1/5 - (1 امتیاز)

ویژگی‌هایی که در سال 2022 حذف یا متوقف شدند”
با هر نسخه جدید ویندوز سرور، مایکروسافت بهبودها و بهبودهایی را انجام می دهد و در عین حال به عملکردهای قدیمی پایان می دهد.

در این بخش به عملکردهایی که در سرور ویندوز 2022 متوقف شده اند نگاه می کنیم:

کانال نیمه سالانه (SAC): کانال SAC متوقف می شود و با یک کانال طولانی مدت به عنوان کانال انتشار اولیه جایگزین می شود. SAC با جوامع Kubernetes مانند Azure Kubernetes Services (AKS)، AKS از Azure Stack HCI ادامه خواهد داد.سرور نام سرویس ذخیره سازی اینترنت (iSNS): این سرور از سرور ویندوز 2022 حذف شده است.پارچه محافظ و ماشین‌های مجازی محافظت‌شده (VM): مایکروسافت از این موارد پشتیبانی می‌کند، اما هیچ توسعه‌ای در آینده وجود نخواهد داشت.

ابزار مدیریت سرور از راه دور (RSAT): این ویژگی از نسخه سرویس گیرنده ویندوز حذف می شود.Windows Deployment Services (WDS): ویژگی های استقرار سیستم عامل WDS تا حدی محکوم شده است.

مقایسه ویندوز سرور 2022 و 2019
مایکروسافت ویندوز سرور 2022 را در سپتامبر 2021 با بهبودهایی نسبت به سرور 2019 (منتشر شده در اکتبر 2018) منتشر کرد. ویندوز سرور 2022 ایمن تر، انعطاف پذیرتر است و از استقرار هیبریدی بهتر از سال 2019 پشتیبانی می کند.

بخش زیر سه تفاوت اصلی را در مورد امنیت، ابر و اتصال فهرست می کند:

از منظر امنیتی، Defender Advanced Threat Protection، Exploit Guard و Attack Surface Reduction در ویندوز سرور 2019 موجود است. در همین حال، در ویندوز 2022، امنیت لایه‌ای امنیت پیشرفته‌تری را از نظر کلیدهای رمزنگاری، حفاظت از سیستم عامل و امنیت محیط مجازی‌سازی معرفی می‌کند.
از نظر اتصال، ویندوز 2022 امنیت لایه انتقال 1.3، امنیت DNS، بلوک پیام سرور (SMB) و SMB را از طریق QUIC معرفی می کند. امنیت شبکه نرم افزاری (SDN) در سال 2019 وجود داشت.ابر در زیرساخت های فناوری اطلاعات امروزی به یک ضرورت تبدیل شده است. بنابراین با در نظر گرفتن نقشه راه آینده، مایکروسافت یک سرویس ابری ترکیبی در ویندوز 2019 منتشر کرده است که شامل سازگاری با برنامه های اصلی سرور است. مایکروسافت در ویندوز 2022 قدمی فراتر گذاشت و فناوری Azure Arc را یکپارچه کرد. با این فناوری می توانید چندین ابر را از یک کنسول مرکزی از Azure مدیریت کنید.

نتیجه گیری 👩‍💻
با پذیرش Microsoft Windows Server 2022، شرکت ها می توانند کسب و کار خود را با زیرساخت ایمن مدیریت کنند، محیط های مجازی موجود خود را در مدل های ابری ترکیبی خود ادغام کنند و برنامه های کاربردی خود را برای برآورده کردن رشد مورد نیاز بازسازی کنند.به طور خاص، سازمان‌های کوچک یا بخش‌های آموزشی می‌توانند نسخه Essential ویندوز 2022 را انتخاب کنند که حداکثر 25 کاربر را پشتیبانی می‌کند.اگر به دنبال یک راه حل داخلی و مشارکت مجازی بسیار کم هستید، می توانید از نسخه استاندارد استفاده کنید.اگر یک راه‌اندازی مجازی در سطح سازمانی بزرگ دارید یا برای مقیاس‌پذیری در مرکز داده یا ابر خود برنامه‌ریزی می‌کنید، Windows 2022 Data Center یا Azure Data Edition با ویژگی‌های امنیتی و مدیریتی پیشرفته انتخاب مناسبی برای شماست.

خرید سرور hp – فروش، قیمت و مشخصات سرور اچ پی G9 و G10 و G10 plus – بهمن و اسفند 1401 

با استفاده از این پلتفرم ها، سرورهای ویندوز را مانیتور کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟