نقد و بررسی سرور HPE ProLiant DL20 Gen9


Rate this post

سرور پک‌های کوچک HPE Skylake Xeon  با ویژگی‎‌های زیاد و عملکرد خوب

جدیدترین مدل ProLiant DL20 Gen9 از شرکت تازه تاسیس Hewlett Packard Enterprise (HPE) طیف وسیعی از ویژگی‌های قابل توجه را در یک کالبد کوچک قرار داده است. قابلیت اندازه‌گیری اختلافات جزئی در حد 15 اینچ را دارد. بطور دقیق، این سرور جمع‌وجور 1U rack قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های جدید E3-1200 v5 ‘Skylake’ Xeon اینتل به علاوه حافظه سریع DDR4 و همچنین گزینه‌های زیادی برای گسترش دارد.

DL20 Gen9 با قیمت 500 پوند شروع می‌شود که به طرز شگفت‌آوری مقرون به صرفه است. اولین مدل شرکت با پردازنده بصورت دوهسته‌ای 3.3گیگاهرتز Pentium G4400است، همچنین HPE پردازنده 3.5گیگاهرتز G4500 را پیشنهاد می‌دهد، همچنین دو مدل core i3-6000 به همراه هشت مدل با پردازنده پایه E3-1200 v5 را با عملکرد خوب ارائه می‌دهد.

سیستم مورد بررسی ما دارای یک پردازنده 3.4گیگاهرتزی چهار هسته‌ای E3-1230 v5 Xeon ، حافظه 16 گیگابایتی DDR4 و کارت RAID ارتقایافته P440 PCI-E است. HPE لیستی از قیمت با 1.273 پوند ارزش افزوده برای سیستم بدون هیچگونه درایو ذکر کرده است ولی قیمت در بازار تقریبا پایینتر خواهد بود.

 

حافظه و ابزار هوشمند سرور HPE ProLiant DL20 Gen9

سیستم پایه دارای دو عدد درایو NHP LFF SATA است ولی به جای آن شما می‌توانید HP LFF SATA را سفارش دهید. در هر صورت ، آنها با کنترلر Dynamic Smart Array B140i جاسازی شده در سرور که از نوارها ، آینه ها و آرایه های RAID5 پشتیبانی می کند ، مدیریت می شوند. همچنین، یک مدل با چهار hot-swap SFF bays وجود دارد که از کنترلر B140i برای درایوهای SATA استفاده می‌کند.برای عملکرد بهتر در ذخیره‌سازی، HPE،  Smart Array H240 HBA را پیشنهاد می‌دهد که پشتیبان 12 گیگابیتی SAS را به معادله ذخیره‌سازی اضافه می‌کند.سیستم ما دارای Smart Array P440 HBA است که برای این سرور خیلی زیاد است. این مدل از یک ماژول FBWC 4گیگابایتی به علاوه RAID6 و 60 آرایه پشتیبانی می‌کند.

حامل های SmartDrive HPE مجهز به LED هایی هستند که دارای حلقه چرخنده در داخل اهرم هستند که وضعیت و فعالیت درایو را نشان می دهد. ما فقط یک درایو پیکربندی کردیم، بنابراین دکمه حامل انتشار سفید شد که نشان می‌دهد زمانیکه سرور کار می‌کند درایو را نباید حذف کرد.

توسعه و طراحی داخلی سرور HPE ProLiant DL20 Gen9

DL20 Gen9 یک فضای داخلی با طراحی زیبا و با دسترسی آسان به همه قسمت های مهم را ارائه می دهد. قسمت راست مادربرد پردازنده قرار دارد که دو عدد خنک کننده به آن سرویس می‌دهد.

چهار شکاف DIMM در کنار سوکت CPU قرار دارند و یک پوسته پلاستیکی جامد همه آنها را برای بهبود جریان هوا پوشش می دهد. سیستم ما به دو ماژول 8 گیگابایتی DDR4 UDIMM مجهز شده است و مادربرد حداکثر 64 گیگابایت را پشتیبانی می کند. سومین خنک کننده دوتایی در وسط بدنه قرار دارد که به کارتهای توسعه قفل می‌شوند. شما دو انتخاب کارت توسعه با استاندارد موردنظر دارید که یکی، یک شکاف PCI-Express x8 در هردوطرف را عرضه می‌کند و دیگری جایگزین یک شکاف با رابط انعطاف‌پذیر LOM می‌شود که اترنت 10گیگابیتی چهارپورته HPE و همگراکننده‌های اترنت 10گیگابیتی دوپورته را می‌پذیرد.

جایگزین دیگری وجود دارد که HPE یک کارت توسعه با یک شکاف 16X PCI-E برای ماژول Nvidia Quadro K2200 GPU خود ارائه می‌دهد. همچنین طرفداران مجازی‌سازی یک شکاف micro SD جاسازی شده روی مادربرد دریافت می‌کنند.

منبع تغذیه و سروصدا سرور HPE ProLiant DL20 Gen9

مدل‌های اولیه تنها یک PSU ثابت 290 واتی دارند، اما قدرت اضافی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید سرویس‌دهنده را به PSU dual hot-plug 900 واتی که از کیت فعال‌سازی HP استفاده می‌کند ارتقا دهید، همچنین این توسط مدل‌هایی با پورت  SFF  پشتیبانی می‌شود.

Xeon جدید حضور خود را در تست قدرت به ما نشان داد و این سرور تنها 39 وات را در حالت بیکاری و 120 وات را در اوج و تحت فشار شدید با نرم‌افزار SISoft Sandra ترسیم کرد. با مقایسه یک سرورProLiant DL320 Gen8 با یک E3-1240 v3 Xeon 3.4 گیگاهرتزی مقدار 54 وات و 120 وات را در حالت بیکاری و اوج برگرداند.

HP یک ویژگی خوب دیگر نیز دارد و آن پایین آوردن سطح سر و صدا است و DL20 Gen9 را برای طیف گسترده ای از جمله دفاتر کوچک مناسب می‌کند. با استفاده از برنامه عالی iOS SPLnFFT در iPad ، سطح سر و صدای پس زمینه 38 dB را در آزمایشگاه ضبط کردیم که در این حالت تمام تجهیزات خاموش بودند. با روشن شدن سرور و iPad با فاصله یک متر ، سطح سر و صدا فقط به 41dB  افزایش یافت.

استقرار و مدیریت سرور HPE ProLiant DL20 Gen9

ویژگی تأمین هوشمند HPE باعث می شود کار استقرار سیستم عامل آسان باشد. فقط کافی است در هنگام راه اندازی این گزینه را انتخاب کنید ، سپس سیستم عامل خود را انتخاب کنید ، در صورت درخواست آن را در محل نصب فایل قرار دهید و بگذارید تا بارگذاری سیستم عامل و کلیه درایورهای مورد نیاز را خود انجام دهد.

DL20 Gen9 دارای تراشه iLO4 تعبیه شده HPE می باشد ، بنابراین ویژگی های مدیریت از راه دور به هیچ وجه بهتر نمی شوند. وب پورتال iLO4  اطلاعات زیادی در مورد عملیات و مؤلفه های مهم ، هشدار خطا و دسترسی مستقیم به پشتیبانی آنلاین HP را در اختیار شما قرار می دهد.

 

سرور دارای مجوز استاندارد iLO4 است که شامل گزینه هایی برای روشن یا خاموش کردن از راه دور سرور یا راه اندازی مجدد آن می باشد. اگر می‌خواهید به کنترل از راه دور سیستم عامل و اندازه‌گیری منبع تغذیه به طور کامل دسترسی پیدا کنید احتیاج دارید که به ILO4 Essentials ارتقا دهید.

 

تنظیمات استاندارد HPE ILO4 با نمودار سه بعدی دمای بحرانی سرور

 

با نصب HPE Insight بر روی سرور ، می توانیم مستقیماً از درگاه iLO4 به صفحه اصلی مدیریت سیستمهای آن دسترسی پیدا کنیم. توجه داشته باشید که کلیه به روزرسانی های مهم سیستم عامل برای ProLiant به صورت رایگان ارائه می شوند ، اما به روزرسانی منظم سیستم عامل ROM BIOS به ضمانت معتبر یا قرارداد پشتیبانی نیاز دارد.

 

برای به دست آوردن کنترل از راه دور کامل سیستم عامل ، به بروز رسانی iLO4 Essentials احتیاج دارید.

iLO4 Insight Agent امکان دسترسی از راه دور را به صفحه اصلی کنسول مدیریت سیستم سرور فراهم می کند.

 

نتیجه گیری سرور HPE ProLiant DL20 Gen9

با وجود تناسبهای مطلوب، ProLiant DL20 Gen9 تمام اعتبار لازم را برای یک سرور در سطح ورودی دارد. این مجموعه ای از ویژگی های درجه یک را با قدرت پردازش فراوان به علاوه اجرای بی صدا را ترکیب می کند و برای ارزشش مورد سرزنش قرار نمی گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟