بررسی سرور HP Proliant DL560 Gen8


Rate this post

بررسی سرور پرولیانت DL560 نسل هشتم شرکت اچپی

سرور پرولیانت DL560 نسل هشت ، اولین سرور چهار هستهای شرکت اچپی است. در این بررسیِ اختصاصی، مشاهده میکنیم که آیا پردازندهی جدیدِ Xeon E5-4600 یک منبع قدرت 4P کامل برای مراکز داده میباشد یا خیر.

در میان تمام شرکتهای ارائه دهندهی سرور، شرکت اچپی دیرتر از تمام شرکتها و بیش از هفت ماه پیش، به ارائهی سیستم Xeon E5-4600 پرداخت که دارای سرور رکمونت دل PowerEdge R820 میباشد. این امر تعجبآور است زیرا در E5-4600، مراکز دادهی مقرون به صرفهتر با پردازندهی گران قیمت Xeon E7 اینتل جایگزین شدهاند که این امر برای اجرای برنامههای مهم تجاری اهمیت دارد.همچنین سرور پرولیانت DL560 نسل هشتم، ممکن است یک سرور رک 2U باشد؛ اما بهطور کامل با R820 متفاوت است. گزینههای ذخیرهسازی آن محدودتر هستند زیرا DL560 فقط دارای پنج فضا برای دیسکهای سخت SFF در قسمت جلوی خود میباشد.در اینجا تفکر شرکت اچپی اینگونه است که بیشتر مشتریانش در حال بارگیری دادهها از فضای ذخیره‌سازی به یک مکان جداگانه هستند، پس فقط برای تامین قابلیتهای بوت محلی به سرور نیاز دارند. اما اگر اینگونه نیست و شما به فضای محلی زیادی احتیاج دارید، R820 بهترین انتخاب برای شماست زیرا در قسمت جلوی آن شانزده فضا برای درایوهای SFF قرار گرفته است.

DL560 نسل هشتم، نسبت به سرور دل R820، از طراحی داخلی بسیار سادهتری برخوردار است و فضای بیشتری را برای توسعه ارائه میدهد.

چه چیزی در زیر درب نهفته است

با برداشتن درب مشاهده میشود که اچپی با نصب چهار درگاه پردازنده روی یک مادربورد، طراحی داخلی بسیار سادهتری را انتخاب کرده است. دل نیز برای آنکه بتواند تمام فضاهای ذخیرهسازی اضافه را در R820 بگنجاند، از یک بورد سیستمیِ 2P و یک کارت 2P mezzanine استفاده کرده است که در قسمت بالا قرار دارند و از طریق یک اهرم بزرگ قابل برداشتن هستند.

اچپی استدلال میکند که طراحی که انجام داده است، در مقایسه با رابطهای پین کارت mezzanine شرکت دل، با احتمال کمتری مشکلساز خواهد بود؛ که این خود میتواند یک نقطه ضعف باشد. آزمایشگاه R820 کارت mezzanine خود را چندین بار تولید کرده است (عمدتا برای نمایش آن) و هنوز هم خوب کار میکند.قیمت سیستم مورد بررسی، یک چهارم ماژولهای E5-4640، 2.4 گیگا هرتزی میباشد. این ماژولها تقریباً در صدر این خانوادهی هشت پردازندهای قرار دارند و دارای هشت هسته به همراه یک حافظه نهان L3 بیست مگابایتی هستند و از یک 8GT/sec QPI به علاوهی فناوری فراریسمانی اینتل و فناوری توربو بوست اینتل ، پشتیبانی میکنند.خانواده E5-4600 برای پلتفرمهای دوگانه و پلتفرمهای دارای چهار سوکت، طراحی شده است؛ بنابراین شما میتوانید هزینههای خود را کاهش داده و با یک سیستم 2P شروع به کار کنید. E5-4600 Xeons در هر سوکت دارای دو پیوند QPI است و هنگامی که شما پردازندههای اضافه را میافزایید، آنها در یک معماری حلقهای به سوکتهای مجاور متصل میشوند.

iLO4 شرکت اچپی و دریای حسگرهای سه بعدی آن، اطلاعات بسیاری را در مورد وضعیت مولفههای مهم ارائه میدهند.

حافظه بزرگ و مصرف کم انرژی

یک ویژگی کلیدی، ظرفیت حافظه است زیرا یک سیستم 4P، با استفاده از حافظههای LR-DIMM چهار ردهایِ 32 گیگابایتی، از 48 سوکت DIMM که تا 1.5 ترابایت مقیاسپذیر هستند، پشتیبانی می‌کند. ممکن است اینگونه فکر کنید که ظرفیت بالای حافظه، آنها را در رقابت مستقیم با Xeon E7 قرار دادهاست. با این حال، در مواردی که نیاز به برقراری تعادل میان هزینه، کارایی، مصرف برق و ظرفیت حافظه باشد، از پردازندهی E5-4600 شرکت اینتل بهعنوان یک گزینهی بهتر استفاده میشود.مطمئناً E5-4600 به دلیل مصرف کم انرژی برق، از از Xeon E7 پیروز میشود. براساس اندازهگیری‌های ما، در حالتی که سیستمعامل سرور بیکار باشد، مصرف برق آن برابر با 140 وات است و با اجرای برنامهی Soft Sandra مشاهده میشود که با تمام 64 هسته منطقی، میزان اوج مصرف برق به 467 وات میرسد.برای سرورِ Primergy RX600 S6 فوجیتسو و پردازندهی آن یعنی پردازندهی چهاربخشی دو گیگاهرتزیِ E7-4850 Xeons، میزان مصرف برق، 427 وات در حالت بیکار اندازهگیری شدهاست. طبق اندازهگیریهای انجام شده با اجرای برنامهی تحلیلیِ SiSoft Sandra مشاهده میشود که در برابر 80 هسته منطقی، میزان اوج مصرف به بسیار بالاتر از 760 وات میرسد.

میزان مصرف برق را میتوان از راه دور نیز کنترل کرد، اگرچه برای این منظور به ارتقاء اختیاری iLO4 نیاز است.

مشخصات فنی
شاسیرک 2U
پردازندهچهار پردازندهی 2.4 گیگا هرتزیِ Xeon E5-4640
حافظه64 گیگابایت DDR3 که تا 1.5 ترابایت قابل گسترش است (با LR-DIMM ها)
فضای ذخیرهسازیدیسکهای سخت قابل جایگزینی x 600GB HP SAS 2 SFF 10K 2 (حداکثر 5)
آرایه چندگانه دیسکهای مستقلآرایه هوشمند اچپی P420i با 2 گیگابایت FBWC و ذخیره کننده برق
پشتیبانی از آرایهRAID0, 1, 10, 5, 50, 6, 60
توسعهاسلاتهای 6x PCI-e نسل 3
شبکهکارت دو پورت 10 گیگابایت اترنت، بر روی مادربورد
برقدو منبع تغذیهی هات پلاگِ 1200 وات
مدیریتiLO4 استاندارد اچپی
ضمانتسه سال ضمانت NBD در محل
  1. ProLiant DL560 Gen8
  2. HP
  3. Intel’s HyperThreading
  4. Turbo Boost

 

برای مطالعه بیشتر در مورد خرید سرور DL560 G8 کلیلک کنید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟