خرید سرور

Rate this post

خرید سرور hp

نحوه خرید بهترین سخت افزار سرور برای مشاغل کوچک

قبل از خرید سرور، ارزیابی نیازهای SMB و بررسی این هفت مرحله که عواملی را که یک سازمان باید در نظر بگیرد، بررسی کنید. این هفت مرحله جامع و کامل نیستند ولی در خرید سرور hp شما رو حدودی میتواند راهنمایی کند تا قیمت سروری که میخرید با آنچه نیاز دارید همخوانی داشته باشد. سازمان ها در هر اندازه برای پشتیبانی از حجم کاری خود به سرورها متکی هستند و مشاغل کوچک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما خرید یک سرور اچ پی می تواند یک کار دلهره آور باشد، زیرا عوامل زیادی فراتر از سرور وجود دارد. در اینجا، ما این ملاحظات را بررسی می‌کنیم و 10 سرور از Asus، Dell EMC، Hewlett Packard Enterprise (HPE)، فوجیتسو، Lenovo و Scan Computers International Ltd را ارائه می کنیم.

اصول اولیه سرور SMB

اصول اولیه سرور SMB

عبارت سرور می تواند به یک کامپیوتر فیزیکی یا یک برنامه نرم افزاری اشاره کند. در اینجا، ما فقط به رایانه فیزیکی می پردازیم، که از اجزای سخت افزاری متعددی تشکیل شده است که قادر به پشتیبانی از برنامه های کاربردی تجاری و حجم کاری آنها هستند. یک سرور برای به اشتراک گذاری منابع و تطبیق جریان های کاری در سراسر یک شبکه طراحی شده است که اغلب با اینترنت در ارتباط است و از کاربران راه دور پشتیبانی می کند. این سیستم معمولاً 24/7 اجرا می‌شود و درخواست‌های چندین کاربر و برنامه‌ها را اغلب به طور همزمان پردازش می‌کند. در برخی موارد، سرور ممکن است بسته به حجم کاری، فایل‌های بزرگ یا مقادیر زیادی داده را مدیریت کند.

سخت افزار یک سرور شامل پردازنده ها، ماژول های حافظه، حافظه داخلی و آداپتورهای شبکه برای اتصال به شبکه شرکتی و گاهی اوقات یک شبکه ذخیره سازی یا مدیریت است. علاوه بر این، یک سرور معمولاً شامل اجزا یا ویژگی هایی برای اطمینان از قابلیت اطمینان و امنیت بیشتر است، مانند سیستم عامل امضا شده رمزنگاری شده یا حفاظت از کد تصحیح خطا برای خطاهای بیت در تراشه های حافظه. پیکربندی دقیق می تواند به طور قابل توجهی از یک سرور به سرور دیگر متفاوت باشد، به همین دلیل است که SMB ها هنگام انتخاب سرور با احتیاط عمل می کنند.

همچنین بخوانید: تفاوت سرورهای رک مونت، بلید و تاور

در محل یا در فضای ابری؟

در محل یا در فضای ابری؟

آیا سازمان به خرید سرور hp نیاز دارد یا باید محاسبات ابری را در نظر بگیرد؟ برای بسیاری از SMB ها، ابر می‌تواند جایگزین بهتری باشد. یک سرور ابری نیاز به یک سیستم داخلی و محیطی که از آن پشتیبانی می کند را از بین می برد. رایانش ابری همچنین وابستگی به منابع IT را کاهش می‌دهد، در حالی که محیطی انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر برای تطبیق با حجم کاری در حال تغییر فراهم می‌کند.

علاوه بر این، سرویس‌های ابری حفاظت از داده‌های داخلی را ارائه می‌کنند که به اطمینان از در دسترس ماندن و ایمن ماندن داده‌ها کمک می‌کند.

اگرچه این سرمایه گذاری با هزینه های اولیه همراه است، سرورها می توانند در دراز مدت در مقایسه با هزینه های اشتراک ابری ارزان تر باشند.

در مقابل، یک سرور داخلی چندین چالش را به همراه دارد. ابتدا سازمان باید فضایی برای قرار دادن کامپیوتر و برق برای تغذیه و خنک کردن آن داشته باشد. علاوه بر این، کارکنان باید به طور مداوم سرور را حفظ کنند، از امنیت آن اطمینان حاصل کنند، از آن در برابر بلایای طبیعی محافظت کنند و هر گونه قطعات سخت افزاری که خراب می شود را جایگزین کنند. همه این تلاش‌ها به زمان و هزینه می‌طلبد — نه فقط هزینه سرمایه، بلکه هزینه‌های مداوم نگهداری سیستم در داخل.

سرور داخلی

برای بسیاری از سازمان‌ها، میزبانی عملیات سرور بر روی یک سرور ابری ایده‌آل است، به خصوص زمانی که با جایگزین داخلی مقایسه می‌شود. اما ابر بدون جنبه تاریک نیست. یک سازمان باید هزینه های مکرر ماهانه بپردازد و هیچ دسترسی به محیط سرور و کنترل پلتفرم اصلی ندارد. ارائه‌دهنده ابر زمان ارتقای سیستم‌های زیربنایی را تعیین می‌کند و مدت زمان لازم برای بازیابی یا تعمیر آن سیستم‌ها را کنترل می‌کند. با یک سرور ابری، SMB ها نیز برای اتصال مداوم به اینترنت متکی هستند.

با یک سرور داخلی، سازمان کنترل کاملی بر محیط و خود سرور دارد که به ویژه برای نگهداری داده های حیاتی در داخل یا تسریع ارتقاء یا تعمیرات مهم است. اگرچه این سرمایه گذاری با هزینه های اولیه همراه است، سرورها می توانند در دراز مدت در مقایسه با هزینه های اشتراک ابری ارزان تر باشند. به‌علاوه، اگر سازمان برای مدیریت برنامه‌های کاربردی حیاتی تجاری، سروری را در محل مستقر کند، همچنان می‌تواند از خدمات ابری برای عملیات‌های کمتر حساس مانند میزبانی وب‌سایت SMB استفاده کند.

یک سرور داخلی می تواند طیف وسیعی از بارهای کاری را پشتیبانی کند. این شامل اجرای یک برنامه مدیریت ایمیل یا سایر برنامه های کاربردی تجاری، میزبانی سیستم مدیریت پایگاه داده یا برنامه وب، خدمت به عنوان یک رسانه یا سرور فایل، ارائه خدمات چاپ یا پشتیبانی از هر تعداد عملیات دیگر است. SMB ها همچنین می توانند از مجازی سازی برای میزبانی چندین برنامه استفاده کنند و هر کدام را روی سرور مجازی خود اجرا کنند. نکته کلیدی این است که اطمینان حاصل شود سروری که SMB انتخاب می‌کند می‌تواند بارهای کاری پیش‌بینی‌شده را بدون توجه به نحوه اجرای آن‌ها انجام دهد.

نحوه انتخاب سرور مناسب

یک سازمان می تواند یک سرور اختصاصی را به طور کامل خریداری کند، یک سیستم کامل را اجاره کند، آن را مونتاژ کند یا یک سرور بازسازی شده خریداری کند. مزایا و معایبی برای هر رویکرد وجود دارد، اما هدف یک SMB این است که مطمئن شود به سروری می رسد که بتواند بارهای کاری خود را به طور قابل اعتماد و کارآمد اداره کند.

هفت مرحله زیر بسیاری از عواملی را که یک سازمان باید قبل از انتخاب سرور در نظر بگیرد، مشخص می کند:

1. برای خرید سرور HP ابتدا بودجه سرور را محاسبه کنید.

نحوه انتخاب سرور مناسب

برآوردی برای خود سرور، از جمله ویژگی‌های اضافی و قراردادهای خدمات اختیاری دریافت کنید. جرم گیری دوربرد و تعویض قطعات را در نظر بگیرید. یک سرور ارزان‌تر ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما ممکن است به اندازه کافی قدرتمند یا قابل اعتماد برای مدیریت بارهای کاری حیاتی نباشد.
منابع IT که برای نصب، پیکربندی، نگهداری و به روز رسانی سرور نیاز است را برآورد کنید. هزینه های مربوط به عیب یابی و رسیدگی به مسائلی که ممکن است پیش بیاید را فراموش نکنید. شامل هر گونه هزینه برای آموزش پرسنل یا استخدام متخصصان خارجی.
هزینه نگهداری سرور و تامین برق و خنک کننده را بررسی کنید.
هزینه های مربوط به صدور مجوز سیستم عامل، نرم افزار امنیتی، نرم افزار مدیریت و هر نرم افزار دیگری که برای عملیاتی نگه داشتن سرور مورد نیاز است را در نظر بگیرید.
شامل هزینه‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها، سرور و محیط فیزیکی آن در برابر نقض‌های امنیتی، بلایای طبیعی یا سایر رویدادهایی است که می‌تواند منجر به از بین رفتن، خراب شدن یا به خطر افتادن داده‌ها شود.

2. الزامات بار کاری نقشی تعیین کننده در خرید سرور HP دارد!

خرید سرور hp

انواع برنامه‌ها و سرویس‌هایی را که SMB قصد اجرای آن‌ها را دارد و الزامات کارکرد هر کدام از جمله پردازنده، حافظه، ذخیره‌سازی و شبکه را فهرست کنید.
تعداد کاربران هر برنامه و نحوه استفاده آنها از برنامه را تأیید کنید.
مقدار و نوع داده‌هایی را که در سرور پردازش و ذخیره می‌شوند، از جمله اندازه فایل‌ها فهرست کنید. داده ها را در حالت استراحت و در حال حرکت در نظر بگیرید.
نحوه اجرای هر برنامه – فلزی خالی، سرور مجازی یا کانتینر – را مشخص کنید و نرم افزار هایپروایزر و کانتینر را در برنامه ریزی بگنجانید.
محاسبه حجم کار مورد نیاز برای آینده نزدیک و دور.

3. الزامات عملیاتی را شناسایی کنید.

الزامات عملیاتی در خرید سرور hp

  • همه الزامات امنیتی، حریم خصوصی و انطباق را همانطور که برای سرور اعمال می شود شناسایی کنید.
  • الزامات قابلیت اطمینان و در دسترس بودن جزئیات همانطور که برای تحویل داده ها و عملیات سرور جاری اعمال می شود.
  • مقیاس پذیری کوتاه مدت و بلندمدت را شناسایی کنید.
  • اتصال شبکه، از جمله شبکه های مدیریت و ذخیره سازی را بررسی کنید.
  • تعداد کل کاربرانی که به سرور دسترسی خواهند داشت، تعداد دفعات دسترسی به آن، مدت زمان اتصال آنها به سرور و هر الگوی کاری دیگری که می تواند بر استفاده از سرور تأثیر بگذارد را محاسبه کنید.
  • محیطی را که سرور در آن کار می‌کند، همراه با هرگونه محدودیت، مانند نگرانی‌های مربوط به برق، سرمایش یا نویز، شناسایی کنید.

4. سیستم عامل را انتخاب کنید.

نقش سیستم عامل در انتخاب سرور مناسب

سیستم عامل های سرور موجود را بررسی کنید، مانند Microsoft Windows Server 2019 Standard یا Red Hat Enterprise Linux.
تعیین کنید که کدام سیستم عامل به بهترین وجه نیازهای بار کاری سازمان را برآورده می کند. از این انتخاب، بهترین نسخه و نسخه را برای برآورده کردن آن شرایط انتخاب کنید.
سطح تخصص داخلی برای کار با یک سیستم عامل خاص را شناسایی کنید.
در نظر بگیرید که چقدر آموزش لازم است تا پرسنل فناوری اطلاعات با یک سیستم عامل خاص به سرعت عمل کنند یا اینکه آیا SMB نیاز به ارائه تخصص خارجی دارد.
ارزیابی کنید که آیا سازمان دارای تخصص توسعه داخلی و در دسترس بودن برای استفاده از یک سیستم‌عامل منبع باز است یا خیر.
ابزارهای مدیریتی را که SMB در حال حاضر استفاده می کند و اینکه آیا آنها مختص یک سیستم عامل خاص هستند را فهرست کنید.
سرورهای دیگری را که سازمان در حال حاضر نگهداری می‌کند و سیستم‌عامل‌های در حال اجرا روی هر کدام فهرست کنید.

5. فاکتور فرم سرور را انتخاب کنید.

عوامل شکل سرور – از جمله برج، تیغه و رک – را در برابر محدودیت های شناخته شده فضا، قدرت، خنک کننده و سایر ملاحظات محیطی ارزیابی کنید.
محیطی را که سرور در آن کار می کند از نظر تأثیر آن بر سایر افراد، مانند قرار دادن یک سرور پر سر و صدا در گوشه ای از دفتر، در نظر بگیرید.
عوامل دیگر سرورها یا تجهیزات فناوری اطلاعاتی که در محیط کار می کنند، مانند روتر یا منبع تغذیه اضطراری.

6. سرورهای موجود را ارزیابی کنید.

سرورهای Hp موجود در بازار

جستجو را فقط به سرورهای موجود در فرم فاکتور انتخابی سازمان و سرورهایی که برای کار با سیستم عاملی که SMB انتخاب می‌کند تأیید شده‌اند، محدود کنید.
ابعاد فیزیکی هر سرور یا واحدهای فضای رک را تعیین کنید.
توانایی هر سرور برای پشتیبانی از بارهای کاری SMB را از نظر پردازنده، حافظه، ذخیره سازی و سایر منابع، از جمله الزامات مجازی سازی، ارزیابی کنید.
بررسی توانایی هر سرور برای برآوردن نیازهای عملیاتی SMB، مانند قابلیت اطمینان و مقیاس پذیری. نوع امنیت تعبیه شده در اجزای سرور و سفت‌افزاری که به عنوان نرم‌افزار گنجانده شده است را ارزیابی کنید.
تعداد و انواع پورت های موجود، گسترش را تعیین کنید

همچنین بخوانید: نکات مهم هنگام خرید اولین سرور

انتخاب برترین سخت افزار سرور برای مشاغل کوچک

بررسی اجمالی زیر 10 سرور محبوب را بررسی می کند. این لیست بر روی سرورهای برج متمرکز است زیرا آنها اغلب برای SMB هایی که مراکز داده یا اتاق سرور برای نگهداری تجهیزات فناوری اطلاعات ندارند مناسب هستند.

1. ایسوس TS500

خرید سرور ایسوس TS500

 

Asus TS500 یک کامپیوتر با کاربرد دوگانه است که می تواند به عنوان یک ایستگاه کاری یا یک سرور کار کند. این شامل یک پردازنده Intel Xeon E5-2600، حداکثر 512 گیگابایت حافظه و چهار جایگاه 3.5 اینچی با قابلیت تعویض هات Serial Advanced Technology Attachment (SATA) درایو هارد دیسک (HDD) است که می توان آنها را به هشت جایگاه ارتقا داد. TS500 همچنین شامل شش اسلات توسعه PCIe – دو PCIe 3.0 – سه جایگاه رسانه، دو درگاه اترنت 1 گیگابیتی (GbE)، یک پورت LAN مدیریت و یک ماژول سازگار با رابط مدیریت پلتفرم هوشمند 2.0 است. این سیستم همچنین اجزای متعددی را برای افزایش دوام فراهم می کند، از جمله خازن های جامد 12k که می توانند تا 12000 ساعت دمای بالای محیط را تحمل کنند.

2. Dell EMC PowerEdge T40

خرید سرور Dell EMC PowerEdge T40

طراحی کوچکتر این سرور سطح ابتدایی برای بارهای کاری مانند فایل، چاپ، پست یا خدمات پیام رسانی مناسب است. این دستگاه دارای پردازنده چهار هسته ای Xeon E 2224G است و می تواند تا 64 گیگابایت حافظه را در خود جای دهد. T40 همچنین دارای سه جایگاه 3.5 اینچی SATA HDD و یک هارد 1 ترابایتی است. این شامل چهار اسلات توسعه PCIe – سه PCIe 3.0 و یک پورت 1 GbE – به همراه فناوری مدیریت فعال Intel 12.0 است. این سرور همچنین دارای سفت‌افزار امضاشده رمزنگاری، برنامه‌های افزودنی نگهبان نرم‌افزار اینتل، Secure Boot و Trusted Platform Module (TPM) 2.0 است.

3. Dell EMC PowerEdge T140

خرید سرور Dell EMC PowerEdge T140

این سرور یک پله بالاتر از T40 است، اگرچه هنوز یک سرور سطح ابتدایی در نظر گرفته می شود. جمع و جور است و برای اجرای بی صدا طراحی شده است. یک SMB می تواند پردازنده ای را از طیف وسیعی از محصولات Intel Celeron، Pentium، Core i3 و Xeon انتخاب کند. T140 تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند، شامل چهار جایگاه 3.5 اینچی SATA HDD و یک هارد 1 ترابایتی است. این دستگاه دارای چهار اسلات PCIe 3.0 و حداکثر چهار درگاه 1 گیگابایتی است. این سرور همچنین شامل مجموعه نرم افزار OpenManage و همچنین ویژگی های امنیتی مانند سیستم عامل امضا شده رمزنگاری شده، Secure Boot، Secure Erase و Silicon Root of Trust است. TPM با هزینه اضافی در دسترس است.

4. Fujitsu Primergy TX1310 M3

خرید سرور Fujitsu Primergy TX1310 M3

این سرور در یک شاسی جمع و جور و بدون پیچ عرضه می شود. دارای قابلیت انتشار سریع HDD است و برای کاهش سطح نویز ساخته شده است. یک SMB می تواند پردازنده سرور را از میان طیف وسیعی از محصولات Intel Celeron، Pentium و Core i3 انتخاب کند. این دستگاه تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند و شامل شش جایگاه 3.5 اینچی SATA HDD است. فوجیتسو مجموعه ای از HDD ها را برای سرور ارائه می دهد که از 500 گیگابایت تا 10 ترابایت متغیر است. TX1310 M3 همچنین دارای چهار اسلات PCIe 3.0 است و حداکثر دو درگاه 1 GbE را ارائه می دهد. همچنین با فناوری طراحی حرارتی پیشرفته Cool-safe فوجیتسو عرضه می شود.

5. خرید سرور اچ پی HPE ProLiant ML30 Gen10

خرید سرور اچ پی HPE ProLiant ML30 Gen10

این سرور برای دفاتر کوچک مانند مکان های راه دور و شعب طراحی شده است. این پردازنده از یک پردازنده واحد پشتیبانی می کند که می تواند Core i3-9100، Pentium G5420 یا یکی از چندین مدل Xeon باشد که برخی از آنها دارای شش هسته هستند. ML30 Gen10 تا 64 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می‌کند و شامل دو درگاه 1 گیگابایتی و چهار اسلات توسعه PCIe 3.0 است. یک SMB می‌تواند سرور را با چهار یا هشت جایگاه ذخیره‌سازی HDD با اتصالات داغ، با پشتیبانی از حداکثر 64 ترابایت، پیکربندی کند. این دستگاه دارای چراغ های خروجی یکپارچه HPE (iLO) و Silicon Root of Trust است.

6. HPE ProLiant ML350 Gen10

HPE ProLiant ML350 Gen10

این سرور، که یک گام قابل توجه از ML30 بالاتر است، یک ماشین دو سوکتی را ارائه می دهد که یک سازمان می تواند با طیف گسترده ای از پردازنده های مقیاس پذیر Xeon پیکربندی کند. ML350 Gen10 می تواند تا 3 ترابایت حافظه و تا 24 درایو درایو HDD را پشتیبانی کند که امکان ذخیره 192 ترابایت داده را فراهم می کند. همچنین هشت اسلات توسعه PCIe 3.0 و چهار پورت 1 GbE را ارائه می دهد. ML350 با iLO و انواع دیگری از ویژگی‌های مرتبط با امنیت، مانند قفل پیکربندی سرور، راه‌اندازی ایمن رابط توسعه‌پذیر یکپارچه (UEFI)، تأیید اعتبار FIPS 140-2 و تأییدیه معیارهای رایج دیگر ارائه می‌شود.

7. خرید سرور اچ پی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

خرید سرور اچ پی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

مانند ML30، این سرور تنظیمات اداری کوچک را هدف قرار می دهد و یک ماشین سطح ابتدایی را ارائه می دهد که فشرده ترین دستگاه تا به امروز است. رایانه را می توان با پردازنده های Xeon E-2224 یا Pentium G5420 پیکربندی کرد و دارای 32 گیگابایت حافظه است. همچنین چهار درگاه هارد دیسک SATA، یک اسلات توسعه PCIe 3.0 و چهار درگاه 1 گیگابایتی را ارائه می دهد. این سرور از HPE Systems Insight Manager پشتیبانی می‌کند و دارای چندین ویژگی امنیتی است، از جمله UEFI Secure Boot، iLO Silicon Root of Trust، اعتبار سنجی FIPS 140-2 و بازگشت سیستم عامل.

8. Lenovo ThinkSystem ST250

Lenovo ThinkSystem ST250

Lenovo ThinkSystem ST250 بارهای کاری مانند برنامه های کاربردی تجاری و خرده فروشی را هدف قرار می دهد، اما با تمرکز بر دفاتر کوچک. این سرور دارای پردازنده Pentium G5400 با حداکثر هشت هسته است. این می تواند تا 128 گیگابایت حافظه و حداکثر 8 درایو SATA 3.5 اینچی یا SAS (Serial-Attached SCSI) را پشتیبانی کند که امکان ذخیره 32 ترابایت داده را فراهم می کند. ST250 چهار اسلات توسعه PCIe 3.0 و دو پورت 1 GbE را ارائه می دهد. همچنین به‌طور یکپارچه با سیستم مدیریت XClarity لنوو ادغام می‌شود و با برنامه‌های افزودنی محافظ نرم‌افزار اینتل برای محافظت از کد برنامه و داده‌ها ارائه می‌شود.

9. Lenovo ThinkSystemST550

Lenovo ThinkSystemST550

این دستگاه بسیار قدرتمندتر از ST250 است که آن را برای ابرهای خصوصی، مجازی سازی سرور و بارهای کاری مانند زیرساخت دسکتاپ مجازی مناسب می کند. ST550 را می توان با حداکثر دو پردازنده Xeon Platinum، حداکثر 768 گیگابایت حافظه و حداکثر 16 جایگاه درایو پیکربندی کرد. این جایگاه‌ها از طراحی AnyBay Lenovo بهره می‌برند که به SMB اجازه می‌دهد نوع رابط درایو، SAS، SATA یا U.2 NVMe PCIe را انتخاب کند. این سرور همچنین دارای شش اسلات توسعه PCIe 3.0، دو پورت 1 GbE و حداکثر دو کارت گرافیک Nvidia است.

10. Scan Computers International Ltd. 3XS SER T7X1

Scan Computers International Ltd. 3XS SER T7X1

این سیستم تک پردازنده ای بر روی مادربرد Asus Z11PA-U12 ساخته شده است و از طیف وسیعی از پردازنده های Xeon با حداکثر 192 گیگابایت حافظه پشتیبانی می کند. تعداد درایوهای موجود متفاوت است و به کنترل کننده ذخیره سازی که سازمان انتخاب می کند بستگی دارد. مدل پایه شامل یک درایو 250 گیگابایتی NVMe حالت جامد است که گزینه‌هایی برای انتخاب یک SSD یا HDD متفاوت دارد. این سرور همچنین شامل چهار اسلات داخلی PCIe 3.0 و دو درگاه 1 گیگابیتی است، اما می‌توان آن را به کارت آداپتور شبکه ارتقا داد که یک یا دو درگاه 10 گیگابیتی ارائه می‌کند. سرور Scan Computers دارای یک درایو فلش USB بازیابی است که شامل ابزارهای تشخیصی است.

انتخاب سخت افزار سرور برای مشاغل کوچک

کلید انتخاب سرور برای SMB یافتن سیستمی است که به بهترین وجه نیازهای سازمان را برآورده می کند. این به معنای شناسایی دقیق نیازهای آن و سپس ارزیابی محصولات موجود و فروشندگانی است که آنها را ارائه می دهند. هر گونه میانبر برای این فرآیند احتمالاً در درازمدت هزینه بیشتری خواهد داشت، چیزی که تعداد کمی از مشاغل کوچک می توانند انجام دهند.ماهان شبکه ایرانیان فروشگاه دکتر اچ پی را برای ارائه مدل ها و کانفیگ های مختلف سرور اچ پی برای تمام همکاران و دوستان اماده کرده هست تا به راحتی کانفیگ و قطعات مورد نیاز خود را دیده و شناسایی کنند»

منبع

 

 

 

 

قیمت سرور hp

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟