انتخاب رم مناسب برای سرور اچ پی

رم سرور HP

Rate this post

رم یک فاکتور مهم هنگام انتخاب سرور برای نیازهای ما است. این مقاله به تشریح برخی از ویژگی‌های کلیدی برای انتخاب سرورها می‌پردازد و به شما کمک می‌کند رم اچ پی را با الزامات عملکرد و قابلیت اطمینان سرور و حجم کاری پیش‌بینی‌شده آن مطابقت دهید.

رم اچ پی چیست؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) بخش مهمی از هر سخت افزاری است که برای انجام وظایف محاسباتی طراحی شده است. RAM به سرورها اجازه می دهد تا اطلاعاتی را که دستگاه از ذخیره سازی به آنها دسترسی دارد بنویسند و بخوانند. وقتی مردم در مورد حافظه سرور کامپیوتر صحبت می کنند، به احتمال زیاد به رم کامپیوتر اشاره می کنند. هر چه حافظه بیشتر در دسترس باشد، سرور آیتم ها/عمل های بیشتری می تواند بخواند، بنویسد و اجرا کند.

چگونه رم برای سرورها انتخاب کنیم؟

تصمیم گیری به میزان رم مورد نیاز شما در درجه اول به نیازهای منحصر به فرد شما و میزان مصرف مورد نظر شما بستگی دارد. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه سرور hp شما به چه مقدار RAM نیاز دارد تا حداکثر پتانسیل خود را انجام دهد، باید حداقل شش عامل را در نظر بگیرید:

1. اندازه پایگاه‌های داده:

مهم‌ترین نکته به دلیل تأثیر مستقیم آن بر پردازش مورد نیاز برای پر کردن یک انبار داده. اگر اندازه پایگاه داده شخصی در محدوده 100 گیگابایت است، توصیه می شود فضای ذخیره سازی 16-64 باشد.همیشه مهم ترین مطلب در انتخاب مقدار رم سرور اچ پی نرم افزار های پایگاه داده مثل همکاران سیستم و سپیدار و بسیار نرم افزار هایی هست که از برنامه های sql استفاده می کنند این نرم افزار های در هنگام کار مقدار بسیار بالایی رم نیاز خواهند داشت و اگر برای این فکری نداشته باشید درزمان هایی از کارکرد سرور دچار هنگی و عدم سرویس دهی خواهد شد.

2. تعداد کاربران:

اگر بیش از 15 کاربر همزمان دارید، به هر 5 کاربر اضافی 1 تا 2 گیگابایت رم اضافه کنید.به از اری هر کارمند 1 گیگ رم در نظر بگیرید و اگر تعداد کاربران شما در جال افزایش میباشد حتما رم خود را بصورت دیفالت 32 گیگ بیشتر از حالت عادی درنظر بگیرید یکی از ویژگی های سرور اچ پی دارا بودن تعداد بالای اسلات رم هست و می توانید در اینده اسلات رم اچ پی خود را افزایش دهید.

3. بسته های اجرایی:

هر چه سرور شما به رم بیشتری مجهز باشد، بسته های اجرایی را سریعتر تکمیل می کند.

4. نرخ رشد:

شما باید نرخ رشد سالانه پایگاه داده را در نظر بگیرید و هنگام انتخاب رم آن را در نظر بگیرید.

5.  الزامات  OS:

شما 10 گیگابایت رم برای سیستم عامل رزرو می کنید، به علاوه 1 گیگابایت دیگر برای هر 4 گیگابایت بین 4 تا 16 و 1 گیگابایت دیگر برای هر 8 گیگابایت بالای 16 گیگابایت. به عنوان مثال، سروری با 32 گیگابایت رم از 7 گیگابایت برای سیستم عامل و 25 گیگابایت باقی مانده برای SQL Server استفاده می کند.

6.Dedicated VS Shared:

هنگام تعیین رم، مطمئن شوید که نرم افزار اضافی که روی سرور شما کار می کند را در نظر بگیرید.

اگر کارکنان فناوری اطلاعات با آنچه در بازار وجود دارد آشنا نباشند، انتخاب رم برای سرورها کار آسانی نیست. اگر در مورد انتخاب رم برای سرورها سؤالی دارید، با ما تماس بگیرید (در لینک زیر می توانید انچه نیاز دارید پیدا کنید ) و ما مشاوره حرفه ای را به شما ارائه خواهیم داد.

 

خرید رم سرور hp

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟