بهترین NVMe SSD در سال ۲۰۲۱

بهترین NVMe SSD در سال ۲۰۲۱

Rate this post

​​​​ X و پلی استیشن ۵ با NVMe SSD، قطعا زمان آن است که خودتان در مورد ارتقا فکر کنید. نمی‌خواید از کنسولا عقب بمونید مگه نه؟

بهترین NVMe SSD در حال حاضر تفاوت زیادی در کامپیوتر شخصی ایجاد می‌کند، و به یک سلاح مهم‌ی در بازی شما تبدیل خواهد شد، یعنی زمانی که توسعه دهندگان شروع به انتشار بازی‌هایی می‌کنند که از مزیت کامل این رسانه ذخیره‌سازی پر سرعت بهره‌مند می‌شوند. ​
با استفاده از همان رابط پایه کارت گرافیکی، NVMe SSD ها پهنای باند و عملکرد خام بیشتری نسبت به هر SSD مبتنی بر SATA ارائه می‌دهند.
آن‌ها همچنین بسیار کوچک‌تر از هر هارد درایوها یا SSD هستند، که همه به این معنی است که بهترین NVMe SSD ها برای هر دوی آن‌ها عالی هستند، چه آن ساخت کوچکی که همیشه میخواستید یا بازی کامپیوتری عظیم.
قیمت درایوهای NVMe نیز در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته است، شما اکنون می‌توانید یک درایو ۱ TB پرسرعت با قیمت کم‌تر از ۱۵۰ دلار بگیرید.
سوکت M2 سالهاست که بر روی برداصلی از هر نوعی قرار دارد، بنابراین احتمال این وجود دارد که یک جای خالی در بازی کامپیوتر شما وجود داشته باشد. قبل از این که NVMe SSD را بخرید، صفحه مشخصات برد اصلی را بررسی کنید. مطمئن شوید که از بوت کردن از NVMe حمایت می‌کند. برد های قدیمی‌تر این کار را نمی‌کنند، به خصوص درچندین نسل قبلی CPU (شاید یک اپگرید مورد نیاز است
اخرین برد اصلی بازی های AMD حتی پتانسیل بالاتری از NVMe SSD دارند، همانطور که برد اصلی X570 و B550 از رابط PCIe 4.0 پشتیبانی می‌کنند (به شرطی که شما Zen2 یاZen3 CPU را اجرا کنید)، و درایوهای سازگار پهنای باند خام بسیار بیشتری دارند. اینتل قرار است به زودی PCIe 4.0 خود را با راکت اینتل وارد بازی کند. ​
پروتکل NVMe با درایوهای سخت طراحی شده‌است، که در آن SATA هنوز هم باید از درایوهای سخت پشتیبانی کند، و این امر باعث می‌شود NVMe SSD ها به عنوان یک فن‌آوری ذخیره‌سازی عالی برای بازی در نظر گرفته شوند. ما موارد مورد علاقه خود را انتخاب کرده‌ایم و هر کدام ظرفیت‌های مختلفی نیز خواهند داشت. اگرچه عملکرد به طور کلی با درایوهای بزرگ‌تر پیش می‌رود چون بیشتر کانال‌های کنترل با ظرفیت‌های بالا استفاده می‌شوند. ​
​​​​​​​​اگرچه قیمت SSD کاهش‌یافته است، اما محرک‌های SATA با ظرفیت بالا می‌توانند مکان خوبی برای ذخیره کتابخانه استیم همیشه در حال رشد شما باشند. بهترین SSD برای کامپیوتر بازی شما ممکن است هنوز هم یک درایو SATA با ظرفیت بالا و مقرون‌به‌صرفه باشد. ​

⦁ یکی از سریعترین PCDS 3.0 SSDS
⦁ استقامت پردازش
⦁ قابلیت اطمینان کلاسیک سامسونگ

غلبه بر SSDS سامسونگ در فضای پرقدرت M.2 NVME کار سختی است، این اولین شرکتی بود که چنین درایو را منتشر کرد و با به روزرسانی های معمول محصول فشار را حفظ کرده است. 970 Evo Plus یکی از سریعترین درایوهای PCle 3.0 M.2 در اطراف است که تنها با چند SSDS (به عنوان مثال، Optane 905p اینتل و جدیدترین PCle 4.0 SSDS اینتل) قادر به شکست آن هستند. 970 Pro سامسونگ نیز در برخی مواقع جلوتر می آید، اما صادقانه بگویم که ارزش 50 درصد افزایش قیمت را ندارد.
مانند 970 Pro، جدیدتر 970 Evo Plus از مقاومت خوبی برخوردار است که از ماندگاری خوبی برخوردار است. مدل 1 ترابایتی برای نوشتن 600 ترابایت در طول پنج سال یا نوشتن عظیم 329 گیگابایت در روز رتبه بندی شده است. برای مدیریت این همه نوشتار، که هر چند مصرف کننده یا حتی بار مصرف کننده نیست، باید هر سه روز یکبار درایو را پر کنید و سپس آن را پاک کنید. برای مرجع، SSD من که بیشترین استفاده را کردم هنوز هم پس از چهار سال فقط 40 ترابایت نوشتن دارد.
اگر به ترتیب قیمت کمتری یا ظرفیت بیشتری می خواهید، مدل های 500 گیگابایتی و 2 ترابایتی ارزش بررسی را دارند. اما برای اکثر کاربران، درایو 1 ترابایتی تفاوت خوبی بین عملکرد و ظرفیت دارد، اگرچه درایو سامسونگ هنوز بسیار گران است.

2. Saaabrent Rocket Q 4TB

 

مستر اچ پی

درصورت نیاز به فضای جدی، بهترین NVMe SSD.
ظرفیت: 4 ترابایت | کنترل کننده: Phison PS5012-E12 | حافظه: 3D QLC NAND | رابط: M.2 PCle 3.0 x4 | seq.read: 3،400 مگابایت در ثانیه | seq.write: 3،200 مگابایت در ثانیه

⦁ عملکرد مداوم قوی
⦁ ظرفیت اضافی
⦁ 5 سال گارانتی

 

مستر اچ پی

Sabrent Rocket Q 4TB یکی از چشمگیرترین SSDS های NVME است که هم اکنون می توانید خریداری کنید. قیمت ترسناک 700 دلار ممکن است عده ای از مردم را از این کار دور کند، اما عملکرد آن به تنهایی ارزش توصیه را دارد. فضای 4 ترابایتی بیش از اندازه کافی برای خالی کردن دیسک های سخت پیر در حال چرخش است و در عوض همه بازی ها و رسانه های خود را در یک مکان قرار داده است.، حتی یک گزینه 8 ترابایتی نیز درصورتی که هرگز نخواهید به ذخیره سازی فکر کنید (یا حداقل برای چند سال) در دسترس است.
Rocket Q هنگامی که معیارهای مصنوعی خود را اجرا کردیم، هیچ لرزشی نداشت. در حالی که سامسونگ 970 Evo Plus همچنان سلطان تپه است، Rocket Q می تواند به خوبی خود را حفظ کند. اگر به دنبال یک انبار ذخیره سازی هستید، گزینه صحیحی است زیرا برخی از NVME SSDS های مورد علاقه ما هیچ گزینه 4 ترابایتی ندارند.

3. Addlink S70 512GB

بهترین ارزش SSD NVME برای بازی.

ظرفیت: 512 گیگابایت | کنترل کننده: Phison PS5012-E12 | حافظه: Toshiba 3D TLC | رابط: M.2 PCie 3.0 x4 | seq.read: 3،400 مگابایت در ثانیه | seq.write: 3،000 مگابایت در ثانیه

⦁ ارزش عالی
⦁ O عملکرد برتر PCie 3.0
⦁ استقامت عالی

زیبایی SSDS این است که اکنون کنترل کننده های حافظه SSD با عملکرد بالا در دسترس هستند، هر کسی با امکانات تولید و دسترسی به حافظه فلش NAND پرسرعت بتواند یک SSD عالی بسازد. Addlink با جفت کردن کنترلر گسترده Phison با حافظه 3D TLC توشیبا و ایجاد درایو چشمگیر S70 ثابت کرده است.
همچنین در حال فروش این عملکرد SSD با قیمت بسیار پایین نیز هست. ممکن است به اندازه Samsung 970 EVO سریع نباشد، اما دور از دسترس نیست و همچنین ارزان تر است.درایو 1 ترابایتی نیز از ارزش بالایی برخوردار است، اما اگر فقط دنبال یک SSD نسبتاً کوچک 512 گیگابایتی برای یک درایو بوت سریع هستید و به عنوان خانه ای برای بیشتر بازی های خود، Addlink S70 یک خروش عالی است.

4. Corsair Force MP600 1TB

بهترین SSD PCle 4.0 در حال حاضر.

ظرفیت: 1 ترابایت | کنترل کننده: Phison PS5016-E16 | حافظه: TLC توشیبا | رابط: M.2 PCle 4.0 x4 | seq.read: 4،950مگابایت بر ثانیهseq.write|: 4،250 مگابایت بر ثانیه

⦁ سرعت PCie 4.0
⦁ گرما مجتمع
⦁ استقامت بالا

بیایید صادق باشیم، اگر به دنبال بهترین NVME SSD باشید، به دلیل سرعت بالقوه ای که رابط می‌تواند ارائه دهد به دنبال آن هستید. و اکنون که AMD عصر PCle 4.0 را با تراشه های مادربرد X570 و B550 با مشخصات بالا معرفی کرده است، این نوار افزایش یافته است.
گفته شد، در حال حاضر مادربردهای سازگار گران هستند و محدود به دو نسل گذشته پردازنده های خانواده Ryzen AMD است. این بدان معناست که اگر شما یک پردازنده فعلی اینتل را اجرا می کنید یا قصد دارید به Comet Lake ارتقا پیدا کنید، دیگر عملکرد کامل درایو PCle 4.0 را نخواهید دید. این می تواند اتلاف سرعت بالقوه ارائه شده با این درایوها باشد و Corsair MP600 نمونه ای عالی از توانایی آنها است.
درایو 1 ترابایتی در مقایسه با درایو های PCle 3.0 گران است. نسخه های مقرون به صرفه تری در این بازار وجود دارد و تعداد زیادی از پیشنهادات سریعتر نیز در حال ورود است، مانند سامسونگ 980 پرو که در حال حاضر حاکم است. اما در حال حاضر، MP600 یک SSD PCle 4.0 NVMe عالی است که هزینه ای برای بازو یا پای مجازی ندارد.

5. WD Black SN750

 

WD Black SN750

یک SSD عالی NVMe با قیمت جذاب.

ظرفیت: 1 ترابایت | کنترل کننده: Western Digital | حافظه: SanDisk / Toshiba 3D TLC | رابط: M.2 PCie 3.0 x4 | seq.read: 3،430 مگابایت در ثانیه | seq.write: 3،000 مگابایت در ثانیه

⦁ عملکرد فروزان
⦁ نرم افزار نظارت قوی
⦁ سینک حرارتی انتخابی برای بارهای زیاد

وسترن دیجیتال سالهاست که در دنیای پلاتر HDD پایدار است و ورود آن به بازار SSD صلاحیت ذاتی در تأمین فضای ذخیره سازی معقول و مناسب مصرف کننده را نشان داده است. این درایو N.2ME اگرچه بدون اشکال نیست، فاکتور شکل M.2 یک شیطان سرعت است که با استفاده از حالت Gaming سریعتر ساخته می شود، می توانید در نرم افزار SSD Dashboard یکپارچه شرکت روشن یا خاموش کنید.
البته لگد زدن به overdrive نیز به معنای بالا بردن گرما است که طبق گفته Western Digital استفاده از سینک حرارتی را ضروری می کند. مدل هیت سینک که به طور جداگانه فروخته می شود، بسیار با ارزش است، اما این شرکت ادعا می کند که “ویژگی های خنک کننده منفعل” به استفاده از “سطح بهینه عملکرد” ​​کمک می کند.
در استفاده منظم، عملاً به همان سرعتی برابر با 970 Evo Plus است. برای شدیدترین بارهای کاری، سامسونگ برنده است، اما گیمرها احتمالاً در آن دسته از کاربران قرار نمی گیرند. چندین درایو دیگر نیز با استفاده از همان کنترل کننده SM2262EN وجود دارد که اغلب به معنای عملکرد مشابه است (به عنوان مثال، Mushkin Pilot-E).

6. Crucial P1     

عملکرد، قیمت و ظرفیت جامد.

ظرفیت: 1 ترابایت | کنترل کننده: Silicon Motion SM2263 | حافظه: Micron 3D QLC | رابط: M.2 PCie 3.0 x4 | seq.read: 2،000 مگابایت در ثانیه | seq.write: 1،700 مگابایت در ثانیه

⦁ سرعت سریع R / W
⦁ برند قابل احترام
⦁ قیمت معامله

Crucial P1 عملکرد بالاتری دارد و مسلماً ارزش بهتری نسبت به اکثر SATA SSDS دارد، اما در میان رقبای NVME استفاده از حافظه QLC به این معنی است که کمی انتظار خود را پایین بیاورد. سرعت مجاز همیشه زیر بار، یا هنگامی که درایو بیشتر پر است، بالا نمی رود. هنگامی که P1 را تا حدود نیمی از ظرفیت مجاز آن پر کردیم، افت سرعت انتقال را تجربه کردیم که بیشتر شبیه SATA SSDS معمولی شما بود.
Crucial P1 هنوز هم، برای بارهای کاری در بازی، حداقل با سریعترین درایوهای SATA رقیب است و دلیل کمی وجود دارد که این مورد را بخشی از ساخت بعدی کم هزینه خود قرار ندهید، اگر دارای یک اسلات اضافی M.2 و بودجه بسیار محدود هستید. قیمت پایین Crucial P1 و فاکتور شکل جمع و جور و قابل اعتماد، تصور برای ساخت رایانه های شخصی ارزان برای بازی را دشوار می کند.
چگونه تست می کنیم؟
بستر آزمایشگاهی SSD ما شامل مادربرد Gigabyte X470 Aorus Gaming 7 WiFi (به غیر از PCle 4.0 Corsair SSD)، 7 پردازنده 2700X، 2 × 8 گیگابایت حافظه G.Skill DDR4-3200 CL14 و ویندوز 10 پرو 64 بیتی است. ما با نصب آخرین به روزرسانی ویندوز 10 مه 2019، تمام SSDS را دوباره آزمایش کردیم و دریافتیم که 10 مورد تصادفی در سیستم های Intel تحت تأثیر وصله های بهره برداری Meltdown و Spectre قرار گرفته است. خبر خوب این است که با اتصال x4 PCle اختصاصی برای درایوهای M.2 NVME، در بیشتر موارد، نتایج جدید ما با نتایج آزمایشگاه Z370 قبلی مطابقت دارد یا از آنها فراتر می رود.
مجموعه آزمایشی ما برای SSDS شامل معیارهای ترکیبی، دستکاری فایل در دنیای واقعی و آزمایشات ردیابی مختلف است که دسترسی به دیسک را در سریعترین زمان ممکن انجام می دهد. ما درایوها را با بررسی عملکرد در تمام آزمون ها ارزیابی می کنیم، گرچه تمایل داریم که بیشتر بر عملکرد دنیای واقعی قائل شویم (به عنوان مثال، آزمون های کپی فایل)، زیرا احتمالاً نشان دهنده کاری است که کاربران معمولی انجام می دهند.
PCIle 4.0 SSDS جدید بیانیه ای جسورانه برای عملکرد ارائه می دهد، اما این تنها عامل در زمان خرید SSD نیست. ما قیمت های فعلی بازار را در نظر گرفته ایم و همراه با ظرفیت درایوها، این روزها از SSDS در کلاس 1 ترابایت طرفداری می کنیم، اما درایو بوت 500 گیگابایتی NVMe می تواند برای ذخیره سازی ثانویه و بازی ها یک همراه ارزشمند برای درایو ذخیره سازی ارزان تر مبتنی بر SATA باشد.
درایوهای NVME بودجه در اواخر سال بسیار جالب تر شده اند، به ویژه با Intel 660p و Crucial P1، قیمت ها را به سطح SATA کاهش می دهد. اگر رایانه شما از حافظه ذخیره سازی NVME پشتیبانی می کند، حداقل برای درایو بوت خود، باید مورد محکمی برای ایجاد dATT SATA ایجاد کنید.

چه چیز خاصی در مورد بهترین NVMe SSD وجود دارد؟

الگوی ذخیره سازی قدیمی بر اساس ایده چرخش دیسک ساخته شده است.

هنگامی که SSDS وارد بازار مصرف کننده اصلی شد، در سال 2007، انتظارات ما برای ذخیره سازی را دوباره تنظیم کردند.

انتقال از دنیای مکانیکی هارددیسک ها به دنیای سیلیکونی SSDS باعث پیشرفت سریع عملکرد، فناوری، ظرفیت ها و قابلیت اطمینان شد. با این حال، SSDS به سرعت اتصالات مختلف SATA را اشباع کرد و گزینه های سریع تری مورد نیاز بود، اما رابط تنها بخشی از مشکل بود.
پروتکل دستور AHCI (Advanced Host Controller Interface) برای رسانه های بسیار کندتر (به عنوان مثال دیسک های مغناطیسی در حال چرخش) طراحی شده است. AHCI با SSDS مدرن ناکارآمد است، بنابراین استاندارد جدیدی ایجاد شد: NVMHCI (رابط کنترل کننده میزبان حافظه غیر فرار).

NVMHCI را با یک رابط PCle سریع ترکیب کنید و NVM.، Non-Volatile Memory Express دارید. این یک رابط کاربری بسیار بهبود یافته است که به جای چرخش دیسک در اطراف نیازهای حافظه فلش ایجاد شده است.

اما NVME در دنیای واقعی چگونه است؟ اگر در حال کپی کردن یک بازی از یک درایو به درایو دیگر یا تأیید اعتبار فایل های بازی در Steam هستید، درایوهای NVME سریعتر تفاوت ایجاد می کنند. وقتی زمان بارگذاری سطح بازی فرا رسیده است، آنها می توانند یک یا دو ثانیه را اصلاح کنند، اما تفاوت قابل توجه تر در مورد دیسک های سخت است که حتی SATA SSD کندتری نیز دارد. از یک نقطه خاص فراتر بروید و همه SSDS شروع به احساس مشابه می کنند.

به عبارت دیگر، در حالی که سرعت عجیب و غریب در من چیزی را که NVME روی میز می آورد دوست دارد، من تشخیص می دهم که در عمل، معمولاً به این اندازه قابل توجه نیست.

بهترین NVMe SSD

اگر می خواهید بیشتر وقت خود را در زمان ساخت یک رایانه شخصی به دست آورید، SATA SSDS خوب همچنان یک گزینه عالی است و قیمت ها اکنون به زیر 10 سنت در هر گیگابایت می رسند.

درایوهای NVME به طور فزاینده ای معمول می شوند و قیمت ها همچنان کاهش می یابند. در سال گذشته، من درایوهای NVME بسیار بیشتری را نسبت به درایو های SATA آزمایش کرده ام، دلیل اصلی این امر این است که درایو های SATA همه ظاهری یکسان دارند. بیشترین حد 10-550 مگابایت بر ثانیه رابط SATA را برای IO پی در پی به دست می آورند، اگرچه تصادفی IO هنوز هم می تواند در بعضی از مدل ها کمی مشکل ساز باشد. با توجه به اینکه قیمت NVME بودجه ای اکنون با درایوهای SATA مطابقت دارد، بیشتر ساختهای جدید باید به طور جدی بررسی کنند که آیا کابلهای برق و داده اضافی SATA لازم است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟