شرکت HPE راه حل های رایانش Edge-To-Cloud را راه اندازی می کند


3/5 - (1 امتیاز)

شرکت HPE راه حل های رایانش [1] Edge-To-Cloud را راه اندازی می کند

 

امروزه در HPE Discover 2018 در لاس وگاس، شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE) یک خانواده از پروتکل های HPE Edgeline را به نام لبه به ابعاد معرفی کرده است که اجازه می دهد برنامه های یک شرکت سازمانی بدون تغییر از لبه به مراکز داده یا ابر اجرا شود.شرکت HPE در HPE Discover 2018، خانواده راه حل های رایانش لبه ایی HPE Edgeline را معرفی کرده است. این گونه راه حل ها اجازه می دهند تا برنامه های کاربردی سازمانی بدون انجام هیچ گونه اصلاحاتی علاوه بر قابلیت اجرا بر روی دیتا سنترها یا ابرهای مرکزی، قابلیت اجرا بر روی گره های لبه ایی و دیتا سنترهای محلی را نیز داشته باشند. این شرکت با در نظر گرفتن حجم اطلاعات تولیدی خارج از دیتا سنترها، راه حل فوق را با هدف تامین مزایای  رقابتی شرکت ها و ساده سازی IT های ترکیبی ارائه داده است.

از آنجایی که داده در مکان های دور از دیتا سنترها تولید می شوند، مکان های مرزی و لبه ایی نیاز به راه حل هایی دارند تا بتوانند از مزایای کامل این گونه داده ها استفاده کند و قابلیت اکشن های زمان و اقعی و سریع را به آنها داشته باشند. بنابراین، آنها به برنامه های کاربردی کلاس سازمانی در لبه نیاز دارند. پاسخ شرکت HPE به این مسئله، به کار گیری و پیشنهاد راه حل های Edge-To-Cloud است که نرم افزارهای سازمانی بدون اصلاح را در هر دو بخش سیستم های لبه ایی و بخش ابری و دیتا سنترها اجرا می کند. شرکت هایی که چنین نرم افزارهایی را تولید می کنند عبارتند از Citrix, Microsoft, PTC, SAP و SparkCognition. با به کارگیری نرم افزارهای مربوط به شرکت های فوق، کاربران و مشتریان قادر خواهند بود تا از مزایای داده های تولید شده در دیتا سنترهای محلی استفاده کنند و از آنها برای مواردی نظیر افزایش بهره وری عملیاتی، ایجاد تجارب جدید و به وجود آمدن منابع درآمدی جدید و ساده سازی روند مدیریت استفاده کنند.

مجموعه نرم افزارهایی که قابلیت به کارگیری در راه حل جدید HPE را دارند به شرح زیر هستند:

  • Microsoft Azure Stack : تامین نیازمندیهای تاخیر و ارتباطات از طریق پردازش محلی داده ها در Azure Stack ، تجمیع آنها برای تحلیل های بیشتر در Azure، به اشتراک گذاری منطق عمومی برنامه در میان هر دو.
  • SAP HANA : یک پلت فرم داده ایی مجهز به حافظه اصلی (in-memory) است که پردازش کسب و کارها را سریع می کند، کسب و کار هوشمندتری را تحویل می دهد و محیط های مدیریت it را ساده می کند.
  • PTC ThingWorx : یک پلت فرم فناوری end-to-end است که برای IoT صنعتی، بهبود و تقویت کسب و کارهای مختلف برای توسعه و استقرار سریع برنامه های کاربردی و تجارب واقعی طراحی شده است.
  • SparkPredict : یک موتور شناختی برای پیشگویی ماشین، توانا سازی قابلیت های پیش بینی از طریق تامین نکات سکشت پیشرفته.
  • Citrix XenApp : یک راه حل مصور سازی برنامه کاربردی که به مشتری در جهت بهینه سازی تولید و بهره وری با دسترسی جهانی به دسک تاپ ها، اپ های مجازی و داده ها کمک می کند.

برای کاربرانی که نگاه ویژه تری به استوریج های مبتنی بر نرم افزار دارند، HPE کیت آپشن dgeline Extended Storage Adapter را معرفی کرده است. این کیت ، 48 ترا بایت SDS را به سیستم های Edgeline Converged Edge اضافه کرده است و قابلیت ذخیره سازی خوبی را به کارگیری شیوه هایی نظیر تحلیل ویدیو، هوش مصنوعی و پایگاه داده در رایانش لبه به وجود آورده است. دو محصول معرفی شده فوق هم اکنون در بازار وجود دارند و می توان آنها را تهیه کرد.

[1] رایانش مرزی، روش بهینه سازی برنامه های کاربردی یا سیستم های رایانش ابری است. رایانش لبه ایی یا اج بهینه سازی را  از طریق به خدمت گرفتن بخشی از برنامه کاربردی، داده های آن یا دور نگه داشتن سرویس ها از یک یا چند گره مرکزی ( هسته)  و قرار دادن آنها بر روی گره های محلی ( لبه) انجام می دهد که از طریق اینترنت امکان ارتباط با دنیای واقعی یا کاربران نهایی را فراهم می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟