سرور شخصی

Rate this post

رایانش ابری بسیار رایج است، اما دلایل عملی برای میزبانی سرور خود در این روزگار وجود دارد.

آیا تا به حال به راه اندازی سرور خانگی فکر کرده اید؟

مطمئناً، این لزوما ساده ترین فرآیند در جهان نیست (بسته به نوع تجهیزاتی که استفاده می کنید)، اما راهی سرگرم کننده برای استفاده از سخت افزار قدیمی یا توسعه بیشتر مهارت های محاسباتی شما است.

و علاوه بر این، اگر سرور خود را ایجاد کنید، کارهای جالبی وجود دارد که می توانید با آن انجام دهید. اگر به فکر ساختن یک سرور شخصی از هر نوعی هستید، به خواندن ادامه دهید تا در مورد مزایا بیشتر بدانید.

همچنین بخوانید: سرور HP چیست؟

1. با ساخت یک سرور داده‌های خود را کنترل کنید!

راه اندازی یک سرور خانگی

ما می دانیم که به چه چیزی فکر می کنید – اگر فقط می توانید از سرویسی مانند Google Drive یا Dropbox استفاده کنید، چرا یک سرور خانگی داشته باشید؟

مهم ترین تفاوت بین سرورهای خانگی و خدمات ابری شخص ثالث، کنترل داده ها است.

برخلاف برخی باورها، گوگل درایو و همکاران. مالک داده هایی که در فضای ابری آپلود می کنید نباشید. با این حال، شرکت‌ها مجوزی برای بازتولید، اصلاح و ایجاد آثار مشتق شده از فایل‌های شما دارند.

ارائه دهندگان ابر همچنین می توانند داده های شما را با مدیران دامنه، اشخاص حقوقی و شرکت های وابسته به اشتراک بگذارند. یک بار دیگر، در خط مشی‌های حریم خصوصی شرکت‌ها، سلب مسئولیتی در این زمینه مشاهده خواهید کرد.

اگر سرور خود را ایجاد کنید، همچنان می‌توانید از مزایای ذخیره‌سازی فایل در حال حرکت لذت ببرید، بدون اینکه نگران حریم خصوصی و امنیت خود باشید.

خرید سرور HP

2. راه اندازی یک سرور خانگی ارزان است

راه اندازی یک سرور خانگیاین کمی ذهنی است.

اگر اینقدر تمایل داشتید، می توانید بروید و چندین هزار دلار برای تجهیزات پیشرو در بازار خرج کنید تا سرور خود را بسازید. و پس از هزینه های اولیه، هزینه های جاری برق برای همه واحدها و تجهیزات سرمایشی قابل توجه خواهد بود.

در واقعیت، هر کسی می‌تواند با استفاده از یک لپ‌تاپ قدیمی یا یک کیت ارزان قیمت مانند Raspberry Pi، یک سرور خانگی بسازد.

 

البته، مبادله هنگام استفاده از تجهیزات قدیمی یا ارزان، عملکرد است. شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت سرویس‌های ابری خود را روی سرورهایی میزبانی می‌کنند که می‌توانند هر روز میلیاردها پرس و جو را مدیریت کنند.

لپ تاپ 10 ساله شما نمی تواند به آن سطح از عملکرد نزدیک شود. اگر می خواهید فقط به چند فایل از راه دور دسترسی داشته باشید، ممکن است کافی باشد. اما اگر می خواهید وب سرور شخصی شما به عنوان یک مرکز مرکزی برای کل خانواده یا کسب و کار کوچک شما عمل کند، ممکن است متوجه شوید که هنوز باید روی سخت افزار اختصاصی سرمایه گذاری کنید.

3. یک سرور اختصاصی بازی ایجاد کنید

سرور اختصاصی بازی

آیا می‌دانستید که بسیاری از محبوب‌ترین بازی‌های Steam به شما اجازه می‌دهند بازی را روی سرور اختصاصی خود اجرا کنید؟ در حقیقت، بازی احتمالاً یکی از بهترین کارهایی است که می توانید با یک سرور در خانه انجام دهید.

استفاده از سرور اختصاصی بازی نسبت به سرورهای اجاره ای یا بازی در سرورهای دیگر کاربران مزایایی دارد:

شما می توانید تمام جنبه های گیم پلی را کنترل و سفارشی کنید.
شما کنترل به‌روزرسانی‌های بازی را دارید نه اینکه منتظر باشید تا شخص/کسب و کار دیگری آخرین نسخه را نصب کند.
افزایش ثبات و کاهش خطر برای سایر بازیکنان در صورت نیاز به راه اندازی مجدد دستگاه بازی شما در میانه بازی.

برخی از بازی های محبوبی که می توانید روی سرور خود اجرا کنید عبارتند از Minecraft، Counter-Strike: Global Offensive، Team Fortress و Call of Duty.

4. پشتیبان گیری از داده ها را در یک سرور خانگی نگه دارید!

 

سرور شخصی

غیرممکن است که اهمیت تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود را اغراق کنید. اگر سخت‌افزار رایانه‌تان از بین می‌رود یا در حادثه‌ای درگیر می‌شود، نمی‌خواهید دسترسی به داده‌های چندین ساله را از دست بدهید.

در یک دنیای ایده آل، شما باید یک نسخه پشتیبان خارج از سایت و یک نسخه پشتیبان در محل داشته باشید. پشتیبان‌گیری خارج از سایت شما معمولاً یا یک ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری است یا یک ارائه‌دهنده پشتیبان آنلاین شخص ثالث. برای پشتیبان گیری در محل، بسیاری از افراد از هارد دیسک های خارجی، درایوهای USB یا درایوهای NAS استفاده می کنند.

با این حال، می توان استدلال کرد که اجرای یک سرور شخصی بهتر از همه آن گزینه ها است. در مقایسه با مشابه ترین جایگزین – درایوهای NAS – سرورهای خانگی قابل تنظیم تر هستند و (اگر از قبل سخت افزار قدیمی دارید می توانید استفاده کنید) ارزان تر هستند.

از جنبه منفی، ساخت سرور پیچیده تر از راه اندازی درایو NAS است. اندازه سرور نقش مهمی در مصرف انرژی دارد.

5. یک سرور رسانه خانگی بسازید

سرور رسانه خانگی

یکی دیگر از دلایل ایجاد یک سرور خانگی این است که به عنوان یک مرکز مرکزی برای تمام رسانه های شما عمل کند.

ما در عصر استریم زندگی می کنیم – بیشتر مردم از طریق سرویس هایی مانند Spotify و Netflix از رسانه استفاده می کنند – اما بسیاری از مردم هنوز مجموعه های گسترده ای از موسیقی و ویدیوهای ذخیره شده محلی دارند.

اگر می خواهید بتوانید به تمام رسانه های محلی خود در هر دستگاهی در خانه خود دسترسی داشته باشید، سرور یکی از بهترین راه حل ها است. برای آسان‌تر کردن فرآیند، می‌توانید از سرویسی مانند Plex، Kodi یا Emby برای مدیریت رسانه خود و کنترل پخش استفاده کنید.

Plex و Emby حتی با چند کلیک ساده به شما اجازه می‌دهند به محتوای خود در سرور خود در زمانی که خارج از خانه هستید دسترسی داشته باشید. راه اندازی Kodi برای همان هدف ممکن است، اما دستیابی به آن بسیار پیچیده تر است.
سرور خود را بسازید

راه اندازی یک سرور خانگی سرگرم کننده، ارزان است و مزایای زیادی را ارائه می دهد.

البته، مزایای بسیار بیشتری نسبت به 0nes هایی که در این مقاله به آن ها پرداختیم وجود دارد، اما بسیاری از آنها برای موقعیت شما منحصر به فرد خواهند بود و ممکن است تا زمانی که شما راه اندازی نشده اید، آشکار نشوند. شما هرگز نمی دانید مگر اینکه آن را امتحان کنید!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟