3.5/5 - (2 امتیاز)

کمپانی اچ پی سرورهای زیادی مانند نسل G6، G7، G8، G10 دارد. چرا آنها به پاور اچ پی  خاصی نیاز دارند؟ چرا نمی توانیم از پاور سرور G8 در  پاور سرور Gen10 استفاده کنیم؟ آیا سیستم عاملی وجود دارد که باید بارگذاری شود؟ این سوالی هست که بسیاری از مشتریان عزیز از ما میپرسند که چرا اچ پی از منابع تغذیع یکسانی برای تمام نسل‌های سروری خود استفاده نمی‌کند چرا ما نتوانیم همان پاور 460 وات برای سرور جی 7 را بر روی سرور های جی 10 نصب کنیم؟ همچنین بخوانید: خرید سرور اچ پی منظور Hewlett Packard Enterprise است . تفاوت دو اصطلاح hp و hpe را نمیدانستند که دو شرکت جداگانه ولی از یک هلدینگ به حساب می‌آیند.

دلیل اول: قوانین جهانی در مورد پاور سرور

تعداد نسل‌های سرورهای Proliant بسیار بیشتر از آنچه ما ذکر کردیم وجود دارد که به بیش از 20 سال قبل بازمی‌گردد.  HPE کار بسیار خوبی برای حفظ نسلی از Proliants برای حداقل 18 ماه انجام می دهد،یعنی تمام نسل ها ی سروری اچ پی برای 18 ماه گارانتی خدمات پس از فروش پشتیبانی دارد  حتی بیشتر… برای زیر مجموعه‌ای از هر نسل که چرخه عمر طولانی دارند و برای مطابقت با مشخصات سختگیرانه NEBS صنایع مخابرات ساخته شده اند.

دلیل دوم: نیازمندی های جدید برای پاور سرور hp

اما  مورد منابع تغذیه برگردیم. سرورهای DL360 و DL380 G3 تنها حدود 400 وات مصرف می کردند و با هر نسل نیاز به برق و خنک کننده افزایش می یافت. علاوه بر این، هر نسل از Proliants دارای بردهای منطقی اصلی (معروف به مادربردها)، جایگاه های ذخیره سازی، و گزینه های ورودی / خروجی هستند که با ویژگی های جریان هوا متفاوت چیده شده اند. همه اینها گفته می شود که حفظ منابع تغذیه یکسان از نسل قدیمی تر می تواند و احتمالاً نسل جدید سرورها را با مشکل مواجه کند. علاوه بر این، منابع تغذیه HP کارکرده بسیار دلپذیر، نسبتا ارزان هستند، در بیشتر موارد قابل تعویض هستند، و مگر اینکه Proliant I شما به حداکثر رسیده باشد، باید با یک منبع تغذیه کار کند.

HPE سیستم های تیغه ای می سازد که چرخه عمر بسیار طولانی تری دارند.

اگر شاسی قدیمی C3000 یا C7000 را پیدا کردید، مطمئن باشید همان منبع تغذیه ساخته شده برای اولین واحدهای عرضه شده در سال 2006 هنوز روی شاسی عرضه شده در سال 2013 کار می کند. ولی اچ پی ای تا انجایی که مقدور باشد جلوی استفاده پاور سرور در نسل های بعدی را نخواهد گرفت ولی کار به جایی میرسد که دیگر نمتوان با پاور سرور اچ پی  قدیمی کاری انجام داد و اچ پی مجبور هست پاور های جدید تر ی با قدرت بیشتری رو روانه ی بازار بکند.

پاور سرور hp  برای چیست؟

یک اصل مهم و بدیعی در مورد هر دستگاه الکترونیکی استفاده از پاور و برق شهری میباشد و یکی از معضلات استفاده از برق شهری و عدم اعتماد به ان مشکلی بزرگ تبدیل شده هست که هر کسی که دستگاه برقی می خرد باید به فکر برق جایگزین و سرویس دهی مناسب دستگاه برقی خود باشد.در این بین سرور اچ پی به عنوان یکی از دستگاه های که برای شبکه داخلی هر شرکت و سازمانی نیاز هست باید برای روشن بودن 24 ساعته خود تامین برق مناسبی داشته باشد و این صرفا به برق شهری وصل شده به این سرور نخواهد بود بلکه باید در مورد پاور سرور hp که راه ارتباطی بین دستگاه سرور اچ پی و برق شهری هست نیز بسیار حساس باشیم و پاور سرور اچ پی مان طوری طراحی شده باشد که با نوسانات محتلف برقی هماهنگ باشد و نسوزد.

در این بین شرکت اچ پی برای جلوگیری از مشکلات زیادی که ممکن هست در مورد استفاده از پاور سرور hp روبرو شویم برای انواع سرور hp بستگی به توعی که شما خریداری میکنید پاور خاص شما را رو ی ان سرور اچپی تجویل می دهد که یکی از بهترین سولشن ها برای جلوگیری از سوختن پاور سرور hp میباشد انواع منابع تغذیه اچ پی را ما در سرور اچ پی سراغ داریم که ما را در رسیدن به این هدف یاری می کند اچ پی برای انواع سرور اچ پی که وارد بازار می کند بسته به استفاده ای که دارند قدرت سرور اچ پی  مقدار کاریی رم اچ پی و مقدار ذخیره سازی هارد سرور hp و همه این موارد مدل خاصی برای هر شاسی سرور hp به بازار ارائه می دهد که ما در این پست بسته به انواع سرور hp این پاور ها را بررسی می کنیم.

در این مقاله سعی بران داریم که نگاهی کوتاه و گذرا بر یکسری پاور سرور اچ پی که پر فروش در بازار ایران هستند و کارایی بیشتر نسبت به سایر پاور سرور اچ پی دارند داشته باشیم این پاور سرور اچ پی در نسل پاور های g7   , G8 G9  G10   , سری پاور سرور اچ پی G10 PLUS را بررسی خواهیم کرد هم با قیمت پاور سرور HP و هم نحوه خرید پاور سرور HP و انواع پاور سرور HP اشنا خواهیم شد .

قیمت پاور سرور hp g5

  • یکی از پر خراب ترین پاور سرور اچ پی مربوط به پاور سرور hp g5 هست
  • البته مدنظر ابشدکه 20 سال از عمر این پاور سرور اچ پی می گزرد
  • این سرور پاور بسیار خوبی دارد و لی با توجه به این طول عمر پاور سرور dl380 g5  گذشته هست خرابی این پاور زیاد شده هست
  • قیمت پاور سرور hp g5 امروز حدود دومیلیون تومان هست
  • این پاور برای سرور نسل G5هست
  • دو سرور DL360 G5    DL380 G5    ML350 G5  دو سرور پرفروش نسل 5 سرور اچ پی هست
  • امروز هنوز این سه مدل سرور در ایران کارایی دارد و درخواست برای خرید پاور سرور اچ پی جی 5 زیاد هست .
  • معمولا گارانتی دوماهه برای پاور سرور G5 ارائه می دهند شرکت ها
  • شرکت فروشنده سرور HP این پاور G5 را موجود دارد.

قیمت پاور سرور hp g6  G7

در مورد دو نسل سرور اچ پی سری نسل 6  و نسل 7 سرور اچپی ای می توان گفت که

  • برای هر دونسل یک مدل پاور وارد بازار شد
  • اچ پی برای دو مدل سرور G6   G7 که زیاد با همدیگر اختلاف ندارند سرور های یکسانی عرضه کرد
  • هر دومدل سرور داری یکسری سی پی یو هارد و رم  میخورند.
  • در مورد پاور سرور سری های 460 وات  750 وات  1200 وات وارد بازار شد.
  • قیمت پاور سررو HP G8 متغیر میباشد و باید با شرکت تماس بگیرید
  • از فروشنده سرور اچ پی بخواهید قیمت انواع پاور سرور اچ پی برای نسل 6   GEN7 را اعلام کند

قیمت پاور سرور hp g8

  • پرفروش ترین سرور اچ پی سری DL380 G8 میباشد که می توان گفت یکی از سرور های اچ پی که ساید هزاران عدد از انها در بازار ایران به فروش رسیده هست .
  • سری پاور اچ پی 460 وات برای این سرور مناسب هست
  • سری پاور اچ پی 750 وات برای سرور DL380 G8 مناسب هست.
  • و سری پاور اچ پی 1200 وات سه مدل پاور HP که پرفروش ترین پاور سرور برای نسل 8 سرور اچ پی هستند.
  • این پاور ها بسته به کاری که قرار است سرور HP انجام دهد پیاده سازی و انتخاب می شوند.
  • پاور های اچ پی دارای استانداردهای مختلفی هستند و کارایی خاص خودشان را دارا هستند.و
  • انتخاب پاور سرور اچ پی برای انیکه بتوانید جداکثر گارایی را داشته باشد بسیار مهم هست .
  • در مورد قیمت خرید پاورسرور اچ پی می توان گفت که سری  پاور اچ پی 460 وات نردیک پانصد هزارت.مان هست

نحوه انتخاب منبع تغذیه مناسب برای سرور

وقتی نوبت به مونتاژ سرور hp برای سازمان شما می رسد، متغیرهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یکی از بسیاری از بخش هایی که باید به عنوان بخشی از سیستم سرورhp  خود بگنجانید منبع تغذیه با همان انتخاب پاور سرور اچ پی  است. اما درک تفاوت‌های بین منابع تغذیه می‌تواند پیچیده باشد: منابع تغذیه تیتانیوم، پلاتین و طلا، وات‌های مختلف، منابع تغذیه اضافی… لیست ادامه دارد. تلاش برای درک همه چیز می تواند یک چالش باشد.در زیر، ما برخی از موارد کلیدی را که برای انتخاب منبع تغذیه مناسب برای سیستم سرور خود باید بدانید، بیان کرده‌ایم. برای یادگیری بیشتر خواندن را ادامه دهید.

خرید پاور سرور hp

پیدا کرن منبع تغذیه پاور سرور مورد نیاز اگر به دنبال منبع تغذیه برای سیستم سرور Dell یا HPE خود هستید، ابزارهای آنلاینی وجود دارد که می توانید از آنها برای یافتن منبع تغذیه سازگار با نوع خاصی از سرور خود استفاده کنید. برای کسانی که سرورهای HPE دارند، سرویس HPE Power Advisor وجود دارد. اگر از سیستم سرور Dell استفاده می کنید، Dell منبع آنلاین خود را ارائه می دهد.با این حال، درک اینکه چه چیزی یک منبع تغذیه را از منبع تغذیه دیگر در هنگام انتخاب متمایز می کند مفید است.

کارایی پاور سرور اچ پی

به طور کلی، هرچه یک منبع تغذیه کارآمدتر باشد، به طور کلی انرژی کمتری مصرف خواهید کرد. اگر چندین سرور را با هم در یک رک اجرا می‌کنید، صرفه‌جویی در هزینه‌های برق واقعاً در طول یک سال افزایش می‌یابد.منابع تغذیه تیتانیوم کارآمدترین گزینه هستند که 96 درصد راندمان برق را ارائه می دهند. منابع تغذیه پلاتینیوم با 94 درصد کارایی کمتری دارند. پاور اچ پی طلایی راندمان پایین 92 درصدی را ارائه می دهند.

اساساً، راندمان یک پاور سرور hp بر حسب میزان برق ورودی AC (یا در برخی موارد DC) مورد نیاز برای تولید مقدار مشخصی از توان خروجی محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، منبع تغذیه ای که برای تولید 180 وات توان خروجی به 200 وات برق ورودی نیاز دارد، با راندمان 90 درصد (180/200 = 0.9) رتبه بندی می شود.اختلاف 20 وات بین ورودی و خروجی به صورت گرما از بین می رود. جدا از هزینه اضافی برق مربوط به تولید این انرژی تلف شده، یکی دیگر از نقاط ضعف منابع تغذیه ناکارآمد این واقعیت است که این گرما باید در نظر گرفته شود: برای حذف آن به تجهیزات خنک کننده نیاز دارید.البته، راندمان منبع تغذیه در مورد محدوده خروجی منبع تغذیه خطی یا مسطح نیست. اکثر power زمانی با حداکثر کارایی خود کار می کنند که در محدوده های بالای ظرفیت نرخ خود کار می کنند. این به این معنی است که یک منبع تغذیه 800 واتی که 400 وات برق (50 درصد ظرفیت) ارائه می‌کند، نسبت به منبع تغذیه 500 واتی که همان 400 وات توان خروجی (ظرفیت 80 درصد) را ارائه می‌کند، کارایی کمتری خواهد داشت.

چرا این مهم است؟ هنگام انتخاب منبع تغذیه، راندمان یک نکته مهم است — اما شما باید بیش از درجه کارایی خود منبع تغذیه را در نظر بگیرید. با تخمین دقیق مصرف برق سیستم سرور خود، می توانید منبع تغذیه ای را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد و با راندمان مطلوب کار کند.

در مورد مراکز داده بزرگ (در سطح سازمانی)، تلفات انرژی تجمعی ناشی از چندین سرور با تنظیمات منبع تغذیه ناکارآمد می‌تواند قابل توجه باشد. برای به دست آوردن دقیق ترین اندازه گیری ممکن، اغلب مفید است که سیستم واقعی خود را تحت بار از قبل پیکربندی و اندازه گیری کنید. با این حال، این روش می‌تواند برای بسیاری از مشتریان غیرعملی باشد، زیرا شامل خرید، پیکربندی و اجرای هر جزء از سیستم سرور می‌شود. در نتیجه، مشتریان کوچک‌تر بدون توانایی انجام چنین آزمایش‌هایی می‌توانند گاهی اوقات به منبع تغذیه‌ای برسند که بیش از نیاز وات آنها باشد.

منابع تغذیه اضافی یا پاور ریداندنت redundant

در صورت خرابی منبع تغذیه اولیه، از منابع تغذیه اضافی به عنوان پشتیبان استفاده می شود. وجود منابع تغذیه اضافی در محل برای اطمینان از توانایی شما برای ادامه کار در صورت خرابی منبع تغذیه اولیه ضروری است.وقتی صحبت از منابع تغذیه اضافی می شود، هر سرور به طور متفاوتی عمل می کند. برخی از منبع تغذیه اولیه برای 100٪ نیازهای برق استفاده می کنند تا زمانی که از کار بیفتد، در این مرحله آنها به منبع تغذیه ثانویه می روند. دیگران نیازهای انرژی خود را بین این دو متعادل خواهند کرد. همچنین به طور کلی امکان پیکربندی نحوه استفاده سرور از دو منبع تغذیه وجود دارد.

عملکرد سرور و کارایی منبع تغذیه hp

از یک طرف، رتبه بازده منبع تغذیه برای درک نحوه عملکرد آن مفید است. در عین حال، سرور خاصی که منبع تغذیه با آن استفاده می شود می تواند بر کارایی آن تأثیر بگذارد.همانطور که این مطالعه موردی نشان می دهد، منبع تغذیه یکسان می تواند در دو سرور مختلف با راندمان متفاوتی کار کند. این مطالعه موردی خاص نشان می‌دهد که سرور Dell PowerEdge R720 نسبت به HP ProLiant DL380p کارآمدتر عمل می‌کند، اما بدیهی است که در هر مورد متفاوت است.

هزینه اجرای سرور من چقدر است؟

مهم است که هم سطح نویز و هم هزینه اجرای یک منبع تغذیه خاص را در نظر بگیرید.این نمودار مفید، هزینه و سطح نویز تولید شده توسط سرورهای مختلف را برای منابع تغذیه خاص مقایسه می کند.برای محاسبه هزینه های تامین انرژی سرور خاص خود، یک فرمول ساده وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. وات ها را در ساعات استفاده شده ضرب کنید (در روز، ماه یا سال، بسته به آنچه که ترجیح می دهید محاسبه کنید)، و این عدد را بر 1000 تقسیم کنید. سپس، نتیجه را در هزینه برق خود در هر کیلووات ساعت ضرب کنید. نتیجه به شما تخمینی از کل هزینه شما برای راه اندازی آن منبع تغذیه می دهد.

برای انتخاب منبع تغذیه مناسب راهنمایی دریافت کنید

هنوز مطمئن نیستید که چه منبع تغذیه ای برای سیستم سرور خود نیاز دارید؟ Integrity Global Solutions طیف گسترده ای از منابع تغذیه استفاده شده و بازسازی شده را از Dell، HP و سایر برندهای پیشرو در اختیار شما قرار می دهد. تیم خدمات مشتری ما می تواند به شما در انتخاب منبع تغذیه مناسب برای رفع نیازهای شما کمک کند. اکنون برای کمک فوری با ما چت کنید!

قیمت پاور سرور اچ پی
  • پاور سرور اچ پی 750 وات که می توانت گفت بسیار پر فروش هست نزدیک 800 هزار تومان هست
  • پاور سرور 1200 وات که معمولا برای کانفیگ های خاص دستگاه سرور DL360 G8  مورد استفاده قرار می گیرد و با پردازنده های 2697 V2 و سری های گیگا هرتز بالا مورد استفاده قزار می گیرد.
  • در مورد استفاده پاور 1200 وات روی سرور DL380 G8 هم باید گفت که با پردارنده سرور HP سری 2697 V2   2690 V2   2667V2  بیشتر مورد استقاده هست.

قیمت پاور سرور hp dl380 g9

  1. در مورد سنل 9 سرور اچ پی می توان گفت که این نسل
  2. سه مدل پاور سرور اچ پی 500 وات  800 وات و 1400 وات بیشتر استفاده را روی این سرور HP داشتند.
  3. در مورد پاور 800 وات بگویم که بهترین انتخاب روی سرور سرور DL380 G9  ,  سرور DL360 G9 میباشد
  4. سری 500 وات اچ پی که بصورت دیفالت و پیش فرض روی تمام سرور های نسل 9 وارد کشور می شود .
  5. سری 800 وات اچ پی روی مدل های اینترپرایز تر وارد کشور می شود.
  6. اچ پی در سرور نسل 9 خود بسیار روی پاور سرمایه گزاری جدیدتری کرد .
  7. قیمت پاور سرور های نسل 9 از
  8. برای پاور 500 وات قیمت ورودی 1 میلیون تومان بود
  9. برای نسل 9 و سری پاور 800 وات قیمت مورد نظر 2 میلیون تومان بود و
  10. برای بار های کاری سنگین تر روی سرور HP سری پاور های 1400 وات  و پاور اچ پی 1600 وات انتخاب شد.

 یکی از موارد بسیار مهم که در انتخاب پاور سرور اچ پی باید مدنظر قرار داد

  • کابل پاور اورجینال سرور اچ پی میباشد
  • کابل پاور به علت انیکه سری های اورجینال و غیر اورجینال دارد بسیار مورد مناقشه هست
  • در موردکابل پاور اچ پی باید بگویم زیر فشاری کاری ممکن هست ذوب شود
  • چون محیط پشت سرور اچ پی بسیارگرم هست باید کابل پاور بسیار خوب انتخاب کنید
  • در داخل هر کارتن سرور اچ پی کابل پاور سرور HP »وجود هست
  • اگر پاور سرور HP را بصورت جداگانه نیز خریداری بکنید داخل هر پگ کارتن پاور سرور HP کابل پاور سرور نیز موجود هست.

در ویدویو زیر انباکس سرور dl380 g10 رو می تونید مشاهده کنید که تمام قطعات سرور g10 در ان نمایش داده شده هست.

پاور سرور hp 2450

روی کار امدن پاور سرور بلید سرور اچ پی

  1. تا قبل از بوجود امدن ماینیگ کسی سراعی از پاور سرور اچ پی 2450 وات نمی گرفت
  2. اما وقتی نیازمند پاور ها قوی برای ماینینگ شدیم به سراع پاور بلید سرور اچ پی امدیم
  3. پاور با توان خروجی 2450 که واقعا یک چیز بسیار عالی برای دست در کاران بود .
  4. پاور بلید سرور اچ پی یک پاور برای تامین انرژی 16 تیغه سرور اچ پی میباشد.

پاور سرور اچ پی یک انتخاب بسیار مناسب برای کارهای غیر سرور ی نیز میباشد.

پاور سرور hp dl380 g10

  • حدیدترین پاور سرور اچ پی نسل ده سرور های اچ پی ای هست
  • نسل ده یک سر و گردن از بقیه نسل سرور اچ پی بالاتر هست
  • نیو  پاور سرور HP G10 در بازار موجود هست و میتوانید خریداری کنید.
  • پاور سرور G10 در چند مدل 500 وات  800 وات   1400 وان  و پاور 1600 وات وارد بازار شد
  • پاور سرور های نسل ده  همگی را می توانید نیو خریداری کنید.

پاور سرور hp g9

  • درخواست پاور سرور 800 وات جی 9 بسیار زیاد هست
  • این پاور پر قدرت در نسل سرور G9 بسیار پر کاربرد هست

پاور سرور hp 1200

  • این پاور سرور HP 1200 را برای اینکه داریم بررسی میکنیم که درخواست زیادی دارد/.
  • این پاور برای نصب روی سرور DL380   G7 G8درخواست زیادی دارد.
  • برای اینگه قدرت زیادی دارد و خرابی کمتر ی دارد درخواست بالایی دارد.
  • قیمت پاور سرور HP 1200 حدود دومیلیون تومان هست.
  • قیمت پاور سرور اچ پی را می توانید در فروشگاه ماهان شبکه ایرانیان مشاهده کنید.

خرید پاور سرور برای ماینینگ

  • یک مورد بسیار پر اهمیت خرید پاور سرور اچ پی برای کارهای ماین هست
  • اصلا شناختی از نحوه کار ندارم و برای همین بیشتر در مورد این صبحت نمکنم
  • میدانم سری پاور های اچپی 1200 وات و 2450 وات که برای سرور های بلید هست مصرف زیادی در ماین دارد./
  • خرید پاور سرور اچ پی برای ماینیگ بسیار پر رونق شده هست.
  • پاور سرور اچ پی بسیار مقاوم هستند برای همین طرفداران زیادی دارند.

بهترین پاور سرور DL380 G8 HP

در انتخاب پاور سرور اچپی بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • کارایی سرور خود را همیشه قبل از خرید مدنظر داشته یاشد
  • محاسبات مصرف برق سرور اچ پی را خودتان انجام بدهید .
  • کافین مقدار نیرویی که پردازنده سرور اچ پی +  مقدار نیروی مورد استفاده رم سرور اچ پی +  مقدار نیروی برق مورد نیاز برای مادربرد سرور HP
  • همه این موارد رو با همدیگر جمع کنید و مقدار پاور اچ پی که باید خریداری کنید یک نتیجه گیری برسید.
  • پاور سرور اچ پی قوی و بسیار مناسب هست.
  • معمولا پاورها ی اچی پی ای بهترین هستند و نیازی نست در بین پاور سرور اچ پی به دنبال بهترین پاور سرور HP بگردید.
  • انتخاب پاور سرور اچ پی برای شاسی مخصوص سرور HP متفاوت میباشد.
  • پاور 460 وات پرفروش ترین پاور سرور اچ پی در بین تمام پاور های اچ پی ای میباشد.
  • در بین پاور اچ پی سری 750 وات نیز یک پاور پرفروش سرور HP هست
  • پاور 500 وات برای سرور G9 نیز از پاور پرفروش سرور اچ پی ای میباشد.
  • پاور های 900 وات برای سرور های نسل نهم هم زیاد پاور خوبی نبود و مورد استقبال قرار نگرفت.

تعریف ماینینگ چیست؟

ماینینگ فرآیندی است که در آن شبکه‌های کامپیوترهای تخصصی بیت کوین جدید تولید و منتشر می‌کنند و تراکنش‌های جدید را تأیید می‌کنند.ماینینگ فرآیندی است که بیت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر برای تولید سکه های جدید و تأیید تراکنش های جدید استفاده می کنند. این شامل شبکه‌های گسترده و غیرمتمرکز رایانه‌ای و سرور  در سراسر جهان است که زنجیره‌های بلوکی را تأیید و ایمن می‌کنند – دفترهای مجازی که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را مستند می‌کنند. در ازای مشارکت در قدرت پردازش خود، رایانه‌های موجود در شبکه با سکه‌های جدید پاداش می‌گیرند. این یک دایره با فضیلت است: استخراج‌کنندگان بلاک چین را حفظ و ایمن می‌کنند، بلاک چین به سکه‌ها جایزه می‌دهد، سکه‌ها انگیزه‌ای برای ماینرها برای حفظ بلاک چین فراهم می‌کنند.

استخراج چگونه کار می کند؟ سه راه اصلی برای به دست آوردن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد. می‌توانید آن‌ها را در صرافی‌هایی مانند کوین‌بیس بخرید، آن‌ها را به عنوان پرداخت برای کالاها یا خدمات دریافت کنید، یا عملاً آن‌ها را «ماین» کنید. این سومین دسته ای است که در اینجا توضیح می دهیم و از بیت کوین به عنوان مثال استفاده می کنیم.ممکن است به این فکر کرده باشید که خودتان استخراج بیت کوین را امتحان کنید. یک دهه پیش، هر کسی که یک کامپیوتر خانگی مناسب داشت می‌توانست شرکت کند. اما با رشد بلاک چین، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای حفظ آن افزایش یافته است. (بسیار زیاد: در اکتبر 2019، برای استخراج یک بیت کوین به 12 تریلیون برابر بیشتر از زمانی که اولین بلاک ها در ژانویه 2009 استخراج شد، به قدرت محاسباتی نیاز داشت.) در نتیجه، استخراج بیت کوین آماتور بعید است برای علاقمندان سودآور باشد. این روزها. تقریباً تمام ماینینگ ها در حال حاضر توسط شرکت های تخصصی یا گروه هایی از افراد انجام می شود که منابع خود را با هم ترکیب می کنند. اما هنوز هم خوب است بدانید که چگونه کار می کند.

کامپیوترهای  و سرور های تخصصی محاسبات مورد نیاز را برای تایید و ثبت هر تراکنش جدید بیت کوین و اطمینان از ایمن بودن بلاک چین انجام می دهند. تأیید بلاک چین به مقدار زیادی از قدرت محاسباتی نیاز دارد که به طور داوطلبانه توسط ماینرها ارائه می شود.استخراج بیت کوین بسیار شبیه به راه اندازی یک مرکز داده بزرگ است. شرکت‌ها سخت‌افزار ماینینگ را خریداری می‌کنند و هزینه برق مورد نیاز برای فعال نگه داشتن (و خنک) آن را پرداخت می‌کنند. برای اینکه این کار سودآور باشد، ارزش سکه های به دست آمده باید بیشتر از هزینه استخراج آن سکه ها باشد.انگیزه ماینرها چیست؟ این شبکه یک قرعه کشی برگزار می کند. هر کامپیوتر موجود در شبکه اولین کسی است که یک عدد 64 رقمی هگزادسیمال معروف به “هش” را حدس می‌زند. هر چه رایانه سریعتر بتواند حدس‌ها را بیرون بیاورد، احتمال کسب پاداش توسط ماینر بیشتر می‌شود.

برنده دفتر کل بلاک چین را با تمام تراکنش‌های تازه تأیید شده به‌روزرسانی می‌کند – به این ترتیب یک «بلوک» تأیید شده جدید حاوی همه آن تراکنش‌ها به زنجیره اضافه می‌کند – و مقدار از پیش تعیین‌شده بیت‌کوین تازه ضرب شده به او تعلق می‌گیرد. (به طور متوسط، هر ده دقیقه این اتفاق می افتد.) تا اواخر سال 2020، پاداش 6.25 بیت کوین بود – اما در سال 2024 و هر چهار سال پس از آن به نصف کاهش می یابد. در واقع، با افزایش سختی استخراج، پاداش همچنان کاهش می یابد تا زمانی که بیت کوین دیگری برای استخراج باقی نماند.تنها 21 میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت. بلوک نهایی از نظر تئوری باید در سال 2140 استخراج شود. از آن نقطه به بعد، ماینرها دیگر به بیت کوین تازه صادر شده به عنوان پاداش متکی نخواهند بود، بلکه به کارمزدی که برای انجام تراکنش دریافت می کنند متکی خواهند بود.

چرا ماینینگ مهم است؟ فراتر از انتشار سکه‌های جدید در گردش، استخراج برای امنیت بیت‌کوین (و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال) مرکزی است. این بلاک چین را تأیید و ایمن می کند، که به ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا به عنوان یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا بدون نیاز به نظارت شخص ثالث عمل کنند. و این انگیزه را برای ماینرها ایجاد می کند تا قدرت محاسباتی خود را به شبکه کمک کنند.

پاور مناسب برای ماینینگ در سرورHP  یک انتخاب ایده برای سیستم هایی هست که می خواهند کار ماینینگ رو انجام بدهند پاور سرور اچ پی یک پاور بسیاری قوی هست که برای کارهای 24 ساعته طراحی شده هست و این پاور سرور hp میبتواند ساعت ها بدون خاموشی روشن باشد و نسوزد پاور سرور اچ پی یکی از بهترین پاور ها برای انتخاب میباشد که  می توانید در سیستم های ماینینگ استفاده کنید.

پاور مناسب برای ماینینگ در سرورHPپاور مناسب برای ماینینگ در سرور HP

  1. بهترین پاور سرور اچ پی چیست؟
  2. پاور قوی سرور اچ پی برای ماینینگ کدام هست
  3. پاور  1200 مناسب ماینینگ هست
  4. اینجا می توانید مقاله مناسب در مورد خرید سرور اچ پی ماینینگ را نیز مطالعه کنید.
  5. پاور های 2450 وات سرور های بلید اچ پی برای ماینینگ مناسب هست.
  6. پاور مناسب برای ماینینگ در سرورHP  می توانید سری پاور 1200 وات را انتخاب کنید.
  7. پاور مناسب برای ماینینگ در سرورHP را میتوانید از ماهان شبکه ایرانیان استعلام کنید.
  8. پاور سرور DL380 G8
  9. سرور DL380 G7  چیست؟
  10. پاور سرور DL380 G7 چند مدل هست ؟
  11. پاور سرور اچ پی 460 وات چیست؟
  12. پاور سرور اچ پی DL380 G7  750 وات چیست؟
  13. درمورد سرور DL580 G7 چه میدانید؟
  14. پاسخ تمام سوالات خود را مورد پاور سرور G7 را در ویدیو زیر خواهید دید؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟