سرور تیغه ای HP BL460c Gen8


Rate this post

از سازمان های کوچک تا بزرگ، گاهی بر سر پیچیدگی عملیاتی کردن سرورها و همچنین جنبه های فیزیکی وصل کردن این سرورها  BL460 به زیرساخت شرکت های خود به دلیل اینکه سازمان ها در حال رشد هستند، مشکلاتی دارند. طی سال های مختلف، آنها انواع مختلفی از مدل ها را با سیستم های کاری و روند ارتقا دادن متفاوت خریداری کرده اند که فقط کار را برای متخصصان IT خود دشوار می کرده اند. در نگاه اول، روند استاندارد سازی تمام زیرساخت سرورها بر روی محیط سخت افزاری بلیدها ممکن است کاری پرهزینه به نظر برسد اما در نهایت به عملکرد بهتر، کاهش هزینه ها و ساده سازی کار با این سرورها منجر می شود. یکی از اهداف مهم سازمان HP برای تجارت های مختلف این است که طی سال ها این سازمان ها مجبور به تعویض سرورهای خود نباشند و سرورهای  BL460 HP این قابلیت به روز شدن را با پیشرفت و بزرگ شدن سازمان ها ارائه داده است.

 

 

این مدل از سرور با تلفیقی از چند محصول توانسته راحتی بسیار زیادی نسبت به همرده های خود ارائه دهد و همچنین بر روی برد سیستم به راحتی قابل دسترسی باشد. مدل نامبرده، بلید سرورهای نیمه مرتفعی هستند که از حداکثر دو پردازنده پشتیبانی می کنند. این نوع برای بلید سیستم های HPE با محفظه های c7000  و c3000 طراحی شده است.

 

 

کاربران می توانند به جای استفاده از یک سرور از دو سرور با اندازه کوچکتر با همان تعداد پردازنده استفاده کنند. این سرورها انتخاب بسیار عالی برای کاربری های مراکز داده ای بوده که عملکرد بسیار متعادل و خصوصیات منحصر به فردی نیاز دارند. خنک سازی، قدرت و سیستم مدیریتی آن ها باعث کاهش هزینه شده که دلیل آن کم شدن کابل کشی و میزان فضای اشغالی در مقایسه با سرورهای Rack Mount می باشد.با یک محفظه بلید، مدیریت و شبکه های متصل می توانند منابع را در چند محفظه جمع آوری و به اشتراک بگذارند و همچنین اتصالات شبکه های دو و چهار پورت را بین اتصالات برای افزایش کارایی تقسیم کنند.سری چیپ ست های اینتل c600 از حداکثر دو پردازنده پشتیبانی می کند که می تواند یا از خانواده Xeon E5-2600 و یا از مدل Xeon E5-2600 v2 باشد. پردازنده های v2 از 2، 4، 6، 8، 10 یا 12 با سرعت حداکثری 3.5 گیگاهرتز که باعث افزایش 24 درصدی عملکرد آنها نسبت به نسل های قبلی شده پشتیبانی می کند.

نظارت بر سخت افزار با تکنولوژی Agentless و قابلیت هشدار در سرور، با مدیریت HP Agentless ساخته شده است. لحظه ای کار می کند که سیم برق و کابل اترنت به محفظه وصل شده باشد.

سیستم حفاظتی HP به صورت 24 ساعته هر روز هفته، سیستم را تحت نظارت دارد و با سرعت زیاد اطلاعات را به مرکز پشتیبانی HP مخابره می کند. پیدا و تجزیه و تحلیل کردن مشکل در سرورها، 5 برابر سریعتر به علت استفاده از ابزارهای یکپارچه تشخیصی صورت می گیرد.حافظه رم هوشمند این مدل دارای عملکرد، کیفیت و مدیریت پذیری به مراتب بالاتر از استانداردهای صنعتی است. حافظه رم هوشمند این مدل، 33 درصد ظرفیت بیشتری نسبت به نسل های قبلی دارد. فناوری PCLe 3.0 به کار رفته در این مدل باعث بهبود تاخیر زمانی شده و پهنای باند را تا 400 درصد نسبت به مدل G7 خود افزایش داده است و اسلات های آن از کارت های نسل آینده نیز پشتیبانی خواهد کرد.HP FlexibleLOM توانایی سفارشی سازی شبکه های سرور امروز و توانایی پاسخگویی به نیازهای آینده بدون تغییر سخت افزار سرور را فراهم می کند. همچنین حق انتخاب در پهنای باند، پشتیبانی از WOL و استفاده از پورت مشترک iLO را برای سهولت در اختیار کاربران قرار می دهد. دسترسی بهتر به کارت های مازنین امکان حذف سریع تر و دسترسی آسان به کارت FlexibleLOM جدید را می دهد. ابزار DIMM داخل هر ProLiant BL460c Gen8، حذف و جایگذاری DIMM های شخصی را آسانتر می کند.در ادامه این سرورها از لحاظ مالی مورد بررسی قرار می گیرند. بلید سیستم HP یک طراحی مجزا گونه ای است که می توان زیرساخت قدرت، خنک سازی، شبکه و حافظه را از طریق محفظه ها به راحتی تعویض کرد. برای درک بهتر مزیت ها، هزینه ها و خطرات همراه با خرید این نوع سرورها، سازمانی که به مدت چندین سال از این مدل استفاده می کرده مورد مطالعه قرار گرفته است. این شرکت قبل از به کارگیری این مدل از بلید سرورهای نسل قبلی استفاده می کرده و در سال 2014 تصمیم گرفت که مرکز داده های خود را با سرورهای نسل 8 تجهیز و استاندارد کند.

این نوع بلید سیستم ها باعث کاهش هزینه کلی و افزایش عملکرد برای سازمان شد.

بر اساس یک دوره چهار ساله تحقیق بر روی این نوع سرورها متوجه شدند که سود تقریبی آن 6 میلیون دلار بوده که هزینه های سخت افزاری و توسعه بندی آن حدود 5.3 میلیون دلار شده است. در حالی که ارزش خالص فعلی آن در حدود 786 هزاردلار برآورد شده است. همانطور، متوسط عملکرد سرور 200 درصد افزایش داشته و زمان لازم جهت توسعه این سرورها حدود 50 درصد کاهش یافته است.

6 میلیون دلار سود شامل موارد زیر می شود:

  • بر اساس مطالعات صورت گرفته بر سازمان، مشخص شد که حدود 3.8 میلیون دلار جهت جلوگیری از انعقاد قرارداد جدید در جهت توسعه فیزیکی سرورهای قدیمی صرفه جویی شد چون سازمان قادر بود که سرورهای قدیمی را با جدید به راحتی تعویض کند.
  • ادغام سرورهای فیزیکی و کاهش آنها از 900 به 485 عدد باعث شد که تعداد سرورهای واقعی کاهش و به همان ترتیب سیستم های عملیاتی آن کمتر شود که در کل سبب صرفه جویی 1.2 میلیون دلاری برای شرکت شد.
  • مزیت بعدی این است که به علت کارآمدی سیستم مدیریتی سرورها، نیاز به اپراتور کاهش یافته که در نهایت در یک دوره چهارساله هزینه 683 هزاردلار صرفه جویی شد که با این مقدار پول می توان دو مهندس تمام وقت به نیروی کار شرکت اضافه کرد.
  • منفعت دیگر، فضای کمتری بود که این سرورها اشغال می کنند که باعث کاهش 310 هزاردلاری برای سازمان شده بود.
  • در نهایت زیرساخت سرورهای جدید HP باعث سهولت در جابه جایی آن ها شده که عملکرد را به شدت بهبود بخشیده است اما به دلیل اینکه فاکتورهای بسیاری در این حیطه اثرگذار هستند نمی توان مزیت مالی در این قسمت تخمین زد.

بعد از درک مزیت های مالی ذکرشده برای سازمان مورد مطالعه، یک سری هزینه هایی هم در این دوره چهارساله بر این شرکت تحمیل شده بود که به صورت زیر می باشد:

  • وقتی شرکت این سیستم جدید را خریداری کرد هزینه هایی جهت پشتیبانی و امکانات سخت افزاری به آن اضافه شد که در کل مبلغی بالغ بر 5.1 میلیون دلار در یک دوره چهارساله تخمین زده شد.
  • هزینه های بعدی شامل هزینه اپراتوری بوده که وظیفه نصب، راه اندازی و جایگزینی سرورهای قدیمی با جدید بوده که حدود 157 هزاردلار می باشد.

نتیجه:

تحقیقات نشان داد که سازمان، تعداد مراکز داده ها را از 3 به 2 کاهش داده و همچنین تعداد زیادی از سرورهای فیزیکی با هم ادغام شده اند. این باعث کاهش هزینه پشتیبانی از سرورهای قدیمی و همچنین کاهش هزینه های تجهیزاتی مرکز شده و با کاهش تعداد سرورهای فیزیکی همچنین تعداد سرورها و نرم افزارهای کاربردی کاهش پیدا کرده بود. سرورهای جدید نسبت به مدل قدیمی تر آن قدرت محاسباتی بالاتر و افزایش عملکرد 200 درصدی داشته است. در مدل های دیگر، اپراتور می بایست روش های راه اندازی، نگهداری و خارج کردن از خط را به طور جداگانه یاد می گرفت ولی در این نوع سرور تمام این آموزش ها را می توان در یک دوره کوتاه در برگرفت. همچنین شرکت نامبرده گزارش داد که در حالت رخ دادن ایرادی در شبکه، متخصصین می توانند حتی قبل از اینکه مشکلات تاثیری روی کارکرد سیستم بگذارد، متوجه شوند و آن را برطرف کنند.

 

,سرور Hp قیمت,سرور Hp G9 قیمت,هارد سرور Hp قیمت,قیمت سرور Hp Dl380 G8,قیمت سرور Hp Dl380 G7,قیمت سرور Hp Proliant Dl380 G9,قیمت سرور Hp G8,قیمت سرور Hp Dl580 G9,قیمت سرور Hp Dl380 G10,قیمت سرور Hp G10,سرور Hp Dl380 G9,قیمت سرور Hp Dl380 G9,مشخصات سرور Hp Dl380 G9,خرید سرور Hp Dl380 G9,فروش سرور Hp Dl380 G9,مشخصات فنی سرور Hp Dl380 G9,قیمت سرور Hp Dl380p G9,قیمت سرور Hp Dl360 G9,راه اندازی سرور Hp Dl380 G9,نصب ویندوز سرور Hp Dl380 G9,سرور Hp G9,سرور Dl380 G9,فروش سرور Hp G9,قیمت رم سرور Hp G9,قیمت هارد سرور Hp G9,تنظیم بوت سرور Hp G9,سرور Hp Dl380 G7,سرور Hp Dl360 G7,مشخصات سرور Hp Dl380 G7,خرید سرور Hp Dl380 G7,فروش سرور Hp Dl380 G7,مشخصات فنی سرور Hp Dl380 G7,قیمت سرور Hp Dl360 G7,قیمت هارد سرور Hp Dl380 G7,قیمت سرور Hp Proliant Dl380 G7,سرور Hp G8,سرور Hp Dl380 G8,رم سرور Hp G8,خرید سرور Hp G8,قیمت رم سرور Hp G8,قیمت سرور Hp Dl380p G8,مشخصات سرور Hp Dl380 G8,قیمت سرور Hp Ml310 G8,سرور Hp دست دوم,سرور اچ پی دست دوم,خرید سرور Hp دست دوم,قیمت سرور Hp دست دوم,فروش سرور اچ پی دست دوم,سرور Hp G7,قیمت سرور Hp G7,هارد سرور Hp G7,مشخصات سرور Hp G7,قیمت رم سرور Hp G7,توان مصرفی سرور Hp G7,خرید سرور Hp Dl380 G8,قیمت سرور Hp Proliant Dl380 G8,سرور Hp Proliant Dl380 G8,قیمت هارد سرور Hp Dl380 G8,مشخصات فنی سرور Hp Dl380 G8,سرور Hp G10,خرید سرور Hp G10,فروش سرور Hp G10,قیمت سرور Hp Dl580 G10,فروش سرور Hp Dl380 G10,مشخصات سرور Hp Dl380 G10,خرید سرور Hp Dl380 G10,سرور Hp Dl380 G10,سرور Hp Dl380,سرور Hp Dl380 G6

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟