ریل کیت سرورHP

Rate this post
خرید ریل کیت سرور HP

تا به حال برای خرید سرور اچ پی رکمونت با یکی از فروشندگان تماس گرفته‌اید؟ اگر این کار را انجام داده باشید حتما اسم ریل کیت سرور HP به گوشتان خورده است. اگر به فضای رک دقت کرده باشید، می‌بینید که تعدادی سرور داخل این محفظه قرار دارد اما این سرورها چگونه در رک جایگذاری می‌شوند؟ اینجاست که ریل کیت سرور به کمک شما می‌آید! ریل کیت همان قطعه‌ای است که سرور برای اتصال به رک نیاز دارد. ریل کیت سرور انواع مختلفی دارد و هنگام خرید ریل کیت باید به مدل سرور خود دقت کنید تا مشکلی پیش نیاید.

ریل کیت اورجینال سرور HP

در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را در مورد ریل کیت سرور HP برای شما بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.کیت های ریلی یا همان ریل کیت ها برای نصب سرورها و سایر تجهیزات ضروری IT در یک رک سرور ( 19 اینچی یا 24 اینچی با هر رکی که شما خریداری کردید) استفاده می‌شود. البته می‌توانید ریل‌هایی را برای قفسه‌های 2 پایه هم بخرید که هم امکان نصب در مرکز و هم نصب همسطح را فراهم می‌کنند.

ولی توصیه ما برای شما حتما حتما خرید رک های استاندارد سرور با ریل کیت ها مناسب سرور های HP است.   ماهان شبکه ایرانیان هر نوع ریل کیت Rack Rail Mounting را برای سرورها، آرایه های ذخیره سازی، کنسول های KMM/KVM، روترها، سوئیچ های نصب شده در رک های استاندارد 19 اینچی – Dell، HP، IBM، Cisco، Synology، Pure، Nimble Storage ارائه می دهد. البته تا اونجایی که موجود بازار باشد شرکت ماهان شبکه تامین کرده و برای مشتریان خود ارسال مکند .

برای تجهیزات سبک تر، اغلب می توانید آن را مستقیماً به قفسه رک  وصل کنید. و نیازی به خریدن ریل ندارید. البته برای سرورهای اداری و شرکتی کوچک میتوانید از سینی هم استفاده بکنید. یا با این حال، برای نصب تجهیزات بزرگ‌تر و سنگین‌تر، مانند سرورها یا آرایه‌های دیسک سخت، به سخت‌افزار نصب رک، معروف به « کیت‌های ریلی یا ریل کیت » نیاز دارید.

نکات مهم در خرید ریل کیت

برای خرید ریل کیت سرور  مناسب برای سیستم خود، باید مدل سروری که در رک خود نصب می کنید و نوع رک را بدانید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید سرور Dell R730 را در یک رک دو پستی نصب کنید، به یک کیت ریل دو پستی Dell برای R730 نیاز دارید. ریل کیت سرورقفسه‌های دو پایه زمانی استفاده می‌شوند که فضا محدود باشد یا وسایل نصب شده وزن سبکی داشته باشند. رک های دو پستی بیشترین کاربرد را در صنعت مخابرات دارند. قفسه های چهار پایه قوی، زیبا و دارای پیشرفته ترین گزینه های خنک کننده هستند. رک های چهار پستی برای زمانی که چندین سرور برای نصب دارید ایده آل هستند.

اگر فضای کافی دارید، ما همیشه قفسه های چهار پستی را برای محیط های سازمانی توصیه می کنیم. البته در پست های دیگر در مورد رک های سرور اچ پی نیز صحبت خواهیم کرد ولی چون رک های اچ پی مصارف خاصی دارند در پست های دیگر در مورد این رک سرور اچ پی صبحت خواهیم کرد.

انواع رک سرور

سه نوع رک سرور وجود دارد. قفسه‌های دو پایه (گاهی اوقات به عنوان قفسه‌های رله نیز شناخته می‌شوند)، و قفسه‌های چهار پایه، که معمولاً به عنوان قفسه‌های قفسه‌ای شناخته می‌شوند که در دو طعم، چهار پایه گرد و چهار پایه مربعی وجود دارند.

اگر یک قفسه دو پایه دارید، فقط می توانید از ریل‌کیت دو پایه استفاده کنید. تمامی ریل کیت‌های دو پایه رزوه ای هستند. اگر یک قفسه سوراخ گرد چهار پایه دارید، به یک ریل‌کیت  چهار پایه “معمولی” نیاز دارید که برای سیستم شما طراحی شده باشد. دل ریل‌کیت  چهارپایه با سوراخ گرد را کیت ریلی Versa می نامد.

این امر از این واقعیت جلوگیری می کند که ریل‌کیت  چهار پایه با سوراخ گرد، در همه قفسه های چهار پایه (هر دو نوع سوراخ گرد و مربع) کار می کنند. اگر یک قفسه چهار پایه مربعی دارید، می توانید از هر نوع ریل کیتی چهار پایه استفاده کنید (زیرا ریل کیت  سوراخ رزوه ای را می توان با استفاده از مهره های قفس نصب کرد).

Dell کیت های راه آهن چهار پسته مربعی را، ریل کیت سریع یا آماده می نامد. این امر نشان دهنده این واقعیت است که ریل کیت چهار پایه مربعی با اتصال در محل خود سریعتر نصب می شوند و نیازی به پیچ های نصب ندارند.

ریل سرور hpریل سرور HP چیست؟

ریل‌های سرور یک جزء حیاتی از رک سرور هستند. ریل ها سرورها را در جای خود نگه می دارند. بسته به نوع ریل هایی که دارید، به شما این امکان را می دهند که به سیستم خود سرویس دهید و یک ساختار کارآمد و در دسترس را حفظ کنید.

اگر شما در یک دیتاسنتر بزرگ کار مکنید حتما وحتما مزیت های داشتن ریل های استاندارد را خواهید فهمید متوجه خواهید شد که یک رک که ممکن هست 42 یونیت باشد با قابلیت جابگزاری 42 سرور تک یونیت رو داشته باشید .

وقتی شما در یک رک 42 سرور میچینید برای دسترسی به این سرور ها باید بتوانید هر سرور رو بدون اینکه از جای خود جدا کنید بیرون بکشید کار فنی و سخت افزاری ر ا روی ان انجام بدهید و سپس خیلی راحت سرور رو در جای خود قرار بدهید . و این نیازمند داشتن یک ریل کیت اورجینال و  اصل خود سرور است. که سرور در درون ریل به راحتی عقب جلو رفته و حرکت راحتی داشته باشد. ریل کیت اورجینالدر مورد ریل کیت های اورجینال سرور های اچ پی صبحت زیادی نمیتوان داشت فقط همین بس که دارای کیفیت بسیار بالایی میباشد و بجز خود کمپانی شرکت دیگه ای نتونسته نمونه oem  اون رو بزنه ولی خب همین دردسر ها رو بیشتر هم میکند که اگر برای سرور ریل کیت اورج نداشته باشید کمی برای نصب این سرور به مشکلات اساسی میخورید .

ریل کیت اورجینالریل کیت با مصارف عمومی

برای برخی از سیستم ها، ریل کیت های  ترکیبی به نام کیت های “Rapid/Versa” یا “Ready-Rail” می سازد. که می توانند در هر نوع قفسه 4 پستی نصب شوند. بازوهای مدیریت کابل به کابل‌های پشت سرور اجازه می‌دهند که مرتب شوند، در حالی که لغزش سرور را تسهیل می‌کنند. آنها اغلب در کیت های ریل کشویی قرار دارند. اما ما در برخی موارد به طور جداگانه نیز به فروش می‌رسانیم. در مورد کیبل منیجمنت یا بازوهای مدیریت کابل ها نیز جداگانه صبحت خواهیم کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟