معرفی vSphere Platinum و vSphere 6.7 Update 1

معرفی vSphere Platinum و vSphere 6.7 Update 1


Rate this post

مجازی سازی سرور اچ پی معرفی vSphere Platinum و vSphere 6.7 Update 1

در انطباق و هم سو شدن با تحولات دیجیتال، افراد و شرکت ها به منظور کسب درآمد بیشتر و متمایز ساختن خودشان از دیگران بر روی مواردی نظیر دارایی های دیجیتال، هویت های دیجیتال و کانال های دیجیتال که امنیت جامعی را در سراسر زیرساخت و برنامه های کاربردی اساسی به وجود می آورد، متمرکز شده اند. با در نظر گرفتن روند رو به رشد تهدیدات امنیتی و فشارهای نظارتی به منظور کنترل چنین تهدیداتی، سازمان ها در حال گذار از ابزارهای امنیتی به راه حل های زیر ساخت تعبیعه شده هستند.مجازی سازی سرور اچ پی

  • در اینجا  و با در نظر گرفتن ورود زیرساخت های تعبیه شده به ایجاد امنیت IT،به برخی از چالش های کلیدی و زمینه های تمرکز برای مشتریان اشاره شده است:
  • در اولویت بودن رفع تهدیدات امنیتی و تأمین برنامه های کاربردی برای شرکت های فناوری اطلاعات و کسب و کار .مجازی سازی سرور اچ پی
  • روند رو به رشد تهدیدات امنیتی و پیچیده تر شدن آنها
  • امنیت باید در پایه و اساس یک معماری فناوری اطلاعات و در کل محیط، نه فقط در یک جزء یا لایه فعال شود. IT به امنیت جامع ( برنامه ها، داده ها، زیرساخت ها و دسترسی) نیازمند است.
  • امنیت باید به شیوه ای ساده و شفاف به کار گرفته شود.
  • استفاده از مدل های سنتی تامین امنیت و به کارگیری آنتی ویروس به شیوه های ناکار آمدی تبدیل شده اند و ضمن منابع سیستم، غالبا زمانی ورود ویروس را تشخیص می دهند که دیر شده است.

معرفی vSphere Platinum

VMware vSphere Platinum  نسخه جدیدی از vSphere است و قابلیت های امنیتی پیشرفته ای را که به طور کامل در Hypervisio ادغام شده اند، ارائه می دهد. این نسخه جدید ترکیبی از قابلیت های  vSphere  با  VMware AppDefense است و با هدف ایمن کردن برنامه های کاربردی، ماشین های مجازی چند منظوره را تحویل می دهد.با استفاده از این قابلیت های جدید، vSphere Platinum  زیرساخت ها و برنامه های خود را با استفاده از Hypervisor و قدرت یادگیری ماشین به گونه ای امن ساخته شده است که ضمن تامین هزینه کم و عملیات های ساده، کوچکترین تاثیر را بر عملکرد vSphere Platinum قرار دهد. vSphere Platinum به vSphere Admin اجازه می دهد تا زیرساخت ها و برنامه های کاربردی امن را با استفاده از ماشین های مجازی تامین کند.هر روزه تهدیدات جدیدی ظاهر می شود و vSphere Platinum قابلیت های جدیدی را برای حل این تهدیدات ارائه می کند. از این رو با اضافه شدن vSphere Platinum، VMware AppDefense  قابلیت های کلیدی را برای محافظت از برنامه های در حال اجرا بر روی vSphere را ارائه داده است. AppDefense رفتار و وضعیت هدف یک برنامه کاربردی را درک می کند و تغییرات موجود برای رسیدن به هدف توسط برنامه کاربردی را نظارت می کند. هر یک از تغییرات به وجود آمده ایی که در وضعیت known good باشند به عنوان یک تهدید در نظر گرفته می شوند. این روش ماشین مجازی را قادر می سازد تا به جای سعی در شناسایی تهدیداتی که منطبق با امضاء شناخته ایی نیستند، در حالت known good اجرا شوند .vSphere Platinum برنامه های کاربردی، زیرساخت ها، داده ها و دسترسی را با ترکیب قابلیت های vSphere core و AppDefense ایمن می کند. این تکنیک می تواند ضمن تامین حمایت از همکاری در میان مدیران vSphere و تیم های امنیتی، تطابق و برنامه های کاربردی و پاسخگویی سریع به تهدیدات به وجود آمده؛ به عنوان روشی ساده و قدرتمند برای حفظ جریان کاری در نظر گرفته شود.مجازی سازی سرور اچ پی

مزایا برای مدیران vSphere

  • امکان رویت محتوی داخلی هر ماشین مجازی و ارائه لیستی از محتوی و برنامه های کاربردی موجود در آن.
  • درک نحوه رفتار برنامه نویسان و هشدار به مسائل بالقوه و انحرافات.
  • کاهش  سطح حمله و کاهش خطر ریسک های امنیتی .
  • ایجاد یک راه ساده و قدرتمند برای همکاری با تیم های امنیتی، انطباق و کاربردی.مجازی سازی سرور اچ پی
  • دریافت دید بهتر و ایجاد حفاظت با یک راه حل امنیتی ساده، سبک وزن و مقیاس پذیر، بدون هیچ عامل مدیریتی و حداقل سربار.
  • از آنچه که مالک آن هستید به صورت کامل استفاده می کنید. یعنی آن را درک می کنید و در دیتا سنتر خود آجرا می کنید.

 

مزایا برای تیم های امنیتی:

  • دید بهتر و آگاهی موقعیتی از رفتارهای برنامه و هدف ماشین مجازی.
  • تشخیص ، تجزیه و تحلیل و زمان پاسخ دادن سریعتر – درک سریع حملات و تصمیم گیری سریع با استفاده از زمینه و دامنه برنامه.
  • ارتقاء ابزارهای امنیتی موجود و پشتیبانی از تلاش های انطباق از طریق دیدگاه متنی و اعلام هشدار نسبت به به ارتباطات و انحرافات برنامه های کاربردی.
  • تجزیه و تحلیل رفتاری و یادگیری ماشین یکپارچه ، روش دقیق تری را برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات ارائه می دهند.
  • همبستگی بیگ دیتا برای شناسایی بهتر محتوی و زمینه با استفاده از مدل ابری SaaS.
  • امنیت به عنوان عاملی برای چابک کردن کسب و کار – پشتیبانی از محیط DevOps از طریق آموزش مداوم و حفاظت.
  • هماهنگی آسان با تیم های ادمین و برنامه های کاربردی به منظور ارائه امنیت بهتر ضمن در نظر گرفتن جریان های فعلی کاری و نگهداری مجزای وظایف.

 

 

قابلیت ها و ویژگی ها کلیدی

vSphere Platinum سیستم جامع امنیتی داخلی را ارائه می دهد و با ارائه برنامه های کاربردی، داده ها، زیرساخت ها و دسترسی امن، قلب یک   SDDC  امن، محسوب می شود.

·        برنامه های کاربردی امن مجازی سازی سرور اچ پی

·        VMware AppDefense- حفاظت از یکپارچگی و جامعیت برنامه های کاربردی در حال اجرا بر روی vSphere، با استفاده از یادگیری ماشین برای نظارت بر تهدیدات و پاسخ خودکار به آنها. AppDefense سیستم عامل مهمان را برای کلیه برنامه های کاربردی، پشته برنامه VMware و برنامه های third-party قفل می کند. برای انجام این کار، AppDefense  لیستی از اطلاعات حساس موجود بر روی ماشین ها مجازی و برنامه های کاربردی از منابعی نظیر  vCenter Server، ابزارهای توسعه و چارچوب اتوماسیون جمع آوری می کند و با اعمال تکنیک های ماشین مجازی از آنها برای کشف حالت مورد نظر و ایجاد رفتارهای خوب شناخته شده برای برنامه و ماشین استفاده می کند. بدین ترتیب هرگونه انحراف یا تخلف از لیست رفتارهای خوب تشخیص داده شده و از آنها جلوگیری می شود و جامعیت برنامه های کاربردی، زیرساخت و سیستم عامل مهمان حفظ می شود. AppDefense  جزییات بصری و دیداری مفصلی را برای مدیریت بهتر تغییرات و گزارش سازگاری ارائه می دهد، و مجموعه ایی غنی از مکانیزم های پاسخ گویی خودکار به حملات را فراهم می کند. علاوه بر موارد فوق این برنامه با هدف ساهد سازی و خودکار کردن بررسی برنامه های کاربردی از تکینک ها یادگیری ماشین بهره می برد.

·        داده امن مجازی سازی سرور اچ پی

·        FIPS 140-2 Validated VM Encryption و cross-vCenter Encrypted vMotion – جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به داده در ابرهای ترکیبی.

·        زیرساخت امن

·        Secure Boot for ESXi- این گزینه فقط به VMware و همکاران اجازه می دهد تا کد در hypervisor شما اجرا شود.

·        بوت امن برای ماشین های مجازی- از دستکاری شدن ایمیج ها و بار گذاری کامپوننت های غیر مجاز جلوگیری می کند.

·        پشتیبانی از TPM 2.0 برای ESXi- یکپارچگی Hypervisor را با اعتبار سنجی Boot Secure برای فرایند ESXi  فعال می کند و امکان تایید هویت میزبان را امکان پذیر می سازد.

·        TPM 2.0 مجازی- تامین پشتیبانی های ضروری برای ویژگی های امنیتی سیستم عامل مهمان ضمن حفظ و ارائه قابلیت های عملیاتی نظیر بازیابی از شکست ها و vMOTIOn.

·        پشتیبانی از Microsoft Virtualization Based Security  – پشتیبانی از ویژگی های امنیتی ویندوز 10 و ویندوز 2016، مانند Guard Credential Guard در vSphere

·        دسترسی امن

·        Audit Quality Loggingامکان مدیریت و کنترل مجاز را با ارائه وضوح بالای وفاداری در عملیات vSphere فراهم می کند.

 

علاوه بر این، vSphere یکپارچه سازی عمیق و فشرده ایی با دیگر محصولات VMware مانند vSAN، NSX و vRealize Suite را دارد. این جامعیت برای ارائه یک مدل کامل امنیتی در دیتا سنترها ارائه و پیاده سازی شده است.

 

 

معرفی vSphere 6.7 Update 1

در کنار vSphere Platinum، vSphere 6.7 Update 1  نیز شامل برخی قابلیت های کلیدی جدید و پیشرفته است که در ادامه به آنها اشاره شده است:

–         برجسته بودن کامل مشتریان VSphere مبتنی بر html5

–          پشتیبانی پیشرفته برای VMs vGPU NVIDIA؛ و پشتیبانی از اینتل FPGA

–         ابزار جدید vCenter Server Convergence

–         ارتقاء HCI و vSAN

–         بهبود و توسعه vSphere Content Library.

به عنوان پلت فرمی ایده آل، کارآمد و جامع برای ابر ترکیبی،   پشتیبانی از برنامه های جدید و موجود، تامین نیازهای فناوری اطلاعات و کسب و کار، vSphere  سرمایه گذاری خود را در VMware توسعه داده است. vSphere یکی از اجزای اصلی SDDC VMware است و یک ساختار اساسی استراتژی ابری است. با استفاده از vSphere Platinum و vSphere 6.7 Update 1، شما می توانید برنامه ها ی کاربردی، زیرساخت ها، داده ها و دسترسی های خود را کاملا و به صورت جامع ایمن کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟