SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت آن‌ها با QSFP

SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت با QSFP

Rate this post

SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت با QSFP

SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت با QSFP

 

SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت با QSFP

SFP ، ، SFP + یا QSFP از انواع گیرنده هایی هستند که برای اتصال سوئیچ یا سایر دستگاه های شبکه به کابل مسی یا فیبر استفاده می شوند. آنها معمولاً برای افزودن درگاههای فیبر استفاده می شوند. اینکه کدام فرستنده گیرنده SFP را انتخاب کنید به نوع کابل ، برنامه ، محدوده نوری مورد نیاز برای شبکه و سرعت انتقال داده مورد نظر بستگی دارد.

SFP چیست؟

 

SFP چیست؟

SFP مخفف small form-factor pluggable ، یک گیرنده جمع و جور و قابل تعویض است که برای پشتیبانی از 100 / 1000Mbps اترنت ، کانال فیبر و SONET و سایر استانداردهای ارتباطی طراحی شده است. گیرنده های SFP تا 4.25 گیگابیت بر ثانیه سرعت دارند و معمولاً در برنامه های ارتباط از راه دور و ارتباطات داده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

پورت های SFP در طیف وسیعی از دستگاه ها یافت می شوند ، از سوئیچ های اترنت گرفته تا روترها ، همینطور در کارت های NIC و فایروال ها. مشخصات SFP بر اساس استاندارد IEEE802.3 و SFF-8472 ساخته شده است.

فرقSFP در مقایسه با SFP+ 

گیرنده های SFP و SFP + از نظر اندازه و شکل ظاهری تقریباً یکسان هستند. تفاوت اصلی در این است که SFP + یک نسخه به روز شده است که از سرعت بالاتر تا 10Gbps پشتیبانی می کند. تفاوت در نرخ داده نیز به تفاوت در فاصله انتقال مرتبط است مثلا – SFP معمولاً دارای فاصله انتقال طولانی تر است. مشخصات SFP + بر اساس SFF-8431 ساخته شده است.

از نقطه نظر سازگاری SFP در مقایسه با SFP + ، پورت های SFP + اغلب اپتیک SFP را می پذیرند. اما با سرعت کاهش یافته 1Gbps این امر صورت می پذیرد اما توجه داشته باشید که نمی توانید فرستنده گیرنده SFP + را به پورت SFP متصل کنید. زیرا SFP + از سرعت کمتر از 1Gbps پشتیبانی نمی کند.

GBIC در مقایسه با SFP 

 

GBIC در مقایسه با SFP 

قبل از وجود SFP و SFP + ، متداول ترین گیرنده های مبدل های رابط گیگابایت یا GBIC بودند. SFP که گاهی اوقات mini-GBIC نیز نامیده می شود، به دلیل اندازه کوچکتر جایگزین GBIC می شود.

پورت QSFP چیست؟

 

پورت QSFP چیست؟

QSFP مخفف quad small form-factor pluggable است که، نوع دیگری از گیرنده جمع و جور و قابل تعویض گرم است. از استانداردهای اترنت ، کانال فیبر ، InfiniBand و SONET / SDH با گزینه های مختلف سرعت داده پشتیبانی می کند. ماژول های QSFP معمولاً در چندین نوع مختلف زیر در دسترس هستند:

4x1Gbps QSFP, 4x10Gbps QSFP+, 4x28Gbps QSFP28.

QSFP + و QSFP28 جدیدترین نسخه ها هستند که از برنامه های متعدد 40Gbps و 100Gbps پشتیبانی می کنند. هر دو ماژول QSFP + و QSFP28 4 کانال انتقال و 4 کانال گیرنده را ادغام می کنند. در حالی که QSFP + از 4x10Gbps یا 1x40Gbps پشتیبانی می کند ، QSFP28 بسته به گیرنده استفاده شده می تواند 4x25Gbps ، 2x50Gbps یا 1x100Gbps را پشتیبانی کند.

مشخصات QSFP براساس SFF-8436 است.

چگونه گیرنده های SFP را انتخاب کنیم؟

 

SFP در مقایسه با SFP + و تفاوت با QSFP

علاوه بر مقایسه موارد فوق که بیان گردید ، باید کاریردهای زیر را نیز در نظر بگیرید. گیرنده های SFP بسته به اینکه برای چه مواردی استفاده خواهند شد ،

در انواع مختلف موجود هستند، به عنوان مثال، حالت تک در مقایسه با SFP چند حالته. گیرنده های SFP تک حالته با فیبر تک حالت کار می کنند، در حالی که SFP های چند حالته با فیبرهای چند حالت سازگار هستند.

علاوه بر این، گیرنده های گیرنده WDM SFP برای مالتی پلکسینگ، SFP های ساده برای برنامه های تک فیبر، گیرنده های ویدئو SFP برای انتقال فیلم با کیفیت بالا و گیرنده های PON SFP برای شبکه های دسترسی مبتنی بر فیبر وجود دارد. SFP ها در محدوده دمای عملیاتی تجاری و گسترده ، با یا بدون قابلیت تشخیص طولانی تر ، در دسترس هستند.

سازگاری SFP

مشخصات SFP در توافق نامه چند منبع SFP منتشر شده است ، که به شما امکان می دهد اجزای فروشندگان مختلف را با یکدیگر ترکیب و مطابقت دهید.

با این حال ، برخی از تولیدکنندگان تجهیزات IT دستگاه های شبکه ای را پشتیبانی می کنند که فقط از SFP های خاص فروشنده پشتیبانی می کنند.

برای اطمینان از سازگاری ، مرکز آزمایش نوری فروشندگان را مرور کنید و از فروشنده خود بخواهید سازگاری برای مورد شما را تأیید کند.

برای خرید سرورهای HP کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟