خرید سرور اچ پی

Rate this post

خرید سرور اچ پی با بهترین قیمت یا اجاره سرور از دیتاسنتر بصورت مجازی؟

چرا شما سرور نمی‌خرید، بلکه آن را اجاره می‌کنید؟

منظورم این است که مطمئناً می‌توانید یک سرور بخرید، اما برای مدیریت و اجرای آن به یک تیم فناوری اطلاعات نیاز است. این یک گزینه ارزان برای یک فرد نخواهد بود. و این نکته ای هست که در هنگام خرید سرور اچ پی یا هر سرور دیگه باید مدنظرتون باشد .

خرید سرور یک هزینه ی ریالی برای شما خواهد داشت ولی بعد از ان چه ؟> ایا هزینه های نگهداری و پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری ان را هم مدنظر قرار دادید؟

در مورد اجاره سرور، می توانید این کار را در هر یک از ارائه دهندگان میزبانی مانند Go daddy یا Bigrock انجام دهید، صدها مورد از آنها وجود دارد. شما می توانید هر نوع سروری را طبق نیاز خود با هزینه های معقول دریافت کنید. شما باید هزینه‌های ماهانه/سالانه بپردازید و می‌توانید از سرور/فضای اختصاص داده شده به شما برای میزبانی سایت‌ها/برنامه‌های خود و غیره استفاده کنید. آنها سرور را نگهداری و مدیریت می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که همیشه فعال است و از پشتیبانی ۲۴ تا ۷ روزه برخوردار می‌شوید. و همچنین بسیاری از ابزارهای رایگان.

تعدادی ارائه دهنده میزبانی وب در بازار موجود است، اما وقتی صحبت می کنیم که کدام یک برای میزبانی سایت شما بهتر است؟ سپس Wisesolution در صدر لیست بهترین ارائه دهندگان میزبانی وب قرار می گیرد. ارائه دهنده شماره 1 سرورها یا هاست ارزانی را برای میزبانی سایت شما با طیف گسترده ای از مزایا و ویژگی ها ارائه می دهد.

راه حل عاقلانه

خرید سرور Hp

یک ارائه دهنده میزبانی وب پیشرو و خارج از کشور است که بهترین زیرساخت شبکه را برای انتخاب نزدیک ترین یا دوردست ترین مکان ها برای انجام سریع عملکرد عالی ارائه می دهد. شما منابع نامحدود و در سطح جهانی را با سرور ارزان دریافت می کنید. این شامل بالاترین رم، فضای ذخیره‌سازی باکلاس، پهنای باند بالا، بهترین برنامه‌های پشتیبان‌گیری، امنیت بی‌نقص و موارد دیگر با قیمت مناسب است.

پس برای چه می خواهید خود را درگیر خریدن سرور بکنید و بعد ان کلی هزینه های جانبی دیگر؟

اجاره بسته به نیاز شما می تواند ارزان تر باشد. و شرکت های مختلفی هست که این مزایا رو برای شما به ارمغان بیاورد قیمت های ارزان و رقابتی :

اگر سروری بخرید، فقط سرور را نمی خرید. شما در حال خرید فضایی برای نگهداری آن هستید، سرمایش، برق، کارکنان برای نگهداری آن، امنیت برای آن و غیره.

مسلماً، این هزینه‌ها همگی در قیمت اجاره گنجانده می‌شوند، اما از منظر تجاری، پرداخت هزینه‌های عملیاتی به صورت سالانه آسان‌تر است. همچنین به دست آوردن آن بسیار سریعتر است که به شما امکان می دهد هر کاری را که انجام می دهید انجام دهید.

در پایان، بسیاری از شرکت‌ها به ترکیبی از هر دو ختم می‌شوند، اما اگر تنها چیزی است که نیاز دارید، نباید مزایای اجاره فضای سرور را نادیده بگیرید.یعنی هم میتوانید سرور بخت افزاری برای داده های مهم خریداری بکنید و هم سرور مجازی کرایه کنید و داده های که نیاز به استقرار در سایت شما رو ندارن در سرور مجازی نصب  و ذخیره کنید.

 

یک دلیل بسیار قوی و منظقی :  به همان دلیلی که مردم حاضرند به جای ساخت نیروگاه خود از یک شرکت برق بخرند.

ممکن است ژنراتوری بخرید که به اندازه کافی قدرتمند باشد تا انرژی خانه شما مستقل شود، اما هزینه ها مزایای آن را برای اکثر مردم جبران می کند. علاوه بر سرمایه گذاری اولیه – که قابل توجه است – باید نگران یادگیری نحوه عملکرد ژنراتور، افزودن سوخت، آماده شدن برای قطعی برق، برنامه ریزی تعمیر و نگهداری، برنامه ریزی برای خرید جایگزین در پایان عمر آن، یافتن راهی برای دفع ژنراتور قدیمی باشید. … لیست ادامه دارد و ادامه دارد. برای افزایش آسیب، یک ژنراتور کوچک بسیار کمتر از یک نیروگاه متوسط ​​کارآمد است – بنابراین انرژی شما حتی بدون در نظر گرفتن هزینه های اضافی گران تر است.

هنگام خرید سرور نیز همین ایده صدق می‌کند: باید سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب، منبع تغذیه، خنک‌کننده، در نظر گرفتن سناریوهای خرابی، مقابله با به‌روزرسانی‌های دوره‌ای، جایگزینی اجزا در صورت خرابی، یافتن راه‌حل‌های ارتقا، فروش سرورها در هنگام خرابی پیدا کنید. دیگر به آنها نیازی نداشته باشید… خیلی چیزها که برایتان مهم نیست زیرا بخشی از تجارت شما نیستند.

در محیط کسب و کار امروزی، منطقی است که کاری را انجام دهید که در آن بهترین هستید و هر چیز دیگری را برون سپاری کنید. اگر در ساخت وب سایت ها مهارت دارید، منطقی است که بیشتر وقت خود را صرف این کار کنید، در حالی که برای رسیدگی به نگرانی های میزبانی واقعی به شخص دیگری پول بدهید. معمولاً شرکت‌هایی که سرورها را اجاره می‌کنند این کار را در مقیاس بسیار بزرگ انجام می‌دهند، به این معنی که آنها می‌توانند قیمتی کمتر از آنچه می‌توانید با انجام این کار خودتان به دست آورید، به شما پیشنهاد دهند.

بنابراین این یک وضعیت برد-برد است: شما هزینه کمتری برای میزبانی پرداخت می‌کنید، در حالی که زمان بیشتری برای کار روی بخشی که در آن عالی هستید دارید و در ازای آن پول بیشتری تولید می‌کنید.

 

یک مثال دیگر از خرید سرور

خرید سرور HPاین دقیقاً مقایسه سیب با سیب نیست، اما یک نمونه دنیای واقعی خوب از زیرساخت های داخلی در مقابل اجاره/میزبانی را ارائه می دهد.

ما یک شرکت  نرم افزار هستیم که نرم افزار  EMR را منتشر، توزیع و پشتیبانی می کنیم . مشتری می‌تواند نرم‌افزار کامل را خریداری کند، سرورهایی را برای اجرای آن بخرد (سرورهای برنامه و پایگاه داده جداگانه، سرور پایانه/RDS برای تین کلاینت‌ها)، نصب و راه‌اندازی آن از 15 تا 30 هزار دلار، گاهی اوقات بالاتر. پس از نصب، آنها به یک مدیر پایگاه داده و یک مدیر سرور برای اجرا کردن آن نیاز دارند، و اگر درایو خراب شود، یک نسخه پشتیبان از کار بیفتد، تا زمانی که وضعیت حل شود، از کار می‌افتند

همه ی اینها هزینه هست بلی تک تک این مشکلات هزینه هایی هست که اگر شما یک سرور بخرید باید با اون روبرو شوید و باید حوستان به همه ی اینها باشد.

این مشکل برای مراکز بزرگ، بیمارستان‌ها و غیره نیست، اما چالش بزرگی برای شرکت های کوچک  است.

گزینه دیگر خرید سرور مجازی است. مشتری یک اشتراک ماهانه یا سالانه می پردازد و سرورها در دیتاسنتر ما   میباشد . ما تعمیر و نگهداری سرور، سخت‌افزار، ارتقاء و وصله‌های سیستم‌عامل را انجام می‌دهیم و بیشتر وظایف نگهداری پایگاه داده خودکار هستند. این یعنی صرفجویی در هزینه وقت  زمان و نیروی انسانی و بیشترین سود برای مشتری

اما یک چالش اساسی اگر سرور ی که میخرید  به دنبای مجازی هم وصل باشید تنها چالش  واقعی که مشتری با آن مواجه است، اتصال به اینترنت با پهنای باند کافی برای پشتیبانی از اجرای نرم افزار است – ADSL یا کابل معمولاً کافی نیستند.

خرید سرور اچ پی انقدر ها هم که فکر میکنید معقولانه نیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟