نحوه انتخاب رم سرور hp مناسب: راهنمای 2020 DRAM

رم سرور HP

Rate this post

راهنمای خرید رم  سرور hp

برای خرید  رم مناسب برای سرور اچ پی راهکارهایی وجود دارد که در اینجا در مورد این موارد صبحت می کنیم »مقدار و مشخصات حافظه یا رم سیستم سیستم سرور اچ پی  شما می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند، از تعداد برنامه های در حال اجرا (یا فقط باز کردن برگه های مرورگر) که می توانید قبل از کند شدن سیستم خود باز کنید تا فریم در ثانیه (فریم در ثانیه). ) می‌توانید هنگام پخش جدیدترین عنوان محبوب ورزش‌های الکترونیکی، از گرافیک یکپارچه CPU خود خارج شوید.اگر در حال خرید مقداری حافظه برای ساخت جدید، یا ارتقاء لپ تاپ یا دسکتاپ یا سرور اچ پی خود هستید، و گیج هستید که آیا به 8، 16 یا 32 گیگابایت (یا بیشتر) نیاز دارید، سرعت کلاک رم و سی پی یو سرور چقدر اهمیت دارد یا زمان‌بندی حافظه در واقع به این معنی است که شما به جای درستی آمده‌اید. ما به شما کمک می کنیم تا در هنگام خرید رم به موارد زیادی توجه کنید.

ما در اینجا در درجه اول بر روی حافظه دسکتاپ تمرکز خواهیم کرد، اگرچه بسیاری از توصیه ها و جزئیات فنی به لپ تاپ ها نیز منتقل می شود. با لپ‌تاپ‌ها، شما فقط باید یک کیت SO-DIMM (ماژول‌های حافظه درون‌خط دوگانه با طرح کلی) بخرید، به جای DIMM‌های طولانی‌تر (ماژول‌های حافظه درون خطی دوگانه) که در دسک‌تاپ‌های مدرن سنتی استفاده می‌شوند. بسیاری از لپ‌تاپ‌های باریک مدرن نیز حافظه خود را به مادربرد لحیم می‌کنند. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد خرید حتما دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

اگر مطمئن نیستید دقیقا چه مقدار حافظه نیاز دارید، پاسخ کوتاه این است که با توجه به حجم کاری رایج و قیمت امروزی، 32 گیگابایت بهترین نقطه است. سازندگان محتوا و علاقه مندان به چندوظیفگی ممکن است بخواهند موارد بیشتری را در نظر بگیرند. می‌توانید در ویژگی «چقدر حافظه نیاز دارید» بیشتر به بررسی ظرفیت حافظه بپردازید.

برای جزئیات بیشتر در مورد سرعت ساعت امتیازی (اندازه‌گیری شده بر حسب مگاهرتز) و زمان‌بندی (که به‌عنوان یک سری اعداد، مانند 15-15-15-36 فهرست شده‌اند)، می‌توانید پرایمر فرکانس و زمان‌بندی ما را بررسی کنید، در صورتی که به تعداد رتبه‌ها نیز نگاه می‌کنیم. (یا بانک های حافظه روی یک چوب یا کیت حافظه معین) می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد دنیای واقعی تأثیر بگذارد. ما همچنین بسیاری از این جزئیات و سایر جزئیات را در زیر شرح خواهیم داد. اما ابتدا، در اینجا چند نکته کلیدی برای خرید وجود دارد که در صورتی که در حال حاضر در فروشگاه هستید و سعی می کنید بفهمید چه چیزی بخرید.

نکات خرید سریع و مهم در رم اچ پی ای

  • در این مقاله ما بصورت تخصصی در مورد رم سرور اچ پی و رم اورجینال اچپی صبحت می کنیم و در مورد سایر برندهای دیگر که لیبل اچ پی ندارند هیج مورد مصداقی وجود ندارد.رم اچ پی 16  گیگابایت نقطه شیرین فعلی در قیمت امروز است یعنی قیمتی دارد که بسیار ی ازخریدارن رم سرور به دنبال خرید رم های 16 گیگ هستند . گیمرها و کسانی که وظایف اصلی بهره وری را انجام می دهند می توانند با 8 گیگابایت نیز می توانند مصرف خود را مدیریت کنند ولی بسته به هزینه ای که پرداخت میکنید 16 گیگ اچ پی قیمت مناسب تری هست . اما چندین برگه باز مرورگر و سایر برنامه های در حال اجرا می توانند به راحتی از این کار استفاده کنند و شما با کمبود رم سرور اچ پی مواجه باشید. با توجه به اینکه می توانید 16 گیگابایت را با 25 دلار بیشتر از 8 گیگابایت بخرید، اکثر آنها باید 16 گیگابایت را انتخاب کنند. کسانی که محتوای جدی تولید می کنند احتمالاً بیشتر می خواهند.و انتخاب رم اچ پی 16 گیگ برای رفع نیازمندی شما بهترین میباشد.
  • برای سرعت ساعتی که سیستم شما پشتیبانی نمی کند، پولی پرداخت نکنید. سرعت حافظه محدود است، به خصوص در مورد برخی از پردازنده‌ها و چیپ‌ست‌های پایین‌رده و معمولی اینتل. بنابراین، اگر، برای مثال، سیستم شما فقط از 2666 مگاهرتز پشتیبانی می کند، خرید رم با رتبه 3600 فایده ای ندارد. شما نمی توانید به سرعت بالاتری دست یابید و ممکن است با سرعت بازگشتی حتی پایین تری گیر کنید. مشخصات سازنده مادربرد را برای سرعت های پشتیبانی شده بررسی کنید و بر اساس آن خرید کنید.- مثلا اگر قیمت برای شما یکی هست مهم نیست اگر باس رم اچ پی بالاتری خرید می کنید ولی اگر می خواهید با قیمت بالاتر رم باس بالاتر خریداری کنید هیج نفعی برای سرور اچ پی شما نحواهد داشت شاید هم کمی در انجام کار رم دچار تاخیر شوید زیرا سی پی یو یک زمانی هم باید برای هماهنگ سازی سرعت بین رم ها اختصاص بدهد که زیاد مهم نیست ولی بهتر هست همان باس رمی که سی پی یو سرور اچ پی یا مادربرد سرور اچ پی شما پشتیبانی می کند را خریداری کنید.
  • اکر سروراچ پی شما سرور بازی میباشد و در یک دیتاسنتر نصب شده هست هر چقدر باس رم شما بالاتر باشد می توانید حواب بهتری بگیرید ولی  اگر از گرافیک یکپارچه استفاده می کنید، سرعت های بالاتر بیشترین تأثیر را دارد. اگر قصد دارید بدون کارت گرافیک اختصاصی بازی کنید، در صورت انتخاب حافظه سریعتر (پشتیبانی شده) نرخ فریم بسیار بهتری خواهید داشت. اما اگر مجبور هستید برای پشتیبانی از این سرعت و همچنین حافظه با کلاک بالاتر، بیشتر روی قطعات خرج کنید، ممکن است استفاده از یک کارت اختصاصی که عملکرد کلی بازی بهتری را ارائه می دهد، منطقی تر باشد. خرید کارت های گرافیک برای نصب رو ی سرور اچ پی با رایزرهای خاصی اتفاق می افتد که می توانید در راهنمای خرید سرور اچ پی از همکاران ما مشاوره بگیرید.
  • درسرور اچ پی مهم ترین موردی که باید مدنظر داشته باشید این هست که هدف از خرید این سرور چیست اگر واقعا شما یک سرور بسیار قوی و به روز می خواهید با اهداف بسیار بزرگی هم روبرو هستید اگرشما می خواهید یک سرور اچ پی برای سیستم مالی شرکت خریداری کنید خواندن این مقاله برای شما غیر مفید و خسته کننده هست و بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها از رم سریع‌تر و زمان‌بندی بهتر بهره نمی‌برند. مقدار نرم‌افزاری که از کیت‌های حافظه سریع‌تر و با زمان‌بندی فشرده‌تر سود می‌برد، در واقع نسبتاً کم است. برخی از بازی‌ها و همچنین نرم‌افزار فشرده‌سازی مانند 7-zip و همچنین برخی از جنبه‌های نرم‌افزار تولید محتوا، مزایایی خواهند داشت. در مورد برنامه ها و بازی هایی که بیشتر استفاده می کنید تحقیق کنید. اگر از نرم‌افزار حساس به حافظه استفاده نمی‌کنید و یک کارت گرافیک اختصاصی دارید، می‌توانید با انتخاب رم کندتر مقداری پول صرفه‌جویی کنید و آن را برای یک SSD بزرگتر یا یک کارت گرافیک یا CPU بهتر خرج کنید.یک اس اس دی قوی سامسونگ نتیجه بهتری برای شما به همراه خواهد داشت.
  • رم های هت سینک دار گران خریدن مهم نیست اما بسیار از دوستان فکر میکنند رم های هت سینک دار غیر فابریک هست ولی این در ست نیست این رم های هت سینک دار برای جابجایی گرما و خنک نگه داشتن رم ها کاربرد دارند پخش کننده های حرارتی و چراغ ها فقط برای نمایش هستند.
  • به طور کلی، بیشتر حافظه ها به اندازه کافی سریع کار نمی کنند (مگر اینکه ممکن است با اورکلاک دستی آن را به سطوح شدید فشار دهید) تا به پخش کننده های حرارتی فلزی نیاز داشته باشید. تا زمانی که مقداری هوا از داخل کیس و روی حافظه عبور می‌کند، می‌توانید چوب‌های خالی را انتخاب کنید. بدیهی است که چراغ های چشمک زن نیز عملکرد شما را تغییر نمی دهد. بنابراین اگر کیس شما پنجره ندارد یا چندان به ظاهر حافظه خود اهمیت نمی دهید، دلیلی وجود ندارد که چوب های دارای مدار چاپی و بانک های حافظه در معرض نمایش را انتخاب نکنید – تا زمانی که سرعت و مشخصات آن در دسترس باشد. شما دنبال کیفیت مناسب باشید.

XMP در مقابل SPD

  • فناوری که یک مادربرد با فرکانس و زمان‌بندی صحیح ارائه می‌کند، Serial Presence Detect (SPD) نامیده می‌شود، و بخشی که تشخیص می‌دهد یک تراشه ROM کوچک (حافظه فقط خواندنی) است که با جدول زمان‌بندی برنامه‌ریزی شده است. زمان‌بندی استاندارد صنعت توسط شورای مهندسی دستگاه‌های الکترونیکی مشترک (JEDEC) تعریف می‌شود، یک سازمان صنعتی که شامل شرکت‌هایی از صنایع کنترل‌کننده حافظه و CPU گرفته تا تولیدکنندگان و مونتاژکنندگان آی سی DRAM است. لیستی از حالت های تایید شده DDR4 اغلب در ویکی پدیا به روز می شود. و در بیشتر موارد، زمان‌بندی مربوط به نرخ داده‌های استاندارد وحشتناک است و نسخه‌های اختیاری «بهتر» به ندرت تولید می‌شوند.
  • همانطور که در نحوه فعال کردن XMP توضیح داده شد، «پروفایل‌های حافظه فوق‌العاده» اینتل یک جدول اورکلاک را به حافظه اضافه می‌کند، که گهگاه تا حدی پیش می‌رود که برخی از سریع‌ترین DIMM‌های DDR4-4266 حاوی آی‌سی‌های DDR4-2133 هستند. اگر مادربرد شما از XMP پشتیبانی می کند، معمولاً می توانید یک کیت با سرعت داده متوسط و تأخیرهای کمتر از استاندارد مانند DDR4-3200 CAS 14 تهیه کنید. مشکل کسانی که مادربردهایشان از XMP پشتیبانی نمی کند این است که این کیت ها معمولاً به طور پیش فرض هستند. به DDR4-2133 CAS 15.هر کیت فعلی با زمان‌بندی بهبودیافته به XMP نیاز دارد تا به طور خودکار آن زمان‌بندی‌ها را پیکربندی کند، و مدخل ویکی‌پدیا پیوند داده شده در بالا به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا این زمان‌بندی‌ها استاندارد هستند یا XMP. کسانی که تصمیم گرفتند این ریسک را نپذیرند ممکن است بخواهند اسکرین شات های CPU-Z بررسی حافظه ما را بررسی کنند و یکی از آن کیت ها را انتخاب کنند.

چه تعداد چند ماژول برای یک سرور اچ پی مناسب هست ؟>

  • برای فعال کردن حالت دو کاناله در پلتفرم هایی مانند سوکت AM4 AMD یا LGA 1151 اینتل یا چهار ماژول برای فعال کردن حالت های چهار کاناله سوکت AMD TR4 و LGA 2066 اینتل به حداقل دو ماژول نیاز دارید. این ماژول ها می توانند تک باشند. رتبه (با همه آی سی ها که توسط یکی از رابط های دوگانه 64 بیتی هر ماژول آدرس داده می شود) یا رتبه دوگانه (که توسط هر دو اینترفیس نشان داده می شود).که در هنگام خرید رم سرور اچ پی معمولا فروشنده از شم درمورد 1R 2R 4R بودن رم پرسش میکند.
  • پس از ردیابی پدیده مشابه در پردازنده‌های اینتل برای چندین سال، بررسی عمیق حافظه Ryzen 3000 نشان داد که چگونه داشتن دو رتبه حافظه در هر کانال مزایای عملکرد قابل توجهی را برای برخی از برنامه‌ها ارائه می‌کند. ما همچنین از مقاله PC Memory 101 خود می دانیم که با دو برابر کردن تعداد ماژول ها یا استفاده از ماژول های دارای دو رتبه، می توان به دو رتبه در هر کانال دست یافت. دلایل انتخاب بعدی عبارتند از: ترک اتاق توسعه در شیارهای خالی تابلوهایی که در هر کانال دو رتبه دارند، یا بهره مندی از دو رتبه از تابلوهایی که فقط یک شیار در هر کانال دارند. علاوه بر این، در حالی که ممکن است درباره توپوگرافی T در مقابل زنجیره دیزی در نظرات یا انجمن ما خوانده باشید، اگر فقط یک DIMM را در هر کانال اجرا می کنید، لازم نیست خود را با این مفاهیم نگران کنید.
  • بنابراین، برای بهترین عملکرد، دو ماژول را برای برد دو کاناله یا چهار ماژول را برای برد چهار کاناله انتخاب کنید. کسانی که می توانند ماژول هایی با تراشه های دو برابر بیشتر بخرند، هم از ظرفیت اضافی و هم از افزایش عملکرد جزئی در برنامه های خاص بهره مند می شوند. معرفی مجدد اخیر DIMM های دسکتاپ 32 گیگابایتی به این معنی است که شما حتی می توانید 64 گیگابایت از دو ماژول یا 128 گیگابایت از چهار ماژول دریافت کنید، بدون اینکه نگران این باشید که آیا برد شما از حافظه سرور گرانتر پشتیبانی می کند یا خیر. با این حال، همچنان می خواهید وب سایت سازنده مادربرد خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سیستم عامل شما از هر ظرفیتی که استفاده می کنید پشتیبانی می کند. ممکن است لازم باشد ابتدا بایوس خود را به روز کنید.

    خرید رم سرور 16G 10600 HP

    خرید رم سرور 16G 12800HP

    خرید رم سرور 16G 14900HP

    خرید رم سرور 16G 2133 HP

    خرید رم سرور 16G 2400 HP

ماهان شبکه ایرانیان مرکز تخصصی فروش رم سرور اچ پی ای در تهران و سایز شهرستان ها میباشد. رم hpe اورجینال بوده و قابلیت کاربصورت 24 ساعته رو داراست.

موتور رم جدید چیست؟

موتور استاندارد 3.6 لیتری Pentastar V6 در رم 1500 2024 از سیستم فناوری هیبریدی ملایم eTorque، زمان بندی متغیر سوپاپ با دامنه وسیع، و بالابر متغیر سوپاپ دو مرحله ای برای ایجاد عملکرد قدرتمند و کم مصرف استفاده می کند.

رم سرور hp g5

رم سرور hp g6

رم سرور  hp g7

رم سرور hp g8

رم سرور hp g9

رم سرور hp g10

رم سرور hp g10 plus

رم سرور hp g11

خرید سرور دست دوم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟