راهنمایی برای ساده کردن نرم افزار های مدیریتی


Rate this post

سازمان ها می توانند هزینه های نرم افزاری را تا 30 درصد بوسیله بهینه سازی مجوز یا لایسنس نرم افزار کاهش دهند. این هزینه که بصورت عیز محصوص مشاهده می شود تنها کافیست با خرید نرم افزار های مدیریتی بر روی سرور های اچ پی این هزینه ها تا 40 درصد نیز کاهش بدهید .در تمام محصولات سرور های اچ پی ای از سرور اچ پی تا استوریج و رک های اچ پی تمام لایسنس های وجود دارد که می توانید از راه دور تمام دیوایس های خود را کنترل کنید. مس توانید مطالب بیشتر در سایت hpe مظالعه کنید.

نرم افزار مدیریتی سرور اچ پی

در تمام صنایع از نرم افزار فروش مستقیم تا سیستم های مدیریتی مشتری، وجود یک نرم افزار برای سازمان های مربوطه امری حیاتی می باشد. اما پیگیری لایسنس نرم افزار، کاری پیچیده و زمان بر مخصوصا در هنگام رشد و نمو کارمندان خواهد بود. به طور متوسط، تجارت های گوناگون حدود 212 دلار برای هر کاربر نرم افزاری غیر قابل استفاده پول هدر می دهد.

امروزه تیم های IT باید با هزینه کم بازدهی را بالا برده که فضای سختی را برای آن ها ایجاد کرده است. مدیریت نرم افزاری موثر و کارآمد، یک اصل اجتناب ناپذیر در جهت کمک به تجارت های گوناگون برای کنترل کردن هزینه ها و افزایش سرمایه گذاری ها می باشد. مدیریت درست و صحیح نرم افزاری باعث ایجاد منفعت در سه زمینه زیر خواهد داشت:

  1. صرفه جویی در هزینه ها
  2. اجتناب از خرید بیش از حد
  3. استفاده حداکثری از دارایی ها و نرم افزارهای موجود

ممکن است به بعضی چالش های معمولی در مسیر برخورد کنید. بیایید با هم نگاهی به این چالش ها بیاندازیم.

چالش: کنترل کردن هزینه ها

هزینه های نرم افزاری، قسمت اجتناب ناپذیر برای انواع عملیات های گوناگون بوده اما با مدیریت نرم افزاری ناکارآمد سبب پرداخت های غیر ضروری جهت به روز رسانی و یا ارتقای نرم افزارهای غیر کاربردی می شود.

راه حل: ارتقا دادن وسعت دید و ایجاد کنترل متمرکز

گسترش دادن ابزارهای مدیریت دارایی نرم افزاری و یا SAM می تواند کمک هایی در زمینه کارآمدی و بوجود آوردن فرصت هایی برای کاهش هزینه ها به ارمغان آورد. لایسنس های استفاده نشده و یا پرداخت های اضافی جهت تهیه این لایسنس ها باعث اضافه شدن یک سری هزینه های اضافی می شود. علاوه بر این، لایسنس های بیش از اندازه استفاده شده نیز می تواند سازمان شما را به بیراهه و عدم مقبولیت بکشاند.

استفاده نادرست از مدیریت دارایی نرم افزار باعث هدر رفت زمان زیاد خواهد شد. برای بهینه کردن سرمایه ها در قسمت نرم افزار و کاهش هزینه های اضافی، باید به صورت موثر دوره های مدیریت نرم افزاری را با کمترین تاثیر بر منابع IT انجام داد.

بازیافت لایسنس به معنی حذف مجوز از یک کاربر یا دستگاه و اختصاص دادن آن به دیگری است. معمولا زمانی این اتفاق می افتد که یکی از اعضای تیم بیرون رود و عضو جدیدی به تیم اضافه شود. بازیافت لایسنس معمولا می تواند در طول نوسازی دستگاه نیز اتفاق بیافتد یعنی به طور مثال نرم افزار مربوطه از دستگاهی قدیمی پاک شده و درون کامپیوتری جدید نصب گردد.

تجدید نظر در لایسنس های استفاده نشده می تواند راه دیگری باشد. به عنوان مثال در سازمان شما تعداد 300 لایسنس خریداری شده اما 250 نفر مشغول به کار هستند. این بدان معنی است که شما به اندازه 50 لایسنس اضافی در حال پرداخت هستید. در نتیجه می توان به راحتی با مدیریت لایسنس نرم افزارها، تاثیر زیادی بر بودجه تیم IT گذاشت. خرید به صورت عمده و تکی نیز می تواند بر روی قیمت ها تاثیر بگذارد.

چه چیزی باعث حسابرسی درون سازمان می شود؟

درخواست جهت حسابرسی فقط بدین معنی نخواهد بود که سازمان کارش را به خوبی انجام نداده و مقبولیت خود را از دست داده است. برخی از سازمان ها مانند مایکروسافت، زمان بندی های مشخصی برای حسابرسی هر دو یا سه سال دارند. در ادامه دلیل های معمول برای چنین درخواستی آورده شده است:

  • حسابرسی زمان بندی شده توسط خود سازمان مخصوصا در اواخر هر سال
  • ادغام یا اکتساب سازمان به صورت عمومی
  • گزارش های فردی به اتحادیه نرم افزاری

چالش: بیش از حد نیاز

اغلب مشتری ها درک درستی از نیاز نرم افزاری خود نداشته که باعث سردرگمی در ایجاد هماهنگی بین تعداد لایسنس های خریداری شده و تعداد نرم افزارهای مورد نیازشان می شود. بدون داشتن سیستم نظارتی، ممکن است سازمان مربوطه برای اطمینان بیشتر بیش از حد نیاز خود و یا کمتر از نیاز خود نرم افزار تهیه کند.

راه حل: به صف کردن نرم افزار های خریداری شده برای تطبیق آن با استراتژیک های سازمان.

برای انجام این کار باید دید و درک وسیعی از نیازهای سازمان نه تنها در زمان حال بلکه در زمان های آینده داشته باشید. مدیریت دارایی نرم افزارها به صورت مناسب به این معنی است که باید درک درستی از موقعیت اکنون و برنامه های آینده سازمان، نه فقط در سطح تکنیکی بلکه در سطح سازمانی داشته باشید تا شما را در موقعیت برتر نسبت به فروشنده ها و تولیدکننده های نرم افزارهای مورد نیاز شما برای عقد قرارداد قرار دهد.

برای خرید سرور می توانید تمام مقالات ما در ماهان شبکه ایرانیان را بصورت کامل بخوانید .

چالش: استفاده حداکثری از نرم افزارهای موجود

بدون مدیریت خود در قسمت مدیریت دارایی نرم افزاری، سازمان ها همیشه در فهم و درک قابلیت های موجود به سختی افتاده که باعث خرید بیش از اندازه شده در حالی که می توان از قابلیت های نرم افزارهای موجود به راحتی در جهت پیشبرد اهداف پروژه های خود استفاده کرد. تیم های IT دربیشتر موارد جهت انجام پروژه های خود بدون داشتن دانش خاصی درباره نرم افزارهای موجود باعث خرید نرم افزارهای بیهوده شده و این روند ادامه خواهد داشت.

راه حل: فاصله بین مدیریت دارایی نرم افزاری یا SAM را با تیم IT کاهش دهید.

در قسمت مدیریت دارایی نرم افزار داشتن ارتباط، کلید اصلی برای موفقیت است. تیم های مدیریتی نرم افزاری با تیم های IT باید در پروژه ها با هم تعامل داشته باشند تا نیازهای سازمان و نرم افزار را به خوبی درک کنند. ادغام لایسنس های مختلف نرم افزاری برای به دست آوردن دید بهتر از دارایی های خود، به شما اجازه خواهد داد که از قابلیت های موجود حداکثر استفاده را کرده در حالی که سازمان مقبولیت خود را حفظ می کند.

برای به دست آوردن این دید که مدیریت دارایی نرم افزار برای تصمیم گیری بهتر در سازمان ها، حذف هزینه های اضافی و بهینه سازی منابع موجود بوده، باید راهی طولانی را طی نمود.

مدیریت نرم افزار موثر: آشکار ساختن موقعیت ها برای صرفه جویی در هزینه ها

همانطور که ملاحظه کردید، بسیاری از همپوشانی ها در مبحث استفاده نرم افزاری رخ داده که می توان آن ها را با مدیریت موثر نرم افزاری کاهش داد. اگر در حال حاضر شما دارایی های نرم افزاری خود را از خانه مدیریت می کنید، اولا باید از پهنای باند کافی در دسترس تیم IT مطمئن شوید و دوما باید بدانید آیا از منابع به خوبی استفاده می شود یا خیر.

تجارت های بزرگ و کوچک به طرز فزاینده ای از خدمات مدیریت دارایی نرم افزار و تکنولوژی های مقابله با آن استفاده کرده تا هزینه های خود را کنترل کرده، میزان ریسک را کاهش داده و اطلاعات دقیقی به دست آورند. خدمات مشاوره ای لایسنس Insight می تواند کارآیی شما را افزایش داده در حالی که مقبولیت تجارت شما در همان حالت قبلی باقی بماند.

شرکت Insight به شما کمک می کند تا راه حل هایی مرتبط با لایسنس ها پیدا کنید.

خدمتروشمزیت ها
Contract

Optimisation

به شما کمک می کند تا بهترین قراردادها و تبلیغات را به دست آورید.·        نرم افزارهای خریداری شده را جهت سازماندهی مرتب می کند

·        حداکثر سازی سرمایه گذاری های انجام شده برای تامین کردن تبلیغات بهتر در آینده

·        محک پیشنهادها و تخفیفات فروشندگان

·         جلوگیری از بیش از حد خریدن

License

Deployment

Optimisation

به شما کمک می کند تا حداکثر استفاده را از نرم افزارهای کمکی بکنید.·        گسترش دادن لایسنس ها در یک پیکربندی بهینه

·        از بین بردن Self ware

·        گسترش دادن دوباره منابع همیشگی استفاده نشده برای پشتیبانی از پروژه های آینده

·        به حداکثر رساندن ارزش های باقیمانده در سرمایه گذاری های انجام شده

Cloud

Optimisation

به شما کمک می کند تا بهینه سازی، مدیریت و کنترل هزینه های ابر عمومی خود را انجام دهید.·        بهینه سازی زیرساخت فضای ابری عمومی

·        گسترش ابزارهای مدیریتی مصرف و هزینه

·        ساخت روش های کنترل و اداره کردن

Process

Consulting

به شما کمک می کند تا روش ها و سیاست های  مدیریت دارایی نرم افزار را ساخته و افزایش دهید.·        ارزیابی روش های مدیریت دارایی نرم افزارهای در حال اجرا در برابر بهترین روش های توافق شده بین المللی

·        تشخیص ایرادات و عدم کارایی نرم افزارها و حل مشکلات مربوطه

·        طراحی و اجرای برنامه مدیریت دارایی نرم افزار که ارزش بالاتری دارد

Audit Defenceبه شما کمک می کند تا خطرات تجاری و کم شدن اعتبار را در حین بازرسی نرم افزاری کاهش دهید.·        کاهش ریسک تجاری و شهرتی در طی بازرسی نرم افزاری

·        دریافت مشاوره از مشاوران کارکشته

·        کاهش زمان و مدیریت هزینه های حسابرسی نرم افزاری

·        کاهش تکرار و شدت حسابرسی نرم افزاری

·        طراحی، پیاده سازی و چک کردن راه حل های اجرایی مدیریت دارایی نرم افزار

·        جلوگیری از خدمات پرهزینه فروشنده ها

Technology &

Tools

به شما کمک می کند تا تکنولوژی مدیریت دارایی نرم افزار را مدیریت، پشتیبانی، طراحی و اجرا کنید.·        طراحی، پیاده سازی و چک کردن راه حل های اجرایی مدیریت دارایی نرم افزار

·        جلوگیری از خدمات پرهزینه فروشنده ها

Baselinesبه شما کمک می کند تا نرم افزارهای درحال استفاده را پیدا کرده و آن ها را با توجه به نیازتان مقایسه کنید.·        شناسایی عدم انطباق و حل آن

·        حذف Shelf Ware

·        کاهش تعداد و شدت حسابرسی نرم افزاری

·        یکی کردن توافق نامه های تولیدکنندگان نرم افزاری و نگهداری های مربوطه

·        بازیابی نرم افزار های غیر قابل استفاده و استفاده از آن ها در مکان های مورد نیاز

Software

Lifecycle

Services

مدیریت دارایی نرم افزار خارجی را برای کمک به حل مشکلات لایسنس نرم افزارهای خود تهیه می کند.

·        حذف Shelf Ware

·        کاهش تعداد و شدت حسابرسی نرم افزاری

·        بازیابی نرم افزار های غیر قابل استفاده و استفاده از آن ها در مکان های مورد نیاز

·        شناسایی عدم انطباق و حل آن

·        یکی کردن توافق نامه های تولیدکنندگان نرم افزاری و نگهداری های مربوطه

·        اختصاص مدیریت منابع نرم افزاری به یک متخصص و تمرکز منابع داخلی بر روی مهارت های اصلی خود

 

راه حل های منطقی شما را به هدف نزدیک تر می کند.در Insight، روند تهیه، نگهداری و جایگزینی راه حل های ارائه شده ساده سازی می شود. بوسیله بهینه سازی زنجیره تامین شما، زمان و پولی که باید برای تکنولوژی شما صرف شود بر روی توسعه تجارت سازمان سرمایه گذاری خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟