مشکلات تامین قطعات سخت افزاری اچ پی و دل در دنیا

پیچ خوردگی در زنجیره تامین سرور HP

Rate this post

پیچ خوردگی در زنجیره تامین سرور HP

مشکلات تامین قطعات سخت افزاری اچ پی و دل در دنیا کمبود تراشه های جهانی باعث شده شرکت های بزرگی مانند Dell و HPE با تاخیر 3 تا 9 ماهه مواجه شوند. مشتریان به دنبال جایگزین‌هایی برای Dell و HPE هستند زیرا بلیط‌های بالا و مشتریان بازگشتی را در اولویت قرار می‌دهند. به دلیل جنگ در اوکراین و کووید-19، کمبود زنجیره تامین احتمالا منجر به عدم اطمینان و تاخیر بیشتر می شود. در حالی که جهان در انتهای مسیر کووید-19 به دنبال نور می گردد.

تامین سرور HP

امید بود بعد پایان گرفتن کرونا تامین تجهیزات سخت افزاری بسیار راحت تر گردد و شرکت های تولید ی سخت افزار با سرعت بالاتری قطعات کامپیوتری را به مشتری ارائه دهند. ولی با شروع جنگ روسیه و اوکراین این وضعیت بهتر نشده و هنوز هم شرکت های بزرگ تولیدی سرور و استوریج و مثل دل و ای ام سی هنوز هم با وقفه نه ماهه تولیدات خود به مشتری ها رو ارائه می دهندمشکلات تامین قطعات سخت افزاری اچ پی و دل در دنیا.

کمپانی HPE برای سرور اچ پی چه برنامه ای دارد؟

شرکت‌های پیشرو فناوری اطلاعات در تلاش هستند تا بر کمبود اجزای زنجیره تامین حیاتی برای سرورها، ذخیره‌سازی و محصولات شبکه غلبه کنند. کمبود سیلیکون جهانی مدتی است که زنجیره‌های تامین را تحت تاثیر قرار داده است، اما اکنون درد برای اجزای مهم مرکز داده احساس می‌شود و بسیاری از پروژه‌های IT را به دلیل کمبود سخت‌افزار در دسترس کند کرده یا به تعویق می‌اندازد.

وضعیت بازار زیرساخت های فناوری اطلاعات

تقاضا برای محصولاتی که از تراشه استفاده می کنند بسیار بیشتر از عرضه است، کمبود سخت افزار ممکن است در سال های آینده ادامه یابد. علیرغم اینکه تولید تراشه در ماه‌های اخیر اندکی افزایش یافته است، اکثر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تراشه‌ها و سایر اجزای حیاتی زیرساخت مرکز داده همچنان در سال‌های آینده با کمبود گسترده مواجه خواهند شد.

 

تامین سرور HP

این مشکل همچنین با روند مداوم کارمندانی که از خانه به کار فشار می آورند تشدید شده است. اکنون شرکت ها در تلاش هستند تا نه تنها دفاتر پایه خود را تامین کنند، بلکه نیروی کار از راه دور در حال رشد خود را نیز تامین کنند.

و شما مجبور نیستید حرف ما را قبول کنید، این چیزی است که جف کلارک، مدیر عامل (COO) دل در طی تماس اخیر با درآمد شرکت درباره آن گفت:

ما همچنان با کمبود مدارهای مجتمع در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله کنترل‌کننده‌های شبکه و کنترل‌کننده‌های میکرو که وارد محصولات و راه‌حل‌های ما می‌شوند، مواجه هستیم. نتیجه ای که ما شاهد تاثیر آن در سیستم های مشتری، سرورها و ذخیره سازی هستیم.

افزایش تقاضا از سوی مصرف کنندگان همراه با فشار گسترده صنعت در زنجیره تامین منجر به زمان خرید بسیار طولانی تر شده است – به ویژه برای ساخت سرورهای سفارشی یا پیشرفته. بدتر از همه، مایکل دل، مدیرعامل شرکت Dell Technologies، اخیراً موارد زیر را گفت، که مشکوک بسیاری در صنعت را تأیید می کند که OEM ها اکنون با گره زدن زمان های تکمیل به اندازه سفارش، موارد دلخواه را بازی می کنند:

“در حال حاضر، مطمئناً به طور کلی تقاضا بیشتر از عرضه وجود دارد و سرمایه گذاری های فناوری به دلیل ارتباط با هزینه های آنها توسط شرکت ها در اولویت قرار دارد.”

چه کسی بیشترین ضربه را خورده است؟

تامین سرور HP

مشکلات زنجیره تامین در فضای زیرساخت فناوری اطلاعات گسترده است. حتی خوشبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها نیز کمبود تراشه‌ها و دیگر سخت‌افزارهای مرتبط با سرور و شبکه را در اینجا نشان می‌دهند که حداقل تا دو سال آینده باقی خواهد ماند. و در حالی که بسیاری فکر می کنند که این مشکل به شدت توسط بزرگترین اپراتورهای مرکز داده احساس خواهد شد، در واقع این خریداران کوچک و متوسط هستند که بیشترین ضربه را خواهند دید.

هر شرکت یا فردی که سعی می‌کند خریدهای کوچک‌تری از یکی از OEM‌های بزرگ انجام دهد، بدون شک در معرض زمان اجرای آهسته یا سفارش‌های لغو شده کامل قرار خواهد گرفت. این شرکت ها به سادگی قدرت خرید ندارند تا سفارش خود را به خط مقدم انتقال دهند. همانطور که امروز وجود دارد، اکثر سفارشات برای سرورهای پیکربندی شده سفارشی یا تجهیزات شبکه پیشرفته از Dell یا HPE ممکن است بین 3 تا 9 ماه تاخیر داشته باشند.مشکلات تامین قطعات سخت افزاری اچ پی و دل در دنیا
چه کاری می توان کرد؟

قابل درک است، برای اولین بار پس از مدت ها، بسیاری از این خریداران کوچکتر که در معرض تاخیرهای طولانی هستند، شروع به نگاه کردن فراتر از OEM کرده اند، اما آنها چه گزینه هایی دارند؟ برای شروع، بسیاری از مدیران زیرساخت‌ها سخت‌تر از همیشه تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزاتشان دوام می‌آورد و تا حد امکان به کار می‌رود. همانطور که گفته شد، حتی کارآمدترین استفاده از نیاز اجتناب ناپذیر که در نهایت به سخت افزار جدید نیاز است، جلوگیری نمی کند. گزینه دیگر این است که به دنبال بازار ثانویه سخت افزار زیرساخت فناوری اطلاعات باشید.

 

تامین سرور HP

 

مدیران فناوری اطلاعات در حال اجرای برنامه های احتمالی بیشتر و بیشتری برای منبع و نگهداری منابع مرکز داده اصلی و زیرساخت شبکه هستند. در حال حاضر شرکت های بیشتری به قطعات و تجهیزات مستعمل و بازسازی شده متکی هستند. اعتماد به کسب‌وکارهای فروش مجدد محصولات جدید و مرمت شده در حال افزایش است و بسیاری از نام‌های بزرگ Dell و HPE که در حال حاضر نیازهای مشتریان بلندمدت را به مشتریان جدید (و اغلب کوچک‌تر) اولویت می‌دهند، رویگردان هستند. هم Dell و هم HPE به دلیل تأخیرها و همچنین به دلیل تماشای نام‌های بزرگ‌تر «در خط» مجبورند با نرخ بسیار بالاتری از مشتریان ناراضی سروکار داشته باشند. شرکت‌های کوچک‌تری که نمی‌توانند با این سفارش‌های عظیم رقابت کنند، اکنون به دنبال راه‌حل‌های جایگزین هستند، مانند روی آوردن به ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث مورد اعتماد.

برای آینده قابل پیش‌بینی، جنگ ویرانگر در اوکراین و احیای مجدد همه‌گیری کووید-19 احتمالاً منجر به عدم اطمینان بیشتر و اختلال در عرضه خواهد شد. به همین دلیل، بسیاری از شرکت‌ها از تلاش برای خرید از طریق سایت‌های Dell و HPE و جستجوی شرکت‌های قابل اعتمادی که محصولات بازسازی‌شده را با مدت زمان معقول ارائه می‌کنند، حرکت می‌کنند. اگر از هر مدیر عاملی بخواهید که مهم ترین تأثیر کووید-19 بر مالکیت فناوری اطلاعات خود را نام ببرد، پاسخ به تأخیر مداوم در ارسال سخت افزار به دلیل کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی خواهد بود.

تامین سرور HP و سایر قطعات سرور با ماهان شبکه ایرانیان

ماهان شبکه ایرانیان مدتها قبل از شروع این بحران، سرورها و تجهیزات ذخیره سازی با کیفیت بالا، جدید و بازسازی شده را ارائه می کرده است. نیاز به یک زمان چرخش سریع بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده و کیفیت را درک می کنند.مشکلات تامین قطعات سخت افزاری اچ پی و دل در دنیا

علاوه بر این، آنها می‌دانند که در پایان روز، مشتریان قیمت‌هایی را می‌خواهند که متناسب با بودجه آنها باشد. برای بیش از 10سال، ماهان شبکه ایرانیان این کار را انجام داده است، و بیشتر، تا اطمینان حاصل شود که مشتریان بدون توجه به حجم سفارش، در اولویت باقی می‌مانند.

هر محصولی که آنها حمل می کنند به شدت آزمایش شده است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان دقیقاً همان چیزی را که انتظار دارند دریافت می کنند. تمامی خریدها دارای ضمانت 24 ماهه رایگان به عنوان تضمین کیفیت Source Tech هستند. چه برای یادگیری اینجا باشید، چه سؤال بپرسید یا سفارش دهید، آنها با هر تعاملی از حد انتظار فراتر می روند.

در بازار برای سرور اچ پی جدید یا دست دو کدام برای شما بهتر هست؟

امروز با یکی از اعضای تیم ماهان شبکه ایرانیان گپ بزنید که می تواند به شما کمک کند در مقایسه با خرید مستقیم از  ماهان شبکه ایرانیان، هزاران نفر صرفه جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟