مقایسه قیمت سرورهای نو و نسل‌های پایین‌تر

مقایسه قیمت سرورهای نو و نسل‌های پایین‌تر

Rate this post

سرورهای اچ پی در ایران رقیب ندارند و اگر بخواهیم کامل تر عرض کنم فروش سرور های اچ پی ای در ایران فراگیر هست و برند دیگری توانایی رقابت با این سرور برند اچ پی را ندارد. صد درصد فروش سرور در ایران مربوط به برند سرور اچ پی ای میباشد. البته مدنظر داشته باشید که در گذشته برند اچ پی بود و ما با نام HP این شرکت را می‌شناختیم. ولی با جدا کردن این دو قیمت سرور ها و کالاهای اینترپرایز شرکت اچ پی را با نام اچ پی ای یا HPE در بازار ایران میبینیم.

چرا سرور نسل پایین تر بخریم؟

خرید سرور HP

 

زمانی قیمت فروش یک سرور ام ال 310 نسل ها 7 و 8 این شرکت برابر با 2 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان بود با دلار تا اونجایی که حافظه ی من یاری بدهد 3 هزارتومان. ولی امروز با این نرخ معادل جی ده این سرور ها که ML30 G10 هست. حداقل قیمت برای 25 میلیون تا 35 میلیون تومان میباشد. خب الان واقعا چه شرکتی می تواند قدرت خرید این چنینی داشته باشد؟

این چنین که هست برای سرور های سری های 380 یا 560 یا 580 قیمت های بسیار بالایی هست. رقم هایی تا صدها میلیون تومان را نیز در پی دارد. این رقم ها بجز برای شرکت های دولتی با سازمان های دولتی و بزرگ خصوصی برای شرکت های کوچک و تازه کار عملا امکان پذیر نیست. برای همین همکاران دوستان مهندسان به نسل سرور های پایین تر یا دست دو اچ پی اقدام می کنند. که همون کارایی و همون کانفیگ نسل پایین تر را دارا هستند. ولی خب قیمت هایی پایین تری را دارند.

البته نسل های 9 سرور های اچ پی و سری های 8 قیمت های بسیار پایین تری نسبت به نسل ده دارند به علت دست دو بودن این سرور. ولی خب یکسری معایب دیگر نیز دارند که در ادامه انها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

با وجود قیمت بسیار بالای سرورهای اچ پی نسل 10 چرا تمایل خرید به سمت سرورهای نسل های 9 و 8 بیشتر شده است؟

 

خرید سرورهای HP

بهتر است مطلب بالا را با یک مثال شروع کنیم:

توضحاتی درباره سری سی پی یو های جی 10 در مقاله های قبلی من ارائه کرده ام شما اگر بخواهید سی پی یو 16 کو مثل 6130 رو خریداری کنید باید قیمت 45 میلون تومان رو پرداخت کنید و قیمت شاسی پایه 60 میلیون تومان حداقل ولی همین سرور رو بیایید سری جی 9 خریداری بکنید شما یک سی پی یو 2699 وی 4 رو خریداری کنید قیمت 25 میلیون تومان راباید پردا خت کنید انهم با 22 کور  و شاسی پایه جی 9 که باید دست دو خریداری کنید با قیمت پایه 20میلیون تومان.

 

خرید سرور HP دست دو

این یک مقایسه ساده بود ولی در عین حال مشاهده میکنید که چقدر اختلاف قیمت دارد. ولی یک مقایسه دیگر رو میتوانیم خرید یک ماشین سانتافه 2018 نیو رو با یک عدد ماشین سانتافه 2012 مقایسه کنیم اولی رو میتونید با 1800 خریداری کنید دومی رو 1200 اینها ولی در سرور های اچ پی این اختلاف بسیار هست. اگر هم در مورد خرابی اینها میترسید بهتر هست از یک شرکت معتبر با گارانتی مناسب خریداری کنید .

یکی از مهم ترین مواردی که ممکن هست برای همه ما به عنوان یک خریدار سرور و درست کردن یک شبکه داخلی و اینجاد سازکار کسب و کار خودمان مطرح باشد این هست که چرا باید در اول کار و ب بسم الله چنین هزینه ی بالایی را برای خرید یک سرور نسل 10 اچ پی پرداخت کنیم هزینه ای تقربیتی بین 80 تا 150 میلیون تومان الیته اگر یک سرور متوسط فقط فقط بخواهیم خریداری بکنیم ؟

قیمت سرورهای نو بسیار زیاد است، اگر بخواهیم یک سرور متوسط خریداری کنیم چه؟

 

خرید سرورهای اچ پی

البته اگر شما یک شرکت معتبر یا اصلا مایه دار هستید اصلا برای خرید نسل ده و دستگاه نیو شک نکنید. پول دارید و میتونید خریداری کنید! به قول قدیمی ها هر چقدر پول بدی همونقدر اش میخوری دیگه. شما هم اگر شرایط مالی اوکی دارید شرکت میتواند اینقدر هزینه کند اصلا مشورت نکنید و سریع تر به سراغ خرید یک سرور درست حسابی جی 10 بروید. ولی اگر قدرت خرید کافی ندارید میتوانید از سرور های کارکرده یا دست دو استفاده کنید. توجه کنید که حتما روی سرور خود گارانتی بگیرید.

آیا برای کسانی که در اول راه هستند هزینه بسیار بالایی است؟

بلی. بسیار هزینه ی بالایی هست برای همین هم راهنمایی و کمک ما به شما برای ابتدای کار شروع با یک سرور ارزان قیمت میباشد. مقایسه قیمت سرور ها ی نو ونسل های پایین تر برای این مقاله تا اینجا کافی هست. ولی در قیمت های بعدی باز هم توضیحات تکمیلی تر رو بیان خواهم کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟