سرور اچ پی مدل 380

Rate this post

دوباره یک سرور دیگر و نگاهی دیگر و بررسی دیگر سرور HP ProLiant DL380 Gen9

البته اگر مقالات قبلی را خوانده باشید متوجه خواهید شد که قبلا در مورد این سرور برایتان نوشتم و آن را بررسی کردم. ولی چون سری جدید جی 10 این سرور هم وارد بازار شده هست و ما مزیت های جدیدی در این سرور ها دیده ایم گفتم بد نباشد مقاله ای جدید نیز در مورد این سرور قدیمی بنویسیم.

البته زیاد هم قدیمی نیست ولی در مقایسه با جی 5  جی 6  حرف های زیادی برای گفتن دارد. ولی خب وقتی سری های جی10 و جی تین پلاس نیز وارد بازار شده هست دیگر مجبور هستیم این سرور را مدل قدیمی بنامیم.

قیمت سرور DL۳۸۰ G۹

سرور دی ال 380 چه مدل سی پی یو هایی را ساپورت می‌‎کند؟

 

سرور دی ال 380

سرور رک پرچمدار اچ پی از Gen9 بهره می برد و E5-2600 v3 Xeons جدید اینتل را به نمایش می گذارد.

البته این سری سرور های سری جی 9  هنگام وارد شدن به بازار با سری سی پی یوهای وی3 وارد بازار جهانی شد ولی رفته رفته سری سی پی یو های وی 4 نیز از طرف اینتل ری لیز شد روی این سرورهای جی 9 نیز با یک اپدیت ساده نصب و راه اندازی شد و شما میتوانید هم سری سی پی یو های وی 3 و وی 4 اینتل رو روی این سرور ها استفاده کنید.

سوال:  سرور جی 9 خود را 3 سال پیش خریدیم امرور سی پی یو 2699 وی 4 خریده  و روی سرور نصب کردیم و لی سرور بالا نمی اید مشکل چیست ؟

پاسخ: خیلی وقت ها دوستان در مظر ندارند که باید هنگام خرید سی پی یو وی 4  از شرکت مورد نظر درخواست اپدیت سرور را نیز داشته باشند  زیرا این سی پی یو ها بعد از نسل 9 سرور ها به بازار ارائه شد و باید اول شما با سری سی پی یو وی 3 دستگاه رو اپدیت کنید سپس سی پی یو وی 4 اینتل رو روی دستگاه نصب کنید

 

قیمت سرور ProLiant DL380

ProLiant DL380 به دلیل تطبیق پذیری اش با محیط های کاری در زمان خود پرفروش ترنی سرور  HP بود . ما نگاهی انحصاری به مدل Gen9 2014 می اندازیم که در معرض بازطراحی قرار گرفته است.

HP برای تعیین بهترین رویکرد، نگاهی طولانی و سخت به بازارهای Gen7 و Gen8 داشت. نتیجه نهایی یک سیستم مقیاس‌پذیرتر است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد فقط برای آنچه اکنون نیاز دارند پوشش دهند  و فضایی را برای ارتقاء بگذارند. اولین کاری که HP انجام داد این بود که خط تولید را با کنار گذاشتن مدل‌های Gen8 e’ و p’ ساده‌سازی کرد.

نمیدونم 12 سال پیش رو یادتون هست یا نه » زمانی که سری سرور های دی ال 380 پی . سری سرور 380 ای وارد بازار ایران شد ولی مدت زمان زیادی این سرور ها دوام نیاورند وجای خود روبه سری های جی 9 دادند در این مقاله در مورد حی 8 صحبت ی نخواهیم کرد ولی صحبت بسیار داریم که سعی مکنم در مقاله ی بعدی به ان بپردازم .

ممکن است انتخاب پردازنده را ساده کند، اما DL380 Gen9 همچنان از 22 مورد از خانواده E5-2600 v3 پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید به راحتی مشخصات سخت افزاری (و قیمت) را با حجم کاری خود تنظیم کنید. به طور طبیعی، حافظه سریع DDR4 در منو موجود است، اما گزینه های بهره وری انرژی و ذخیره سازی نیز بهبود یافته اند.

از نظر داخلی، DL380 Gen9 بسیار مرتب تر از Gen8 است و فضای بیشتری برای ارتقا دارد.


 

فضای ذخیره سازی کاملاً بازسازی شده

 

خرید سرور hp

بدون اینکه روی سرور کارت کنترلر هارد اضافی بگزارید این سرور ها به صورت پیش فرض از سیستم های پایه با Smart Array B140i تعبیه شده HP که از 10 هارد دیسک SATA و آرایه های RAID5 پشتیبانی می کند شروع می شود.

افزودن کارت Smart Array P440ar SAS با سرعت 12 گیگابیت بر ثانیه را وارد یک داستان دیگر می‌کند و شکل سطحی آن به این معنی است که یک اسلات PCI-Express را از دست نمی‌دهید. FBWC 2 گیگابایتی نیز اختیاری است و محتویات آن توسط یک باتری جدید لیتیوم یونی با کارایی بالا 96 واتی محافظت می شود.

البته مشکل اساسی باطری هست و خود 440 که واقعا الان من دارم حساب کتاب مکنم خرابی بسیار بالایی رو داره میده این باطری ها که واقعا نمیشه گفت چرا در سری های جی 9 اینقدر خرابی میدن.و علت رو نمیدونم چی هست ولی اصلا هر نسلی از سرور های اچ پی یک داستانی دارند تو یکی اسلات رم سریع خر اب میشه تو یکی پاور های سرور تو یکی کش کنترلر اصلا ندیدم این اچ پی یبار سرور بی نقص بده بازار ول یدر کل ما راضی هستیم.


قیمت سرور DL۳۸۰ G۹

واضح ترین تغییر در پنل جلویی است زیرا پیکربندی 8+8+8 به شما امکان می دهد بلوک هایی از 8 هارد دیسک SFF را در صورت نیاز اضافه کنید. کنترلر P440ar تا 26 درایو SFF را پشتیبانی می کند و گسترش دهنده های SAS اختیاری HP به این معنی است که اگر از هشت درایو فراتر رفتید دیگر نیازی به اضافه کردن کارت های RAID اضافی ندارید.

ممکن است تعجب کنید که دو درایو SFF دیگر کجا می روند. HP PSU ها را با 20 درصد کوچکتر کردن آنها مجدداً طراحی کرده و آنها را کنار هم در پشت قرار داده است تا فضای بالا برای دو درایو اضافی Hot Swap استفاده شود.

این شاسی همچنین از 12 درایو LFF پشتیبانی می کند و اگر کارت رایزر دوم در عقب را نمی خواهید، می توانید یک قفس اختیاری اضافه کنید و تعداد درایوها را به 15 افزایش دهید.

 

خرید سرور hp

رابط به روز شده iLO4 اکنون شامل نمای فدراسیون برای مدیریت چندین سرور است

البته یادم نره که برم ilo هم در سرور های سری جی 9 خیلی حیلی خرابی داشتیم ومتاسفانه نتونستیم اون بهره وری لازم رو که مدنظرمون هست رو ازش داشته باشیم.

 

جزییات منوی Gen9

 

منوی سرور DL 380

DL380 Gen9 از جلوی بیشتری برخوردار است زیرا درگاه رسانه جهانی اختیاری پورت‌های USB 2 و VGA را برای دسترسی به سبد خرید فراهم می‌کند. حتی با وجود این، می توانید دو درایو SFF دیگر در زیر آن اضافه کنید.

سرور DL۳۸۰ G۹

در حالی که سرورهای Gen8 فقط دارای گزینه های شبکه FlexibleLOM بودند، HP به تعبیه چهار پورت گیگابیتی روی مادربرد بازگشته است. اکثر مشتریان Gen8 کارت میزانسن 4 پورت را به هر حال می‌خریدند، بنابراین ارائه این کارت به صورت استاندارد منطقی است.

اچ پی FlexibleLOM را کنار نگذاشته است، فقط کانکتور را به طرف دیگر منتقل کرده است. می‌توانید هر زمان که بخواهید ارتقا دهید و HP کارت‌های چهار گیگابیتی و دو فیبر یا مسی 10 گیگابایتی میزانسن را ارائه می‌کند.

در حال حاضر این سرور از 768 گیگابایت حافظه DDR4 با استفاده از 32 گیگابایت DIMM پشتیبانی می کند. با 128 گیگابایت DIMM، می‌توان آن را به برنامه‌ای با ظرفیت 3 ترابایت منتقل کرد و زمان زیادی برای صرفه‌جویی در هزینه خواهید داشت، زیرا HP تا اواسط سال 2015 از این پسران بزرگ پشتیبانی نخواهد کرد.

برق سرور اچ پی مدل 380

 

سرور اچ پی مدل 380

سیستم بررسی با یک جفت Xeons 14 هسته ای 2.3 گیگاهرتز E5-2695 v3 عرضه شد که 56 هسته منطقی چشمگیر را ارائه می کند. زمانی که دل به ما دسترسی انحصاری به PowerEdge T630 خود داد، همان پردازنده‌های مرکزی را عرضه کرد و وقتی HP برای هر CPU 2235 به ما اعلام کرد – 550 کمتر از Dell، ما شگفت‌زده شدیم.

درایو راندمان HP نتیجه داده است زیرا ما سیستم بررسی را اندازه گیری کردیم که 90 وات متوسطی را در حالت بیکار و حداکثر توان 352 وات را تحت بار شدید اندازه گیری کردیم. T630 دل ممکن است یک برج باشد، اما مشخصات سخت افزاری تقریباً یکسانی داشت که 120 وات در حالت بیکار مصرف می کرد و به حداکثر 390 وات می رسید.

HP پشتیبانی سرور خود را تقویت کرده است زیرا شما فقط به به روز رسانی سیستم عامل رام بایوس معمولی با گارانتی معتبر یا قرارداد پشتیبانی دسترسی دارید. با این حال، بدون توجه به توافق نامه های پشتیبانی، دسترسی آزاد به به روز رسانی های سفت افزار مهم را فراهم می کند.

مدیریت سرور DL۳۸۰ G۹

 

خرید سرور اچ پی مدل 380

iLO4 v2.0 HP اکنون دارای یک پورت اختصاصی گیگابیت است و نمای  جلویی آن چندین سرور را از یک سیستم واحد مدیریت می کند. آنها را در گروه ها قرار دهید و می توانید وضعیت سلامت آنها را کنترل کنید، قدرت را کنترل کنید و از دربندی خودکار برق استفاده کنید.

Ilo سیستم خیلی خیلی خوبی هست برای شما دوست عزیزی که واحد دیتاسنتر دارید یا یک رک در یک دیتاسنتر اجاره کردید و می خواهید با یک پنل مدیریتی تمام 25تا 50 عدد سرور خود را در داخل یک رک مدیریت کنید و سلامتی رم ها هارد ها و تمام قطعات را چک کنید ilo این امکان را به شما میدهد اسان تر از ان چیزی که فکر ش را مکنید >

در حالی که iLO4 مدیریت درون سیستمی را ارائه می‌کند، HP’s این را با سیم‌کارت (Systems Insight Manager) و آخرین OneView خود به داخل محل گسترش می‌دهد. دومی یک نمای واحد از تمام سرورهای مدیریت شده، شبکه های ذخیره سازی و محیط های مجازی ارائه می دهد.

HP با برنامه جدید Insight Online این را به فضای ابری نیز منتقل کرده است. ما این را در iPad خود بارگذاری کردیم و پس از ورود با حساب پاسپورت خود، سیستم های ثبت شده را مشاهده کردیم، موارد پشتیبانی را زیر نظر گرفتیم و آن قراردادهای پشتیبانی بسیار مهم را بررسی کردیم.

به طور کلی سرور DL۳۸۰ G۹

جای تعجب نیست که DL380 پرفروش ترین HP است زیرا همیشه طیف قابل توجهی از ویژگی ها را ارائه می دهد. مدل جدید Gen9 مبتنی بر این موفقیت‌ها است، زیرا در کنار فضای ذخیره‌سازی ارتقا یافته و بهره‌وری انرژی بهبود یافته، طراحی جدید آن را حتی مقیاس‌پذیرتر می‌کند.

حکم

سرور اچ پی مدل 380 یکی از همه کاره ترین سرورهای رک روی این سیاره است و طراحی پرداخت در حین رشد HP آن را مقرون به صرفه تر می کند. ویژگی های جدید ذخیره سازی و مدیریت از راه دور چشمگیر هستند در حالی که مصرف انرژی کم است.

 

 

 

Chassis:  2U rack

CPU: 2 x 2.3GHz E5-2695 v3 Xeon

Memory: 64GB DDR4 2,133MHz 1.2V (max 768GB)

Storage: 2 x 300GB HP 10k SAS hot-swap hard disks (max. 26)

RAID: HP Smart Array P440ar 12Gbps SAS/2GB DDR3 FBWC/BBU

Array support: RAID0, 1, 10, 5, 50, 6, 60

Expansion: 6 x PCI-e Gen3 slots (with 2 risers)

Network: 4 x embedded Gigabit

Other: FlexibleLOM, internal USB 2 (2), SD card slot

Power: 2 x 800W Platinum hot-plug PSUs

Management: HP iLO4 Advanced with Gigabit

Warranty: 3yrs on site NBD


منبع

 

 

خرید سرور DL۳۸۰ G۹

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟