نصب سرور اچ پی در دیتاسنتر

نصب سرور اچ پی در دیتاسنتر

Rate this post

7 نکته اساسی که باید در هنگام نصب سرور hp در دیتاسنتر مدنظر قرار بدهید؟

اطلاعات مهم ترین کالای جهان است. و به طور معمول، اطلاعات به عنوان داده در جایی در اینترنت ذخیره می شود. دیتاهایی که تمام سازمان ها و شرکتها با ان سرو کار دارند بسیار مهم و حیاتی هست و باید در نگهداری انها بسیار دقت کنیم و تلاش بسیار بالایی داشته باشیم تمام این اطلاعات در سرور ها و در هارد سرور های ذخیره شده و اینهمه هزینه و کار برای  اطمینان پیدا کردن از امن بودن مگان این دستا میباشد.با توجه به ذخیره‌سازی، امنیت و مدیریت مناسب داده‌ها، ضروری است که کسب‌وکار شما مکان مناسبی برای نگهداری همه آن‌ها پیدا کند. مدیریت صحیح داده ها همان چیزی است که مراکز داده  را به یک دارایی ارزشمند برای هر شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک تبدیل می کند. اما با این همه گزینه، چگونه می توانید تصمیم بگیرید که در انتخاب یک دستاسنتر برای نصب سرور خود چه چیزی در هنگام تصمیم گیری اهمیت دارد؟

این مقاله نکات مهمی را که باید هنگام انتخاب مرکز داده در نظر بگیرید، بررسی می‌کند تا بتوانید مطمئن شوید که انتخاب شما درست است.

هفت مورد مهم برای فرآیند انتخاب مرکز داده شما عبارتند از:

  1. محل
  2. قابلیت اطمینان
  3. امنیت
  4. ظرفیت خدمات شبکه
  5. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری
  6. پشتیبان گیری اضطراری
  7. شهرت، آبرو

چرا فرآیند انتخاب مرکز داده برای نصب سرور hp  شرکت شما حیاتی است؟

شرکت های خصوصی نیازهای خاص مرکز داده دارد. این نیازها انتخاب یک مرکز داده را برای موفقیت شرکت شما حیاتی می کند. انتخاب مرکز داده اشتباه برای کسب و کار شما می تواند منجر به مشکلات مربوط به اتصال، دسترسی به داده ها و موارد دیگر شود.درست مانند انواع مختلف ابزارها، قابلیت های یک مرکز داده می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد. در واقع، مراکز داده یا دستاسنتر های ومجود در شهر گزینه های زیادی را ارائه می دهند که به طور کلی یافتن گزینه ای که نیازهای شما را برآورده می کند آسان است. با این حال، قبل از اینکه بتوانید برای خدمات ثبت نام کنید، باید بدانید که این نیازها چیست.

این عوامل توضیح می‌دهند که چرا در نظر گرفتن تمام دلایل برتی انتخاب یک دستاسنتر مهم است و به شما کمک می‌کند آنچه را که برای انتخاب مرکز داده‌تان مهم است دسته بندی کنید.

 

راهنمای خرید سرور اچ پی ای

1. مکان قرارگیری  دستاسنتر یا مرکز داده

تصمیم گیری در مورد نحوه انتخاب مکان مرکز داده یکی از مهم ترین عوامل در هنگام انتخاب مرکز داده است. اگرچه می توانید با یک مرکز داده که دورتر است، در هزینه خود صرفه جویی کنید، اما برخی از مزایای نزدیک بودن آن را از دست خواهید داد.در مناطق مستعد بلایای طبیعی، یافتن یک مرکز داده که در یک شبکه برق جداگانه و به دور از هر گونه خطر احتمالی باشد، گزینه ایمن تر است. با استفاده از یک مرکز داده در شبکه برق دیگر، داده های شما در همان زمان که دفتر شرکت شما تحت تأثیر قرار می گیرد، تحت تأثیر قرار نمی گیرد، و تعداد مشکلاتی را که در صورت قطع برق منطقه ای بزرگ باید به طور همزمان انجام دهید، کاهش می یابد.در نهایت، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مرکز داده به راحتی قابل دسترسی است. اگر کارکنان فناوری اطلاعات شما نیاز به انجام تعمیرات یا ارتقاء دارند، مجبور نخواهید بود که برای مدت زمان سفر غیرمولد به آنها هزینه پرداخت کنید.

دور بودن یک مرکز داده از محل دفتر شما و شرکت شما مزیت هایی که دارد این هست که هر حادثه ای که در محل کار شما انقاق بیفند و ممکن هست حتی بلایای طبیعی هم باشد در کارکرد سرور شما هیچی تداخلی ایجاد نمیکند و جتی سرویس شما در صورت قطع برق در شرکت  از طریق مرکز داده موردنظر برقرار هست. ممکن هست دوربودن مرکز داده هزینه های از قبلی کرایه جابجایی را هم در پی داشته باشد

2. قابلیت اطمینان به مراکز داده

وجود یک منبع برق پشتیبان برای یک مرکز داده مناسب ضروری است. به سیستم های اضافی که مرکز داده در مواقع اضطراری و آب و هوای نامساعد ارائه می دهد نگاهی بیندازید. علاوه بر این، باید مطمئن شوید که تهویه و خنک کننده مناسب در زیرساخت آنها وجود دارد.نود و سه درصد از شرکت هایی که مرکز داده خود را برای ده روز یا بیشتر به دلیل یک فاجعه از دست داده بودند، ظرف یک سال اعلام ورشکستگی کردند. برای جلوگیری از پیوستن به آمار ورشکستگی به دنبال درصد قابلیت اطمینان بالای 99 درصد باشید.حتما تمام موارد را در انتخاب در نظر بگیرید یک دستاسنتر ممکمن هست برای شما از شرکت شما امن تر باشد ولی یک خرابی و عدم سرویس دهی ممکن هست بیش از ده روز طول بکشد دیگر شما نمیتوانید کمر راست کنید.

 

3. امنیت مراکز داده برای نصب سرور hp

داشتن یک سیستم امنیتی مناسب برای یک مرکز داده بسیار مهم است. از آنجایی که تمام داده ها و برنامه های کاربردی سازمانی شما را در خود جای می دهد، نقض می تواند به معنای فاجعه برای کسب و کار شما باشد. میانگین هزینه حمله سایبری به مراکز داده به 4 میلیون دلار می رسد. برای کاهش خطر حملات DDoS باید از در دسترس بودن یک سرویس حفاظتی DDoS درجه سازمانی استفاده کرد.مراکز داده باید از نرم افزار و فناوری استفاده کنند که از دارایی های شما محافظت کند، اما باید از امنیت فیزیکی قوی نیز برخوردار باشد. مرکز شما باید دارای قفل مناسب، نظارت، و بسته به اندازه، حتی پرسنل امنیتی سایت باشد.

همچنین باید بررسی کنید که ویژگی ها و اهداف امنیتی آنها مقیاس پذیری سرویس شما را محدود نمی کند.

4. ظرفیت خدمات شبکه

همه مراکز داده بدون ارتقاء زیرساخت ظرفیت خود را محدود می کنند. متغیرهایی مانند قابلیت اطمینان شبکه، سرعت و حتی امنیت می توانند به شما ایده ای درباره قوی بودن شبکه بدهند.با فرض اینکه مرکز داده ای را انتخاب می کنید که از کابل کشی فیبر نوری پشتیبانی می کند، باید اطمینان حاصل کنید که آنها فضا و قدرت لازم برای رفع نیازهای آینده شما را دارند. مشخص کنید که با رشد شرکت به چه مقدار نیاز دارید تا بتوانید از همان ابتدا برای دریافت پهنای باند بیشتر برنامه ریزی کنید.راه دیگری برای کنترل بیشتر بر ظرفیت کل مرکز داده خود، سرمایه گذاری در محل سکونت سرور است. این شامل استفاده از یک تسهیلات محلی مشترک است. شما فضا را اجاره می کنید و سیستم های برق، سرمایش و امنیت توسط اپراتور مرکز داده نگهداری می شود. اگرچه فضا را تقسیم می‌کنید و هزینه را بر اساس قفسه می‌پردازید، همچنین کارکنان 24 ساعته و افزایش رویه‌های امنیتی را دریافت خواهید کرد.

5. انعطاف پذیری و مقیاس پذیری

اگر کسب‌وکار شما در حین چرخش به پروژه‌های مختلف با تغییرات زیادی مواجه می‌شود، یافتن مرکز داده‌ای که بتواند خواسته‌های شما را برآورده کند، حیاتی است. خوشبختانه، با فناوری مدرن، پیشرفت‌ها راه‌هایی را برای انعطاف‌پذیری بیشتر ایجاد می‌کنند.

6. پشتیبان گیری اضطراری

یک مرکز داده خوب هر نقطه از شکست را شناسایی کرده و راه هایی برای کاهش خطرات پیدا کرده است. همانطور که قبلاً گفتیم، بلایای طبیعی و قطع برق مشکلات بالقوه این تاسیسات هستند.هر مرکز داده متوسط ​​تا بزرگ از یک سیستم برق اضطراری متمرکز (UPS) برای برق اضطراری استفاده می کند. این سیستم ها زمانی که منبع برق اصلی قطع می شود به طور خودکار فعال می شوند و مقدار انرژی باقی مانده را قبل از اتمام نیز نمایش می دهند. ژنراتورهای پشتیبان باید در محل باشند، حتی اگر در منطقه ای نباشید که دائماً دچار قطعی برق می شود.علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که مرکز دارای سیستم اطفاء حریق مناسب است، بنابراین احتمال کاهش آسیب در صورت آتش سوزی وجود دارد.

7. شهرت

مانند هر خرید دیگری، تحقیقات خود را انجام دهید تا بدانید مرکز داده چه شهرتی دارد. در حالی که هیچ ارائه‌دهنده‌ای بی‌نقص نخواهد بود، خواندن توصیه‌ها و بازخورد سایر مشتریان به شما بینشی در مورد نحوه رسیدگی مرکز به مسائل می‌دهد.برای ارزیابی مراکز داده در لیست خود وقت بگذارید و از تماس با مشتریان برای دریافت نظرات آنها دریغ نکنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟