بررسی و مقایسه سرور های HP DL120 Gen9 و HP ML110 Gen9


Rate this post

بررسی سرور نسل نهم؛ HP Proliant ML110 و Proliant DL120

C:\Users\Nima\Desktop\server-hp-proliant-ml110-gen9-and-proliant-dl120-gen9-wovow.org-00.jpg

هر دو مدل به عنوان یک سرور جمع و جور برای مشاغل کوچک و متوسط با توانایی پشتیبان‌گیری و مقیاس‌پذیر و انعطاف‌پذیر برای نیازهای رو به رشد شرکت، به عنوان مثال ، مجازی‌سازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. آنها در فاکتورهای مختلفی ساخته می‌شوند و تنظیمات آنها متفاوت است.

محتویات ارائه شده

با توجه به اینکه HP ProLiant DL120 Gen9 یک سرور رَک است ، راهنمای نصب آن همراه با سرور در داخل جعبه است. بقیه تجهیزات در هر دو مدل هیچ تفاوتی ندارند – مجموعه ای از اسناد کاغذی و کابل برق برای اتصال به UPS نیز وجود دارد.

ویژگی‌های طراحی

HP ProLiant ML110 نسل نهم یک سرور تاور است و با ارتفاع 4.5U برای نصب مستقیم از کف سرور ساخته شده است و سرور HP ProLiant DL120 همانطور که اشاره شد یک راه حل مستقل و تک‌واحدی برای قرار گرفتن روی یک قفسه یا محفظه سرور است.

سرور Housing ProLiant DL120 نسل نهم همانطور که انتظار می‌رود از فلز خاکستری بادوام ساخته شده است ، در حالی که بدنه ML110 نسل نهم دارای روکش سیاه است.

در پنل‌های جلویی و پشتی هر دو مدل امکان دسترسی به قفس درایو ، کنترل‌ها ، نشانگرها و رابط‌های سیستم ارتباطی و همچنین درایو نوری وجود دارد.

در مدل های رَک HP ProLiant DL120 نسل نهم برچسب سرویس هم ارائه می‌شود.

برای نگاه کردن به داخل باید کاور برداشته شود. در مورد HP Proliant ML110 پیچ‌های مخصوص صفحه عقب را شل کرده و قسمت جانبی آن را برداشته و در نتیجه دسترسی به پوزه پلاستیکی در قسمت جلو را باز می‌کند.

برای دستیابی به قسمت داخلی مدل رک می‌توانید جلد آن را با کلید Torx بردارید.

قابل توجه است که در قسمت پشتی سرور تمامی مؤلفه های دستگاه را شامل می‌شود ، که برای نگهداری سیستم مدیر اجرایی مفید است.

برای بررسی ساختار داخلی این دو سرور باید از سیستم خنک‌کننده شروع کنیم – در HP ProLiant DL120 Gen9 سه خنک‌کننده با قابلیت تعویض به سیستم گرمایشی وجود دارد، اگرچه این سیستم از نصب دو عنصر خنک‌کننده دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

در مورد سیستم خنک کننده HP ProLiant ML110 Gen9 از یک خنک‌کننده منفرد استفاده می‍شود و این امکان ارائه راه‌حلهای کارآمدتر را می‌دهد.

سرور رَک مجهز به منبع تغذیه با ظرفیت 550 وات است، که سازگار با بهره‌وری پلاس نقره‌ای 80 تا 85 درصد است، در حالیکه HP proliant ML110 در طراحیش دارای توان منبع تغذیه 350 وات ساخته شده از استاندارد بهره‌وری پلاس برنزی 80 تا 82 درصد است.

منبع تغذیه مورداستفاده از تعویض به سیستم گرمایشی پشتیبانی نمی‌کند. به علاوه، این امکان وجود دارد که سرورها توانایی تامین توان بیشتر و پیشرفته‌تر را داشته باشند: 550 یا 750 وات در مورد HP ProLiant ML110 Gen9 و 800 وات در مورد HP ProLiant DL120 Gen9. همه این جهش‌ها در تنظیمات سفارشی موجود است.

جزئیات فنی

مدل‌های HP ProLiant ML110 Gen9 و ProLiant DL120 Gen9 سرورهای یک‌سوکت منفرد هستند. آنها از تراشه‌های Intel Xeon E5 2600 Series v3 پشتیبانی می‌کنند.

در تنظیمات مختلف ممکن است از گزینه‌های 4، 6، 8، 10، 12، 14، 16 و 18 هسته‌ای استفاده شود. در مورد HP ProLiant ML110 Gen9 حداکثر از پردازنده‌های 10 هسته‌ای پشتیبانی می‌کند. از تراشه‌های قدرتمندتر Xeon می‌توان برای HP ProLiant DL120 Gen9 استفاده کرد.

مدل‌های آزمایشی بر روی Six-Core Intel Xeon E5-2620 v3 ساخته شده است که از تکنولوژی پردازش 22 نانومتری با 2.4 گیگاهرتز و حافظه نهان 15 مگابایت ساخته شده است. این فناوری از Turbo Boost پشتیبانی می‌کند که در صورت لزوم می‌تواند فرکانس را تا 3.2 گیگاهرتز افزایش دهد، همچنین Hyper-Threading قادر است دو جریان داده را در هر هسته پردازش کند – تراشه شش‌هسته‌ای قادر است با دوازده جریان داده کار کند. هر دو سرور دارای 8 اسلات DIMM با چهار کانال حافظه هستند.

صرف‌نظر از نوع رم – چه LRDIMM یا RDIMM، حداکثر ظرفیت پشتیبانی شده با استفاده از ماژول‌های 32 گیگ، به 256 گیگ می‌رسد.

دیسک درایوها

در پیکربندی اصلی آن، قفس درایو HP ProLiant ML110 Gen9 برای 4 قالب ذخیره‌سازی LFF طراحی شده است. امکان نصب سبد دیگر نیز وجود دارد. در این حالت با استفاده از ذخیره‌سازی برای 6 ترابایت، حداکثر مقدار می‌تواند به 48 ترابایت برسد. اگر از فرمت ذخیره‌سازی SFF استفاده می‌کنید، قفس درایو حداکثر 16 درایو را می‌تواند نگه دارد. در این حالت، ما از ظرفیت ذخیره‌سازی 1.6 ترابایت استفاده می‌کنیم که می‌تواند به 25.6 ترابایت برسد.

HP ProLiant DL120 Gen9 به نوبه خود می‌تواند به چهار دیسک درایو سخت LFF یا هشت SFF مجهز شود. در صورت استفاده از چهار درایو هر کدام با ظرفیت 6 ترابایت، حداکثر حجم آن 24 ترابایت است. اگر انتخاب مربوط به مدیر ذخیره‌سازی فرمت SFF باشد، هشت درایو برای کل 1.6 ترابایت تا 12.8 ترابایت یک فضای رایگان تشکیل می‌دهند.

هر دو سرور از هارد دیسک‌ها و درایوهای حالت جامد با رابط SATA / SAS پشتیبانی می‌کنند. برای کنترل زیرسیستم دیسک در HP ProLiant ML110 Gen9 کنترلر با HP Dynamic Smart Array B140i یکپارچه شده است، که پهنای باند 6 گیگابیتی را برای SATA ارائه می‌دهد( پروتکل SAS پشتیبانی نمی‌شود). این در سطوح RAID 0,1,5,10 اجرا می‌شود.

در مورد HP ProLiant ML110 Gen9، زیرسیستم دیسک مسئولیت یک کنترلر RAID HP H240 با ظرفیت 12 گیگابایتی SAS را برعهده دارد. این از RAID سطوح 0، 1، ADM، 1، 10، 5، 50، 6، 60 پشتیبانی می‌کند.

فرصت هایی برای گسترش قابلیت‌ها

برای ارتقاء سیستم در HP ProLiant ML110 Gen9 5 اسلات PCIe 3.0 وجود دارد: یک x16 ، دو x4 و دو x8. این برنامه از نصب ماژول‌های تمام‌قد و نیم‌طول پشتیبانی می‌کند. در مورد سرورهای رَک اسلاتهای گسترش HP Proliant DL120 Gen9 با کارت Raiser پیاده‌سازی شده است. دو اسلات قابل دسترس PCIe-3.0 – X8 و X16. پشتیبانی از نصب کارتهای توسعه را هم انجام می‌دهد.

شبکه و قابلیت های ارتباطی

HP ProLiant ML110 Gen9 به یک کنترلر LAN Broadcom 5717 دو پورته 1 گیگابیتی با دو درگاه اترنت دوگیگابیتی مجهز شده است، در حالیکه HP ProLiant DL120 Gen9 به ماژول شبکه HP Embedded Dual Port 361i به همراه دو پورت گیگابیتی مجهز شده است.

در نسخه‌های دیگر این بررسی می‌توان از راه‌حلهای پیشرفته‌تر برای دو یا چهار پورت و همچنین پورتهای کنترلر 10 گیگابیتی استفاده کرد.

برای اتصال دستگاههای جانبی و کلیدهای رمزگذاری، HP ProLiant ML110 Gen9 دارای 5 درگاه USB 3.0 ، دو پورت USB 2.0 و شکافی برای کارت حافظه با فرمت microSD است.

Rack Server ProLiant DL120 Gen9 دارای سه پورت USB 3.0 و یک درگاه با مشخصات 2.0، و همچنین یک اسلات برای کارت حافظه MicroSD است.

دستور و کنترل

برای کنترل سرورهایی که در این مطلب به آنها اشاره شده است سیستم مدیریتی iLO Management Engine وجود دارد که از اولین اجرا، کنترل دستگاه را در کل چرخه عمر سرور فراهم می‌کند. سیستم عملکردی، سیستم عامل، نظارت و بهینه‌سازی مصرف انرژی از راه دور پیکربندی خواهد شد. توجه ویژه‌ای به برنامه‌های موبایل برای Android و IOS برای مدیریت سرور از راه دور دارد.

عملکرد پیشرفته‌تر از iLO در دسترس است ، اما برای کار با این سیستم نیاز به مجوز پرداختی دارد.

دیدگاه

هر دو سرور در اشکال مختلفی قرار دارند، اما با وجود این، آنها تقریباً ویژگی‌های یکسانی دارند. مدل استفاده از آنها ممکن است با موقعیت تولید‌کننده متفاوت باشد‌، اما بهترین مورد استفاده از آنها برای انجام وظایف در میان مشاغل کوچک و متوسط است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟