تفاوت سرورهای رک مونت، بلید و تاور

انواع سرور اچ پی

Rate this post

اگر با انواع سرور آشنایی ندارید و می‌خواهید اطلاعات کاملی به‌دست آورید؛ این مقاله را مطالعه کنید.

سرورهای رک مونت، تاور و سرورهای بلید اچ پی چه تفاوت‌هایی با هم دارند ؟

سرورها بلوک های سازنده فناوری اطلاعات شما هستند. بلی اجر به اجر دیوار های واحد فناوری اطلاعات شما توسط همین سرور یا سوییچ ها یا سایر دستگاهای فیزیکی ساخته می شود. پس یهتر هست قبل از هرکاری در مورد این دستگاهای فیزیکی بیشتر بیشتر اطلاعات کسب کنید.

نوع سروری که برای کسب‌وکار خود انتخاب می‌کنید برای اجرای مولد و بهینه‌سازی فناوری شما برای مدل کسب‌وکار فعلی‌تان و همچنین هر گونه رشدی که سازمان خود را شاهد آن هستید، ضروری است.

به طور کلی، سه نوع سرور اصلی وجود دارد: Blade، Tower و Rack.

هر سرور بسته به نیازهای کسب و کار و فناوری اطلاعات شما دارای مزایا و کاستی های فردی است.

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که هر نوع سرور چه چیزی می تواند به شما ارائه دهد. و کدام یک از این سه مورد برای کسب و کار شما مناسب است. در دکتر اچ پی ما دوست داریم به مشتریان خود در تصمیم گیری آگاهانه در مورد چگونگی ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات بر اساس نیازهای تجاری خاص خود کمک کنیم.

همچنین بخوانید: نکات مهم هنگام خرید سرور

سرورهای رک مونت یکی از انواع سرور HP

سرورهای رک مونت یکی از انواع سرور HP

هنگامی که مرکز داده کلیشه ای خود را تصور می کنید، احتمالاً ردیف هایی از سرورهای رک که به طور مرتب در کابینت های رک قرار گرفته اند به ذهن خطور می کند! سرورهای Rack برای بسیاری از مشاغل و سرورهای سرور بسیار محبوب هستند و دلیل خوبی هم دارند.

سرورهای Rack به راحتی در رک های بزرگ قفس مانند که به عنوان rack cabinets شناخته می شوند، قرار می گیرند. در یک کابینت رک، می‌توانید تمام دستگاه‌های مورد نیاز را برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری قدرتمند و همچنین سوئیچ‌های متعدد برای رشد سیستم IT خود ترکیب کنید.

البته هزینه های جداگانه ای هم برای خرید رک و سایر مخلفات نیز باید شما پرداخت کنید.

سرورهای Rack به دلیل مزایای مختلفی که ارائه می دهند مانند قابلیت گسترش، کارایی و راحتی، راه حل ایده آلی برای بسیاری از شرکت ها هستند. سرورهای Rack برای توسعه و رشد ایده آل هستند. زیرا سرورها را می توان به راحتی در کابینت نصب، حذف یا ارتقا داد. از فضای داخل کابینت رک می توان برای قرار دادن کل سیستم IT شما، از جمله سرورها، سوئیچ ها و روترها استفاده کرد و به همه دستگاه ها اجازه می دهد با هم نگهداری و خنک شوند.

این امر سرورهای رک را به انتخابی عالی برای مشاغلی با فضای محدود تبدیل می کند، اما همچنان به یک راه حل قدرتمند فناوری اطلاعات نیاز دارند.

سرور برج یا کیس سرورها یا سرورهای تاور شکل

سرورهای تاور

در مقایسه، سرورهای برج شبیه برج‌های کامپیوتری هستند که معمولاً در زندگی اداری و خانگی از آنها استفاده می‌کنیم. آنها بسیار کوچکتر هستند و در یک دفتر کوچکتر یا امکانات IT مناسب هستند.

این باعث می شود سرورهای برج برای سازمان های کوچکتر مناسب تر باشند. به طور کلی، سرورهای برج دارای تراکم اجزای کمتری هستند و بنابراین نیاز به خنک کننده کمتری دارند. در نتیجه هزینه های جاری کمتری برای کسب و کار شما به همراه دارد. سرورهای برج برای استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچکتر که فضا و منابع محدودی برای ایجاد یک سیستم فناوری اطلاعات دارند، ایده آل هستند.

سرورهای تاور نسبت به سرورهای رک یا تیغه ای به فضای و خنک کننده کمتری نیاز دارند و از نظر نویز نیز اختلال کمتری ایجاد می کنند. این بدان معنی است که سرورهای برج اغلب می توانند در یک محیط اداری بدون نیاز به فضای جداگانه ای که اغلب در دسترس نیست قرار بگیرند. سرورهای برج برای بسیاری از سازمان های کوچکتر ارزش در نظر گرفتن دارند. به خصوص اگر فضا یک عامل محدود کننده باشد. آنها به طور کلی گزینه ارزان تری هم برای خرید و هم برای اجرا هستند.

سرورهای Blade یکی دیگر از انواع سرور

سرورهای Blade

سرورهای Blade به روشی متفاوت با سرورهای برج و رک عمل می کنند. زیرا در یک دستگاه بزرگتر، به نام محفظه تیغه، قرار می گیرند. این سرورها در یک محفظه blade قرار می گیرند. که همه سرورهای ورودی را به هم متصل می کند. این بدان معناست که سرورهای تیغه ای برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر نیازی به کابل کشی ندارند. به علاوه این امکان را فراهم می کند که دستگاه های بیشتری به راحتی و بدون دردسر اضافه و متصل شوند.

سرورهای Blade یک راه حل سرور قدرتمند برای بسیاری از مشاغل ارائه می دهند و امکان گسترش و رشد بیشتر را برای سیستم IT شما فراهم می کنند. ماهیت فشرده محفظه blade، با یک برنامه مدیریت مرکزی، مدیریت سرورهای Blade را آسان می کند. آنها برای متعادل کردن بار و ارائه گزینه های سرور قدرتمند و در عین حال فشرده فوق العاده هستند.

برای سازمان‌های بزرگ‌تر که به یک سرور قدرتمند نیاز دارند، محفظه‌های Blade یک انتخاب ایده‌آل هستند. به دلیل مدیریت آسان، بهینه سازی فضا، ماهیت بدون کابل و فرصت های توسعه، برای بسیاری از کسب و کارهایی که به دنبال ایجاد یا ارتقاء یک سیستم فناوری اطلاعات هستند، مهم است.

انواع سرور HP مثل سرورهای Blade، Tower و Rack، در حالی که اساساً عملکردهای یکسانی را انجام می دهند و به روشی مشابه کار می کنند. از نظر راه اندازی، قدرت، ویژگی ها و نگهداری بسیار متفاوت هستند. تصمیم گیری اینکه کدام سرور برای شما و سازمان شما بهترین است، هم برای مدل کسب و کار فعلی شما و هم برای رشد آینده ضروری است. برای راهنمایی و توصیه های بیشتر در مورد اینکه کدام سرور برای شما و شرکت شما بهترین است، با تیم مجرب ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟