راهنمایی انتخاب سرور برای دوربین مدار بسته

سرور دوربین مدار بسته

5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب سرور مناسب برای دوربین مداربسته بستگی به نیازهای شما و محیطی که قصد نصب دوربین ها در آن را دارید دارد. در ادامه به برخی از مواردی که باید در انتخاب سرور دوربین مداربسته مورد توجه قرار دهید اشاره می کنیم:

1- تعداد دوربین ها: ابتدا باید تعداد دوربین هایی که قصد نصب آن ها را دارید را مشخص کنید، سپس سرور را به گونه ای انتخاب کنید که تعداد دوربین های مورد نظر را پشتیبانی کند.

2- فضای ذخیره سازی: حجم داده هایی که توسط دوربین ها ضبط می شود، بسیار زیاد است. بنابراین، باید از پهنای باند و فضای ذخیره سازی کافی برای ذخیره تمامی داده ها در سرور اطمینان حاصل کنید.

3- پردازشگر: پردازشگر سرور باید قدرتمند و کارآمد باشد تا بتواند تعداد زیادی دوربین را به صورت همزمان پردازش کند و داده هایی که توسط دوربین ها ضبط شده اند را با سرعت بالا پردازش کند.

4- پشتیبانی از تکنولوژی های مدرن: سرور انتخابی باید از تکنولوژی های مدرنی مانند رم‌های DDR4، تراشه های پردازشی Intel Xeon و پورت‌های USB 3.0 پشتیبانی کند.

5- پشتیبانی از سیستم عامل: سرور انتخابی باید از سیستم عاملی پشتیبانی کند که با نرم افزار مدیریت دوربین های مداربسته سازگار باشد. به طور کلی، سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس برای استفاده در سرورهای دوربین مداربسته توصیه می شوند.

راهنمایی انتخاب سرور hp برای دوربین مدار بسته

برای پیاده سازی دوربین مداربسته در شرکت -خانه و سازمان خود ایا نیاز به خرید سرور داریم و ایا هزینه ی بالای سرور به ما مزیت های بیشتری را خواهد داد: سرور دوربین مدار بسته توضیحاتی درباره دوربین مدار بسته و NVR را برایتان خواهیم گفت و تفاوت های و مزیت ها و مشگلات نصب دوربین با سرور و NVR را خواهیم فهمید:

قبل از هر چیزی بهتر است درباره دوربین مدار بسته و نحوه نصب ان مطالبی را بخوانیم:

ابتدا قبل از شروع نصب , محل دقیق دوربین‌ها را با توجه به نیاز مشتری و در بهترین حالت معین نمایید و سپس با توجه به محل قرارگیری دوربین‌ها, طرح کلی کابل کشی و محل‌هایی که باید سوراخ شوند را تعیین کنید. در مرحله بعد با توجه به محل نصب و نیاز ,داکت برق, لوله فلکسی یا لوله فلزی را در مسیر کابل‌کشی هر دوربین و جایی که برای آن در نظر گرفته اید نصب نمایید. در مسیر هر دوربین کابل شبکه و کابل برق ( در صورت POE نبودن سیستم ) را با در نظر گرفتن ضریب خطا متر کرده و ببرید. همیشه برای برش کابل‌ها سعی کنید کمی بیشتر در نظر بگیرید تا با کوتاه بودن طول کابل مواجه نشوید. در سمت دستگاه NVR هم مقداری کابل اضافه برای جا به جایی احتمالی دستگاه NVR در آینده در نظر بگیرید که در صورت جابه جایی دستگاه مشتری با مشکل مواجه نشود. سپس کابل‌ها را از محل نصب دوربین مداربسته درون داکت یا لوله فلکسی قرار دهید. در صورت تامین برق دوربین‌های مداربسته توسط آداپتور باید در کنار محل نصب هر دوربین یک باکس پلاستیکی برای جا دادن آداپتور یا اتصالات درون آن درنظر بگیرید. البته می‌توان در صورت POE نبودن سیستم از منبع تغذیه مرکزی هم برای تامین برق استفاده کرد که در این‌صورت نیازی به باکس پلاستیکی نمی باشد. دوربین‌های مداربسته را در جایی که برای هر دوربین در نظر گرفته‌اید نصب کنید. پس از اتصال سوکت RJ45 به سر کابل شبکه و پرس آن و در سمت دستگاه NVR به سر دیگر , آن را به دوربین و دستگاه NVR وصل نمایید. در این مرحله در صورتی که دستگاه NVR دارای تک پورت شبکه بود باید کابل شبکه به سوئیچ POE متصل شود. در صورتی‌که دستگاه خود دارای پورت های جداگانه باشد باید کابل به هر پورت متصل شود.

راهنمای خرید سرور دوربین مداربسته

اینها مراحل نصب دوربین مدار بسته با nvr بود اگر شما هم تمایل دارید میتوانید با خرید تجهیزات سخت افزاری خودتون نسبت به نصب ان اقدام کنید.

دوربین مداربسته شبکه یا IP CCTV نسل جدیدی از دوربین‌های مداربسته می‌باشد که برای دریافت تصاویر و تبدیل آن‌ها به اطلاعات دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.استفاده از این دوربین‌ها هر روزه در حال افزایش است و رفته رفته جای دوربین‌های نسل قبلی خود را می‌گیرند.تصاویر دوربین مداربسته IP به صورت داده دیجیتال بر روی بستر شبکه به دستگاه ذخیره سازی اطلاعات یا سرور انتقال می یابد.دوربین‌های تحت شبکه دارای امکانات و ویژگی‌های متنوعی هستند به طوریکه از جمله ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به کیفیت بالای تصاویر و ضبط تصاویر به صورت ۷۲۰P و ۱۰۸۰P و WDR و ۳DNR و BLC و AGC و POE و کارت حافظه تا ظرفیت ۲ ترابایت اشاره کرد و هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده تاثیر زیادی در کیفیت تصاویر دریافتی دارند.بستر استفاده شده در دوربین های IP برخلاف دوربین های آنالوگ که از کابل کواکسیال استفاده می کنند، از کابل شبکه جهت انتقال تصاویر به NVR می‌باشد.یکی از ویژ گی های دوربین های تحت شبکه استفاده از کابل شبکه همزمان برای تغذیه دوربین است.این ویژگی POE نامیده می شود و برای استفاده از این ویژگی باید هم سوییچ و هم دوربین از این ویژگی پشتیبانی نمایند.برای نصب دوربین مداربسته IP نیاز به اطلاعات مختصری در مورد شبکه‌های کامپیوتری ، پسیو کاری و کابل کشی شبکه ، طرز کار با دریل برای سوراخ کردن دیوار و در صورت نیاز نصب داکت یا لوله فلکسی برای اجرای نصب به صورت استاندارد می‌باشد.

پیش از نصب و در زمان انتخاب دوربین مداربسته و تجهیزات جانبی باید به برخی نکات توجه کرد که ازجمله مهمترین آن‌ها انتخاب نوع تغذیه دوربین های مداربسته و نحوه ضبط و نوع دستگاه سرور انتخاب شده برای سیستم مداربسته می‌باشد.

در مورد انتخاب نوع تغذیه دوربین‌های مداربسته دو حالت وجود دارد:

تغذیه دوربین‌ها به صورت POE : در این حالت دوربین‌ها از طریق کابل شبکه تغذیه می‌شوند. تغذیه دوربین‌ها به صورت مستقل: در این حالت از منبع تغذیه مجزا و کابل برق برای تغذیه دوربین‌ها استفاده می‌شود.در مورد نحوه ضبط و نوع دستگاه سرور انتخابی برای سیستم مداربسته نیز راه حل‌هایی وجود دارد و شما باید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.در سیستم نظارتی تحت شبکه معمولا از چند روش برای ذخیره تصاویر استفاده می‌شود. یکی از این روش‌ها استفاده از دستگاه NVR است که برای ضبط و بازبینی تصاویر دوربین تحت شبکه طراحی شده است.روش دیگر استفاده از یک کامپیوتر یا سرور برای ذخیره اطلاعات می‌باشد که معمولا شرکت‌ها یا سازمان‌های بزرگ از این روش برای اتصال سیستم نظارتی خود به شبکه داخلی استفاده می‌نمایند.از جمله دلایل استفاده از سرور برای ذخیره اطلاعات ، استفاده از نرم افزارهای نظارتی و تجزیه و تحلیل تصاویر می‌باشد که این نرم افزارها می‌توانند پردازش‌های متفاوتی را بر روی تصاویر انجام دهند.شما باید با توجه به کاربری سیستم نظارت تصویری خود از یکی از روش‌های فوق یا ترکیبی از آن‌ها استفاده نمایید.

تجهیزات لازم برای نصب:

  • دوربین مداربسته تحت شبکه
  • دستگاه NVR
  • سوئیچ شبکه
  • کابل شبکه
  • هارد دیسک
  • کابل برق و منبع تغذیه(در صورت POE نبودن)
  • تجهیزات کاربردی مانند دریل , پیچ گوشتی , سیم چین , داکت و …

ابتدا در مورد دستگاه NVR توضیح می دهیم:

  • توضیح مفصلی در مورد دستگاه NVR داده شد اما اگر بخواهیم مختصر خدمت شما توضیح دهیم NVR نقش همان DVR را در سیستم های مداربسته شبکه اجزا میکند یعنی ضبط تصاویر و پخش آنها البته با کمی کارائی بیشتر.
  • دستگاه NVR معمولا برای دوربین های تعداد کم (مثلا تا ۱۶ دوربین) مناسب است و اگر تعداد دوربین ها بالا برود دیگر دستگاه NVR کارائی خاصی نمیتواند داشته باشد مگر برند های خاص که قیمت بسیار بالایی دارند .
  • عموما از مزایای انتخاب NVR برای دوربین های مداربسته تحت شبکه میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
  •  استفاده ساده از دستگاه با منو های آسان
  • قیمت مناسب دستگاه NVR
  •  اشغال فضای کم
  •  از معایب آن میتوان به کارائی محدود و پشتیبانی محدود از هارد دیسک درایو نام برد.
  • حال چه زمان نیاز به انتخاب و نصب سرور بر روی سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه است؟
  • سرور دوربین مدار بسته شبکه بهتر است مثالی برا شما بزنیم:
  • بسیاری از کسبه و صاحبین مشاغل برای محیط کار خود نیاز به دوربین مدار بسته ای دارند که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم بتواند کمکی برای کنترل ورود و خروج خریداران و مراجعه کنندگان و همچنین کارمندان خود را کنترل کنند و از سرقت کالا ها و آسیب به مجموعه خود جلو گیری کنند . خوب همه این کار ها با NVR قابل انجام است اما زمانی میرسد که شما برای فروشگاه خود نیاز به امکانات بیشتری دارید برای مثال میخواهید ساعت پر رفت و آمد خود را در طول روز مطلع شوید یا تعداد افراد بازدید کننده از فروشگاه خود را در طول روز یا هفته یا حتی ماه را سر شماری کنید و ببینید کدام غرفه بازدید بیشتر و کدام کمتر دارد و بر همین اساس تصمیم به حراج یا تغییر در کسب و کار خود شود و یا سارقی از محل کسب شما سرقت کرده و شما با دیدن تصویر آن نیاز به جلو گیری از ورود مجدد آن هستید و… خوب حال نیاز به نرم افزاری با برنامه نویسی بسیار قوی دارین که بتواند تمام این موارد را برای شما انجام دهد مانند نرم افزار مایلستون، خوب این نرم افزار بر روی NVR قابل اجرا نیست و شما باید بر روی سرور نصب کرده و استفاده های بیشماری از آن کنید.
از مزایای  سرورhp بر روی سیستم های مدار بسته تحت شبکه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
  1. – نصب نا محدود دوربین مداربسته IP
  2. – نصب نرم افزار های مختلف کنترل و نظارت
  3. – پشتیبانی از هارد دیسک درایوهای نامحدود هارد دیسک درایو ( البته به وسیله سخت افزار های مخصوص)
  4. – سرعت بسیار بالاتر نسبت به NVR ها به دلیل داشتن پردازنده بسیار قوی
  5. – انعطاف پذیری بسیار بالاتر نسبت به NVR چه در سخت افزار و چه نرم افزار
  6. ااز معایب آن هم میتوان به قیمت بالاتر و فضای اشغالی بیشتر نام برد.

در صورت POE نبودن سیستم مداربسته دو مرحله زیر نیز باید انجام شود :

در صورت استفاده از آداپتور فیش آن را به دوربین وصل کنید. در صورتیکه از منبع تغذیه مرکزی استفاده می کنید باید فیش نری و مادگی را به سر کابل برق وصل کنید. در صورت استفاده از آداپتور در کنار دوربین باید کابل برق را با اتصالات به آداپتور وصل کنید. ( در صورت POE بودن این مرحله از کار حذف می شود )پس از اتصال منبع تغذیه به برق و بررسی وصل بودن فیش ها به هر دوربین مداربسته, به محل استقرار دستگاه NVR رفته و دستگاه را پس از اتصال به برق و نمایشگر روشن می نماییم.پس از اتصال کابل‌ها به دوربین‌ها و دستگاه NVR , در صورت داشتن تصویر ، دوربین‌ها را با توجه به نیاز مشتری و در نظر گرفتن منابع نور و وجود مشکل ضد نور احتمالی به دقت تنظیم نمایید. (توصیه می‌شود این کار در طول روز انجام شود.)

در مرحله بعد , پس از تنظیم تمامی دوربین‌های مداربسته نوبت به نصب هارد دیسک در دستگاه NVR می‌رسد. اینکار بسیار ساده است و برای شروع پیچ قاب دستگاه NVR را باز کرده و قاب روی آن را بردارید. سپس هارد دیسک را به کابل SATA و برق موجود در دستگاه وصل نمایید و در صورت وصل نبودن طرف دیگر به مادربرد دستگاه آن را هم به دستگاه وصل نمایید. پس از استقرار و نصب هارد قاب دستگاه را بسته و آن را روشن کرده و هارد دیسک را فرمت کنید و در نهایت از تنظیمات دستگاه تنظیمات نور, تصویر و زمان بندی ضبط را انجام دهید.حال به راحتی می‌توانید تصاویری با کیفیت بالا را مشاهده نمایید.

نصب دوربین تحت شبکه با استفاده از سرور hp:

در این روش نیز همانند روش قبلدر ابتدا مراحل اولیه و کابل کشی را به همان ترتیب قبل انجام داده و در نهایت , موقع اتصال کابل شبکه به سوئیچ POE , خروجی سوئیچ را به سرور یا کامپیوتر مورد نظر متصل نمایید. آدرس IP پیش فرض دوربین را که معمولا در دفترچه آن یادداشت شده است را پیدا کنید. شرکت ها معمولا از یک IP پیش فرض برای تولید محصولات متنوع خود استفاده می کنند. در صورت پیدا نکردن این ادرس می توانید برای این منظور از نرم افزارهایی مانند IP Finder استفاده نمایید. پس از پیدا کردن IP دوربین رنج IP کارت شبکه کامپیوتر را به رنج IP دوربین تغییر دهید. با استفاده از وارد کردن IP پیش فرض دوربین و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیش فرض به منو تنظیمات دوربین وارد شده و در تنظیمات دوربین , IP آن را به رنج شبکه خود تغییر داده و رمز عبور پیش فرض را برای مسائل امنیتی تغییر دهید. سپس می‌توانید تنظیمات کارت شبکه را به تنظیمات قبلی باز گردانید. پس از انجام مراحل فوق اقدام به نصب نرم افزارهای نظارتی مدیریت تصاویر که معمولا توسط شرکت ها به کاربران خود ارائه می‌شوند نمایید. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزارها از تمامی امکانات سیستم نظارتی خود استفاده نمایید. هر کدام از این نرم افزارها امکانات متنوعی را بر اساس شرکت سازنده در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

قیمت هارد سرور اچ پی برای دوربین مدار بسته

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟