Rate this post

10 نکته جدید در ویندوز سرور 2023 که باید بدانید

مایکروسافت برای برآوردن نیازهای پیچیده داده‌ها و کسب‌وکار امروزی، مرتباً به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌هایی را برای سیستم عامل سرور خود ارائه می‌کند، مانند افزایش امنیت، شبکه سریع‌تر، ارتقاء ابر و غیره.مایکروسافت نسخه جدیدی از Windows Server 2022 را در سپتامبر 2021 اعلام کرد. از آن زمان، بسیاری از افراد و انجمن ها در مورد بهبودها و ویژگی های جدید Windows Server 2022 گمانه زنی کردند.سخت‌افزار و نرم‌افزار قدیمی یا سیستم‌های عامل برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توصیه نمی‌شوند زیرا حفره‌هایی برای تهدیدات سایبری ایجاد می‌کنند.

بنابراین بیایید نگاهی به برخی از بهترین ویژگی های جدید در ویندوز سرور 2022 بیندازیم.

معرفی Windows Server 2022 ایمن ترین، قابل اعتمادترین و سازگارترین سرور مایکروسافت در قرن بیستم است.با توجه به افزایش تهدیدات امنیتی (به داده های تحقیق در زیر مراجعه کنید) و حملات سایبری، Windows Server 2022 با پارامترهای امنیتی درجه یک ساخته شده است که در زیر بخش های زیر به آنها خواهیم پرداخت تا از امنیت بسته های داده به روز در خوشه اطمینان حاصل شود. مرحله. این یک بسته امنیتی کامل است که زیرساخت IT سرتاسر را ایمن می کند.Windows Server 2022 به سازمان‌ها در انواع مختلف کمک می‌کند تا به طور ایمن به حجم کاری خود بپردازند، یکپارچه‌سازی ابری ترکیبی را فعال کنند و برنامه‌های کاربردی خود را برای برآورده کردن نیازهای مورد نیاز IT به روز کنند.

پژوهش:
مطالعه اخیر IBM در سال 2021 نشان داد که بیش از 500 نقض داده در سراسر جهان منجر به هزینه 4.24 میلیون دلاری شده است که بالاترین میزان در 17 سال گذشته است.با افزایش تهدیدات امنیتی و حملات سایبری، حفاظت از داده ها برای همه انواع کسب و کارها بسیار مهم است. Windows Server 2022 نقشی حیاتی در سناریوی امروزی ایفا می‌کند، از جمله ویژگی‌های امنیتی پیشرفته با هسته سرور امن، اتصال امن و موارد دیگر که در بخش‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.همچنین به پیشرفت فنی Windows Server 2022 و اینکه چگونه SMB ها (کسب و کارهای کوچک تا متوسط) و شرکت های بزرگ می توانند از این پلتفرم سرور ویندوز نوآورانه و قوی بهره مند شوند، خواهیم دید.

نسخه های مختلف سرور ویندوز 2022
طبق منابع مایکروسافت، Windows Server 2022 دارای سه نسخه اصلی است: Essential، Standard و Data Center، و بعداً یک نسخه دیگر منتشر شد – نسخه Azure Datacenter.بیایید به تفاوت های فنی دقیق بین این نسخه ها نگاه کنیم، مقایسه نسخه های Windows Server 2022.تمامی نسخه های ویندوز سرور 2022 امکان نصب نسخه اصلی سرور و نسخه دسکتاپ را دارند. نسخه دسکتاپ برای جلسات دسکتاپ از راه دور که با خدمات غیر سرور و سایر اجزا میزبانی می شود، نصب شده است.نصب نسخه سرور برای نقش ها و عملکردهای خاصی مانند سرور DNS، وب سرور، اکتیو دایرکتوری، مجازی سازی و غیره در نظر گرفته شده است.در حالی که در همه نسخه ها تغییرات زیادی وجود دارد، در این بخش به تفاوت های اصلی بین نسخه های سرور ویندوز 2022 خواهیم پرداخت.نسخه استاندارد نسخه پایه ویندوز سرور 2022 است. مجوز تک نسخه استاندارد فقط با دو ماشین مجازی و یک میزبان Hyper-V کار می کند.گزینه Replica Storage با یک مشارکت و یک گروه منبع با ظرفیت 2 ترابایت در دسترس است. ویژگی هایی مانند Hot Patching، شبکه تعریف شده توسط نرم افزار و ذخیره سازی در نسخه استاندارد موجود نیست.

مرکز داده ویندوز سرور 2022
این نسخه دارای ویژگی های نخبه ای است که بخشی از نسخه استاندارد نیستند، مانند ماشین های مجازی محافظت شده. این ویژگی از میان‌افزار و فایل‌های راه‌اندازی ماشین مجازی محافظت می‌کند و رمزگذاری دیسک BitLocker را نیز فعال می‌کند.از آنجایی که حفاظت و مدیریت داده‌ها برای زیرساخت‌های سطح سازمانی حیاتی هستند، مایکروسافت دو عملکرد کلیدی را ادغام می‌کند: ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و تکرار ذخیره‌سازی با Storage Spaces Direct.Storage Replication همانند سازی داده ها در سطح بلوک را بدون از دست دادن داده ها فراهم می کند و حتی فایل های باز را تکرار می کند. فضای ذخیره‌سازی تعریف‌شده توسط نرم‌افزار با Storage Spaces Direct، مدیریت و مقیاس‌پذیری را امکان‌پذیر می‌کند – تا ۱۶ سرور و حداکثر ۱ پتابایت فضای ذخیره‌سازی خوشه‌ای را پشتیبانی می‌کند.

Windows Server 2022 Datacenter Azure Edition
همانطور که از نام آن پیداست، برای پلتفرم Microsoft Azure طراحی شده است. دارای ویژگی های عالی است که در نسخه استاندارد و نسخه مرکز داده موجود نیست. به عنوان مثال، ویژگی Hot Patch به شما امکان می‌دهد بدون راه‌اندازی مجدد سرور، به‌روزرسانی‌ها را نصب کنید، و Server Message Block از طریق QUIC دسترسی به فایل‌های اشتراک‌گذاری شده را بدون نیاز به VPN از طریق شبکه فراهم می‌کند.Windows 2022 Azure Edition ماشین‌های مجازی را بر روی سیستم‌عامل Azure Stack Hyper-Converged Infrastructure (HCI) اجرا می‌کند که به خاطر امنیت، عملکرد و قابلیت‌های ترکیبی جدید معروف است.

Windows Server 2022 Essential Edition
برای سازمان های کوچکی طراحی شده است که حداکثر 25 کاربر و 50 دستگاه را پشتیبانی می کنند. فاقد ویژگی هایی مانند داشبورد، پشتیبان گیری مشتری و دسترسی به هر جایی است. از پردازنده هایی با حداکثر 10 هسته پشتیبانی می کند.

چگونه سیستم عامل ویندوز 2022 را دریافت کنیم؟
اگر می خواهید سیستم عامل سرور ویندوز 2022 را قبل از خرید امتحان کنید، می توانید ارزیابی 180 روزه را با دانلود ISO آن امتحان کنید. برای جزئیات قیمت و مجوزها به بخش قیمت گذاری مراجعه کنید.

الزامات سخت افزاری برای نصب سرور ویندوز 2022
مایکروسافت حداقل سخت افزار مورد نیاز برای سرورها را برای اجرای رضایت بخش منتشر می کند. اگر حداقل الزامات برآورده نشود، نصب به احتمال زیاد کامل نخواهد شد.

الزامات اصلی عبارتند از:

  • پردازنده: پردازنده 64 بیتی 1.4 گیگاهرتز، سازگار با 64 بیت
  • رم (ذخیره سازی): 512 مگابایت و 2 گیگابایت برای سرور با گزینه نصب Desktop Experience.
  • شبکه: کارت NIC با حداقل پهنای باند 1 GBPS
  • هارد دیسک: 32 گیگابایت
  • اکنون بیایید ۸ ویژگی برتر سرور محبوب ویندوز ۲۰۲۲ را مورد بحث قرار دهیم.

خرید سرور HP  | قیمت سرور اچ پی  میتوانید سایت ماهان شبکه ایرنیان را چک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟