI از حاشیه به جریان اصلی منتقل شده اند. در حال حاضر این فناوری ها برای مواردی نظیر تجارت مالی، مهندسی کامپیوتر و طراحی ابزارهای کامپیوتری، نظارت تصویری و تجزیه و تحلیل متن استفاده می شود به صورتی که هر کدام از آنها می توانند جریان های جدید درآمدی را به وجود آورند و عملیات های کارآمدتری را راه اندازی کنند. به هر حال موارد و کاربردهای فوق الذکر نیازمند پردازش های موازی وسیع و دیتا ست های غیر ساخت یافته هستند. مسئله دیگری که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد، حجم زیاد داده های تولید شده و ابزارهای کارآمد برای ذخیره سازی آنها است از این رو شرکت HPE به منظور آدرس دهی و برطرف کردن نیازمندیهای فوق، خط تولید آپولوی خود را توسعه و گسترش داده است.

ویژگی های جدید اضافه شده را می توان موارد زیر دانست:

  • سیستم HPE Apollo 2000 Gen10: این سیستم با دارا بودن پلت فرم چند سروری و پیکر بندی سیستمی شناسایی خودکار تجهیزات متصل شده به آن گزینه بسیار مناسبی برای مشتریان و کاربرانی است که با دارا بودن دیتا سنترهای محدود به دنبال پشتیبانی از HPC و کاربردهای یادگیری عمیق هستند. این پلت فرم ضمن بهره وری از مزایای مربوط به یک زیر ساخت به اشتراک گذاری شده با به کارگیری یک معماری مقیاس پذیر به راحتی قابلیت توسعه و گسترش را دارد. HPE Apollo 2000 Gen10 از شتاب دهنده های NVIDIA Tesla V100 GPU پشتیبانی می کند تا عملیات های مربوط به  یادگیری عمیق و استنتاج را در طیف گسترده ای از کاربردهای مختلفی نظیر تجزیه و تحلیل ویدئو زمان واقعی برای تامین امنیت عمومی پشتیبانی کند. علاوه بر موارد فوق، این سیستم به منظور سرعت بخشیدن به عملکرد و کارایی برنامه ها از سیستم هوشمند نیز استفاده می کند. به عنوان بخشی از امن ترین سرورهای صنعتی و استاندارد جهان، این سرور دربرگیرنده ویژگی های امنیتی و اختصاصی HPE نظیر مدیریت سرور HPE iLO5 و Silicon Root of Trust است.
  • HPE Apollo 70: پلت فرمی حجیم و مقیاس پذیر و اولین سیستم HPC مبتنی بر ARM، انتخاب و انعطاف پذیری بیشتزی را برای کاربران و مشتریان HPC به ارمغان آورده است. این پلت فرم با پشتیبانی از تامین استاندارد HPE، نرم افزار عملکرد و مدیریت خوشه، امکان دسترسی ساده به فناوری HPC را فراهم کرده است. آپولو 70 با به کارگیری پردازنده سرورهای Cavium’s 64-bit ARMv8-A ThunderX2 گزینه مناسبی برای حجم های کاری HPC شدت حافظه ( نیاز بیشتری به حافظه دارند) محسوب می شوند و نسبت به سرورهای صنعتی استاندارد موجود توانایی تحویل 33 درصد پهنای باند بیشتر را دارند. علاوه بر موارد فوق این سرور قابلیت دسترسی به کامپوننت های HPC کلیدی تحول اکوسیستم HPE شامل Red Hat Enterprise Linux,، SUSE Linux Enterprise Server برای ARM و راه حل های فابریک Mellanox high-speed InfiniBand & Ethernet را نیز دارد.
  • سیستم HPE Apollo 4510 Gen10: یک سیستم نسل اینده که با هدف ذخیره سازی ساخته شده است و یکی از بیشترین حجم های ذخیره سازی را در استانداردهای سرور های 4U ، با بیش از 600 ترا بایت به ازای هر سیستم ، را ارائه می دهد. این پلت فرم با یه کارگیری شیوه ذخیره سازی ارشیوی فعال و دسترسی آنی به داده های ساخت یافته و غیر ساخت یافته، برای مشتریانی ایده آل است که به دنبال بهینه سازی فضای ذخیره سازی و قرار دادن مقدار زیادی اطلاعات در آنها هستند. لازم به ذکر است که آپولو 4510 نسل ده نسبت به نسل قبلی خود توانسته است عملکرد و کارایی را بیش از 16 درصد افزایش دهد. در این سیستم قابلیت جدید پشتیبانی از کارت های NVMe را می توان به عنوان یک ابزار حافظه نهان ابرداده مقیاس پذیر و موثر در نظر گرفت به صورتی که امکان قرار گیری صد در صدی محفظه های درایو برای دستگاههای ذخیره سازی داده را فراهم کرده است. علاوه بر موارد فوق، HPE Apollo 4510 Gen10 از ویژگی ها وطراحی های جدیدی استفاده کرده که به مشتریان در نگهداری اسان تر سیستم های انان کمک می کند.
  • HPE LTO-8 Tape: نوار به عنوان یک لایه حفاظتی در برابر جرائم اینترنتی و حملات ransomware در نظر گرفته می شود و می تواند با به کارگیری افلاین نگهداری داده ها و اطلاعات موجود در دیتا سنترها، آنها را در برابر حملات فوق ایمن کرده و میزان ریسک و خطر استفاده از داده های آنلاین در دیتا سنترها را کاهش دهد. راه حل نگهداری بلند مدت و جدید HPE به مشتریان اجازه می دهد تا ضمن استفاده از نوار به عنوان ذخیره سازی اولیه آفلاین، هزینه های مربوط ذخیره سازی داده در بلند مدت را نیز کاهش دهند. با ظرفیت ذخیره سازی 30 ترابایت در هر نوار کارتریج، کارتریج جدید HPE LTO-8 ، ظرفیت ذخیره سازی را نسبت به دیتا سنترهای نسل LTO-7 ،دو برابر می کند و آم را به گزینه ایی مناسب برای دیتا سنترهای HPC تبدیل می کند. در حال حاضر کتابخانه نوار HPE T950  توانایی ذخیره سازی ایمن بیش از 300.6 پتابایت داده را دارد این امر  در حالی که کتابخانه نوار HPE TFinity ExaScale ظرفیت ذخیره سازی را تا 1.6 اگزابایت داده فراهم می کند. علاوه بر این، درایوهای Full HD LTO-8 دارای سرعت انتقال 360 مگابیت بر ثانیه هستند که نسبت به نسل LTO-7 به میزان 20 درصد افزایش یافته است.

موجود بودن قطعات:

در حال حاضر همه قطعات و تجهیزات توضیح داده شده در بالا موجود هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟