سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

Rate this post

سرور HPE DL380 Gen10 همراه با ظاهری به روز  و طراحی جدید قاب ، از پردازنده های جدید مقیاس پذیر اینتل استفاده می کند  تا حتی هسته های بیشتری را برای عملکرد، توسعه پذیری و مقیاس پذیری بیشتر ارائه دهد.

این یعنی فوقالعاده باورش هم سخته که این همه کور چیزی شبیه به 50 کور فیزیکی در یک سرور سزع معمولی 380 واویلا ، این پلتفرم بسیار همه کاره است و ما نیز شکی در این مورد نداریم  و تعداد انبوه  پیکربندی شاسی مختلف با انعطاف پذیری قابل توجه ذخیره سازی برای پشتیبانی از بارهای کاری متنوع از جمله کانتینرها، سیستم های ابری ، مجازی سازی و برنامه های کاربردی داده های بزرگ را در خود جای می دهد.

یعنی شما کشوری به وصعت ایران را در نظر بگیرید و بگید HPE ProLiant DL380 Gen10 را برای یک فروشگاه اینترنتی  در مقیاس کشوری مورد استفاده قرار بدهید و هیچ کم و کسری نخواهید داشت .

همچنین در سرور  HPE ProLiant DL380 Gen10  گزینه‌هایی برای افزایش حافظه پایدار و ظرفیت ذخیره‌سازی پایدار وجود دارد که به طور قابل‌توجهی عملکرد را برای پایگاه داده و برنامه‌های کاربردی درون حافظه مانند SAP HANA و Oracle افزایش می‌دهد.

 سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

 

سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

رایانه HPE ProLiant DL380 Gen10 دارای دو پردازنده است و بخشی از سری جدید سرورهای نسل دهم HPE است که عملکرد بهتری را همراه با ویژگی‌های امنیتی مبتنی بر سخت‌افزار برای ارائه امن‌ترین سرورهای استاندارد صنعتی جهان ارائه می‌کند. پلت فرم DL380 استاندارد مرکز داده برای برنامه های محاسباتی چند بار کاری است.

اکنون خرید کنید

کارایی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

 

کارایی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

پردازنده های Xeon E5 اینتل در این پلتفرم پشتیبانی نمی شوند. در عوض، HPE DL380 Gen10 از چیپست جدید C621 اینتل پشتیبانی می کند که از خانواده جدید پردازنده های مقیاس پذیر اینتل پشتیبانی می کند.

سری Platinum 8100، دو طعم طلایی، سری 6100 و سری 5100، سری Silver 4100 و پردازنده های سری Bronze 3100. بسته به نیاز شما به هسته، فضای ذخیره سازی یا هر دو، پردازنده های جدید 4 تا 28 هسته را ارائه می دهند.

تعداد هسته بیشتر، قدرت پردازش بیشتر و کانتینرها یا ماشین های مجازی بیشتری را برای پشتیبانی از بارهای کاری مختلف در یک شاسی فراهم می کند.

منبع تغذیه اسلات انعطاف پذیر به کاربران این امکان را می دهد که PSU ها را برای پیکربندی های سرور خاص “اندازه مناسب” داشته باشند، و با توجه به تعداد تنظیمات ممکن، این یک جنبه حیاتی برای کاهش مصرف برق است. نسل جدید PSU ها نیز ارتقا یافته اند و راندمان پشتیبانی به ترتیب 94 و 96 درصد است.

خنک‌سازی توسط بانکی متشکل از چهار فن برای استقرار یک پردازنده، شش فن برای پردازنده‌های دوتایی، و شش فن با کارایی بالا زمانی که سیستم با یک مکمل کامل از هارد دیسک‌ها در پیکربندی‌های خاص مجهز شده باشد، ارائه می‌شود.

حافظه و رم سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

 

حافظه و رم سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

برای دستیابی به عملکرد سریعتر، هر پردازنده از شش کانال حافظه با دو ماژول حافظه در هر کانال پشتیبانی می کند. 12 ماژول حافظه DDR4 توسط هر پردازنده کنترل می شود، در مجموع 24 ماژول حافظه با پیکربندی دو پردازنده.

تنها با یک CPU نصب شده، تنها نیمی از اسلات DIMM در دسترس است. سرعت حافظه تا 2666 MT/s در سرورهای HPE Gen10 پشتیبانی می‌شود، اما به خاطر داشته باشید که سرعت حافظه تابعی از مدل پردازنده، نوع حافظه و پیکربندی حافظه است. این سیستم از ماژول های بافر نشده (UDIMM)، ثبت شده (RDIMM)، کاهش بار (LRDIMM) و NVMe (NVDIMM) پشتیبانی می کند، اما مخلوط کردن ماژول های حافظه از انواع مختلف پشتیبانی نمی شود.

این سیستم حداکثر 3 ترابایت را با استفاده از ماژول های حافظه 24 x 128 گیگابایتی LRDIMM یا نصف آن با استفاده از ماژول های حافظه 64 گیگابایتی پشتیبانی می کند.

پیکربندی های استاندارد حافظه شامل 16 تا 64 گیگابایت برای پیکربندی پایه است، اما همه مدل های از پیش پیکربندی شده حداکثر 3 ترابایت را با استفاده از پیکربندی حافظه اختیاری همانطور که در بالا توضیح داده شد پشتیبانی می کنند. HPE SmartMemory توسط HPE برای ارائه بالاترین سطح کارایی و پهنای باند آزمایش و واجد شرایط است.

ذخیره سازی سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

HPE DL380 Gen10 بسیار سازگار و منعطف است و با استفاده از 12 درایو LFF نصب شده در جلو به همراه یک حامل اختیاری HD سطح میانی که از 4 درایو LFF در داخل پشتیبانی می کند و بالای پردازنده ها و ماژول های حافظه قرار می گیرد تا 190 ترابایت را پشتیبانی می کند.

تعدادی از قفس های درایو نصب شده در عقب اختیاری از هارد دیسک های SFF و LFF اضافی پشتیبانی می کنند. چندین پیکربندی شاسی بسته به نیازهای حجم کاری شما موجود است.

  • 8 شاسی محرک LFF با Universal Media Bay
    12 شاسی محرک LFF + اختیاری 4 LFF در وسط هواپیما یا 3 LFF + 2 درایو SFF نصب شده در عقب
    24 شاسی درایو SFF + 6 درایو SFF اختیاری که در عقب نصب شده اند
    8 شاسی درایو SFF با Universal Media Bay، + 2 درایو اختیاری SFF یا NVMe نصب شده در جلو
    20 شاسی درایو SFF NVMe با جمعیت جزئی جعبه 1 در جلوی سیستم

هاردهای سرور دی ال 380 جی 10

برخی از پیکربندی‌ها از یک Universal Media Bay اختیاری برای درایو نوری پشتیبانی می‌کنند. بسیاری از پیکربندی ها ممکن است به یکی از چندین قفس درایو اختیاری مختلف نیاز داشته باشند که جای یک رایزر انبساط را بگیرد و شامل گزینه هایی برای 6 SFF، 2 SFF و 3 قفس درایو LFF باشد. گزینه درایو 8 NVMe فقط در شاسی SFF موجود است.

شاسی 8 طرفه را می توان برای پشتیبانی از 16 یا 24 درایو SFF نیز ارتقا داد. یک گزینه درایو 20 NVME به یک باتری ذخیره سازی هوشمند HPE اختیاری نیاز دارد. همه شاسی‌ها دارای یک کنترلر آرایه هوشمند S100i با پشتیبانی از نرم‌افزار RAID و پورت‌های SATA برای 14 درایو هستند، که دو مورد از آن‌ها می‌توانند از دو دستگاه ذخیره‌سازی اختیاری M.2 در رایزر اولیه پشتیبانی کنند که می‌تواند برای ذخیره‌سازی اضافی یا برای راه‌اندازی سریع استفاده شود.

مدیران همچنین انتخابی از چندین کنترلر ذخیره سازی آرایه هوشمند HP دارند که به طور خاص برای پلتفرم Gen10 طراحی شده اند و طیف کاملی از گزینه های RAID را پشتیبانی می کنند.

همچنین یک اسلات کارت MicroSD یکپارچه روی برد سیستم در پشت منابع تغذیه وجود دارد. مدیران همچنین می‌توانند یک ماژول اختیاری Dual Micro-SD برای پشتیبانی از Hypervisor Failsafe نصب کنند.

گسترش شکاف های توسعه در پشت HPE DL380 Gen10

 

گسترش شکاف های توسعه در پشت HPE DL380 Gen10

حداکثر هشت اسلات توسعه PCIe 3.0 در سرور DL380 Gen10 وجود دارد. برای فعال بودن هر هشت اسلات توسعه نیاز به دو رایزر اختیاری و رایزر دوم به CPU دوم نیاز دارد. این سیستم همچنین دارای 4 x1GbE تعبیه شده و انتخاب HPE FlexibleLOM و امکان انتخاب پهنای باند شبکه از 1GbE تا 40GbE یا پارچه با کارت PCIe مناسب است. .

برای محاسبات با کارایی بالا و انیمیشن های پیچیده، این سیستم همچنین از پنج گزینه پردازشگر گرافیکی تک گسترده یا سه گستره دو پهن پشتیبانی می کند. کارت‌های توسعه اضافی می‌توانند ورودی/خروجی، پشتیبانی گرافیکی، محاسبات با کارایی بالا یا فضای ذخیره‌سازی اضافی داخلی و خارجی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

مدیریت سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

 

مدیریت سرور HPE ProLiant DL380 Gen10

مدیریت سرورهای جدید Gen10 با تراشه مدیریت جدید Lights Out 5.0 (iLO) ارتقا یافته است.

iLO 5.0 دسترسی خارج از باند را به سیستم شما ارائه می دهد و می تواند دسترسی از راه دور را از یک مرورگر استاندارد فعال کند.

iLO 5.0 قابلیت‌های جدید و داشبورد ساده‌شده با تصویر کوچکی از وضعیت سیستم را ارائه می‌کند که به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شود. البته ما در مقاله ای جداگانه به بررسی این چیپ بسیار کوچک خواهیم پرداخت. تراشه مدیریت برای عملیاتی کردن سرور  و راه‌اندازی با راه‌اندازی ساده، نظارت بر سلامت، و درپوش‌های برق و حرارت ضروری است.

استاندارد iLO گنجانده شده است، اما برای ویژگی های مدیریت قوی تر، تراشه به راحتی با خرید یک کلید مجوز ارتقا می یابد. بسته به نیازهای مدیریتی شما، مدیران می‌توانند یکی از iLO Essentials، iLO Advanced، iLO Advanced Security Edition و iLO Scale Out را انتخاب کنند. HPE OneView همچنین می تواند برای ارائه مدیریت ضروری چندین نسل از سرورهای HPE استفاده شود.

خلاصه و جمع بندی مطلب

2U، 2S HPE ProLiant DL380 Gen10 نشان دهنده ارتقاء قابل توجهی نسبت به نسل قبلی است. با خانواده پردازنده‌های جدید پردازنده‌های مقیاس‌پذیر اینتل، می‌تواند عملکرد چشمگیر 71% و افزایش 27% در تعداد هسته‌ها را ارائه دهد.

حافظه جدید HPE DDR4 SmartMemory همچنین دارای نرخ انتقال داده 2666 MT/s است که 11 درصد سریعتر از حافظه DDR4 قابل مقایسه با سرعت 2400 MT/s است. این را به افزایش قابل توجه فضای ذخیره‌سازی، به‌علاوه گزینه‌های حافظه و ذخیره‌سازی مداوم اضافه کنید و مطمئناً اغراق نیست وقتی HPE می‌گوید پرفروش‌ترین سرور جهان به تازگی بهتر شده است. پرفروش‌ترین سرور جهان اختصاص یافتن به سرور HPE ProLiant DL380 Gen10  بسیار مناسب و بجا میباشد و این یعنی عالی

 


 

 

[wpstatistics stat=lpd time=today]

 


HPE ProLiant DL380 Gen10 (G10) Server – Specifications

Processor – 2 Sockets
  • Intel® Xeon® Platinum Processors
  •  Xeon® Gold Processors
  •  Silver Processors
  •  Bronze Processors

 

Operating Systems and Virtualization Software Support
  • Windows Server 2012 R2 (Most Recent Version)
  • Windows Server 2016 (Most Recent Version)
  • VMware ESXi 6.0 U3
  • VMware ESXi 6.5 and U1 upon release
  • Red Hat Enterprise Linux (RHEL) 6.9 and 7.3
  • SUSE Linux Enterprise Server (SLES) 11 SP4 and 12 SP2
  • ClearOS
  • CentOS

Chipset

    Intel C621 Chipset
On System Management Chipset
    HPE iLO 5 ASIC

Memory

    • Type:

 

    • Registered (RDIMM), Load Reduced (LRDIMM)

DIMM Slots Available:

    • 12 DIMM slots per processor, 6 channels per processor, 2 DIMMs per channel

Maximum capacity (LRDIMM):

    • 1.5 TB: 24 x 64 GB LRDIMM @ 2600 MHz

Maximum capacity (RDIMM):

  • 768 GB: 24 x 32 GB RDIMM @ 2600 MHz

Expansion Slots

Slots #TechnologyBus WidthConnector WidthSlot Form FactorNotes
1PCIe 3.0X8X8Full-height, Half-length slotCPU 1
2PCIe 3.0X16X16Full-height, Full-length slotCPU 1
3PCIe 3.0X8X8Full-height, Half-length slotCPU 1
1PCIe 3.0X8X8Full-height, Half-length slotCPU 2
2PCIe 3.0X16X16Full-height, Full-length slotCPU 2
3PCIe 3.0X8X8Full-height, Half-length slotCPU 2

Storage Controllers

    • Software RAID

 

    • HPE Smart Array S100i SR Gen10 SW RAID

Essential RAID Controller

    • HPE Smart Array E208i-a SR Gen10 Controller
    • Smart Array E208i-p SR Gen10 Controller
    •  Array E208e-p SR Gen10 Controller

Performance RAID Controller

  • Smart Array P408i-a SR Gen10 Controller
  • HP Smart Array P408i-p SR Gen10 Controller
  • Smart Array P408e-p SR Gen10 Controller
  • PE Smart Array P816i-a SR Gen10 Controller

Internal Storage Devices

    • Optical Drive

 

    • Ships standard in Performance Models. Optional: DVD-ROM, DVD-RW

Hard Drives

  • None ship standard
Maximum Internal Storage
Hot Plug SFF SAS72.0 TB24+6 x 2.4 TB (with optional rear SFF drive cage)
Hot Plug SFF SATA52.0 TB24+2 x 2 TB (with optional SFF drive cage)
Hot Plug LFF SAS197.68 TB12+4+3 x 10 TB + 2 x 3.84 TB (with optional mid –tray and rear LFF drive cage, plus 2 SFF SSD rear)
Hot Plug LFF SATA197.68 TB12+4+3 x 10 TB + 2 x 3.84 TB (with optional mid –tray and rear LFF drive cage, plus 2 SFF SSD rear)
Hot Plug SFF SAS SSD115.2 TB24+6 x 3.84 TB (with optional rear SFF drive cage)
Hot Plug LFF SATA SSD44.16 TB12+4+3 x 1.92 TB + 2 x 3.84 TB (with optional mid –tray and rear LFF drive cage, plus 2 SFF SSD rear)
Hot Plug SFF NVMe PCIe SSD40 TB NVMe20 x2 TB NVMe
Power
  • HPE 500W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • 800W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
  • HP 1600W Flex Slot Platinum Hot Plug Low Halogen Power Supply Kit
System Fans
    Standard – fan types included

Interfaces

    • Serial:

 

    • Optional, rear

Display Port:

    • 1 (SFF 1 front, optional via Universal Media Bay, 826708-B21), 8 LFF chassis standard

FlexibleLOM Network Ports:

    • 4 x 1 Gb ports shipping standard with optional FlexibleLOM or stand up card

HPE iLO Remote Management Network Port:

    • 1 Gb Dedicated

Front iLO Service Port:

    • 1 standard (Not available on 12 LFF chassis or when SID is ordered)

Micro SD Slot:

    • 1 Micro SD

USB 3.0:

    • Up to 5 total: 1 front, 2 rear, 2 internal (secure), 2 optional USB 2.0 front via Universal Media Bay, or standard on 8LFF chassis

SID (Systems Insight Display):

  • Optional

Graphics

    • Integrated Video Standard
    HPE iLO 5 on system management memory

Chassis

    • 2U Rack
    • Chassis Types:

 

  • 8 SFF with optional Universal Media Bay, and optional SFF or NVMe options
  • 24 SFF bay with 6SFF rear drive bay options with 30 SFF drive bays total
  • 8 LFF with Universal Media Bay
  • 12 LFF plus optional 4 LFF mid-plane or 3LFF + 2 SFF drives rear with 19 LFF drive bays total
Embedded Management
  • HPE Integrated Lights-Out (HPE iLO)
  • UEFI
  • Intelligent Provisioning
  • iLO RESTful API

Security

  • UEFI Secure Boot and Secure Start support
  • Immutable Silicon Root of Trust
  • FIPS 140-2 validation (iLO 5 certification in progress)
  • Common Criteria certification (iLO 5 certification in progress)
  • Configurable for PCI DSS compliance
  • Advanced Encryption Standard (AES) and Triple Data Encryption Standard (3DES) on browser
  • Support for Commercial National Security Algorithms (CNSA)
  • Tamper-free updates – components digitally signed and verified
  • Secure Recovery – recover critical firmware to known good state on detection of compromised firmware
  • Ability to rollback firmware
  • Secure erase of NAND/User data
  • TPM (Trusted Platform Module) 1.2 option
  • TPM (Trusted Platform Module) 2.0 option
  • Bezel Locking Kit option
  • Chassis Intrusion detection option

منبع
https://www.itcreations.com/hp/hpe-proliant-dl380-gen10-server.asp?gclid=Cj0KCQiAubmPBhCyARIsAJWNpiOWPRuHlr7dCUzri-R2XpenA_Kx5t6jRn7wxIq3So2BYjekk-U9cD8aAincEALw_wcB

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟